Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Do's en Dont's

+24
Bruintje Beer
sheila123
Steep
pindaatje
duckie
Tania
SarahKey
Thunder
Annemie
Mamsie
Supertalentje
M@niek
Printje
Pien
Flower_L
Parisienne
Darius
PapillonRose
koNijntje
Novalee
Liadan
Annie24
Susan
studiebol
28 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Do's en Dont's Empty Do's en Dont's

Bericht  studiebol wo 28 sep 2011 - 4:55

Gewoon een topic waarin we advies kunnen vragen aan de andere mama's of toekomstige mama's. Over do's en dont's

Ik vraag me af of een hoes voor de maxicosi handig is? Soms denk ik van wel, en nu had ik hem vandaag in mijn handen en toen dacht ik weer van niet Very Happy We hebben ook een voetenzak voor in de maxicosi waar de meiden dus eerst in zitten.
Wel of niet kopen?

Over het wassen,
Alles wassen? Of een aantal dingen niet? Hebben jullie bijvoorbeeld ook de dekens gewassen, ik had een beetje het idee dat ze daar misschien lelijk van werden. En knuffels, kruikenzakken, hebben jullie echt alles gewassen? Of alleen de bedspullen en de kleertjes?

Nou ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en naar nog meer vragen van andere!!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Do's en Dont's Empty Re: Do's en Dont's

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 5:02

Maxi cosi hoes- hebben we wel gekocht omdat de kleur van de maxi cosi paars is haha.. Maar ik vond het ideaal en als hij een keer spuugde ofzo dan kon je zo die hoes uitwassen.

Wassen- ik heb alle kleertjes, lakentjes, dekentjes, kleden gewassen. Geen knuffels of boxkleed ( die worden lelijk van wassen)

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 5:08

Je bedoelt zo'n badstoffen hoes? Ik heb die wel een keer gekocht voor de maxi-cosi omdat ik de kleur en het printje zat was, ik was helemaal blij met het resultaat, tot Dion thuiskwam en vroeg waarom ik een handdoek over de maxi-cosi had gelegd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Annie24 wo 28 sep 2011 - 5:09

MC hoes - hadden wij eerst niet omdat Y. in de winter in de voetenzak zat. Toen het warmer werd en de voetenzak de kast inging hebben we zo'n hoes aangeschaft. Vooral ook omdat de MC bekleding ging pluizen door het schuren. Vond dat er niet zo netjes uitzien, dus vandaar de hoes.

Wassen - hier de kleertjes, lakentjes, dekentjes gewassen. De rest niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Novalee wo 28 sep 2011 - 5:10

Maxicosi-hoes hebben wij wel gekocht. Het leek me handig als ze een keer spuugt ofzo. En we hebben een zwarte Maxicosi en ik dacht dat die in de auto misschien warm zou worden door de zon (als ze er niet inzit)

Ik heb alle kleertjes, lakentjes, dekentjes, boxkleed, Ikea-speelkleed, kruikenzakken, wiegbekleding etc. allemaal gewassen. De dekentjes kwamen prima uit de was, het boxkleed lijkt nu wel minder dik, alsof de lucht eruit is ofzo. Knuffeltjes heb ik een paar gedaan, maar toen ik er achter kwam dat m'n schoonzus dat niet deed, heb ik de rest laten zitten angel. Tegen de tijd dat ze het in de mond gaan stoppen zijn ze toch al weer wat ouder.

Laatst aangepast door Novalee op wo 28 sep 2011 - 5:11; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 5:10

Die badstoffen hoes heb ik wel voor de maxicosi en de vervolgstoel. Als het heel warm is dan wordt de maxicosi niet zo heet door de hoes.
Voetenzak voor de maxicosi hebben wij ook. Bij Yara kort gebruikt, bij Kian nog niet gebruikt. Ik vind zelf een gewone wikkeldoek handiger.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  koNijntje wo 28 sep 2011 - 5:18

hoes en voetenzak hebben wij beide niet. als het buiten wat frisser/kouder is leg ik een fleecedoek over zijn beentjes.. we hebben ook een wikkeldoek die in de maxi-cosi zou passen, maar dat werkt niet echt, dus die leg ik er dan overheen als het nodig is.

ik heb alle kleertjes gewassen, lakentjes enzo ook.
dekentjes niet, boxkleed niet, knuffels niet -> alleen die tutdoekjes..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  PapillonRose wo 28 sep 2011 - 6:47

Ik had geen hoes voor de Maxi Cosi, vond de mijne veel te leuk om het mooie printje onder een hoes te stoppen. En de bedkleding was afneembaar en wasbaar, dus ik heb dat wel een paar keer gewassen zodat hij wel netjes en schoon bleef. Voetenzak had ik trouwens ook niet, ik had zo'n wikkeldeken van Red Castle (de Baby Nomande) waarmee ze in de Maxi Cosi kon, vond dat veel handiger.

Wat wassen betreft heb ik alles gewassen. Alleen niet alle knuffels denk ik. Maar kleertjes, hydrofielluiers, dekentjes, lakentjes, boxkleden, etc. heb ik wel allemaal gewassen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Darius wo 28 sep 2011 - 6:50

badstofhoes heb ik wel, gaan ze niet zo zweten in de maxicosi en het is handig ivm spugen.

voetenzak heb ik bij L nooit gehad, ik heb nu zo'n wikkeldoek en vind dat wel handig. Ik gebruik het nu vaak ipv een jasje, zodat ik P snel vanuit de auto in de draagdoek kan tillen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 6:50

In de Maxi Cosi had ik geen badstof hoes. Wel hadden we een bijbehorende voetenzak. N. heeft eigenlijk nooit de bekleding van de Maxi Cosi helemaal onder gespuugd.. het bleef gewoon 'netjes' op haar kleding en in haar nek :P Heb trouwens nu wel voor de vervolgstoel een hoes gekocht. Dit omdat N. toch waarschijnlijk op lange ritjes wat zal drinken in de auto (en dus knoeien!)

Ik heb ook alles gewassen, behalve dekens en knuffels. Knuffels waste ik alleen als ik ze vies vond ruiken (wat sommigen wel eens hebben) of als ik niet goed wist waar bijv. een vage kennis de knuffel vandaan had (sommigen vertrouwde ik niet helemaal zegmaar) :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Flower_L wo 28 sep 2011 - 6:52

ik heb geen hoes om de maxi cosi gehad. Ligt ook beetje aan weer denk ik. In zomer zweten kindjes meer, dan is het misschien wel handig.
Denk dat ik het een evt. volgende keer wel zou doen.

Heb wel alles gewassen, kleertjes/dekentjes/lakentjes/knuffeltjes. Puur om het idee 'het is schoon' Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 7:13

Ik heb twee badstoffenhoezen voor maxicosi: één niet gebruikt en de ander nauwelijks. Zo'n voetenzak heb ik ook en die had ik er vaak in, omdat ze in de winter is geboren.

Ik heb zelf alles wat wasbaar is, gewassen.

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 28 sep 2011 - 7:26

mmm thanks voor alle antwoorden! Ik sla de hoezen voor de maxicosi dan even over, voorlopig liggen ze toch in de voetenzak omdat ze in de winter worden geboren. Dan kan ik altijd nog zo'n hoes halen!

En het wassen dan ga ik wel eens beginnen met het bedden spul en de kleertjes en hydrofielen luiers!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol wo 28 sep 2011 - 7:27

Susan schreef:Je bedoelt zo'n badstoffen hoes? Ik heb die wel een keer gekocht voor de maxi-cosi omdat ik de kleur en het printje zat was, ik was helemaal blij met het resultaat, tot Dion thuiskwam en vroeg waarom ik een handdoek over de maxi-cosi had gelegd.

Haha en toen? heb je hem er wel om laten zitten?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Pien wo 28 sep 2011 - 7:27

Ik had hier de tip gekregen om dekens eerste een tijd in koud water te leggen dat blijven ze na het wassen zachter!!

Verder heb ik alles wat te wassen is gewassen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 7:28

studiebol schreef:
Susan schreef:Je bedoelt zo'n badstoffen hoes? Ik heb die wel een keer gekocht voor de maxi-cosi omdat ik de kleur en het printje zat was, ik was helemaal blij met het resultaat, tot Dion thuiskwam en vroeg waarom ik een handdoek over de maxi-cosi had gelegd.

Tuurlijk, als ik me van dat soort reacties iets aan moet trekken...

Die hoes zit er natuurlijk wel iets losser omheen dan de vaste bekleding, dus daarmee had hij wel een punt, maar het zag er best prima uit en voor de zomer was het ook wel lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol wo 28 sep 2011 - 7:32

Susan schreef:
studiebol schreef:

Tuurlijk, als ik me van dat soort reacties iets aan moet trekken...

Die hoes zit er natuurlijk wel iets losser omheen dan de vaste bekleding, dus daarmee had hij wel een punt, maar het zag er best prima uit en voor de zomer was het ook wel lekker.

Nee ik bedoel niet dat je er er iets van moet aantrekken, maar je kon ook heel teleurgesteld zijn in zijn reactie en er daarom ff de balen van hebben! Daarom vroeg ik het..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 7:33

Oh nee hoor, Dion reageert wel vaker zo, dat gaat zo mijn andere oor weer uit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 7:47

Susan schreef:Oh nee hoor, Dion reageert wel vaker zo, dat gaat zo mijn andere oor weer uit.
Hahah, hier hetzelfde! Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Printje wo 28 sep 2011 - 8:03

Ik heb alleen de kleertjes/hydro luiers/spuugdoekjes/slabbers etc gewassen. De dekens,boxkleed en de knuffels niet dat vond ik echt niet nodig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  M@niek wo 28 sep 2011 - 9:13

Printje schreef:Ik heb alleen de kleertjes/hydro luiers/spuugdoekjes/slabbers etc gewassen. De dekens,boxkleed en de knuffels niet dat vond ik echt niet nodig.

+1, ik heb eigenlijk ook niet zoveel gewassen, ik had ook echt niet zo´n zin om al die knuffels en dekens te gaan wassen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Printje wo 28 sep 2011 - 9:21

M@niek schreef:
Printje schreef:Ik heb alleen de kleertjes/hydro luiers/spuugdoekjes/slabbers etc gewassen. De dekens,boxkleed en de knuffels niet dat vond ik echt niet nodig.

+1, ik heb eigenlijk ook niet zoveel gewassen, ik had ook echt niet zo´n zin om al die knuffels en dekens te gaan wassen.

Ik had echt zoiets van waarom zou je in hemelsnaam al die dekentjes gaan wassen, als ze klein zijn kruipen ze toch nog niet op de dekentjes. En die knuffels..komen uit de winkel en in het begin doen kinderen er toch nog niets mee en staan ze toch maar te staan, ga dat soort dingen dan ook echt niet uitwassen, ik kan mijn tijd beter/ leuker besteden dan wassen hahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Supertalentje wo 28 sep 2011 - 9:32

Handig topic Studie!

Moet je een speciale voetenzak hebben voor in de maxicosie? Ik heb wel slaapzakjes...

En hoe hebben jullie boxkleden gewassen? Ik ben bang dat ze bobbelig en lelijk worden.

Ik heb trouwens alles gewassen behalve de boxkleden en de dekentjes voor in het ledikant voor over het lakentje. Knuffels heb ik in een bh-zakje gedaan en koud gewassen in een kort programma, ze ruiken nu fris in plaats van naar winkel ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Mamsie wo 28 sep 2011 - 10:35

Voetenzak voor de maxi cosi hoeft niet. Zelf vond ik het niet handig omdat ze er dan helemaal inliggen en je hem weer open moet ritsen in de auto en weer dicht moet ritsen als je eruit gaat etc. Ik had gewoon een dekentje er overheen en die kon ik dan gewoon terugslaan of wegpakken als het nodig was.

Het boxkleed heb ik gewoon gewassen en je ze voor de zekerheid een tennisbal of 2 erbij kunnen doen maar ik denk niet dat het nodig al zijn.

Idd als je dekens en boxkleden etc zacht wil houden eerst laten vollopen met koud water ( in het bad of douche ) en dan in het wasmachine doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  studiebol wo 28 sep 2011 - 19:21

Voetenzak voor de maxicosi moet niet idd, sommige mensen leggen een dekentje over het kindje heen en ik heb ook wel gelezen over een lodger of een wrapper waar je je kindje in kan winkelen.
Ik heb de voetenzak van het merk prenatal gekocht want het leek mij wel lekker warm voor de meiden want ze moeten wel een poosje de winter door.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud