Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En nu

+17
Paper Crown
VeryCherry
Bruintje Beer
SarahKey
sheila123
Darius
M@niek
Coco
Mamsie
Susan
PapillonRose
ekjir@M
Flip Fluitketel
Printje
Thunder
Flower_L
Tania
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

En nu - Pagina 2 Empty Re: En nu

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:24

Ik zou t zelf nooit aan iemand vragen op die manier. Wel zou ik kunnen vragen waar ze op 'hopen'.

Ik heb nu een zoon,maar heel stiekem hoop ik wel dat ik nog eens eendochter mag krijgen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  M@niek do 29 sep 2011 - 11:18

Pff laatst op een familiefeest: ´goh ik dacht dat jullie nou wel bezig waren voor een 2e´! Rolling Eyes
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius do 29 sep 2011 - 16:21

haha, ik heb ze allemaal wel een keertje voorbij zien komen!

Maar het is wel irritant hoor. Zeker toen ik wist dat P een jongetje was, en alle mensen zeiden: 'Je hoopt zeker op een meisje nu?' Ik voelde toch bijna een minderwaardige moeder die geen meisjes kon produceren....(en t ligt aan mijn man!)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sheila123 do 29 sep 2011 - 18:06

Darius schreef:haha, ik heb ze allemaal wel een keertje voorbij zien komen!

Maar het is wel irritant hoor. Zeker toen ik wist dat P een jongetje was, en alle mensen zeiden: 'Je hoopt zeker op een meisje nu?' Ik voelde toch bijna een minderwaardige moeder die geen meisjes kon produceren....(en t ligt aan mijn man!)
Ja de man maakt het geslacht he haha. Mijn vent heeft gewoon te horen gekregen: wat ben jij hou voor vent....je kan alleen meisjes 'maken' is wel bedoeld als grapje maar slaat toch nergens op. En ja hier ook de opmerking of we nou doorgaan tot we een jongen hebben...waarom?? Ik voel me heel rijk met mijn meisjes!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  SarahKey do 29 sep 2011 - 20:05

Oh ja opmerkingen, sommige... Evil or Very Mad

Begon hier al toen we een tijdje getrouwd waren en ik nog niet zwanger was.
' moet ik even langskomen, doe ik het wel even voor HAHAHA' of 'Moet ik even langskomen, mijn vriendin was zo zwanger van mij'.
nee hoor, ik wil geen lelijk kind zoals jou kind Man was meteen stil Twisted Evil

Toen iedereen wel zo'n beetje wist dat we het ziekenhuis in gingen hebben we nooit meer van die rare reacties gehad.

Nu tijdens de zwangerschap, ik vertelde een paar erg enthousiast dat ik weer zwanger ben
' nou als het dit keer maar goed gaat, he!'
Niet van, gefeliciteerd, wat leuk ofzo Rolling Eyes
tuurlijk hadden wij die angst ook wel, dat is logisch na een miskraam/ma

Mijn schoonouders kunnen er ook wat van.
Schoonmoeder: 'Ik wil wel een meisje, kan ik lekker goed voor shoppen voor jongens is er geen leuk spul'
Schoonvader: 'een meisje zou wel goed zijn, want ....(naamman).... was vroeger een heel irritant mannetje'

Zucht...Alsof het leven bestaat uit shoppen en alsof alle jongens een kopie van hun vader zijn. Rolling Eyes
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  SarahKey do 29 sep 2011 - 20:07

M@niek schreef:Pff laatst op een familiefeest: ´goh ik dacht dat jullie nou wel bezig waren voor een 2e´! Rolling Eyes

'Doen we ook, maar we vinden het oefenen nog zo leuk'

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer do 29 sep 2011 - 20:15

Arden schreef:Heel herkenbaar. En toen we dat meisje hadden hebben we een aantal keer gehoord "Zo, nu ben je klaar".
zo herkenbaar.
Onze zoon was net geboren en toen zeiden sommige al. ' Nu heb je van beide wat. Dus komt er zeker geen 3e...'
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  VeryCherry do 29 sep 2011 - 20:17

Tegen mij is wel is gezegd dat diegene het zo fijn vond dat ik een zoontje heb "want dan heb je niet het probleem van een tienerzwangerschap" laughcry
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 20:20

Het ergste wat er over ons is gezegd is dat we in verband met de zorgen die we om Ezra hebben maar beter geen tweede hadden kunnen krijgen. Ik heb dat niet direct van die persoon gehoord, maar ik vind dat zó'n belachelijke en kwetsende opmerking.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Paper Crown do 29 sep 2011 - 20:23

Ah joh als je je om alles moet druk maken wat een ander zegt..

Ik zei dat ook tegen een vriendin die al een zoon heeft: 'Ohhhhhhh ik hoop zoooo dat het een meisje is.. oh maar 2 jongens is ook zo leuk.. misschien is het een tweeling en ben je meteen klaar!!' gelukkig heb ik een vriendin die dat niet opvat alsof ik haar wil kwetsen..

Zelf heb ik wel een voorkeur, ik wil heel graag een dochtertje! Nou en.. mag toch.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Paper Crown do 29 sep 2011 - 20:24

Susan schreef:Het ergste wat er over ons is gezegd is dat we in verband met de zorgen die we om Ezra hebben maar beter geen tweede hadden kunnen krijgen. Ik heb dat niet direct van die persoon gehoord, maar ik vind dat zó'n belachelijke en kwetsende opmerking.

Dit vind ik wel kwetsend.. waar bemoeien ze zich mee zeg. Alsof zij de zorg voor Ezra op zich hebben,en daarbij nog Yrsa hebben.. Gosh!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 20:28

2CKC2 schreef:Ah joh als je je om alles moet druk maken wat een ander zegt..

Ik lag er ook niet wakker van maar na de tigste keer word je er wel een beetje moe van.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama do 29 sep 2011 - 20:34

Nog geen 3 uur na de bevalling kwamen onze ouders kijken. Waarop mijn schoonvader zei "goh wanneer ben je weer zwanger? Want een jongetje moet er ook nog komen hè een stamhouder heb je niet met meiden" waarop ik zei "ik weet niet wie die gaat maken maar ik niet!" en stil was het.
En nu horen we heel vaak leuk 2 meiden komt er nog een 3de of jongen?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  *Troela* do 29 sep 2011 - 20:37

Vervelendste dingen die mij gevraagt zijn:

juf van basisschool waar ik stage had gelopen. Ze zag me fietsen met T en vroeg, is die van jou. Waarop ze daarna doorging met, was zeker een ongelukje, en ben je nog wel bij de vader etc.

Toen ik van D was bevallen en in ziekenhuis lag kwam er verpleegkundige om even alles door te nemen voor de gyn kwam. Ze zag dat ik T op mijn 21e had gekregen en vroeg; Hebben ze wel dezelfde vader, en zorg je wel zelf voor T etc. Was te ziek om weerwoord te geven, maar wat had ik dat achteraf graag gedaan.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 20:40

Mama1985 schreef:Vervelendste dingen die mij gevraagt zijn:

juf van basisschool waar ik stage had gelopen. Ze zag me fietsen met T en vroeg, is die van jou. Waarop ze daarna doorging met, was zeker een ongelukje, en ben je nog wel bij de vader etc.

Toen ik van D was bevallen en in ziekenhuis lag kwam er verpleegkundige om even alles door te nemen voor de gyn kwam. Ze zag dat ik T op mijn 21e had gekregen en vroeg; Hebben ze wel dezelfde vader, en zorg je wel zelf voor T etc. Was te ziek om weerwoord te geven, maar wat had ik dat achteraf graag gedaan.

Die vragen heb ik ook zooo vaak gekregen. Het is allemaal uit nieuwsgierigheid denk ik maar die mensen staan er ook niet bij stil dat je zoiets keer op keer te horen krijgt. Zelfs nu mijn derde zwangerschap bekend is zijn er mensen die vragen "Was het gepland?" nog vóórdat ze me feliciteren. Ik ben altijd bereid om te vertellen hoe het gegaan is allemaal (ik was 20 toen mijn oudste geboren werd) maar die sensatiezoekers ben ik wel echt goed zat.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 29 sep 2011 - 23:27

Jaa dat "was het een ongelukje" heb ik zo vaak gehoord. Net zo als "zijn ze van dezelfde vader" Tja ik geef tegenwoordig maar gewoon kort antwoord. Als ik me er om druk moet blijven maken blijf ik aan de gang.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  SarahKey vr 30 sep 2011 - 0:40

Als er meer als 4 jaar tussen kinderen zitten en een jonge moeder zou ik ook denken (let op denken) van: zouden de kinderen van dezelfde vader zijn?
Maar als ze 1-2 jaar schelen dan lijkt me dan van niet.
Maar goed dat is mijn kronkel, zou het nooit durven vragen want het is niet belangrijk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Susan vr 30 sep 2011 - 0:53

Op zich heb ik die vraag of het gepland was ook wel gekregen bij de eerste, en ik was toen 27, 28 toen hij geboren werd. Volgens mij vragen mensen dat tegenwoordig standaard om de een of andere vage reden.

Ik weet nog dat ik op MSN aan een vriendin vertelde dat ik zwanger was en dat haar reactie was: 'Ik schrik.' Dat snapte ik ook niet zo goed. Wat valt er te schrikken dan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 0:54

Waar ik me ook aan kon ergeren (en nu hard om kan lachen maar net bevallen en overal beurs dus niet) was van die mannen die mijn man dan op zijn rug klopten en zeiden: Nou, heb je goed gedaan joh, 2 mooie zoons.

Euh... Ik heb ze al die maanden gedragen tot ik bijna niet meer kon lopen. Ik heb ze eruit moeten persen...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 0:56

O, en de vraag/ opmerking: 'Had je er niet liever 1 gehad, dat lijkt me veel makkelijker om mee te beginnen' vind ik altijd wel een aparte. Alsof je daarin de keus hebt... Laughing

Gast
Gast

Bericht  Fiwen vr 30 sep 2011 - 1:59

Ik moest bloed gaan prikken tijdens mijn zwangerschap en die verpleegkundige vraagt doodleuk "zal wel even schrikken zijn geweest he?" maargoed ik was wel voorbereid op dat soort opmerkingen dus ik reageer meteen met "ja, we hadden echt niet verwacht dat we binnen 3 maanden zwanger zouden zijn". Ze zat me met open mond aan te gapen... Zo, uitgelult :P

Ik kan me trouwens echt vreselijk ergeren aan mijn schoonvader, we hebben al meerdere keren gezegd dat er geen 2e komt en toch blijft hij er steeds vragen "wanneer komt de 2e". In het begin ging ik het dan altijd uitleggen maar nu zeg ik gewoon heel bot "ehhh niet". Maar dat is nog niet het ergste, hij reageert daar dan altijd op met: "ahhh natuurlijk wel" alsof hij beter weet wat wij willen dan wij zelf.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  liesje vr 30 sep 2011 - 6:49

ik krijg/kreeg veel de opmerking van wilde je ze zo snel achter elkaar en ooohh wat zal jij het druk krijgen. net of ik dat niet weet en ja het was niet gepland maar hij is oh zo welkom zeg ik dan maar als antwoord. en verder doet het me niets meer

liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud