Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inconsequent

+4
PapillonRose
Printje
Liadan
Teddyaapje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Inconsequent Empty Inconsequent

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 0:18

Wanneer zijn jullie inconsequent in de opvoeding?

Wij zijn inconsequent wanneer we op vakantie gaan. Normaal eet D. gezond, ook qua tussendoortjes. Als we echter een lange autorit of een vliegreis voor de boeg hebben sla ik massaal koekjes in en daar proppen we haar de hele reis mee vol, zodat ze niet gaat jammeren uit verveling. Ontbijt, lunch en avondeten is er dan niet bij, alleen maar koekjes. Zo komen we alledrie tevreden en relaxed aan op de vakantiebestemming angel .

Jullie nog inconsequente momentjes?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Inconsequent Empty Re: Inconsequent

Bericht  Teddyaapje za 3 sep 2011 - 0:21

ook op vakantie, wij doen alles volgens rapley maar op vakantie nemen we potjes mee (voor de zekerheid)
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 0:22

Ik ben inconsequent in de winkel. Dan zeg ik er niet altijd iets van als hij een grote mond heeft omdat hij het anders weer op het krijssen zet. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 3 sep 2011 - 0:27

Ik ben helemaal niet consequent. Ik vind vaak dingen het ene moment geen probleem, terwijl ik het op een ander moment geen goed idee vind.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje za 3 sep 2011 - 0:42

Ik ben op vakanties ook een stuk minder consequent. Thuis ben ik wel vrij consequent, soms een extra koekje geen probleem maar dingen die niet mogen mogen niet en daar blijf ik bij.

Ik heb een kleuterklas en moet daar ook consequent zijn anders word het een grote choas, thuis zijn er een aantal regels die gewoon gelden en dat is eigenlijk dus altijd. niet met spullen gooien, niet op dingen klimmen angel (wat hij overigens niet eens durft volgens mij).
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 0:47

Printje schreef:Ik ben op vakanties ook een stuk minder consequent. Thuis ben ik wel vrij consequent, soms een extra koekje geen probleem maar dingen die niet mogen mogen niet en daar blijf ik bij.

Ik heb een kleuterklas en moet daar ook consequent zijn anders word het een grote choas, thuis zijn er een aantal regels die gewoon gelden en dat is eigenlijk dus altijd. niet met spullen gooien, niet op dingen klimmen angel (wat hij overigens niet eens durft volgens mij).

Haha, dit blijf je wel heel consequent volhouden smile.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 3 sep 2011 - 0:51

hahahhaha gemeen he, is mijn juffending HEEEEL erg consequent zijn angel .... maar dat wil ik gewoon niet hebben. Heb een keer meegemaakt dat een nichtje van een stoeltje viel echt(nee niet bij mij thuis) van een paar cm hoogte en ze moest toch ter observatie naar het ziekenhuis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  PapillonRose za 3 sep 2011 - 2:20

Ik denk toch ook wel op vakantie. Thuis krijgt ze meestal het avondeten vers (voor zover ze wil eten de laatste tijd laughcry ) en op vakantie had ik potjes. Verder mag ze op vakantie vaak wel wat meer, bijvoorbeeld wat later naar bed als het zo uitkwam of wat vaker een koekje of wat anders. Hoort denk ik ook wel een beetje bij vakantie heb ik het idee, vaak mogen kinderen dan toch wat meer en laten de ouders de regels wat meer varen. Verder vind ik mezelf tot nu toe aardig consequent, maar de echte uitdagingen moeten dan ook nog komen :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Coco za 3 sep 2011 - 5:12

Als ik erg moe ben schuif ik ze weleens een extra bakje druiven voor zodat ze stil zijn. :P
Verder ben ik erg consequent maar ze mogen van mij eigenlijk vrij veel, dus zo moeilijk is dat niet. Op vakantie hou ik het wel precies zo als thuis.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 6:09

Ik ben ook niet zo heel consequent volgens mij. Hij gaat soms later naar bed dan normaal omdat ik soms te moe ben om hem op dat moment in bed te leggen. Dan laat ik hem even spelen of hij komt met een dekentje bij mij op de bank zitten.

Hij krijgt nu ook wel eens een pakje chocomel of een stukje chocolade, daar ben ik niet meer zo heel moeilijk in.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 6:21

Ik ben wat inconsequenter als ik moe ben denk ik. Ben dan wat gemakkelijk, en geef 'm weleens een extra koekje of zet de tv een uurtje aan smile

Gast
Gast

Bericht  RYW za 3 sep 2011 - 6:32

Ik ben redelijk consequent, denk ik. Ik heb een aantal 'speerpunten' die niet onderhandelbaar zijn, en wat dingen waarin ik soms wat makkelijker ben, zeker als ik moe ben. Het is niet altijd makkelijk om maar 100% strak en consequent te zijn, zeker niet met 2 kinderen en een fulltime baan, dan denk je soms: joh, ga je gang maar, ik ga niet overal een strijd van maken. Daar heb ik dan even niet de energie voor.

Maar het hangt bij mij dus af waarover het gaat. Pick your battles Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 9:45

Ik ben best wel erg consequent en soms misschien zelfs een beetje star.
Soms moet ik mezelf ook echt afvragen waarom iets nou eigenlijk niet mag en kom ik tot de conclusie dat ik gewoon weer star ben en niet toe wil geven.

Alleen met bedtijden ben ik niet szo consequent. In principe ligt Ciske altijd om 19.30 voorgelezen in bed maar als het een keer gezellig is, al mijn moeder er is ofzo, kan het wel later worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 18:59

Ik ben eigenlijk wel heel consequent :-) behalve als ik moe ben, dan heb ik soms geen zin in strijd.....
verder heb ik het idee dat ik erg makkelijk ben, maar er gelden gewoon een paar regels waar ik wil dat beide meiden zich aan houden....

liefs

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 21:27

Eigenlijk ben ik helemaal niet consequent. Het hangt totaal van de situatie en het moment af of mijn kind iets mag of niet. Als mijn telefoon uit staat mag er wel mee gespeeld worden, als ie aan staat niet. Maar als ik daarover nadenk is dat aan de ene kant ook wel weer wél consequent.

Daarbij hangt het ook heel erg van mijn bui af, als ik goed te pas ben kan ik veel meer hebben en mag er ook veel meer. Dan heb ik ook het geduld om 1000x uit te leggen waarom er iets niet mag. Als ik slecht in mijn vel zit mag er veel minder Embarassed Best slecht eigenlijk, maar ik ben ook maar een mens Very Happy

Laatst aangepast door Rejoy. op za 3 sep 2011 - 21:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Tania za 3 sep 2011 - 22:17

Ik heb een paar dingen die echt niet mogen of juist echt moeten. Verder bekijk ik het per situatie. Zijn we ergens op visite dan gaat hij wel is wat later naar bed. Eten wij een keer wat lekkers dan krijgt hij ook een hapje.
En nu ik zelf even wat minder kan door m'n bekkenpijn kijkt hij wat meer tv dan normaal. Soms blijft ie kastjes opentrekken enz. Dan zet ik hem even voor de tv zodat hij rustig zit en ik niet de hele tijd op hoef te staan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bolleke zo 4 sep 2011 - 9:27

Sunprincess schreef:[color=indigo][i]Ik ben best wel erg consequent en soms misschien zelfs een beetje star.
Soms moet ik mezelf ook echt afvragen waarom iets nou eigenlijk niet mag en kom ik tot de conclusie dat ik gewoon weer star ben en niet toe wil geven.

Dit heb ik ook! Dan vraagt hij iets, ik zeg nee, hij gaat zeuren en huilen en dan denk ik waarom mag het eigenlijk niet.. Even buiten spelen voor het eten bijvoorbeeld. Maar de laatste tijd probeer ik eerst na te denken voor ik iets beslis laughcry

Verder ben ik wel erg consequent met niet springen, klimmen of gek doen op het bankstel, grote mond word meteen bestraft, en als er gezeurd word heeft hij pech en krijgt hij niets (tenminste niet dat gene waarom gezeurd is). Bedtijd is tussen 19.15 en 20u. Meestal gaat 19.45 soms iets eerder, en soms iets later.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud