Koorts en zetpillen
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Koorts en zetpillen
Momenteel zijn we op vakantie in het mooie zeeland en tot nu toe bavlt het ons prima hier. Echter vanmiddag merkte we op dat T. hangerig was en spontaan bij mij in slaap viel (en dat gebeurd echt zelden). Aangezien ik het niet vertrouwde en hem ook wat warm aan vond voelen hebben we heb getempratuurd. Hij heeft dus koort 39,2 graden. Ik heb hierop met de Hap gebeld bij ons in het dorp aangezien T. voor zijn leeftijd (9 maanden) erg zwaar en groot is (80 cm en 11,2 kilo). Op de verpakking van de zetpillen staat dat 120 mg gegeven mag worden tot 1 jaar (van 5,5, kilo tot 10 kilo). Maar T. zit er dus behoorlijk overheen. de vrouw van Hap stelde voor gewoon de 120 mg te gaan geven. Maar tot nu toe reageerd hij nog niet op de zetpil en neemt de koorts alleen maar toe. Is het dan toch te weinig? Hoeveel zou ik T. mogen geven qua zetpillen? Drinken en eten doet hij goed. Zojuist heeft hij een hele waterfles (200ml) op en zijn avondeten, toetje en fruit gingen er ook gewoon in. Tussendoor is hij goed te spreken (kan zelfs laggen en klets volop, maar na een uurtje is hij erg moe en wil weer lekker gaan slapen). Waar het van komt is gissen, zelf denk ik dat hij toch een koudje heeft opgelopen (het is echt niet warm meer hier aan de kust), maar aangezien hij enorm aan het kwijlen is vermoed ik zijn boventandjes aan het werken zijn (maar ik voel nog steeds helemaal niets.
Gast- Gast
Re: Koorts en zetpillen
Moet je die andere verpakking kopen! Die zijn vanaf 1 jaar! dus vanaf 10 kilo geloof ik, die hebben wij ook.
Gast- Gast
Is de paracetamol echt nodig? Koorts heeft een functie, een kindje heeft niet voor niets koorts. Blijkbaar is zijn lichaam aan het werken tegen 'iets'. Als hij er verder geen/niet zoveel last van lijkt te hebben zou ik 'm niet eens paracetamol geven.
Gast- Gast
De arts van het cb hier gaf aan dat ik J. 240mg. mocht geven toen hij boven de 10 kilo was. Dat was na de prikjes van 11 maanden. Hij zei dat het gewicht belangrijker was dan de leeftijd.
Maar opzich hoef je tegen koorts geen zetpillen te geven, alleen als je denkt dat hij pijn heeft of zich echt ziek voelt.
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde trouwens. Had vandaag ook koorts (39,1), is verkouden en ook erg aan het kwijlen. Denk van de kiesjes. En hij heeft vanmiddag midden in het restaurant z'n pannenkoek eruit gespuugd
Sterkte met je zoontje en hopelijk hebben jullie toch nog een leuke vakantie!
Maar opzich hoef je tegen koorts geen zetpillen te geven, alleen als je denkt dat hij pijn heeft of zich echt ziek voelt.
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde trouwens. Had vandaag ook koorts (39,1), is verkouden en ook erg aan het kwijlen. Denk van de kiesjes. En hij heeft vanmiddag midden in het restaurant z'n pannenkoek eruit gespuugd
Sterkte met je zoontje en hopelijk hebben jullie toch nog een leuke vakantie!
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
+1Rejoy. schreef:Is de paracetamol echt nodig? Koorts heeft een functie, een kindje heeft niet voor niets koorts. Blijkbaar is zijn lichaam aan het werken tegen 'iets'. Als hij er verder geen/niet zoveel last van lijkt te hebben zou ik 'm niet eens paracetamol geven.
En als je toch iets zou willen geven, dan zou ik voor de 240mg gaan omdat hij boven de 10 kilo is (want het gaat naar gewicht en minder naar leeftijd).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Rejoy. schreef:Is de paracetamol echt nodig? Koorts heeft een functie, een kindje heeft niet voor niets koorts. Blijkbaar is zijn lichaam aan het werken tegen 'iets'. Als hij er verder geen/niet zoveel last van lijkt te hebben zou ik 'm niet eens paracetamol geven.
+1... Je kunt beter de koorts het virus laten verbranden door geen zetpillen te geven. Als je zetpillen gebruikt, kan het ook zo zijn als het is uitgewerkt dat je kindje koortsstuipen krijgt... De lichaamstemperatuur word dan opeens te hoog, en dit lijkt me zelf niet prettig... Vooral als je de nacht ingaat en je hem niet echt goed in de gaten kunt houden..
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik geef Y. nooit een zetpil als ze koorts heeft, of het moet echt een lange tijd aanhouden! Of ze moet echt ziek zijn; en dat is ze nog niet geweest..
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: