Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Do's en Dont's

+24
Bruintje Beer
sheila123
Steep
pindaatje
duckie
Tania
SarahKey
Thunder
Annemie
Mamsie
Supertalentje
M@niek
Printje
Pien
Flower_L
Parisienne
Darius
PapillonRose
koNijntje
Novalee
Liadan
Annie24
Susan
studiebol
28 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Do's en Dont's - Pagina 3 Empty Re: Do's en Dont's

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:11

Toen ik mijn kolf ging huren kreeg in een ruggesteun voor op bed gratis 'te huur' mee. Dat was echt ideaal, zit toch beter als met een kussen in de rug.

Voedingskussen heb je? Die zijn echt ideaal.
Leg ze en nu vaak naast elkaar op, zodat ze een beetje overeind liggen. Dan kan ik ze tegelijk de fles geven.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Supertalentje do 29 sep 2011 - 7:25

Ik heb gister shop till you drop gedaan bij de Prenatal... Ik wist niet dat ze 25 procent korting hadden op positiekleding, dus ik vond het shoppen echt niet erg :-)

Ik hoorde vandaag van een collega over wasbare-gaas-broekjes, die schijnen ideaal te zijn na een natuurlijke bevalling met dat dikke maandverband. Dat blijft goed op zn plaats, knelt niet en kun je wassen mocht het toch zijn misgegaan. Volgens haar zitten die in het kraampakket, ik heb nog niet gekeken, heeft iemand ze gevonden?

En dikke sokken in je ziekenhuis-koffertje! Volgens iedereen die ik spreek die bevallen is krijg je hele koude voeten (vooral in het ziekenhuis) en sloffen zijn dan niet zo handig ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  studiebol do 29 sep 2011 - 7:26

Voedingskussen heb ik! En ja van die ruggesteun heb ik ook al gehoord die wil ik ook wel lenen dus dat is een goede, maar die kan ik nu toch nog niet ophalen?

Ik ga denk ik idd een redelijk normale pjama aanschaffen voor als ik in bed lig, in het ziekenhuis en er komen mensen langs. Voor thuis heb ik wel een joggingbroek die ik nu ook nog pas dus die kan ik dan thuis wel aan doen als ik mijn broek nog niet fijn vind zitten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  duckie do 29 sep 2011 - 7:28

Flower_L schreef:eigenlijk heb ik niet iets speciaals voor mijzelf gekocht. Wel voor in bed een makkelijke pyama ivm voeden.

Ik zou de volgende keer wel wat pak Kotex verband in huis halen, dat is eigenlijk na een 'natuurlijke' bevalling wel een must. En vriend naar winkel sturen daarvoor is niet altijd verstandig...

ik had na de bevalling ook nog het een en ander nodig en om te voorkomen dat meneer met de verkeerde dingen thuis zou komen heb ik thuis eerst van alles op internet een plaatje laten zien... hahaha.... en idd bij een evt 2e zou ik dat soort dingen van te voren zelf al halen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:40

Ik heb de kruidvat online shop maar geplunderd na mijn bevalling Laughing

En lekkere dingen meenemen of laten nemen naar het ziekenhuis, na je bevalling mag je weer alles eten en drinken, dat is echt heerlijk!
Alex stond naast mijn bed met 2 zakken drop, heerlijk!!

Gast
Gast

Bericht  sheila123 do 29 sep 2011 - 8:29

Hydrofiele luiers moet je echt wel een stuk of 20 van hebben! Ik gebruik ze ook overal voor! Ideaal!!! Mijn dochter is 2 en droog haar nu nog af met zo'n doek. Ja ze zijn gewoon onmisbaar haha! Ik heb geen voetenzak aangeschaft voor de maxicosi en ook geen hoes. Ook omdat ze bij mij maar weinig in dat ding zitten dus ja beetje onnodig dan. Wat ik verder weer veel te veel van heb gekocht is hydrofiele washandjes. Daar heb ik er dus ook wel een stuk of 15 van. Dat is een beetje overdreven. Had het er met een stuk of 5 ook wel gered. Haha! Succes nog met alle aankopen!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Bruintje Beer do 29 sep 2011 - 8:35

Supertalentje schreef:

Ik hoorde vandaag van een collega over wasbare-gaas-broekjes, die schijnen ideaal te zijn na een natuurlijke bevalling met dat dikke maandverband. Dat blijft goed op zn plaats, knelt niet en kun je wassen mocht het toch zijn misgegaan. Volgens haar zitten die in het kraampakket, ik heb nog niet gekeken, heeft iemand ze gevonden?
)
Die zijn inderdaad ideaal. Heb ik zelf ook gebruikt.
Als je bij Agis bent verzekerd zitten er 2 in je kraampakket en anders verkopen ze het bij de thuiszorgwinkel van de Tena.
Zelf heb ik een pak meegenomen van mijn werk
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  *Troela* do 29 sep 2011 - 8:36

En als je de hydrofiele handdoeken niet meer voor je kindje gebruikt zijn ze ideaal als poetsdoek Wink
Verder fijn zittend ondergoed ( hier maatje groter gekocht ivm keizersnede) en idd lekker pyjama broek of joggingbroek.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 8:37

Ik vond die gaasbroekjes juist verschrikkelijk! Ik heb de boxers van mijn vriend aangehad, die hebben een mooie ruimte waar het maandverbandje in past!

En hydrofiele luiers gebruiken wij ook nog steeds superveel... onze zoon is ruim 3,5 en we drogen hem er nog steeds mee af, zijn gewoon handige dingen. Wij hebben er ook meer dan 20.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 29 sep 2011 - 8:41

Mama1985 schreef:En als je de hydrofiele handdoeken niet meer voor je kindje gebruikt zijn ze ideaal als poetsdoek Wink
Verder fijn zittend ondergoed ( hier maatje groter gekocht ivm keizersnede) en idd lekker pyjama broek of joggingbroek.

ik vind ze soms ook ideaal om de vaat ermee af te drogen. Beter dan sommige stugge theedoeken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje do 29 sep 2011 - 8:44

Ik heb ook heel veel hydrofiele luiers, gebruik ze nu nog om hem af te drogen.

Een aanrader vind ik zelf een tummytub, ons mannetje vond dat heerlijk. Die gaasbroekjes vond ik ook niet zo, ik had toendertijd van die ubercharmante onderbroeken bij de zeeman gekocht maatje idioot grote omabroek, maar het maandverband bleef tenminste zitten.
Je moet van Kotex wel de nachtvariant pakken, die vond ik veel beter. Zo'n zwarte verpakking met een roos ofzo?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 8:45

Het nachtmaandverband van de Lidl vind ik ook fijn!

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 29 sep 2011 - 8:49

Maar gebruiken jullie dat maandverband dan ipv dat kraamverband?? Of gebruikte je dat toen het kraamverband op was?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 8:50

Volgens mijn kraamverzorgster moet je van Kotex juist het witte pak nemen, dat is het maandverband waar het minste plastic in zit, dat is dus echt voor als je niet meer zoveel bloed verliest dat je echt kraamverband nodig hebt.

Ik gebruik trouwens ook nog steeds hydrofieldoeken. Mijn tante heeft die van haar zelfs nog, die heeft er na de kindertijd theedoeken van gemaakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 8:53

Ik heb van Kotex ook het witte pak gebruikt idd.

Dat kraamverband is snel op als je veel vloeit, dus ik heb dat daarna gebruikt. De eerste dagen had ik 2 van die kraamverbanden tegelijk nodig.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 29 sep 2011 - 8:58

studiebol schreef:Maar gebruiken jullie dat maandverband dan ipv dat kraamverband?? Of gebruikte je dat toen het kraamverband op was?

Het is wel van dat hele grote maandverband, zulke dingen moet je niet kijken voor je bevalling hahaha. Je moet niet denken aan die kleine libresse maandverbandjes.

Wat gek dat jullie de witte moesten gebruiken, ik moest de zwarte pakken..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Novalee ma 3 okt 2011 - 9:35

Liadan schreef:Novalee: broekje buiten in de zon leggen! Hier verdwijnen alle poepvlekken die er na het wassen niet uit zijn gegaan door ze in de zon te leggen.
Bedankt voor de tip! Heb het broekje zaterdag buiten gelegd en de vlekken zijn er helemaal uit! Het is later ook bij een romper gelukt die niet schoon uit de was kwam dus dit houd ik er in. Dat wordt overwinteren in het zonnige zuiden vrees ik met N.'s poepluiers Laughing
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 ma 3 okt 2011 - 10:00

Flower_L schreef:eigenlijk heb ik niet iets speciaals voor mijzelf gekocht. Wel voor in bed een makkelijke pyama ivm voeden.

Ik zou de volgende keer wel wat pak Kotex verband in huis halen, dat is eigenlijk na een 'natuurlijke' bevalling wel een must. En vriend naar winkel sturen daarvoor is niet altijd verstandig...

Ik had 1 pak Kotex op voorraad, maar had daar niet genoeg aan. Mijn vriend dus naar de Etos gestuurd...gaat na een tijdje m'n mobiel en hoor ik heel zachtjes: 'euhh...schat...ik zie zoveel verschillende welke moest ik nou hebben?' angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Flower_L di 4 okt 2011 - 9:24

Ik vroeg mij eigenlijk af, tot wanneer jullie 'stoffen' slabbers hebben gebruikt?

L. heeft nu van die plastic dingen. Ideaal. Voor zo'n ukkie van een paar weken/maanden is dat nog niet prettig, maar rond de 9mnd vind ik dit een stuk handiger in gebruik.
De overige slabbers liggen nog in de commode..maar ga ze van de week naar zolder doen (of weggooien, sommige kunnen echt geen tweede ronde meer mee).

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Tania di 4 okt 2011 - 9:28

Ik gebruik de stoffen slabben nogsteeds. Ik heb ook silly billyz, daar zit plastic aan de achterkant en ik heb er daar een paar van met mouwen voor als hij een boterham met appelstroop eet ofzo Very Happy.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Annie24 di 4 okt 2011 - 9:32

Wij hebben nooit stoffen slabbers gebruikt. Y. knoeide nooit met drinken en als er na het drinken wat meekwam met een boertje kwam dat op het spuugdoekje. Toevallig heb ik gister alle stoffen slabbers weggegooid. We gebruiken nu de Silly Billyz.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Tania di 4 okt 2011 - 9:34

Annie24 schreef:Wij hebben nooit stoffen slabbers gebruikt. Y. knoeide nooit met drinken en als er na het drinken wat meekwam met een boertje kwam dat op het spuugdoekje. Toevallig heb ik gister alle stoffen slabbers weggegooid. We gebruiken nu de Silly Billyz.

Met de flessen gebruikten wij ook nooit slabben, die zijn we pas gaan gebruiken toen we met bijvoeding begonnen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  studiebol di 4 okt 2011 - 21:28

Hoe hebben jullie het gedaan met klossen?
Wij hebben een boxspring, maar goed daar passen de klossen van de thuiszorg volgens mij niet onder. Bij een kratje bier word het bed wel erg hoog...
Iemand tips? Ik dacht aan wat plankjes hout, maar vraag me af of dat wel stevig wordt...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  meisje di 4 okt 2011 - 21:33

Hoe hoog is je boxspring?
Want moet hij nog wel omhoog dan?
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  studiebol di 4 okt 2011 - 21:49

meisje schreef:Hoe hoog is je boxspring?
Want moet hij nog wel omhoog dan?

Ja moet op 80 cm dus moet wel iets om hoog want hij is nu ongeveer 50cm hoog.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud