woordenboek
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
woordenboek
Goedendag,
Ik ben bezig met een tekst te vertalen van het Nederlands naar het Engels voor mijn studie.
Nu weet ik niet alle woorden. Weet iemand een goede vertaalsite waar ik deze woorden op kan zoeken? Liefst wel iets wat een beetje betrouwbaar is op academisch niveau?
En moet eigenlijk ook nog een goede woordenboek hebben. Heeft iemand nog een (liefst wel een beetje recent) woordenboek liggen E-N en N-E die je toch niet meer gebruikt?
Ik ben bezig met een tekst te vertalen van het Nederlands naar het Engels voor mijn studie.
Nu weet ik niet alle woorden. Weet iemand een goede vertaalsite waar ik deze woorden op kan zoeken? Liefst wel iets wat een beetje betrouwbaar is op academisch niveau?
En moet eigenlijk ook nog een goede woordenboek hebben. Heeft iemand nog een (liefst wel een beetje recent) woordenboek liggen E-N en N-E die je toch niet meer gebruikt?
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Re: woordenboek
Ik vind Google Translate toch het beste, beter dan interglot enzo. En dan kan je met Word of via thesaurus.com eventueel een beter synoniem zoeken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Thank you!Joy_ schreef:Ik vind Google Translate toch het beste, beter dan interglot enzo. En dan kan je met Word of via thesaurus.com eventueel een beter synoniem zoeken.
(het is best nog wel lastig eigenlijk)
nina- Kletskop
Ik heb nooit hoeven vertalen voor m'n studie want die was volledig Engels, maar doe wel wat freelance vertaal opdrachten. Ik ben er niet zo goed in En zonder officiele vertaal studie heb je vast geen toegang tot echt goed materiaal.
Maar tijdens essays schrijven, kon ik natuurlijk soms ook niet op een woord komen en dan deed ik het zo. Hopelijk heb je er wat aan.
Maar tijdens essays schrijven, kon ik natuurlijk soms ook niet op een woord komen en dan deed ik het zo. Hopelijk heb je er wat aan.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik kan vanuit de universiteit inloggen bij vandale.nl. Misschien heeft jou opleiding ook zoiets?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Tsja mijn studie is verder ook volledig in het Engels. Maar toch moeten we vertalen van het Nederlands naar het Engels. Lastig voor de Engelstaligen (en Russen e.d.) in onze klas.Joy_ schreef:Ik heb nooit hoeven vertalen voor m'n studie want die was volledig Engels.
Bedankt voor je tips!
nina- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: