Do's en Dont's
+24
Bruintje Beer
sheila123
Steep
pindaatje
duckie
Tania
SarahKey
Thunder
Annemie
Mamsie
Supertalentje
M@niek
Printje
Pien
Flower_L
Parisienne
Darius
PapillonRose
koNijntje
Novalee
Liadan
Annie24
Susan
studiebol
28 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Do's en Dont's
studiebol schreef:meisje schreef:Hoe hoog is je boxspring?
Want moet hij nog wel omhoog dan?
Ja moet op 80 cm dus moet wel iets om hoog want hij is nu ongeveer 50cm hoog.
volgens mij kan je dan prima een bierkratje gebruiken. ik meen dat die namelijk rond de 27cm hoog is.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
70 cm moet je bed toch zijn? Die van ons is iets van 60 en de vrouw vd kraamzorg vond het prima. Wel moeten we een extra matras 'standby' hebben maar als mijn vriend gewoon hielp met het bed verschonen vond ze dat ook prima. Een boxspring is nogal groot, duur en zwaar om op klossen te zetten, zei ze.
Gast- Gast
Mocht er geen zon zijn: gebruik Dasty! Dit is een ontvetter en is te koop bij de Wibra (grote, gele spuitfles). Dit was hier een wondermiddel voor de welbekende gele poepvlekken! Goed de vlek inspuiten met Dasty, paar minuten in laten trekken en daarna met de gewone was op een gewone temperatuur meewassen.Novalee schreef:Bedankt voor de tip! Heb het broekje zaterdag buiten gelegd en de vlekken zijn er helemaal uit! Het is later ook bij een romper gelukt die niet schoon uit de was kwam dus dit houd ik er in. Dat wordt overwinteren in het zonnige zuiden vrees ik met N.'s poepluiersLiadan schreef:Novalee: broekje buiten in de zon leggen! Hier verdwijnen alle poepvlekken die er na het wassen niet uit zijn gegaan door ze in de zon te leggen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pien schreef:studiebol schreef:meisje schreef:Hoe hoog is je boxspring?
Want moet hij nog wel omhoog dan?
Ja moet op 80 cm dus moet wel iets om hoog want hij is nu ongeveer 50cm hoog.
volgens mij kan je dan prima een bierkratje gebruiken. ik meen dat die namelijk rond de 27cm hoog is.
Oh echt, ik heb ze nog nooit opgemeten, maar voor mijn gevoel was het zo hoog. Denk dat bierkratjes dan wel het stevigst zijn.
Parels het moest bij ons op 80, ze heeft verder niet gevraagd hoe hoog het bed nu is enzo, dus ik doe hem maar netjes op ongeveer 80 cm dan.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Hier hoefde het bed ook niet omhoog. Ik zou toch in het ziekenhuis bevallen en moest minimaal 24 uur blijven zeiden ze van tevoren (maar dat was 72 uur en werd nog iets langer).
Dus op bed wassen na de bevalling hoefde niet, en de dag na de bevalling lukt douchen vaak zelf.
Bed opmaken vond ze geen probleem bij een laag bed, dat is toch zo gedaan.
Dus op bed wassen na de bevalling hoefde niet, en de dag na de bevalling lukt douchen vaak zelf.
Bed opmaken vond ze geen probleem bij een laag bed, dat is toch zo gedaan.
Gast- Gast
Ga jij thuis bevallen studiebol? Ik heb altijd begrepen dat het voor de bevalling hoger moet zijn dan voor de verzorging erna door de kraamhulp.
Ik heb ook vaak gehoord dat als je het bed niet verhoogd de kraamhulp het bed niet verschoond maar dat jij/je partner dat zelf moeten doen. Nou dat hebben wij er wel voor over als het bed dan niet op klossen hoeft.
Ik heb nu al moeite genoeg om in en uit bed te komen omdat ik het zo hoog vind, laat staan dat er nog klossen onder zouden staan! (is ook ongeveer 50 cm)
Ik heb ook vaak gehoord dat als je het bed niet verhoogd de kraamhulp het bed niet verschoond maar dat jij/je partner dat zelf moeten doen. Nou dat hebben wij er wel voor over als het bed dan niet op klossen hoeft.
Ik heb nu al moeite genoeg om in en uit bed te komen omdat ik het zo hoog vind, laat staan dat er nog klossen onder zouden staan! (is ook ongeveer 50 cm)
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Nee ik beval idd in het ziekenhuis. En dat weten ze van de kraamzorg ook wel, maar dan nog had ze het over dat het bed op klossen moest.
Kijk als het puur alleen is om het bed op te maken dat kan mijn vriend ook wel en anders wil mijn moeder het wel doen.. Misschien is bier kratjes dan wel gewoon het handigst, dat bier komt wel op en hebben we toch iets in huis.
Kijk als het puur alleen is om het bed op te maken dat kan mijn vriend ook wel en anders wil mijn moeder het wel doen.. Misschien is bier kratjes dan wel gewoon het handigst, dat bier komt wel op en hebben we toch iets in huis.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
blondje1313 schreef:Ga jij thuis bevallen studiebol? Ik heb altijd begrepen dat het voor de bevalling hoger moet zijn dan voor de verzorging erna door de kraamhulp.
Je bed moet ook omhoog voor de kraamverzorgster die de controles moet doen. Je zou eventueel een extra eenpersoonsmatrs op je bed kunnen leggen als ze de controles doet zodat je bed niet op klossen hoeft. En bij sommige kraamverzorgsters is het geen probleem als het lager is maar ik zou het toch even navragen als ik jou was want het is ook vervelend als je het op dat moment allemaal snel nog moet regelen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
De kraamverzorgsters die ik had vonden het allebei niet erg om de controles op een lager bed te doen. De eerste keer hebben we de klossen er nog wel een paar dagen onder laten zitten, de tweede keer hebben we ze er meteen onderuit gehaald. We hebben ze de tweede keer ook niet vooraf onder het bed gezet, toen de weeën begonnen waren hebben mijn vader en Dion ze onder het bed gezet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou zorgen dat je genoeg kratjes bier in huis hebt. Ik weet niet hoeveel je er nodig hebt voor een boxspring, 5 of 6?
En als de kraamhulp het wil kun je ze er onder leggen. Wij gebruiken een extra eenpersoonsmatras wat we dan op bed leggen (in de hoop dat de kraamhulp dat ook niet nodig vindt...)
En als de kraamhulp het wil kun je ze er onder leggen. Wij gebruiken een extra eenpersoonsmatras wat we dan op bed leggen (in de hoop dat de kraamhulp dat ook niet nodig vindt...)
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik had 6 kratjes bier onder mijn boxspring staan, dat was voldoende .
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Kratjes kan je vaak ook gewoon bij de supermarkt lenen. Dan betaal je alleen statiegeld/borg en dat krijg je weer terug als je ze terugbrengt.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Werkt dat ook? Mooi, want ik heb een megafles (3L, ik zweer bij dat spul in de keuken ) Dasty hier staan!Parisienne schreef:Mocht er geen zon zijn: gebruik Dasty! Dit is een ontvetter en is te koop bij de Wibra (grote, gele spuitfles). Dit was hier een wondermiddel voor de welbekende gele poepvlekken! Goed de vlek inspuiten met Dasty, paar minuten in laten trekken en daarna met de gewone was op een gewone temperatuur meewassen.Novalee schreef:Bedankt voor de tip! Heb het broekje zaterdag buiten gelegd en de vlekken zijn er helemaal uit! Het is later ook bij een romper gelukt die niet schoon uit de was kwam dus dit houd ik er in. Dat wordt overwinteren in het zonnige zuiden vrees ik met N.'s poepluiersLiadan schreef:Novalee: broekje buiten in de zon leggen! Hier verdwijnen alle poepvlekken die er na het wassen niet uit zijn gegaan door ze in de zon te leggen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Dasty is echt wonderspul, de meest onmogelijke vlekken gaan eruit. Yrsa had met viltstift een tekening gemaakt op een houten vloer en met Dasty veegde ik het zo weg.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: