Spellingsvraag, d of t?
+2
Kabouter
Blond
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Spellingsvraag, d of t?
In deze zin: "Van daaruit heb ik getracht conclusies te trekken over hoe men heden ten dage literatuur beoordeeld". Klopt het dat beoordeeld daar met een d moet? Of moet het met een t? Het gaat dus om hoe men van vroeger tot en met nu literatuur beoordeeld(t)
Gast- Gast
Re: Spellingsvraag, d of t?
Oh daar kan ik je echt niet meehelpen. Waarschijnlijk ben ik de forumster met de meeste spellingsfouten in haar berichten
Gast- Gast
Volgens mij met een d
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Met een t. Zet de zin maar in verleden tijd, beoordeelde, wordt het dan.
Gast- Gast
SunnyScience schreef:Volgens mij moet het met een t.
Hoe met literatuur beoordeelt.
Het staat zo raar! Ik had het er net al met een vriendin over die juf is haha en zij zegt dat het met een t is omdat het nog steeds gebeurt. Het is niet iets wat alleen in het verleden voorkwam.
Gast- Gast
June schreef:Met een t. Zet de zin maar in verleden tijd, beoordeelde, wordt het dan.
He? Die logica snap ik niet
Gast- Gast
Darcy schreef:SunnyScience schreef:Volgens mij moet het met een t.
Hoe met literatuur beoordeelt.
Het staat zo raar! Ik had het er net al met een vriendin over die juf is haha en zij zegt dat het met een t is omdat het nog steeds gebeurt. Het is niet iets wat alleen in het verleden voorkwam.
Het is gewoon een persoonsvorm. Men beoordeelt.
Gast- Gast
Darcy schreef:June schreef:Met een t. Zet de zin maar in verleden tijd, beoordeelde, wordt het dan.
Ik ook niet, maar het is wel met een t volgens mij . Het ziet er wel een beetje raar uit.
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10
En ik had laatst nog wel gezegd dat ik zo blij was met mijn intelligentie als eigenschap Bedankt meiden!
Gast- Gast
Darcy schreef:In deze zin: "Van daaruit heb ik getracht conclusies te trekken over hoe men heden ten dage literatuur beoordeeld". Klopt het dat beoordeeld daar met een d moet? Of moet het met een t? Het gaat dus om hoe men van vroeger tot en met nu literatuur beoordeeld(t)
Met een t, ik vervang het altijd door "smurfen".
Van daaruit heb ik getracht conclusies te trekken over hoe men heden ten dage literatuur smurft
Van daaruit heb ik getracht conclusies te trekken over hoe men heden ten dage literatuur
Gast- Gast
Inderdaad, ik denk dat je te moeilijk denkt omdat het zo'n lange zin is. Het is gewoon tt, dus beoordeelt.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Kabouter schreef:Darcy schreef:June schreef:Met een t. Zet de zin maar in verleden tijd, beoordeelde, wordt het dan.
Ik ook niet, maar het is wel met een t volgens mij . Het ziet er wel een beetje raar uit.
Jantje loopt met de hond naar school.
Jantje liep met de hond naar school.
De persoonsvorm verandert altijd mee.
In deze zin verandert beoordeeld/beoordeelt mee.
Men beoordeelt/beoordeelde.
Het is dus geen voltooid deelwoord, maar een persoonsvorm: derde persoon: stam + t: beoordeel + t
Gast- Gast
Oh en het is ook geen discussie hoor, het is sowieso met een t. Ik studeer verdorie niet voor niets Nederlands, haha.
Gast- Gast
June schreef:Oh en het is ook geen discussie hoor, het is sowieso met een t. Ik studeer verdorie niet voor niets Nederlands, haha.
En zo is het maar net!
Gast- Gast
June schreef:Oh en het is ook geen discussie hoor, het is sowieso met een t. Ik studeer verdorie niet voor niets Nederlands, haha.
Zo wat ben jij gezellig vandaag
Gast- Gast
Darcy schreef:June schreef:Oh en het is ook geen discussie hoor, het is sowieso met een t. Ik studeer verdorie niet voor niets Nederlands, haha.
Zo wat ben jij gezellig vandaag
Haha, ik dacht even: waarom typ ik dit allemaal, net of ik iemand moet overtuigen
Gast- Gast
Inderdaad met een t. Ik maak er altijd lopen/fietsen/bakken van en dan weet ik hoe het moet.
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10
Je hoeft ook niemand te overtuigen, maar je uitleg (in eerste instantie) begreep ik niet..nu wel!
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10
Kabouter schreef:Je hoeft ook niemand te overtuigen, maar je uitleg (in eerste instantie) begreep ik niet..nu wel!
Ik had al drie berichten geplaatst, dat vond ik zelf wel wat overdreven . Maar die laatste was dus nog best nuttig
Gast- Gast
Gelukkig, daar maakte ik me het meeste zorgen om. Ik ben trouwens wel echt een beetje chagrijnig, maar dat komt door mezelf. Ik moet al de hele dag dozen inpakken en ik heb nog niks gedaan.. Nu ga ik dat echt doen!Darcy schreef:Hihi, ik vind je toch nog steeds lief hoor June!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: