Wat zou jij doen? (zindelijk worden)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat zou jij doen? (zindelijk worden)
Onze jongste dochter is net 1,5 en ze komt nu al bijna 2 weken vertellen als ze in haar luier heeft gepoept of geplast.
Trekt haar rok omhoog pakt haar legging vast en zegt "poepie".
Zodra ze bij ons komt krijgt ze een schone luier omdat ze het blijkbaar heel vies vind wat er in haar luier zit.
Wat zou je hiermee doen? Zet we haar al op een potje of laten we het zo als we het nu doen?
Trekt haar rok omhoog pakt haar legging vast en zegt "poepie".
Zodra ze bij ons komt krijgt ze een schone luier omdat ze het blijkbaar heel vies vind wat er in haar luier zit.
Wat zou je hiermee doen? Zet we haar al op een potje of laten we het zo als we het nu doen?
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat zou jij doen? (zindelijk worden)
Ik zou daar op inspelen. Probeer een keer haar op het potje te laten gaan. Wie weet snapt ze het al heel goed, als ze nu ook al zo goed aangeeft wanneer ze gepoept heeft!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn jongste wordt bijna anderhalf, en komt ook vertellen als ze gepoept heeft. Ze gaat dan alvast een schone luier pakken en op de bank zitten wachten. Nu begint ze het ook van tevoren aan te geven. Ik heb haar op die momenten weleens op de wc gezet. Ze doet dan alsof ze gaat persen, maar er komt niks. Dan zit er een half uur later wel poep in de luier. Ze gaat ook voor het douchen en slapen op de wc, omdat ze dat ook bij haar zus ziet. Verder oefenen we er niet mee, ze lijkt me er nog zo klein voor. Maar zo went ze wel alvast aan de wc.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
+1Pien schreef:Ik zou daar op inspelen. Probeer een keer haar op het potje te laten gaan. Wie weet snapt ze het al heel goed, als ze nu ook al zo goed aangeeft wanneer ze gepoept heeft!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
sheila123 schreef:+1Pien schreef:Ik zou daar op inspelen. Probeer een keer haar op het potje te laten gaan. Wie weet snapt ze het al heel goed, als ze nu ook al zo goed aangeeft wanneer ze gepoept heeft!
+1, ik zou zeker de pot of de wc aanbieden en kijken of ze dit wil.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ik zit er ook aan te denken om haar eens op het potje te zetten maar wat Mikki ook zegt ze lijkt me nog zo jong hiervoor.
Achteraf gaf ze het in juli al aan bij de leidsters door in de verschoonruimte te gaan staan maar toen zei ze nog minder en nu kom ze het echt vertellen.
Achteraf gaf ze het in juli al aan bij de leidsters door in de verschoonruimte te gaan staan maar toen zei ze nog minder en nu kom ze het echt vertellen.
meisjesmama- Kletskop
Je kan het gewoon proberen, op een spelende wijs, doet ze t wel op t potje dan is t mooi meegenomen en zo niet dan niet.
Gast- Gast
Ik zou er ook op inspelen.
Heb zelf geen kinderen, maar het kindje (zoon) van mijn zus is nu bijna 2 maanden overdag zindelijk en hij is nog geen 2.5. Toen hij 2 jaar werd begon hij het zelf aan te geven.
Meiden lopen wat dat betreft toch meestal een half jaar voor?
Ik zou het gewoon proberen!
Heb zelf geen kinderen, maar het kindje (zoon) van mijn zus is nu bijna 2 maanden overdag zindelijk en hij is nog geen 2.5. Toen hij 2 jaar werd begon hij het zelf aan te geven.
Meiden lopen wat dat betreft toch meestal een half jaar voor?
Ik zou het gewoon proberen!
Gast- Gast
Ik ga morgen eens een potje neerzetten en dan zien we wel. Lukt het niet ook geen probleem.
meisjesmama- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» zindelijk worden of zindelijk maken?
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden.
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden.