Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eetbuien

+5
PapillonRose
Ayla
Susan
Tania
Pussycat
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Eetbuien Empty Eetbuien

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:20

Mijn eetlust is echt verdubbeld de afgelopen tijd van deze zwangerschap. En dan vooral de eetlust in koekjes en chocolade. Ik eet me echt helemaal klem, tussen de vorige twee controles van de verloskundige heb ik het voor elkaar gekregen om 1,5 kilo per week (!) aan te komen en ik ben bang dat ik deze zwangerschap vierkant eindig als het zo doorgaat.

Is dit herkenbaar voor andere zwangeren en heeft iemand tips om eetlust wat te beteugelen of moet ik gewoon wat meer wilskracht hiervoor gaan opbrengen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetbuien Empty Re: Eetbuien

Bericht  Pussycat do 29 sep 2011 - 21:22

ooh pff ik ging zo goed tot de 20/23 weken, was amper wat aangekomen, maar baby groeide goed hoor.
En ik groeide gewoon netjes.
Maar toch ben ik in totaal 15! kilo aangekomen Embarassed
Nu moet ik ook zeggen dat ik een hele moeilijke periode heb gehad tijdens mijn zwangerschap, dus dat speelt misschien wel mee dat ik totaal de puf en zin niet had om op mijn eten te letten.

Als ik een 2e kindje mag krijgen dan ga ik zeker wat meer opletten en minder slechte dingen eten. Want ik krijg het er nu haast niet meer af Sad
Ik denk toch dat het een kwestie van wilskracht is.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Tania do 29 sep 2011 - 21:25

Pussycat schreef:ooh pff ik ging zo goed tot de 20/23 weken, was amper wat aangekomen, maar baby groeide goed hoor.
En ik groeide gewoon netjes.
Maar toch ben ik in totaal 15! kilo aangekomen Embarassed
Nu moet ik ook zeggen dat ik een hele moeilijke periode heb gehad tijdens mijn zwangerschap, dus dat speelt misschien wel mee dat ik totaal de puf en zin niet had om op mijn eten te letten.

Als ik een 2e kindje mag krijgen dan ga ik zeker wat meer opletten en minder slechte dingen eten. Want ik krijg het er nu haast niet meer af Sad
Ik denk toch dat het een kwestie van wilskracht is.

Ja dat was ik ook van plan laughcry .

Niet gelukt dus Wink . Ik heb het ook, maar ik heb vooral zin in vette dingen als patat, kroketten enz. Zoete dingen vallen hier wel mee maar voor een saucijzebroodje mag je me wakker maken tegenwoordig. Ik probeer me zoveel mogelijk in de houden, maar het is wel heeeel moeilijk.
Tot nu toe ben ik ongeveer 4 kilo aangekomen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 21:26

Probeer te wennen aan heel donkere chocolade, daar zit veel minder suiker in. Er is bijvoorbeeld een variant van Côte d'Or met 86% cacao. Daar moet je natuurlijk ook geen repen per dag van wegkauwen, maar dan heb je iets voor de lekkere trek.

@Pussycat, 15 kilo aankomen tijdens de zwangerschap is heel netjes hoor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:51

Veel drinken geeft ook een vol gevoel, maar in water zitten geen calorieen natuurlijk. Kan ook weleens helpen.

En kauwgom kauwen, dan heb je minder snel de neiging om iets in je mond te stoppen.

Verder de chocola die Suzan al zei, maar daar moet wel van houden, het is niet zo lekker als gewone chocola vind ik.
Suikervrije dropjes misschien?

Gast
Gast

Bericht  Ayla do 29 sep 2011 - 21:53

Dat wilde ik ook zeggen, 15 kilo is heel normaal, reken maar is uit wat je allemaal extra meedraagt, je zit zo aan 10-15 kilo. Ik ben nu ook een kilo of 15 aangekomen (meer zal het ook wel niet worden, dan moet ik heel raar gaan doen komende dagen nerd )
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  PapillonRose do 29 sep 2011 - 22:09

Volgens mij is 15 kilo ook heel netjes hoor Pussycat. Ik was 14 kilo aangekomen en dat scheen heel netjes te zijn. En ik had niet eens trek in ongezonde dingen en heb het eerste deel van de zwangerschap nauwelijks wat binnen weten te krijgen. Ben benieuwd hoe het dan was gegaan als ik wel ongezonde eetbuien had gehad?!

Twellie, zijn er ook gezonde dingen waar je heel blij van wordt? Ik ken je probleem trouwens wel hoor, alleen heb ik het na de zwangerschap meer gekregen, toen was eindelijk de eetlust en ook de lekkere trek weer terug laughcry

Wat ik echt heel lekker vond tijdens de zwangerschap was rauwkost. Toen ik eenmaal wat kon eten heb ik heel wat sla, komkommer en tomaat weggegeten smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  chipa do 29 sep 2011 - 22:57

Ik heb me tijdens mn zwangerschap tonnetje rond gegeten. Kon gewoon niet van de koekjes afblijven. Resultaat +28kg (maar ook veel vocht) waarvan er nu nog 8kg aan mn lijf plakken.

Maar nu eigenlijk helemaal weg die lekkere trek eetbuien. Kwam echt door de hormoontjes (en de verveling van het wachten denk ik)
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Pussycat do 29 sep 2011 - 23:06

Ja ik dacht zelf ook altijd dat 15 kilo wel redelijk normaal was...
Maar toch door de verloskundige voelde het toch alsof het niet helemaal normaal was zeg maar.
Ik werd verder prima behandeld hoor, maar ze zei dat 8 á 9 netjes was en alles erboven heb je er zelf aangegeten en krijg je er dus ook weer moeilijker af..

Nou ja ik weet het ook niet.

Ik hoop gewoon dat ik het de volgende keer zonder eetbuien red, want dat is sowieso voor beiden gezonder Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Darius do 29 sep 2011 - 23:17

Ik lees overal dat je je gelukkig mag prijzen als je max 13kilo aankomt. Veel zwangeren gaan daar overheen, dus 8 a 9 kilo vind ik echt onzin.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 23:17

Pussycat schreef:Ja ik dacht zelf ook altijd dat 15 kilo wel redelijk normaal was...
Maar toch door de verloskundige voelde het toch alsof het niet helemaal normaal was zeg maar.
Ik werd verder prima behandeld hoor, maar ze zei dat 8 á 9 netjes was en alles erboven heb je er zelf aangegeten en krijg je er dus ook weer moeilijker af..

Nou ja ik weet het ook niet.

Ik hoop gewoon dat ik het de volgende keer zonder eetbuien red, want dat is sowieso voor beiden gezonder Wink

8 of 9 lijkt mij juist aan de lage kant. Niet te weinig of zo, maar wel aan de lage kant. Raar dat ze dat op die manier tegen je zei. Je bouwt sowieso wel wat reserves op en je bent natuurlijk ook minder mobiel, vooral op het eind, dus je zult ook wat minder bewegen. Ik vind 15 kilo niet dramatisch veel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pussycat do 29 sep 2011 - 23:20

Ik vond 15 kilo ook nooit veel. Totdat zij dat dus zei haha.
En ergens is dat misschien ook wel zo..
Een baby de mijne 3,4 kilo
Placenta geen idee? Misschien gelijk aan mijn kind? Ik had een aardig grote.
Water zat er bij mij weinig meer in. misschien 1 kilo?
Extra vetjes zijn bij mij dan 7 á 8 kilo.

Maar serieus de meesten gaan over de 13 heen?
Nou óf de meesten zijn nooit eerlijk of ik heb alleen zwangeren om mij heen die gewoon weinig aankomen dan.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose do 29 sep 2011 - 23:21

Volgens mij hangt het ook van je postuur van voor de zwangerschap af. Ik dacht dat hoe slanker je bent, hoe meer je mag aankomen vorlgens de norm in verhouding met iemand die aan de zware kant is van zichzelf.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 23:23

De eerste keer ben ik 10 kilo aangekomen, maar tijdens die zwangerschap heb ik nauwelijks gesnoept en weinig tussendoortjes gegeten. De tweede keer weet ik eigenlijk niet hoeveel ik uiteindelijk ben aangekomen, maar vast wel meer dan 10 kilo, want ik was toen echt wel dikker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:29

Pussycat schreef:Ik vond 15 kilo ook nooit veel. Totdat zij dat dus zei haha.
En ergens is dat misschien ook wel zo..
Een baby de mijne 3,4 kilo
Placenta geen idee? Misschien gelijk aan mijn kind? Ik had een aardig grote.
Water zat er bij mij weinig meer in. misschien 1 kilo?
Extra vetjes zijn bij mij dan 7 á 8 kilo.

Maar serieus de meesten gaan over de 13 heen?
Nou óf de meesten zijn nooit eerlijk of ik heb alleen zwangeren om mij heen die gewoon weinig aankomen dan.

je placenta weegt echt geen 3,4 kilo hoor ook niet als het een grote is Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:33

Tell me about it.. Ik heb ook constant honger gewoon. En ik heb zo'n zin in chocola.. In mijn vorige zwangerschap nam ik op het laatst elke dag minimaal 1 kitkat. Ik ben uiteindelijk maar 13 kilo aangekomen, maar volgens mij waren die kilo's allemaal van de laatste weken Embarassed

Ik weet niet wat je er aan kan doen trouwens :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:33

Baby 3,5 kilo
Baarmoeder 1,0 kilo
Placenta 0,5 kilo
Borsten 0,5 kilo
Extra vetvoorraad 3,0 kilo
Extra bloed 1,5 kilo
Extra vocht/ vruchtwater 2,0 kilo

Dit is het eerste tabelletje dat ik al googlend tegenkwam. Verder staat er dat je gewichtstoename idealiter ergens tussen 9 en 12 kilo zou moeten liggen. Maar dan nog is 15 kilo echt niet dramatisch veel.

Ik maak me er persoonlijk niet druk om, ik weet dat ik gewoon gezond eet en leef en dan zie ik wel hoeveel ik aankom.

OT, ik heb wel wat meer honger dan voor de zwangerschap, maar dat probeer ik met relatief gezonde dingen te stillen: groenten, een extra boterham of rijstwafel e.d. En dat is vrees ik inderdaad vooral een kwestie van wilskracht, om een tomaat te gaan zitten eten terwijl je eigenlijk zin had in een kroket.

Laatst aangepast door freakielief op do 29 sep 2011 - 23:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Pussycat do 29 sep 2011 - 23:33

haha Arden ik heb echt zo geen idee Laughing
Wat weegt een placenta dan zo ongeveer?
Misschien kan jij me dat dan vertellen. Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:34

Mijne waren allebei ook aan de grote kant en bij de laatste zeiden ze 800 gram ongeveer.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat do 29 sep 2011 - 23:35

ow weet het al haha.
Ook echt allemaal tegelijk smile

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:35

Pussycat schreef:haha Arden ik heb echt zo geen idee Laughing
Wat weegt een placenta dan zo ongeveer?
Misschien kan jij me dat dan vertellen. Wink
Gemiddeld rond de 500 gram.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat do 29 sep 2011 - 23:36

dat is trouwens wel een heel groot verschil met mijn 3,4 kilo Laughing
Maar hij was echt heel erg groot. Volgens mij groter dan mijn dochter nog.
Of ik herinner het me allemaal niet zo goed meer. angel

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 do 29 sep 2011 - 23:36

Tijdens een zwangerschap kom je gemiddeld 12 kilo aan, dus de 15 kilo van Pussycat vind ik heel netjes hoor! Ik zelf ben de laatste zwangerschap 20 kilo aangekomen Embarassed Komt voor een groot deel ook dat ik totaal geen wilskracht had om gezond te eten en ik tegen het einde ook veel vocht vasthield. Maar goed, is uiteindelijk goed gekomen hoor na de bevalling. De eerste 10/11 kilo was er een paar dagen na de bevalling al af en in de weken daarna gingen er ook vanzelf nog een aantal kilo af. Alleen voor de laatste 6 kilo heb ik even een tijdje op mijn eten moeten letten en toen ik ging sporten ben ik ook weer 'normaal' gaan eten. ik moet nu nog 1 kilo kwijt en ietsje strakker worden rond mijn middel en alles is weer zoals het was.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:37

Ik heb trouwens, als ik niet misselijk ben, ook continue honger. En dan MOET ik ook echt iets eten anders word ik meteen weer misselijk. Maar tot nu toe lukt het aardig om het tot gezonde dingen te beperken, hoewel ik de laatste week ook wel veel gesnackt heb. Maar het is maar een heel beperkt lijstje waar ik zin in heb, de meeste dingen smaken me helemaal niet nu.

Maar goed dat zal ook wel weer veranderen ben ik bang :P ik hoop wel dit keer niet zoveel aan te komen haha maar goed als het wel zo is dan zie ik het wel weer, heb het de laatste twee keer ook eraf gekregen zonder dieet oid.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:43

Herkenbaar... Ook wat Arden zegt over die misselijkheid dat je moet blijven eten..

Resultaat bij mijn zoontje:22 kg
Tot op heden: 700 gram erbij maar ben dan ook nog maar 12 weken

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: