Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe voel jij je écht op dit moment?

+48
mzcharlotte
Raindrop
SparklingEyes
Laquisia
sonly
patjuhhh
Merai
Pannetoet
nina
Minx
Silver
Prosecco
lyke
bolus26
Makamba
*Lookie*
Jordana
Caro
Dikkie Dik
Toet
Mermaid
VeryCherry
Inge
Angela_1986
Bliss
pinklady85
Carra
M_as
Sterre
Kabouter
Zwerver
Ugly Betty
BJA
Pinkel
Blair
Caroow
Feline
Sweety
Jeanette
Roze Roos
Fayebella
Japje
Lady4
Shopelle
Rouxxxe
NerdChic
_Lacey_
Lejow
52 plaatsers

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Hoe voel jij je écht op dit moment? - Pagina 5 Empty Re: Hoe voel jij je écht op dit moment?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:44

@June, is er echt niets wat jullie beide leuk vinden? Dat lijkt me heel vervelend..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voel jij je écht op dit moment? - Pagina 5 Empty Re: Hoe voel jij je écht op dit moment?

Bericht  Carra di 28 dec 2010 - 0:46

Ik voel me ziek. En ben boos en teleurgesteld in mezelf dat ik niet sneller beter wordt. Ik moet vanmiddag beslissen of ik donderdag naar Londen vertrek om oud en nieuw te vieren met m'n 'date'. Vanmiddag kan hij het hotel nog cancellen. En ik weet niet of ik het red. WIl het echt niet afzeggen, maar daar zitten en ziek zijn is ook niks. No
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Sterre di 28 dec 2010 - 0:48

Carra schreef:Ik voel me ziek. En ben boos en teleurgesteld in mezelf dat ik niet sneller beter wordt. Ik moet vanmiddag beslissen of ik donderdag naar Londen vertrek om oud en nieuw te vieren met m'n 'date'. Vanmiddag kan hij het hotel nog cancellen. En ik weet niet of ik het red. WIl het echt niet afzeggen, maar daar zitten en ziek zijn is ook niks. No

Wat heb je dan? Want als het een griepje is die al een paar dagen aanwezig is, is de kans toch heel groot dat het donderdag weer over is? En boos op jezelf zijn heeft met ziek zijn geen zin en maakt het erger, weet ik uit ervaring. Probeer een beetje lief voor jezelf te zijn en goed uit te rusten, hopelijk helpt het smile

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:50

Ik voel me verschrikkelijk moe en uitgeput, dat overheerst momenteel een beetje. Maar verder ben ik heel gelukkig. smile

Heb niet het hele topic aandachtig gelezen, maar:

Minella, lijkt me heel vervelend als vriendinnen het zo laten afweten. Hoop dat het snel wat verbetert of dat je gewoon leuke nieuwe vriendinnen vindt. En een nieuwe baan natuurlijk. smile hug
June, wat naar dat je zo twijfelt over je relatie. Hopelijk heb je snel helder voor jezelf wat je wil.
Marin, hoop dat je in je resterende week vakantie nog een beetje kunt bijkomen.
Japje, fijn dat alles zo goed gaat! Wanneer gaan jullie verhuizen?
En verder voor iedereen die het kan gebruiken een hele dikke knuffel! hug

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:50

Sterre schreef:@ June: Nee, dat geldt niet helemaal voor alles. Wel voor mijn huidige baan en wel of geen koophuis gaan zoeken (en dus vastzitten aan een woonplek, mijn relatie serieuzer vastleggen...). Opeens vind ik het een beetje eng en benauwend allemaal.

Wat vervelend dat jij ook twijfels hebt, maar dan over je relatie. Weet je vriend dat je met deze gevoelens rondloopt?

@ Sterre: Als je het fijner vindt om nog een half jaar te wachten met die woonplek, is dat dan mogelijk?

@ Sterre & Darcy: Kerstavond heb ik nog een keer benadrukt dat ik het steeds meer als een probleem ga zien dat wij zo anders zijn. Daarvoor hebben we daar ook al hele gesprekken over gehad, maar hij zegt nooit zoveel terug. Oké, dus: ik heb daar al gesprekken over gehad Wink. Nog zoiets: ik kan echt niet met hem communiceren als hij bijna niets terug zegt. Het punt is, dat het gewoon wel goed is als we samen zijn, maar dat het zo moeilijk is om iets bespreekbaar te maken met hem. Ik ben helemaal niet het 'laten-we-praten'-type, maar ik wil het over sommige dingen wel echt kunnen hebben. En ja.. het lijkt me ook gewoon leuk om een keer met hem een stedentrip te doen, maar dat interesseert hem gewoon niet. Hij wil graag mountainbiken/andere sportieve dingen en aan het strand liggen. Oplossing van dit jaar: Den Haag. Strand & stad, allebei dichtbij. Maar ja.. vervolgens ga ik vrolijk met hem aan het strand liggen (dat vind ik gewoon niet leuk, ik verbrand heel snel en word misselijk van heel veel zon) en laat niet merken dat ik dat niet zo leuk vind, maar hij loopt wel mokkend met mij door Den Haag.. Tja..
Daarnaast zie ik hem gewoon zo weinig dat ik ook zeeën van tijd heb om te piekeren. En met weinig bedoel ik dat ik hem een avond per week zie als ik geluk heb smile. Hij mist mij dan ook niet, want dat is een zinloze emotie. Hij kijkt liever uit het naar wanneer hij mij weer ziet Wink. Om dit soort uitspraken moet ik wel altijd heel hard lachen, maar ergens vind ik het gewoon vreemd :shock: !

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:52

_Donnaa schreef:@June, is er echt niets wat jullie beide leuk vinden? Dat lijkt me heel vervelend..

Seks Wink. Nou eigenlijk niet. Zelfs niet om te kijken op televisie.. Uiteindelijk kijk ik dan liever met hem mee, omdat ik een hekel heb aan een programma kijken als degene naast me de hele tijd zuchtend en steunend laat weten hoe stom het is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:53

@ Freakylief: Hoe komt het dat je zo moe bent?

Gast
Gast

Bericht  pinklady85 di 28 dec 2010 - 0:54

Ik voel me gelukkig Very Happy

De kerstdagen waren supergezellig!
Kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel plezier en gezelligheid heb gehad,
tijdens de kerst.
Nu ik lekker in mijn vel zit,geniet ik veel meer van alles.
Ik hoef niet meer te doen alsof ik me goed voel,ik heb mijn masker verbrand.
Want ik voel me écht gelukkig,en lach nu oprecht.

Alle nare dingen die ik dit jaar heb meegemaakt laat ik achter me,
de leuke dingen en alles wat ik dit jaar heb geleerd neem ik met me mee na 2011.
Nieuw jaar & nieuwe kansen!
pinklady85
pinklady85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 136
Punten : 153
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:55

June schreef:
_Donnaa schreef:@June, is er echt niets wat jullie beide leuk vinden? Dat lijkt me heel vervelend..

Seks Wink. Nou eigenlijk niet. Zelfs niet om te kijken op televisie.. Uiteindelijk kijk ik dan liever met hem mee, omdat ik een hekel heb aan een programma kijken als degene naast me de hele tijd zuchtend en steunend laat weten hoe stom het is.
Sjee, dat lijkt me echt heel irritant.. Zelfde als het voorbeeld wat je gaf over de vakantie in Den Haag.. Ik zou daar niet zo goed mee om kunnen gaan denk ik.. Maar wat gebeurt er als jij wel laat merken dat je iets niet leuk vindt?

Gast
Gast

Bericht  Sterre di 28 dec 2010 - 0:57

@ June: ja, ik hoef die beslissingen niet allemaal nu te nemen, maar ik dacht dat ik het heel graag wilde en er klaar voor was en dat ik nu twijfel daar schrik ik een beetje van. Dus kijk ik het eerst nog wel even aan tot ik ook meer zekerheid heb over mijn baan en beter weet wat ik wil.

Heb jij het weleens met je vriend over de toekomst? Hebben jullie plannen om samen te wonen, of dichter bij elkaar te gaan wonen zodat jullie elkaar vaker zien? Of ligt het niet aan de afstand dat jullie maar 1x per week afspreken? Want het lijkt me ook wel belangrijk om te weten hoe hij dat dan ziet, als hij nu 1x per week genoeg vindt en je verder niet zegt te missen... Want als je meer bij elkaar bent dan gaat het natuurlijk alleen maar meer opvallen dat jullie weinig gedeelde interesses hebben. Wat vervelend Sad. Kan je voor nu geen afleiding zoeken? Piekeren heeft niet zoveel zin, ik denk dat je op een gegeven moment vanzelf voelt welke kant het op gaat. Sterkte hug

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:59

_Donnaa schreef:
Sjee, dat lijkt me echt heel irritant.. Zelfde als het voorbeeld wat je gaf over de vakantie in Den Haag.. Ik zou daar niet zo goed mee om kunnen gaan denk ik.. Maar wat gebeurt er als jij wel laat merken dat je iets niet leuk vindt?

Nou angel, ik val weleens in slaap bij National Geographic en dat vindt hij dan niet leuk. We voeren soms ook wel een half uur een discussie over wat we gaan kijken, maar ik kijk dan wel gewoon liever wat hij leuk vindt, zonder mokken, want anders begint die discussie weer opnieuw. Hij wil ook graag dat we iets doen wat ik leuk vind, maar die optie is er gewoon niet, omdat we zo ongeveer niets allebei leuk vinden. En ik kijk dus liever iets wat ik zelf niet zo interessant vind, dan iets wat ik leuk vind en hij niet, omdat ik dan te duidelijk merk wat hij vindt en daardoor er zelf ook niets meer aan vind.

In Den Haag heb ik ook gezegd dat ik het vervelend vind dat hij dan de hele tijd laat merken dat hij het zo stom en zinloos vindt (zijn woorden: "Ik zie het doel niet in van gebouwen bekijken en rondlopen in een stad."). Maar als hij het niet zegt, dan voel ik het nog, hij kan het gewoon niet verbergen blijkbaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:00

Mijn leven zoals deze op dit moment is, wilde ik al vanaf het moment dat ik mijn eerste woorden zei. En toch steekt er iets heel erg doms en dat blijft steken.

Als ik boodschappen doe, dan moet ik deze alleen doen. Als ik boodschappen moet verslepen, dan moet ik dat alleen doen. Wanneer ik cadeautjes voor familie moet kopen, zoals afgelopen kerst, dan doe ik dat alleen. Kook ik voor mezelf, dan kook ik voor iemand die vijf minuten in haar eten prakt en het vervolgens in de afvalbak deponeert. Als ik lampen moet ophangen, dan moet ik wachten tot mijn vader tijd heeft om dit met mij te doen. Heb ik een probleem, dan moet ik deze met mijn ouders overleggen, want als ik het antwoord niet weet, dan heb ik geen terugval. Altijd alles alleen is niet leuk, want het komt naast mijn 40-urige baan, altijd op mezelf aan.

Het voelt dom, deze frustratie. Maar ehmz, misschien dat iemand hem kent? haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:01

June schreef:@ Freakylief: Hoe komt het dat je zo moe bent?
Wisten we dat maar. :P Nouja, ik heb CVS (chronischevermoeidheidssyndroom), dus altijd al moe zonder dat er een verklaring voor is. Maar nu ben ik daarvoor in therapie en sindsdien word ik alleen maar moeër, dus dat is helaas niet echt een groot succes.

Gast
Gast

Bericht  Kabouter di 28 dec 2010 - 1:07

Isa schreef:
Kabouter schreef:Ik voel me 381 emoties tegelijkertijd.

En hoe voelt dat? En what's wrong? Of juist niet?

Dat is heel vermoeiend.
Mijn moeder ligt in het ziekenhuis en het gaat helemaal niet goed met haar. Eigenlijk weten we dat het niet nog een jaar/jaren met haar zullen hebben. Dat maakt me boos, verdrietig, zenuwachtig, moe, bang, enz.
Dan heb ik nog eens stage voor school wat nu omgegooid moet worden (waarvan ik niet weet of ze het goed gaan keuren, maar het is vakantie dus ik kan alleen maar hopen dat het goed is) en daar wordt ik ook niet vrolijker van.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:08

Sterre schreef:@ June: ja, ik hoef die beslissingen niet allemaal nu te nemen, maar ik dacht dat ik het heel graag wilde en er klaar voor was en dat ik nu twijfel daar schrik ik een beetje van. Dus kijk ik het eerst nog wel even aan tot ik ook meer zekerheid heb over mijn baan en beter weet wat ik wil.

Heb jij het weleens met je vriend over de toekomst? Hebben jullie plannen om samen te wonen, of dichter bij elkaar te gaan wonen zodat jullie elkaar vaker zien? Of ligt het niet aan de afstand dat jullie maar 1x per week afspreken? Want het lijkt me ook wel belangrijk om te weten hoe hij dat dan ziet, als hij nu 1x per week genoeg vindt en je verder niet zegt te missen... Want als je meer bij elkaar bent dan gaat het natuurlijk alleen maar meer opvallen dat jullie weinig gedeelde interesses hebben. Wat vervelend Sad. Kan je voor nu geen afleiding zoeken? Piekeren heeft niet zoveel zin, ik denk dat je op een gegeven moment vanzelf voelt welke kant het op gaat. Sterkte hug

@ Sterre: Neem rustig de tijd om te beslissen. Het is vervelend dat je er nu toch nog niet zo zeker van bent, maar dat moment komt dan vast gauw. Het is waarschijnlijk ook wel erg overweldigend allemaal. Niet zo gek dat je daar even de kriebels van krijgt!

We wonen op vijf minuten afstand van elkaar smile. We zijn allebei 21, maar ik ben nog wel 3 of 4 jaar aan het studeren en hij ook nog minstens 4. Samenwonen gedurende de studie gaat sowieso niet gebeuren, maar hij kan/wil ook gewoon niet in de toekomst kijken. Ik kan rustig zeggen dat ik over vijf jaar dan wel wil samenwonen, zelfs daar krijgt hij de kriebels van. Ik moet ook toegeven dat ik heel onzeker word van deze situatie. Ik denk wel dat een relatie iets moet zijn waar je rust en (zelf)vertrouwen uithaalt, maar op dit moment is dat gewoon niet het geval. Ergens weet ik ook dat dit nooit ons hele leven stand kan houden en dan lijkt het zo zinloos om er mee door te gaan. Maar ja.. ik kan hem ook echt niet missen eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:08

freakielief schreef:
June schreef:@ Freakylief: Hoe komt het dat je zo moe bent?
Wisten we dat maar. :P Nouja, ik heb CVS (chronischevermoeidheidssyndroom), dus altijd al moe zonder dat er een verklaring voor is. Maar nu ben ik daarvoor in therapie en sindsdien word ik alleen maar moeër, dus dat is helaas niet echt een groot succes.

Wat vervelend zeg. Wat voor therapie krijg je daar dan voor? Kan het niet zo zijn dat het eerst erger wordt en daarna pas minder?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:20

June schreef:Wat vervelend zeg. Wat voor therapie krijg je daar dan voor? Kan het niet zo zijn dat het eerst erger wordt en daarna pas minder?
Cognitieve gedragstherapie in combinatie met een boel wandelen. Theoretisch gezien zou het kunnen dat het eerst erger wordt en daarna beter, maar gezien ik al bijna op het einde zit, wordt dat steeds minder waarschijnlijk.

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 28 dec 2010 - 1:20

Ik voel me op dit moment behoorlijk moe en lui, lig namelijk nog steeds in bed! Heb wel kerstvakantie, maar moet eigenlijk vanmiddag wel wat dingen doen voor school (werkstukken en boekverslagen nakijken...). Ook moet ik deze week met de rapporten gaan beginnen. De discipline is alleen ver te zoeken, dat thuiswerken is echt niks voor mij!

Maar goed, verder voel ik me wel goed eigenlijk! Zit over het algemeen wel lekker in mn vel momenteel en dat is ook vaak genoeg anders geweest. Heb een leuke, afwisselende kerst gehad en veel leuke dingen afgesproken in de kerstvakantie. Verder ben ik nog aan het daten en dat gaat tot nu toe goed smile

Vervelend dat zoveel meiden zich rot voelen om allerlei redenen! Ik hoop dat het snel beter wordt en jullie weer beter in je vel zitten!

@ Freakielief: ik heb ook CVS en had je op het oude forum al een keer iets gevraagd over die therapie (in een bepaald topic, weet niet meer waar precies). Ik zou begin dit jaar ook een therapie gaan volgen, maar dat ging toen toch niet lukken. Ben erg benieuwd wat het precies inhoudt, zou je me hierover kunnen PM'en?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:33

Heel erg klote.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:37

Storm schreef:Heel erg klote.
Ik heb wel een vermoeden waarom, is er nu een besluit genomen zeg maar? In ieder geval heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Bliss, je hebt PM.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:37

Erg goed, ik heb een leuk voornemen voor 2011. Die ga ik of in de zomer uitvoeren of in oktober en ik kijk er nu al heel erg naar uit.

Ik wil mijn vriend ten huwelijk vragen.

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 di 28 dec 2010 - 1:37

Isa schreef:Mijn leven zoals deze op dit moment is, wilde ik al vanaf het moment dat ik mijn eerste woorden zei. En toch steekt er iets heel erg doms en dat blijft steken.

Als ik boodschappen doe, dan moet ik deze alleen doen. Als ik boodschappen moet verslepen, dan moet ik dat alleen doen. Wanneer ik cadeautjes voor familie moet kopen, zoals afgelopen kerst, dan doe ik dat alleen. Kook ik voor mezelf, dan kook ik voor iemand die vijf minuten in haar eten prakt en het vervolgens in de afvalbak deponeert. Als ik lampen moet ophangen, dan moet ik wachten tot mijn vader tijd heeft om dit met mij te doen. Heb ik een probleem, dan moet ik deze met mijn ouders overleggen, want als ik het antwoord niet weet, dan heb ik geen terugval. Altijd alles alleen is niet leuk, want het komt naast mijn 40-urige baan, altijd op mezelf aan.

Het voelt dom, deze frustratie. Maar ehmz, misschien dat iemand hem kent? haha.

Ik meld me!
En weet je wat 't ergste is... als mensen te dichtbij komen dan stoot ik ze af... Gek hè dat je dan alleen bent? Rolling Eyes
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Inge di 28 dec 2010 - 1:41

wel goed...
Afgelopen weken mega drukke weken op mijn werk gehad, weken van 60uur gemaakt met veel agressie van de jongeren die er wonen... was dus echt gesloopt. Nu lekker een weekje vrij, pas 1 januari weer te werken en ik geniet zo van mijn vrije week... ook al doe ik niet veel bijzonders deze dagen :p

Vriendengroep die ik sinds april had is een tijdje geleden uit elkaar gevallen om een hele rare reden, ik kon het met iedereen goed vinden van de groep, maar er werd van mij verwacht dat ik een keuze ging maken (tussen 3 meiden of tussen de andere 5) en ik heb meteen aangegeven dit niet te doen. Met 3 meiden kon ik het beter vinden en met hun sprak ik geregeld af, die andere meiden moest het contact elke keer van mij komen, toen heb ik besloten dat ik nu het contact van hun af liet komen maar ik hoorde maar niks, naja graag of niet. Toen kreeg ik opeens allemaal mailtjes van hun met rare dingen erin, was er zo klaar mee heb die 5 verwijderd van hyves, mobiel etc etc... kan nu eindelijk zeggen dat ik het afgesloten heb, want heb er echt wel mee gezeten.

Storm schreef:Heel erg klote.
Ook namens mij een dikke hug
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:46

Angela_1986 schreef:
Ik meld me!
En weet je wat 't ergste is... als mensen te dichtbij komen dan stoot ik ze af... Gek hè dat je dan alleen bent? Rolling Eyes

Maar ik vind het in zijn algemeenheid niet erg om alleen te zijn. Zoals vandaag, mijn huis is één groot rampspoed, maar ik woon hier alleen, dus dat moet even kunnen. Ik ben druk aan het smsen met een ex-scharrel, welke sinds twee jaar, sinds hij een relatie heeft, een echt goede vriend is en deze week ga ik daten met een ex-collega. En dat is heerlijk.

Maar op het punt dat je best hulp kunt gebruiken, mis ik hem/een man. En dan voelt het weer egocentrisch als ik een man alleen daarvoor kan/wil gebruiken.

Want nogmaals, toen ik net een paar woorden kon spreken wist ik al dat ik tot heel oud, wat ik nu ongeveer bereikt heb, alleen wilde blijven. Ik wilde carriere maken, financieel onafhankelijk zijn en leven en that was it, haha. Maar als ik dan mijn broer met zijn vriendin sinds vijf jaar zie, dan wil ik ook een man die mijn boodschappen draagt en me knuffelt als ik het even niet meer weet.Maar nogmaals, daar is een man niet alleen goed voor natuurlijk. Wink

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 di 28 dec 2010 - 1:52

Isa schreef:
Angela_1986 schreef:
Ik meld me!

Maar ik vind het in zijn algemeenheid niet erg om alleen te zijn. Zoals vandaag, mijn huis is één groot rampspoed, maar ik woon hier alleen, dus dat moet even kunnen. Ik ben druk aan het smsen met een ex-scharrel, welke sinds twee jaar, sinds hij een relatie heeft, een echt goede vriend is en deze week ga ik daten met een ex-collega. En dat is heerlijk.

Maar op het punt dat je best hulp kunt gebruiken, mis ik hem/een man. En dan voelt het weer egocentrisch als ik een man alleen daarvoor kan/wil gebruiken.

Want nogmaals, toen ik net een paar woorden kon spreken wist ik al dat ik tot heel oud, wat ik nu ongeveer bereikt heb, alleen wilde blijven. Ik wilde carriere maken, financieel onafhankelijk zijn en leven en that was it, haha. Maar als ik dan mijn broer met zijn vriendin sinds vijf jaar zie, dan wil ik ook een man die mijn boodschappen draagt en me knuffelt als ik het even niet meer weet.Maar nogmaals, daar is een man niet alleen goed voor natuurlijk. Wink

Nu heb ik al tig keer 'n reactie getypt en ook weer gewist, krijg 't vandaag geloof ik niet echt goed op papier haha maar wat ik wil zeggen is dat ik 't herken!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: