Als ik premier/president was dan..
+2
SuperGrover
Tania
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Als ik premier/president was dan..
Als jij premier/president was en je kon dingen veranderen (zonder steun van partijen etc.).. Wat zou je dan aanpakken?
Gast- Gast
Re: Als ik premier/president was dan..
Ik zou ervoor zorgen dat alle bejaarden en gehandicapten in Nederland de zorg krijgen waar ze naar mijn mening recht op hebben.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
- Studeren financieel makkelijker maken
- Vlees uit de bio-industrie verbieden
- Budget voor ontwikkelingssamenwerking verdubbelen, maar wel beter besteden
- Budget voor ontwikkelingssamenwerking verdubbelen, maar wel beter besteden
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
De hypotheekrenteaftrek geleidelijk afschaffen.
Met een kritisch oog kijken naar de overlap tussen wajong en studiefinanciering en waar nodig de regels aanscherpen.
Zorgen voor genoeg betaalbare huurwoningen voor de middenklasse.
De privatisering van ons zorgstelsel, het openbaar vervoer, de postmarkt en de nutsbedrijven terugdraaien (al vrees ik dat het daarvoor nu te laat is - dan in ieder geval meer overheidsbemoeienis).
Vrijheid van onderwijs (t/m de middelbare school) afschaffen en alleen nog openbaar onderwijs aanbieden.
En wellicht nog veel meer als ik me er echt in zou verdiepen.
Hoe dit precies allemaal te bewerkstelligen weet ik natuurlijk niet, maar er zijn vast wel wat knappe koppen die me daarbij kunnen helpen.
Met een kritisch oog kijken naar de overlap tussen wajong en studiefinanciering en waar nodig de regels aanscherpen.
De privatisering van ons zorgstelsel, het openbaar vervoer, de postmarkt en de nutsbedrijven terugdraaien (al vrees ik dat het daarvoor nu te laat is - dan in ieder geval meer overheidsbemoeienis).
Vrijheid van onderwijs (t/m de middelbare school) afschaffen en alleen nog openbaar onderwijs aanbieden.
Hoe dit precies allemaal te bewerkstelligen weet ik natuurlijk niet, maar er zijn vast wel wat knappe koppen die me daarbij kunnen helpen.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:
Dat ook inderdaad
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
freakielief schreef:De hypotheekrenteaftrek geleidelijk afschaffen.
haha inderdaad! Maar het gaat erom wat jij wilt, en ik vind dat je het mooi verwoord hebt
Gast- Gast
- Uit de NATO stappen, de kernwapens van de VS retour afzender sturen, JSF-project afbreken (wel uitzoeken in hoeverre er naar nieuwe werkgelegenheid gezocht moet worden).
- De oeverloze CO2-discussie omzeilen en gewoon gaan investeren in duurzame energiebronnen.
- Structuur van de overheden vereenvoudigen waar mogelijk, en verder vooral de onderlinge communicatie verbeteren.
- Burgers desondanks meer controle over en inzage in de informatie die over hun wordt gecommuniceerd geven.
- Drank en tabak terug naar de respectievelijke speciaalzaken (een gevolg: geen (gebrekkige) leeftijdscontrole meer nodig in supermarkten).
- In de loop van enkele jaren: de drugswetgeving vereenvoudigen (tabak wordt softdrugs, paddo's worden softdrugs), betere voorlichting over drugs voor jongeren en toeristen (en eventueel een streng drugsbeleid voor toeristen).
- Wet hervormen die openheid van de overheid afdwingt (om te beginnen: alle declaratiebriefjes van hoogwaardigheidsbekleders openbaar).
- Thuiswerken aanmoedigen.
- Zorg en onderwijs ontmarkten.
- Verloedering/anglisatie van de Nederlandse taal tegengaan.
- Verbod invoeren op "eersterangs" gebruik van verouderde eenheden (calorie, voet, paardenkracht, Beaufort, knopen, ...).
- Limburg afscheiden.
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb zo m'n redenen.
Tell us!CaptainSpectacular schreef:Ik heb zo m'n redenen.
Japje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 204
Registratiedatum : 18-11-10
- Softdrugs legaliseren (inclusief paddo's), het gebruiken van harddrugs niet strafbaar maken (dealen wel)
- Hypotheekrenteaftrek geleidelijk afschaffen
- Inlichtingen vragen bij Rusland, Zwitserland, Oostenrijk, etc. over hoe zij hun treinen kunnen laten rijden als er een vlokje sneeuw ligt.
- Inlichtingen vragen bij Rusland, Zwitserland, Oostenrijk, etc. over hoe zij hun treinen kunnen laten rijden als er een vlokje sneeuw ligt.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:- Softdrugs legaliseren (inclusief paddo's), het gebruiken van harddrugs niet strafbaar maken (dealen wel)
Ik ben wel benieuwd wat voor redenen je hier voor hebt?
Gast- Gast
Als je het legaal wilt maken, moet het via een vergunningmodel. Drugs is niet iets wat je zomaar zonder controle wil laten produceren.
Hier ben ik het echt zo niet mee eens...dat zou betekenen dat iedere gek zomaar paddo's kan gebruiken.Brennuss schreef:SuperGrover schreef:- Softdrugs legaliseren (inclusief paddo's), het gebruiken van harddrugs niet strafbaar maken (dealen wel)
Gast- Gast
Iedere gek kan ook een bijl, een koevoet, een auto of alcohol gebruiken.Storm schreef:Hier ben ik het echt zo niet mee eens...dat zou betekenen dat iedere gek zomaar paddo's kan gebruiken.Brennuss schreef:SuperGrover schreef:- Softdrugs legaliseren (inclusief paddo's), het gebruiken van harddrugs niet strafbaar maken (dealen wel)
Ik ken anders meer (naar mijn idee vrij onverstandige) mensen die graag eens met paddo's willen experimenteren dan met bijlen, koevoets(?) en dat soort meuk. Ligt toch meer voor de hand.CaptainSpectacular schreef:Iedere gek kan ook een bijl, een koevoet, een auto of alcohol gebruiken.Storm schreef:Hier ben ik het echt zo niet mee eens...dat zou betekenen dat iedere gek zomaar paddo's kan gebruiken.Brennuss schreef:SuperGrover schreef:- Softdrugs legaliseren (inclusief paddo's), het gebruiken van harddrugs niet strafbaar maken (dealen wel)
Gast- Gast
Dan kun je nog beter inlichten (en eventueel buddies opleggen) dan verbieden. Ze komen er toch wel aan.
Ja, maar dan is het nog wel strafbaar. Zodra het legaal wordt, kun je er dus makkelijker aankomt. Net als het legaal bij je dragen van een wapen, dan kan toch ook niet?
Als mensen zelf stoned willen worden van een paar paddenstoelen of zichzelf willen volgieten met alcohol, prima. Maar zodra dit legaal wordt creëer je naar mijn idee toch veel meer gevaren? Denk aan mensen die niet alleen met teveel alcohol op gaan auto rijden maar misschien ook wel onder in vloed van een of andere drugs.
Als mensen zelf stoned willen worden van een paar paddenstoelen of zichzelf willen volgieten met alcohol, prima. Maar zodra dit legaal wordt creëer je naar mijn idee toch veel meer gevaren? Denk aan mensen die niet alleen met teveel alcohol op gaan auto rijden maar misschien ook wel onder in vloed van een of andere drugs.
Gast- Gast
Laat ik mijzelf herhalen:
CaptainSpectacular schreef:Dan kun je nog beter inlichten (en eventueel buddies opleggen) dan verbieden. Ze komen er toch wel aan.
Paddo's zijn sterk spul, dat moet je niet onderschatten. Je kan er letterlijk gek van worden en hele rare dingen doen als je onder invloed bent. Ik denk dat als je paddo's legaliseert, er veel meer 'ongelukken' gebeuren omdat de drempel om paddo's te gebruiken lager wordt, ook voor psychisch onstabiele mensen.
Gast- Gast
CaptainSpectacular schreef:Laat ik mijzelf herhalen:CaptainSpectacular schreef:Dan kun je nog beter inlichten (en eventueel buddies opleggen) dan verbieden. Ze komen er toch wel aan.
Wat je precies bedoelt met buddies opleggen en inlichten begrijp ik niet helemaal. Zou je dat willen uitleggen?
Ik ben wel benieuwd wie jij voorheen was.
Gast- Gast
Inlichten, onderwijzen, informeren, hoe je het ook wilt noemen. Ik weet niet hoe het geïmplementeerd moet worden, maar je schiet er niks mee op om mensen iets te verbieden. Als mensen de gevaren van drugsgebruik kennen, uiteindelijk begrijpen, kiezen ze er misschien voor om voorzichtiger te experimenteren of ervan af te zien (als ze bijvoorbeeld psychisch instabiel zijn). Van m'n vader en zus weet ik bijvoorbeeld dat antidepressiva een sterk downend effect op ze hebben en voor mijzelf kan ik daaruit wel afleiden dat drugs niet voor mij bestemd zijn. Helaas kan niet iedereen die link leggen, en zal dus een expert ze een handje daarbij moeten helpen.
En anders verplicht je op één of andere manier dat er een buddy (een toeziend persoon, die niet onder invloed staat, red.) aanwezig moet zijn zolang de drugs actief zijn.
En anders verplicht je op één of andere manier dat er een buddy (een toeziend persoon, die niet onder invloed staat, red.) aanwezig moet zijn zolang de drugs actief zijn.
Yeah baby! :flower:Lagom schreef:Freakielief als president aanwijzen .
Gast- Gast
CaptainSpectacular schreef:Inlichten, onderwijzen, informeren, hoe je het ook wilt noemen. Ik weet niet hoe het geïmplementeerd moet worden, maar je schiet er niks mee op om mensen iets te verbieden. Als mensen de gevaren van drugsgebruik kennen, uiteindelijk begrijpen, kiezen ze er misschien voor om voorzichtiger te experimenteren of ervan af te zien (als ze bijvoorbeeld psychisch instabiel zijn). Van m'n vader en zus weet ik bijvoorbeeld dat antidepressiva een sterk downend effect op ze hebben en voor mijzelf kan ik daaruit wel afleiden dat drugs niet voor mij bestemd zijn. Helaas kan niet iedereen die link leggen, en zal dus een expert ze een handje daarbij moeten helpen.
Ik denk dat je het dan beter kan verbieden, want je kan iemand niet verplichten eerst inlichtingen te verkrijgen en vervolgens pas te laten gebruiken. En het wordt denk ik wel lastig om te controleren of er een buddy aanwezig is.
Chloe- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 42
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: