Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

babymassage

3 plaatsers

Ga naar beneden

babymassage Empty babymassage

Bericht  duckie di 4 okt 2011 - 21:38

heeft er hier iemand aan baby massage gedaan?
is dat leuk, en heb je er later ook nog wat aan?
een vriendin van me vroeg of ik mee wou naar de cursus, maar het is voor kindjes tot 9 maanden ivm wegkruipen... nu heeft ze een tweeling dus zouden we samen met haar kindjes gaan...
nu ben ik wel benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft... zou het misschien nog wel kunnen gebruiken voor mn eigen dochter?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babymassage Empty Re: babymassage

Bericht  Floor di 4 okt 2011 - 21:55

Mijn vriendin is docent baby en peutermassage. Misschien is er dat ook bij jou in de buurt? Dan kan je ook met je eigen kindje gaan.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose di 4 okt 2011 - 23:17

Ik heb het gedaan. Maar ben begonnen toen ze net 7 weken was. Nu heb ik er nog wel wat aan, maar doe nu meestal korte massage in delen (bijv. alleen beentjes, andere keer armpjes) omdat ze hem anders smeert. Ze is nu veel te beweeglijk voor een hele massage :P Maar je kan er nog heel lang wat aan hebben is mij verteld, en dat denk ik ook echt wel. Zoals Floor al zegt is er trouwens ook peutermassage, misschien is dat voor jouw kindje beter geschikt omdat ze daar vast meer rekening houden met beweeglijkheid?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  duckie di 4 okt 2011 - 23:26

@PapillonRose, vind ze het nog wel fijn als je het doet?

ik ga zoieso met mn vriendin mee, dan kunnen beide kindjes lekker genieten (denk ik angel ) en ik er ook alvast wat van opsteken
en misschien toch ook maar eens kijken voor peutermassage...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  PapillonRose di 4 okt 2011 - 23:28

Volgens mij vindt ze er niet zoveel meer aan :P Tenminste, ze vindt het niet vervelend hoor. Alleen ze is nu zo druk met alles om haar heen te bestuderen, dat het gewoon wat lastiger is. Maar aan de andere kant merk ik wel dat ze massage bij haar beentjes nog wel erg fijn vindt smile Dus ik doe gewoon elke keer een ander stukje en dan vindt ze het wel goed smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 8:27

Ik heb er geen cursus voor gedaan, maar ik masseer mijn dochter van jongs af aan regelmatig. Bijvoorbeeld als ze moeite heeft om in slaap te komen dan kan ik haar met masseren heel rustig krijgen. Ze vindt het (af en toe) heel fijn. Toen ze nog een baby was, deed ik het dagelijks, nu als ze er zelf om vraagt of als ze het nodig heeft als ze bijvoorbeeld onrustig is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: