Do's en Dont's
+24
Bruintje Beer
sheila123
Steep
pindaatje
duckie
Tania
SarahKey
Thunder
Annemie
Mamsie
Supertalentje
M@niek
Printje
Pien
Flower_L
Parisienne
Darius
PapillonRose
koNijntje
Novalee
Liadan
Annie24
Susan
studiebol
28 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Do's en Dont's
Ik had een hoes over de maxi cosi en een voetenzak en ik vond het wel heel handig, vooral in de winter vond ik de voetenzak erg handig, want dan hoef je je kindje niet extra een jasje aan te doen.
Alle kleertjes en dekentjes en hydrofiele luiers heb ik gewassen, knuffels en boxkleed niet.
Alle kleertjes en dekentjes en hydrofiele luiers heb ik gewassen, knuffels en boxkleed niet.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Op de knuffels na heb ik alles gewassen. Daarna alleen wat vies was. Ik had een omslagdoek/wrapper van de Kruidvat voor in de Maxicosi, werkte prima in de winter. Sinds hij in een gewone autostoel zit gebruik ik een los dekentje.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb geen maxicosi hoes (zat net zoals jou daarover na te denken of het wel 'nuttig/nodig' is)
Maar wel een voetenzak. Maar die zat nu eenmaal al bij de maxi cosi.
Maar wanneer was je alles? met hoeveel weken?
Ons kindje krijgt geen knuffels, een slaapknuffel in bed prima, maar verder nee. (Leuk zo'n astmatische moeder;))
Dus daar hoef ik niet over na te denken.
Dekentjes/hoezen voor ledikant en het wieg ga ik wel wassen net zoals de kleertjes.
ik heb zulke kleine sokjes dat ik bang ben dat de wasmachine ze opvreet
Boxkleed wou ik ook wassen want is tweedehands.
Maar zag ook een box matras te koop is dat handig?
Ook ben ik even de weg kwijt wat betreft hydrofiele luiers. Die gebruik je toch voor onder het hoofdje in een wieg/ledikant? En waar gebruik je ze nog meer voor?
Bij hema zag ik ze liggen, maar met de tekst: lekker zacht voor de billetjes oid. Maar daarvoor gebruik ik ze niet of ik verwar ik andere doekjes met hydrofiele luiers
En gebruik je daar veel van?
vind het best moeilijk om te gokken hoeveel nodig is.
Maar wel een voetenzak. Maar die zat nu eenmaal al bij de maxi cosi.
Maar wanneer was je alles? met hoeveel weken?
Ons kindje krijgt geen knuffels, een slaapknuffel in bed prima, maar verder nee. (Leuk zo'n astmatische moeder;))
Dus daar hoef ik niet over na te denken.
Dekentjes/hoezen voor ledikant en het wieg ga ik wel wassen net zoals de kleertjes.
Boxkleed wou ik ook wassen want is tweedehands.
Maar zag ook een box matras te koop is dat handig?
Ook ben ik even de weg kwijt wat betreft hydrofiele luiers. Die gebruik je toch voor onder het hoofdje in een wieg/ledikant? En waar gebruik je ze nog meer voor?
Bij hema zag ik ze liggen, maar met de tekst: lekker zacht voor de billetjes oid. Maar daarvoor gebruik ik ze niet of ik verwar ik andere doekjes met hydrofiele luiers
En gebruik je daar veel van?
vind het best moeilijk om te gokken hoeveel nodig is.
Ik gebruikte hydrofiel luiers ook om J. af te drogen na het badje/douchen. Ze zijn lekker zacht en je kunt er makkelijker mee in alle plooitjes komen dan met een gewone handdoek.
Ik had er 18, dat was wel handig want dan lag er altijd wel een stapeltje als er een paar in de was lagen.
Ik had er 18, dat was wel handig want dan lag er altijd wel een stapeltje als er een paar in de was lagen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is ook een goede Tania, nog niet eens aangedacht.
Nou dan moet ik dat ook nog in gaan slaan, zag hele leuke bij de hema
SarahKey schreef:Dat is ook een goede Tania, nog niet eens aangedacht.
Vervelend he al dat winkelen
Tania- Ratel
ik heb alles gewassen wat ik kon wassen, zelfs sommige knuffels.vond het gewoon een fijn idee dat ze gewassen waren. zelfs het boxkleed heb ik al een aantal keer moeten wassen (ongelukje door de luier ) nu heb ik er geen 1 meer in de box liggen maar hij werd er echt niet lelijk van.
wij hadden een voetenzak bij de maxi cosi zitten en vond het toch wel fijn, onze dochter is midden in de winter geboren en toen was het toch wel lekker warm voor dr. laatst heb ik voor een korte tijd ook nog een badstof hoes gekocht voor de maxi cosi want ze eet nog wel eens een koekje of iets in de MC en dan smeert het niet zo in de echte bekleding. hij zit ook om de vervolg stoel, dan hoef ik niet alles te wassen als er een keer wat mis gaat.
hydrofiel luiers heb ik een hele stapel van, k weet niet eens hoeveel, maar vind ze erg makkelijk. in het begin had ik ze in bed en in de kinderwagen onder het hoofdje en nu gebruik ik ze met douchen ed om haar af te drogen.
wij hadden een voetenzak bij de maxi cosi zitten en vond het toch wel fijn, onze dochter is midden in de winter geboren en toen was het toch wel lekker warm voor dr. laatst heb ik voor een korte tijd ook nog een badstof hoes gekocht voor de maxi cosi want ze eet nog wel eens een koekje of iets in de MC en dan smeert het niet zo in de echte bekleding. hij zit ook om de vervolg stoel, dan hoef ik niet alles te wassen als er een keer wat mis gaat.
hydrofiel luiers heb ik een hele stapel van, k weet niet eens hoeveel, maar vind ze erg makkelijk. in het begin had ik ze in bed en in de kinderwagen onder het hoofdje en nu gebruik ik ze met douchen ed om haar af te drogen.
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Tania schreef:SarahKey schreef:Dat is ook een goede Tania, nog niet eens aangedacht.
Heel vervelend!
Qua kleding heb ik nu wel genoeg maar zie telkens weer zulk leuk spul
Heb nu een lijstje gemaakt en dat moet ik eerst aanschaffen.
Gisteren ook heerlijk gewinkeld, nu kan het nog.
Ik ben volgens mij echt een van de weinige aanstaande moeders die niet echt plezier beleeft aan het shoppen. Alleen het uitzoeken van de kleertjes vond ik wel leuk, maar daar was ik ook zo mee klaar en heb totaal geen behoefte om méér te gaan kopen. Maar goed, ik zal wel moeten, we hebben nog een boel op ons lijstje staan.
Anyway, ik ga denk ik alles wat wasbaar is wel wassen. Goede tip van het koud water voor dekens en boxkleden e.d. Wat het boxmatras betreft, die ga ik wel kopen, lijkt me toch een stuk lekkerder liggen voor de kleine.
Voetenzak voor de maxicosi ga ik denk ik niet doen, we willen een slaapzak kopen die ook in de maxicosi kan dus dat is alvast lekker warm om onze zoon in mee naar huis te nemen en verder zal de maxicosi toch alleen gebruikt worden in de auto en als de slaapzak dan teveel is kunnen we voorlopig nog wel toe met een dekentje of omslagdoek denk ik. Zo'n badstoffen hoes lijkt me daarentegen wel handig.
Hydrofielluiers heb ik er ook 18 van.
SarahKey, de babysokjes doe ik straks gewoon in een wasnetje.
Anyway, ik ga denk ik alles wat wasbaar is wel wassen. Goede tip van het koud water voor dekens en boxkleden e.d. Wat het boxmatras betreft, die ga ik wel kopen, lijkt me toch een stuk lekkerder liggen voor de kleine.
Voetenzak voor de maxicosi ga ik denk ik niet doen, we willen een slaapzak kopen die ook in de maxicosi kan dus dat is alvast lekker warm om onze zoon in mee naar huis te nemen en verder zal de maxicosi toch alleen gebruikt worden in de auto en als de slaapzak dan teveel is kunnen we voorlopig nog wel toe met een dekentje of omslagdoek denk ik. Zo'n badstoffen hoes lijkt me daarentegen wel handig.
Hydrofielluiers heb ik er ook 18 van.
SarahKey, de babysokjes doe ik straks gewoon in een wasnetje.
Laatst aangepast door freakielief op wo 28 sep 2011 - 21:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
SarahKey schreef:Tania schreef:SarahKey schreef:Dat is ook een goede Tania, nog niet eens aangedacht.
Heel vervelend!
Qua kleding heb ik nu wel genoeg maar zie telkens weer zulk leuk spul
Heb nu een lijstje gemaakt en dat moet ik eerst aanschaffen.
Gisteren ook heerlijk gewinkeld, nu kan het nog.
Ik heb nog helemaal niks gekocht *trots*. Maar we hebben natuurlijk ook minder nodig dan bij de eerste. Over twee weken weten we als het goed is of het een jongen of meisje is en dan ga ik helemaal los ben ik bang
Tania- Ratel
Tania: ik ging ook pas los toen ik wist wat wij krijgen. Daarvoor had ik ook al wel kleertjes, maar allemaal gekregen. Pas de laatste twee weken heb ik echt kleertjes met een bepaalde kleur gekocht. Dus je hebt nog even!
freakielief: Dat is een goed idee voor de mega grote sokjes, een wasnet.
Handig dit topic
freakielief: Dat is een goed idee voor de mega grote sokjes, een wasnet.
Handig dit topic
Ik heb alles wat wasbaar was gewassen, alleen de dekentjes eerst niet.
Maar toen dochter die eenmaal een keer flink ondergespuugd had wel natuurlijk, maar ze zijn er niet
lelijker van geworden, wel minder zacht idd. Die tip van eerst in koud water kende ik niet.
SarahKey: ik heb alle babysokjes altijd in een wasnetje gewassen, dan verdwijnen ze niet in de wasmachine
Edit: zie dat je die tip al bij Freakie hebt gelezen...
Maar toen dochter die eenmaal een keer flink ondergespuugd had wel natuurlijk, maar ze zijn er niet
lelijker van geworden, wel minder zacht idd. Die tip van eerst in koud water kende ik niet.
SarahKey: ik heb alle babysokjes altijd in een wasnetje gewassen, dan verdwijnen ze niet in de wasmachine
Edit: zie dat je die tip al bij Freakie hebt gelezen...
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Hydrofielluiers gebruik ik ontzettend veel. Idd om af te drogen en onder het hoofdje in bed. Maar ik leg er ook een over m'n schouder als ik haar laat boeren na het drinken, dan wil er namelijk nog wel eens iets meekomen Ook ligt er standaard een op het aankleedkussen (bovenop de hoes) omdat ze nogal eens de neiging heeft te plassen of poepen bij het verschonen. Verder gebruik ik er ook een als zonnescherm bij de wandelwagen want ik vind de parasol erg onhandig.
Je hebt veel hydrofielluiers met printjes maar ik vind de witte persoonlijk makkelijker in gebruik. Je kunt duidelijk zien of ze 's nachts gespuugd heeft, en als er poep in komt kun je ze goed heet wassen.
Je hebt veel hydrofielluiers met printjes maar ik vind de witte persoonlijk makkelijker in gebruik. Je kunt duidelijk zien of ze 's nachts gespuugd heeft, en als er poep in komt kun je ze goed heet wassen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ik heb gisteren nieuwe vitamine d gekocht. Maar nu zie ik dat ik eerst aquosum had en nu olie. Is dat erg? En wat is het verschil?
Gast- Gast
Novalee schreef:Hydrofielluiers gebruik ik ontzettend veel. Idd om af te drogen en onder het hoofdje in bed. Maar ik leg er ook een over m'n schouder als ik haar laat boeren na het drinken, dan wil er namelijk nog wel eens iets meekomen Ook ligt er standaard een op het aankleedkussen (bovenop de hoes) omdat ze nogal eens de neiging heeft te plassen of poepen bij het verschonen. Verder gebruik ik er ook een als zonnescherm bij de wandelwagen want ik vind de parasol erg onhandig.
Grappig, ik doe precies hetzelfde! Ik heb er een stuk of 24. Ik heb er een heel stel bij de prenatal gekocht en daar heb ik achteraf spijt van. Ze zijn wel heel goed, alleen na de eerste keer wassen zaten er al rafels aan! En ik had geen puf meer om terug te gaan. Nu zijn ze er wel vanaf, maar ik vond het zo gek! Ow en als ik douche met R. dan leg ik hem daarna altijd in de wipper (met handdoek en hydrofiel) maar heel vaak poept hij dan in de handdoek (nice.. issie net schoon, kan ik weer opnieuw beginnen en lachen dat hij dan doet. ). En ik krijg die gele kleur er dus echt niet uit.. Iemand tips? Nu leg ik altijd een luier in de wipper (boven op de handdoek en hydrofiel), maar poepen doet hij nog steeds.. De favo plek van R. is ook de badkamer, daar kan hij zich uren vermaken met het licht, de spiegel en de wasmachine/droger.. Prachtig haha!
@Kruumel; volgens mij maakt dat niet uit. Misschien krijg je nu wat dunnere poep in de luiers omdat vitamine K ook olie is..?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Kruumel schreef:Ik heb gisteren nieuwe vitamine d gekocht. Maar nu zie ik dat ik eerst aquosum had en nu olie. Is dat erg? En wat is het verschil?
Het maakt geen verschil, maar de aquosum smaakt naar anijs en is op waterbasis, de olie smaakt nergens naar en is op oliebasis.
Gast- Gast
Wij hebben ze bijna allemaal van de Hema, de witte zijn gewoon die goedkope van 6 voor 7 euro en we hebben zo'n pak gekleurde van 4 voor 5 euro. Verder heb ik er 3 van de Wibra en die zijn ook prima. Maar m'n vriend heeft er in de kraamweek bijgekocht bij de etos en die rafelden ook meteen na de eerste keer wassen.Steep schreef:Grappig, ik doe precies hetzelfde! Ik heb er een stuk of 24. Ik heb er een heel stel bij de prenatal gekocht en daar heb ik achteraf spijt van. Ze zijn wel heel goed, alleen na de eerste keer wassen zaten er al rafels aan! En ik had geen puf meer om terug te gaan. Nu zijn ze er wel vanaf, maar ik vond het zo gek! Ow en als ik douche met R. dan leg ik hem daarna altijd in de wipper (met handdoek en hydrofiel) maar heel vaak poept hij dan in de handdoek (nice.. issie net schoon, kan ik weer opnieuw beginnen en lachen dat hij dan doet. ). En ik krijg die gele kleur er dus echt niet uit.. Iemand tips? Nu leg ik altijd een luier in de wipper (boven op de handdoek en hydrofiel), maar poepen doet hij nog steeds.. De favo plek van R. is ook de badkamer, daar kan hij zich uren vermaken met het licht, de spiegel en de wasmachine/droger.. Prachtig haha!
Haha, ja ze weten altijd net op de verkeerde momenten te poepen hè? En vooral de keren dat je haast hebt gaat het langs de luier Toen ik pas voor het eerst met N. ging douchen poepte ze zo op m'n hand
Ik krijg de vlekken er vaak wel uit door ze voor te behandelen met ossengalzeep en daarna heel heet te wassen. Helaas zitten er nu ook 2 gele vlekken in een wit Noppies broekje die je maar op 30 graden mag wassen, ik moet nog even kijken hoe ik dat schoon ga krijgen want na de eerste keer wassen zie ik nog grote gele vlekken.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Novalee: broekje buiten in de zon leggen! Hier verdwijnen alle poepvlekken die er na het wassen niet uit zijn gegaan door ze in de zon te leggen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
ik gebruik / gebruikte de hydo luiers voor:
- eerste weken onder hoofdje in bed
- voor zweten in kinderwagen
- ivm de zon over de kinderwagen
- destijds voor afdrogen van alle uitgekookte spenen/flesjes/etc.
- nog steeds voor afdrogen na het douchen
EDIT - owjah, ook nog op het aankleedkussen, nog steeds
Heb laatst de mooiste eruit gehaald en op zolder in een box gelegd. De doeken met onuitwasbare vlekken gebruik ik nu nog steeds, en doe ik straks weg.
- eerste weken onder hoofdje in bed
- voor zweten in kinderwagen
- ivm de zon over de kinderwagen
- destijds voor afdrogen van alle uitgekookte spenen/flesjes/etc.
- nog steeds voor afdrogen na het douchen
EDIT - owjah, ook nog op het aankleedkussen, nog steeds
Heb laatst de mooiste eruit gehaald en op zolder in een box gelegd. De doeken met onuitwasbare vlekken gebruik ik nu nog steeds, en doe ik straks weg.
Laatst aangepast door Flower_L op do 29 sep 2011 - 6:02; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Onder het hoofdje en op het aankleedkussen ter bescherming gebruik ik flanellen luiers. Die zijn wat dikker (nemen meer vocht op) en zachter om op te slapen.
Gast- Gast
mmm als sommige van jullie voor een kindje al 18 hydrofiele luiers hebben moet ik er misschien nog wat aanschaffen... haha ik vond dat ik er al veel had! Maar misschien dus niet!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Vlekken: ik doe shout op de poepvlek. En vanish bij het wasmiddel. Dan maar op 30 graden en het is eruit.
Gast- Gast
Je moet heel veel voor je kindje kopen enzo...
Maar wat heb je voor je zelf gekocht wat je echt een aanrader vond? Waarin ben je bevallen, of heb je nog iets speciaals gekocht voor in het kraambed, een big shirt ofzo? Of andere tips?
Maar wat heb je voor je zelf gekocht wat je echt een aanrader vond? Waarin ben je bevallen, of heb je nog iets speciaals gekocht voor in het kraambed, een big shirt ofzo? Of andere tips?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
eigenlijk heb ik niet iets speciaals voor mijzelf gekocht. Wel voor in bed een makkelijke pyama ivm voeden.
Ik zou de volgende keer wel wat pak Kotex verband in huis halen, dat is eigenlijk na een 'natuurlijke' bevalling wel een must. En vriend naar winkel sturen daarvoor is niet altijd verstandig...
Ik zou de volgende keer wel wat pak Kotex verband in huis halen, dat is eigenlijk na een 'natuurlijke' bevalling wel een must. En vriend naar winkel sturen daarvoor is niet altijd verstandig...
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik had voor na de bevalling, lekkere pyjamabroeken gekocht waar ik me ook in durfde te vertonen als er visite was. Dat was erg prettig want ik vond een gewone broek echt nog niet lekker zitten na de bevalling.
En ook grote zachte onderbroeken waar het kraamverband makkelijk in kon. Ik had hele rekbare boxers gekocht bij de zeeman. Dan was het ook niet erg als ze vies werden, die gooide ik gewoon weg als de vlekken er niet meer uit gingen.
En ook grote zachte onderbroeken waar het kraamverband makkelijk in kon. Ik had hele rekbare boxers gekocht bij de zeeman. Dan was het ook niet erg als ze vies werden, die gooide ik gewoon weg als de vlekken er niet meer uit gingen.
Tania- Ratel
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: