cavia baasjes hier?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
cavia baasjes hier?
Ik heb een vraag over cavia's..
Ik heb een cavia van een jaar of 2,5- 3 oud en hij zit vanaf het begin af aan alleen. Nu las ik onlangs dat een cavia heel eenzaam en ongelukkig is als hij alleen zit. Doe ik er nu goed aan om een cavia erbij te halen (geen impulsieve actie, ik heb meer dieren dus ik weet waar ik dan aan begin ) En wat zou ik dan het beste kunnen doen.. een oudere cavia of een jonger diertje? Ik heb zelf een mannetje.
Vroeger wel cavia's gehad en die waren altijd samen.. degene van wie ik de cavia destijds heb gekocht zei dat zo'n beestje ook met gemak alleen kan zitten maar ik heb nu toch mn twijfels..
Ik heb een cavia van een jaar of 2,5- 3 oud en hij zit vanaf het begin af aan alleen. Nu las ik onlangs dat een cavia heel eenzaam en ongelukkig is als hij alleen zit. Doe ik er nu goed aan om een cavia erbij te halen (geen impulsieve actie, ik heb meer dieren dus ik weet waar ik dan aan begin ) En wat zou ik dan het beste kunnen doen.. een oudere cavia of een jonger diertje? Ik heb zelf een mannetje.
Vroeger wel cavia's gehad en die waren altijd samen.. degene van wie ik de cavia destijds heb gekocht zei dat zo'n beestje ook met gemak alleen kan zitten maar ik heb nu toch mn twijfels..
Droopy28- Fluisteraar
- Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11
Re: cavia baasjes hier?
Ik heb zelf 2 cavia's, twee broertjes van elkaar.
Ik denk niet dat je er nu een bij moet halen. Aangezien je cavia al zo gewend is aan het alleen zijn. Als cavia's op latere leeftijd bij elkaar worden gezet is de kans groter dat het niet goed gaat, dan wanneer het van kleins af aan is. Ik zou het dus gewoon zo laten;)
Ik denk niet dat je er nu een bij moet halen. Aangezien je cavia al zo gewend is aan het alleen zijn. Als cavia's op latere leeftijd bij elkaar worden gezet is de kans groter dat het niet goed gaat, dan wanneer het van kleins af aan is. Ik zou het dus gewoon zo laten;)
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Kaboutertje schreef:Ik heb zelf 2 cavia's, twee broertjes van elkaar.
Misschien is het het idee hoor dat sinds ik gelezen heb dat zo'n beestje dan heel eenzaam en ongelukkig is dat ik het ook merk aan mijn cavia. Of zou dat tussen mijn oren zitten?
Ik voel me dan zo schuldig
Droopy28- Fluisteraar
Ik heb zelf twee cavia's. En een cavia is het gelukkigst als ze met z'n tweeën zijn. Ikzelf heb een jonge cavia bij een oude gezet en dat klikte prima. Als je er een tweede cavia bij wil kan je, je andere cavia meenemen naar bijvoorbeeld een cavia opvang zo kan je kijken met welke cavia hij/ zij het beste klikt. En in een cavia opvang zitten veel cavia's te wachten op een baasje. Succes ermee in iedergeval.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Lady Starstruck schreef:Ik heb zelf twee cavia's. En een cavia is het gelukkigst als ze met z'n tweeën zijn. Ikzelf heb een jonge cavia bij een oude gezet en dat klikte prima. Als je er een tweede cavia bij wil kan je, je andere cavia meenemen naar bijvoorbeeld een cavia opvang zo kan je kijken met welke cavia hij/ zij het beste klikt. En in een cavia opvang zitten veel cavia's te wachten op een baasje. Succes ermee in iedergeval.
Dat was mijn idee idd ook, daar heb ik al vaker diertjes weggehaald. Ik heb nu verschillende opvangcentra's gemaild dus ik ben benieuwd.. gaat Goofy op speeddate
Droopy28- Fluisteraar
Haha speed date Ik ben benieuwd hoe het gaat. En ik ben ook erg nieuwsgierig naar je nieuwe cavia.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik heb er 1 en hiervoor heb ik er ook 1 gehad. Nooit gemerkt dat ze niet gelukkig zouden zijn. Ik geef 'm veel aandacht en dat vindt hij heerlijk. Ligt dus ook een beetje aan jezelf hoeveel aandacht je kunt besteden aan je caaf.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Marina27 schreef:Lady Starstruck schreef:Ik heb zelf twee cavia's. En een cavia is het gelukkigst als ze met z'n tweeën zijn. Ikzelf heb een jonge cavia bij een oude gezet en dat klikte prima. Als je er een tweede cavia bij wil kan je, je andere cavia meenemen naar bijvoorbeeld een cavia opvang zo kan je kijken met welke cavia hij/ zij het beste klikt. En in een cavia opvang zitten veel cavia's te wachten op een baasje. Succes ermee in iedergeval.
Dat was mijn idee idd ook, daar heb ik al vaker diertjes weggehaald. Ik heb nu verschillende opvangcentra's gemaild dus ik ben benieuwd.. gaat Goofy op speeddate
Dit is inderdaad het beste wat je kunt doen. Cavia's worden echt heel eenzaam alleen en willen zó graag samen zijn dat het negen van de tien keer wel goed gaat met een ander. Lastig is wel dat je een man hebt, op latere leeftijd samen zetten met een andere man is wat tricky. Het zou wel goed kunnen gaan maar de kans is wat kleiner. Ik weet niet hoever je voor hem wilt gaan en wat je te besteden hebt (of wilt besteden) maar mocht er tijdens het speeddaten geen match met een andere man zijn dan kan je hem laten castreren zodat je er een vrouwtje bij kan zetten. Dit gaat eigenlijk altijd goed!
Succes ermee en vind het echt supergoed van je dat je er zo veel aandacht aan besteed
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Soortgelijke onderwerpen
» Trillende cavia
» iemand verstand van cavia's?
» Wat kan ik hier mee?
» Hoe ga ik hier mee om?
» Oh, hier heb ik nou zin in.. opeens..
» iemand verstand van cavia's?
» Wat kan ik hier mee?