Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanzoek door de vrouw

+11
Nienke86
boekenwurm83
SoGood
Floor
Minx
LWB
Tania
Antibes
Susan
Lavendel
Bet Weter
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Aanzoek door de vrouw Empty Aanzoek door de vrouw

Bericht  Bet Weter do 11 aug 2011 - 9:27

Ik zou zelf nooit als een vrouw een aanzoek doen, omdat ik vind dat daar iets sneus aan kleeft. Je geeft daarmee zelf aan dat je niet leuk genoeg bent om gevraagd te worden en je degradeert je man tot een sukkel die geen initiatief neemt.

De etiquette zegt er dit over:
Het scenario schreef voor dat de man de vrouw ten huwelijk vroeg en niet andersom. Dat geldt wél nog steeds. Moderne vrouwen zullen ook best wel eens de man vragen, maar het is minder leuk en minder echt. Ook al zegt hij ‘ja’, de vrouw voelt zich dan toch in een smekende positie gemanoeuvreerd.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanzoek door de vrouw Empty Re: Aanzoek door de vrouw

Bericht  Lavendel do 11 aug 2011 - 9:28

Onzin. Hoe oud zijn die etiquette regels wel niet. Sneu? Kom op zeg.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan do 11 aug 2011 - 9:28

Ik heb niks met aanzoeken, ik zou dus zelf geen aanzoek hebben gedaan, maar ik verwachtte ook niet echt dat hij dat zou doen. We hebben gewoon samen besloten om te gaan trouwen en dat is wat mij betreft prima.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Antibes do 11 aug 2011 - 9:32

Zelf zou ik hem nooit vragen. Ik wil gevraagd worden, of (en daar kan ik me ook goed iets bij voorstellen) gewoon samen na een goed gesprek besluiten te trouwen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Bet Weter do 11 aug 2011 - 9:33

Ik zou dus ook nooit zelf vragen, ik dacht dat het overgrote deel van de vrouwen er zo over dacht, ben nogal verbaasd door de reacties eerlijk gezegd! Heb nog nooit van zoiets gehoord! :shock:

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 9:35

Bet Weter schreef:Ik zou dus ook nooit zelf vragen, ik dacht dat het overgrote deel van de vrouwen er zo over dacht, ben nogal verbaasd door de reacties eerlijk gezegd! Heb nog nooit van zoiets gehoord! :shock:
Dat vind ik oprecht raar, dan leef je wel in een kleine denkwereld als je daar nog nooit van gehoord hebt. Is tegenwoordig heel normaal, hoor.

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 11 aug 2011 - 9:36

Naja, ik geloof best dat er relaties zijn waarbij er niet zoveel waarde wordt gehecht aan het gevraagd worden en meiden die het misschien wel leuk of origineel vinden om hun vriend te vragen (en dat er dan dus ook vrienden zijn die dat wel leuk vinden).

Ik betwijfel alleen ten zeerste of dat bij mijn karakter past en of mijn type man dat leuk zou vinden. Maar ik projecteer dat niet op andere relaties. Andere mensen, andere relaties, andere acties.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel do 11 aug 2011 - 9:40

Antibes schreef:Naja, ik geloof best dat er relaties zijn waarbij er niet zoveel waarde wordt gehecht aan het gevraagd worden en meiden die het misschien wel leuk of origineel vinden om hun vriend te vragen (en dat er dan dus ook vrienden zijn die dat wel leuk vinden).

Ik betwijfel alleen ten zeerste of dat bij mijn karakter past en of mijn type man dat leuk zou vinden. Maar ik projecteer dat niet op andere relaties. Andere mensen, andere relaties, andere acties.

Maar dit vind ik al heel wat anders dan zeggen dat het 'sneu' is. Ik zou zelf ook niet zo snel vragen, het lijkt me toch erg leuk om verrast te worden, maar dat neemt niet weg dat ik het heel normaal vind dat een vrouw haar vriend vraagt.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Susan do 11 aug 2011 - 9:40

Als de man juist graag wil trouwen en de vrouw er nooit zoveel mee had, maar de laatste tijd van mening is veranderd dan kan ik me juist wel voorstellen dat zij hem ten huwelijk vraagt, dan vind ik dat eigenlijk ook wel leuker omdat het verrassingseffect dan groter is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tania do 11 aug 2011 - 9:45

Ik zou zelf geen aanzoek doen maar ik zou ook niet weten waarom het sneu is als je dat wel doet. Je bent toch gelijkwaardig in een relatie, ik zie niet in waarom het dan sneu zou zijn als je als vrouw een man vraagt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes do 11 aug 2011 - 9:47

Lavendel schreef:
Antibes schreef:Naja, ik geloof best dat er relaties zijn waarbij er niet zoveel waarde wordt gehecht aan het gevraagd worden en meiden die het misschien wel leuk of origineel vinden om hun vriend te vragen (en dat er dan dus ook vrienden zijn die dat wel leuk vinden).

Maar dit vind ik al heel wat anders dan zeggen dat het 'sneu' is. Ik zou zelf ook niet zo snel vragen, het lijkt me toch erg leuk om verrast te worden, maar dat neemt niet weg dat ik het heel normaal vind dat een vrouw haar vriend vraagt.

Nou, ik vind het ook weer niet "heel normaal" hoor.. Een beetje vreemd, dat wel! Maar ik vind niet dat als jij hem vraagt dat je jezelf dan verlaagt door hem te smeken. Hoort het andersom dan, hoort hij jou te smeken met hem te te trouwen? Beetje onzin. Ik vind het vragen helemaal geen smeken of getuigen van een verschil in gelijkwaardigheid.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  LWB do 11 aug 2011 - 9:53

Net zoals ik in het topic van Jip zei: ik heb mijn man ook ten huwelijk gevraagd. Heb er geen enkele vreemde of rare reacties op gehad. Misschien dat de meeste vrouwen het romantisch vinden als hun vriend voor hun op de knieën gaat, maar ik vind dat het geen verschil maakt wie het vraagt. Als je er maar gelukkig mee bent. Ik ben trouwens niet op mijn knieën gegaan hoor hahaha.
LWB
LWB
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 144
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Minx do 11 aug 2011 - 10:06

Ik heb niet zo veel met huwelijksaanzoeken. Ja het is wel leuk om te zien. Maar zelf zou ik er denk ik niet zo veel mee hebben (heb er geen ervaring mee) maar denk dat ik het na een goed gesprek ook prima vind :P
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Bet Weter do 11 aug 2011 - 10:29

Ik ben blijkbaar erg traditioneel, want ik vind het echt heel apart als de vrouw het vraagt. Suspect In mijn omgeving worden alle vrouwen door hun man ten huwelijk gevraagd op een bijzondere plek of op een bijzondere manier. Ik heb er serieus nooit eerder over gehoord. Best gek, want zo klein is mijn wereldje niet.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 12:10

Ooit heb ik mijn toenmalige vriend ook ten huwelijk gevraagd. We praten over tien jaar geleden. En ik heb het nooit als iets vreemds gezien, dat een vrouw een man vraagt. Mijn toenmalige vriend had mij zelf willen vragen, maar dacht dat het nog te vroeg was en was allang blij dat ik serieus met hem verder wilde. Dat was toen, natuurlijk. Want nu zou ik het niet zo snel opnieuw vragen, aan wie dan ook. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 18:36

We leven niet meer in 1900 Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 18:45

Wat een bekrompen gedachten van je. We leven niet meer in de middeleeuwen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 18:49

Ik lees nu in een ander topic echt de grootste onzin. Er is besloten te trouwen en er is een datum maar mevrouw verwacht nog wel gevraagd te worden. Euh.... Dát vind ik dan weer heel bizar.

Gast
Gast

Bericht  Floor do 11 aug 2011 - 19:23

Ik zou zelf nooit als een vrouw een aanzoek doen, omdat ik vind dat daar iets sneus aan kleeft. Je geeft daarmee zelf aan dat je niet leuk genoeg bent om gevraagd te worden en je degradeert je man tot een sukkel die geen initiatief neemt.

Het scenario schreef voor dat de man de vrouw ten huwelijk vroeg en niet andersom. Dat geldt wél nog steeds. Moderne vrouwen zullen ook best wel eens de man vragen, maar het is minder leuk en minder echt. Ook al zegt hij ‘ja’, de vrouw voelt zich dan toch in een smekende positie gemanoeuvreerd.

Laughing ik ben sneu!!!!! (maar dat wist ik zelf al, leuk om te lezen dat het hier wordt bevestigd).
Ja ik heb mijn man ten huwelijk gevraagd. Kennelijk is mijn man nu een sukkel en ben ik niet leuk genoeg om gevraagd te worden laughcry

Laatst aangepast door Floor op do 11 aug 2011 - 19:25; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Floor do 11 aug 2011 - 19:25

Francaise_ schreef:Ik lees nu in een ander topic echt de grootste onzin. Er is besloten te trouwen en er is een datum maar mevrouw verwacht nog wel gevraagd te worden. Euh.... Dát vind ik dan weer heel bizar.
Dat heb ik ook gelezen ja, dat vind ik raar.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  SoGood do 11 aug 2011 - 20:01

Ik vind het leuk!

We leven in 2011, doe niet zo ouderwets.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  boekenwurm83 do 11 aug 2011 - 20:27

Bet Weter schreef:Ik zou zelf nooit als een vrouw een aanzoek doen, omdat ik vind dat daar iets sneus aan kleeft. Je geeft daarmee zelf aan dat je niet leuk genoeg bent om gevraagd te worden en je degradeert je man tot een sukkel die geen initiatief neemt.

whaha is dit serieus??
wat maakt het nou uit wie wie vraagt! we leven niet meer in de middeleeuwen.
dus zodra jij getrouwd bent, is het ook de bedoeling dat jij je werk opgeeft, kinderen gaat 'baren' en voor de kinderen zorgt terwijl je man voor het inkomen zorgt?

wat bekrompen zeg. plaats de vrouw maar weer lekker in het hokje van zwakkere geslacht die zelf geen initiatief mag nemen maar moet wachten tot de man dat doet.

wij weten nog niet zeker of wij gaan trouwen, maar als dat wel het geval is dan kan het zo maar zijn dat ik hem vraag en het kan ook zo maar zijn dat hij mij vraagt. maakt vor mij geen enkel verschil.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Bet Weter vr 12 aug 2011 - 1:42

Wat een compleet overtrokken reactie, boekenwurm.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  boekenwurm83 vr 12 aug 2011 - 1:54

Bet Weter schreef:Ik zou zelf nooit als een vrouw een aanzoek doen, omdat ik vind dat daar iets sneus aan kleeft. Je geeft daarmee zelf aan dat je niet leuk genoeg bent om gevraagd te worden en je degradeert je man tot een sukkel die geen initiatief neemt.

nee gelukkig reageer jij niet overtrokken!
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681

Bericht  Nienke86 vr 12 aug 2011 - 1:55

Ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd en kan het iedereen aanraden! Het was hartstikke leuk om voor te bereiden en hij was onwijs verrast en zei gelijk ja. En inderdaad, we leven in 2011, hoor. Waarom zou je als vrouw niet je vriend ten huwelijk kunnen vragen? En hoe zouden ze dat dan in lesbische relaties moeten doen?
Nienke86
Nienke86
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud