Het Sinterklaasverhaal
+14
Printje
PapillonRose
Spring
Monnie
Pussycat
mauwmauw
holaagirl
Jelin
Mamsie
Tania
Susan
VeryCherry
Liadan
Parisienne
18 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Het Sinterklaasverhaal
Ik ben kleuterjuf en had vd week ook al een jongetje dat zei: Mijn oudere neefje zegt dat Sinterklaas helemaal niet bestaat maar ik geloof het niet hoor want ik heb Sinterklaas zelf ooit gezien haha.
Maar het lijkt me erg lastig idd, omdat je kind het dus niet mag zeggen tegen anderen terwijl je eigenlijk wil dat ze open zijn tegen anderen.
Maar het lijkt me erg lastig idd, omdat je kind het dus niet mag zeggen tegen anderen terwijl je eigenlijk wil dat ze open zijn tegen anderen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Ik ben kleuterjuf en had vd week ook al een jongetje dat zei: Mijn oudere neefje zegt dat Sinterklaas helemaal niet bestaat maar ik geloof het niet hoor want ik heb Sinterklaas zelf ooit gezien haha.
Maar dat maakt misschien wel het verschil. Dat oudere neefje is er waarschijnlijk net achter gekomen dat hij niet bestaat. Dat is nu dus een zeer interessant onderwerp om over te praten. Kinderen die het altijd al weten, vinden dat denk ik niet interessant, omdat het voor hen niets nieuws is.
Hoe ga jij dat aanpakken wanneer jij jouw kind vertelt dat hij niet bestaat? Hoe zorg jij ervoor dat hij het niet vertelt aan andere kinderen, jongere broertjes en zusjes?
Laatst aangepast door RiLiJu op do 6 okt 2011 - 9:56; in totaal 1 keer bewerkt
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
RiLiJu schreef:Printje schreef:Ik ben kleuterjuf en had vd week ook al een jongetje dat zei: Mijn oudere neefje zegt dat Sinterklaas helemaal niet bestaat maar ik geloof het niet hoor want ik heb Sinterklaas zelf ooit gezien haha.
Maar dat maakt misschien wel het verschil. Dat oudere neefje is er waarschijnlijk net achter gekomen dat hij niet bestaat. Dat is nu dus een zeer interessant onderwerp om over te praten. Kinderen die het altijd al weten, vinden dat denk ik niet interessant, omdat het voor hen niets nieuws is.
Ja dat is misschien ook wel zo.
Printje- Lady Post-a-lot
Hoe ga jij dat aanpakken wanneer jij jouw kind vertelt dat hij niet bestaat? Hoe zorg jij ervoor dat hij het niet vertelt aan andere kinderen, jongere broertjes en zusjes?
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
De meeste ouders op school noemen het dan het geheim van sinterklaas. Of het echte verhaal van Sinterklaas, iets in die trant. Zo zal ik het denk ik ook aanpakken. Maar dat duurt hopelijk nog heel veel jaren.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik wist het al met vier jaar omdat ik zo bang was dat mijn moeder het niet leuk meer vond, ze heeft er wel bij gezegd dat ik het nooit aan andere kinderen mocht vertellen omdat zij er nog wel in geloofden en aangezien ik een heel braaf kind was, heb ik het ook inderdaad nooit aan andere kinderen verteld.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb zelf als kind altijd in Sinterklaas gelooft, tot een jaar of 8. Toen mijn moeder het 'echte verhaal' vertelde had ik moeite het te geloven. Omdat ik jongere zusjes heb vond ik het daarentegen wel weer erg interessant dat ik een 'geheimpje' wist. Vond het altijd erg leuk om erin mee te gaan.. heb ze dan ook nooit iets verteld.
Ik zou het ook heel erg leuk vinden als N. ook echt in gelooft. Wij zullen dan ook zeker meegaan met het verhaal, Sinterklaas en Zwarte Piet volgen op tv, naar de intocht gaan, boekjes voorlezen, etc. Voorliegen vind ik het persoonlijk niet. Denk ook niet dat kinderen het je kwalijk gaan nemen zodra ze de waarheid weten of dat ze zich gaan afvragen waar je nog meer over gelogen hebt.
Wij laten N. er voorlopig lekker in geloven en zien wel hoe we er later mee omgaan. Vind het Sinterklaasfeest en de sfeer eromheen zelf ook nog veel te leuk! Dit wil natuurlijk niet zeggen dat als kinderen niet geloven deze sfeer er niet is.. ik snap best dat het dan net zo leuk kan zijn!
Ik zou het ook heel erg leuk vinden als N. ook echt in gelooft. Wij zullen dan ook zeker meegaan met het verhaal, Sinterklaas en Zwarte Piet volgen op tv, naar de intocht gaan, boekjes voorlezen, etc. Voorliegen vind ik het persoonlijk niet. Denk ook niet dat kinderen het je kwalijk gaan nemen zodra ze de waarheid weten of dat ze zich gaan afvragen waar je nog meer over gelogen hebt.
Wij laten N. er voorlopig lekker in geloven en zien wel hoe we er later mee omgaan. Vind het Sinterklaasfeest en de sfeer eromheen zelf ook nog veel te leuk! Dit wil natuurlijk niet zeggen dat als kinderen niet geloven deze sfeer er niet is.. ik snap best dat het dan net zo leuk kan zijn!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind sinterklaas zo'n leuk feest. Een echte hollandse traditie dus ik zie het niet als voorliegen.. Ik ben er altijd gewoon in meegegaan met verhalen, tv, school,.. Jason had vorig jaar ineens een eigen logica.. '' Sinterklaas bestaat niet.. het is een verklede man met veel geld die kadootjes voor alle kinderen koopt en zich verkleed als sinterklaas...'' Toen vond ik het tijd om het echte verhaal te vertellen en heb toen verteld dat ik de kadootjes koop enzo.. En toen ging hij vragen stellen over wie er op de deur klopt en waar ik de kadootjes dan verstop enz enz.. Maar hij weet wel dat het een geheim is en dat Jordan niks mag weten, en daar gaat hij dan ook serieus mee om gelukkig...
knets- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: