Eten aan ' zwerver' geven?
+16
Rovine
Antibes
Truuske84
litllejoy
Sarah1985
Niekske
Caro
Marsy28
Caramba
SarahKey
Inge
Paper Crown
Rush
VeryCherry
RioolSpook
Funk
20 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Eten aan ' zwerver' geven?
pippi schreef:Nou scheelt het denk ik dat ik in een redelijk kleine stad woon en dat hier niet zo is. Maar goed, jullie zouden het dus niet doen...Rush schreef:Hahaha, die lui die hier zo`n krantje verkopen stappen aan het eind van de dag in een redelijk luxe BMW.RioolSpook schreef:Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
Toen mijn vriend en ik nog in een dorp woonden liepen we langs de C1000 en ik glipte even naar binnen voor een boodschap terwijl mijn vriend aan de praat raakte met zo'n krantjesverkoper. Die vertelde dat hij in Antwerpen woonde, met zijn gezin en elke ochtend opgehaald werd door een busje. Dat busje pikte meer "daklozen" op, om ze net over de grens bij supermarkten neer te zetten.
De "dakloze" bij onze supermarkt (stad) heeft ook gewoon een huis en gaat 's avonds voor hij weggaat nog even langs de bakker en slager voor zijn avondeten. En als het mooi weer is blijft ie lekker thuis.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
mozzarella schreef:Ik zou het wel doen. Baat het niet schaadt het niet, toch?
Ik geef ook geld aan sommige zwervers.
+1
Gast- Gast
Nou in Amerika (okee, dat is geen nederland) is er nu een zwerver heel rijk omdat hij ziek is geworden na het eten dat hij kreeg van rijke mensen. Die mensen hadden heel veel eten over van de catering van een feest en wilde daar iets nuttigs mee doen. En bedankt.Tea-Leaf schreef:mozzarella schreef:Ik zou het wel doen. Baat het niet schaadt het niet, toch?
+1
Gast- Gast
Kaas schreef:Nou in Amerika (okee, dat is geen nederland) is er nu een zwerver heel rijk omdat hij ziek is geworden na het eten dat hij kreeg van rijke mensen. Die mensen hadden heel veel eten over van de catering van een feest en wilde daar iets nuttigs mee doen. En bedankt.Tea-Leaf schreef:mozzarella schreef:Ik zou het wel doen. Baat het niet schaadt het niet, toch?
+1
Daar kan ik echt niet wakker van liggen, fijn toch voor die zwerver? Als ik het kan missen, geef ik het weg. Ik geef wel hier en daar een euro, of ook wel eens een appel/broodje of flesje water.
Gast- Gast
Kan jij er niet wakker van liggen als een zwerver je voor de rechter sleept en jij hem een dikke vergoeding moet betalen, alleen omdat je iets goeds wilde doen.Tea-Leaf schreef:Kaas schreef:Nou in Amerika (okee, dat is geen nederland) is er nu een zwerver heel rijk omdat hij ziek is geworden na het eten dat hij kreeg van rijke mensen. Die mensen hadden heel veel eten over van de catering van een feest en wilde daar iets nuttigs mee doen. En bedankt.Tea-Leaf schreef:mozzarella schreef:Ik zou het wel doen. Baat het niet schaadt het niet, toch?
+1
Daar kan ik echt niet wakker van liggen, fijn toch voor die zwerver? Als ik het kan missen, geef ik het weg. Ik geef wel hier en daar een euro, of ook wel eens een appel/broodje of flesje water.
En de vraag is hoe ziek hij echt is geworden. Het is een mooie manier om aan geld te komen.
Waarmee ik dus wil zeggen dat het baat het niet dan schaadt het niet, hier niet helemaal opgaat.
Gast- Gast
Nee, door één zo'n geval ga ik echt niet opeens niks meer geven hoor. En ik woon in NL, niet in Amerika. Dus hier valt niks aan te klagen
Gast- Gast
Eten wat over datum is zou ik niet weggeven, alsof het alleen nog goed genoeg is voor een zwerver. Eten wat je niet lekker vindt wel.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Hier in parijs in de metro's heb je altijd van die bedelaars / zwervers die een standaard kaartje uitdelen.
Ze zijn altijd werkloos- dakloos en hebben 2 kinderen en ze willen altijd 2 euro of een restaurant bon.
Ze hebben wél geld om die kaartjes uit te laten printen op dik gekleurd papier.
En laatst was er zo'n jochie van ong 16 jaar die ook de kaartjes aan het uitdelen was....
jaja 16 jr- dakloos-werkloos en nu al 2 kinderen....
En ja sommige toeristen trappen er helaas in.
Heb weleens een keer mijn halve broodje aan een zwerfster gegeven toen ik in Barcelona was.. daar was ze blij mee
Ze zijn altijd werkloos- dakloos en hebben 2 kinderen en ze willen altijd 2 euro of een restaurant bon.
Ze hebben wél geld om die kaartjes uit te laten printen op dik gekleurd papier.
En laatst was er zo'n jochie van ong 16 jaar die ook de kaartjes aan het uitdelen was....
jaja 16 jr- dakloos-werkloos en nu al 2 kinderen....
En ja sommige toeristen trappen er helaas in.
Heb weleens een keer mijn halve broodje aan een zwerfster gegeven toen ik in Barcelona was.. daar was ze blij mee
psv-forever- Fluisteraar
- Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
Dat vind ik ook.Melis_je schreef:Eten wat over datum is zou ik niet weggeven, alsof het alleen nog goed genoeg is voor een zwerver. Eten wat je niet lekker vindt wel.
Gast- Gast
Brussel is ook zo erg daarin. Overal liepen zigeuners rond, was er eentje die met haar kind tegen een busje aan zat, helemaal in elkaar gedoken alsof ze het koud had. Wij liepen rond in onze T-shirtjes, was die dag best warm. 's avonds laadden ze dat busje vol met zigeuners en reden weg.
Er was ook een "zwangere" bij, maar haar buik was nogal afgezakt. Wij zijn in die middag nog vervloekt omdat we geen geld wilden geven.
In het winkelcentrum hier zitten ook altijd zigeuners te accordeonnoen. 's ochtens komt er een busje al die muziekinstrumenten even op locatie droppen, even later gaat er iemand zitten spelen en ze wisselen elkaar om de paar uur af. Dit zouden ze echt niet doen als het niet lucratief was. Daar zie ik soms trouwens ook die ik-heb-het-koud-act terwijl de mussen van het dak vallen.
Ik geloof best dat er zwervers zijn die echt aan de grond zitten, die heb ik vooral in Rotterdam beter leren kennen toen ik nog in het centrum woonde. 2 ervan heb ik enorm af zien takelen. Een keer liep ik achter 2 zwervers aan, die kwamen in een grote groep bij elkaar in de bibliotheek. Eentje had een zak boterhammen met kaas en liep uit te delen. Ze waren zo blij dat ik er ook blij van werd.
Er was ook een "zwangere" bij, maar haar buik was nogal afgezakt. Wij zijn in die middag nog vervloekt omdat we geen geld wilden geven.
In het winkelcentrum hier zitten ook altijd zigeuners te accordeonnoen. 's ochtens komt er een busje al die muziekinstrumenten even op locatie droppen, even later gaat er iemand zitten spelen en ze wisselen elkaar om de paar uur af. Dit zouden ze echt niet doen als het niet lucratief was. Daar zie ik soms trouwens ook die ik-heb-het-koud-act terwijl de mussen van het dak vallen.
Ik geloof best dat er zwervers zijn die echt aan de grond zitten, die heb ik vooral in Rotterdam beter leren kennen toen ik nog in het centrum woonde. 2 ervan heb ik enorm af zien takelen. Een keer liep ik achter 2 zwervers aan, die kwamen in een grote groep bij elkaar in de bibliotheek. Eentje had een zak boterhammen met kaas en liep uit te delen. Ze waren zo blij dat ik er ook blij van werd.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Spetterdespat schreef:Ik loop met een boog om ze heen, vooral als ze erg te opdringerig zijn. Ze krijgen dus niets van mij.
En zo'n mannetje staat in L'warden. Brrr, vies akelig mannetje bah.
Ja, in Leeuwarden loopt een hele vervelende man rond...denk dat we dezelfde bedoelen Die heeft mij ooit uitgescholden voor autist, omdat ik geen zin had om antwoord te geven op zijn vraag Tja, ik heb ook weleens een mindere dag, maar om mij dan voor autist uit te schelden, vind ik nergens op slaan. En in Leiden ben ik eens bijna overvallen door een zwerver (er kwam een bekende bij mij staan gelukkig, toen liep hij snel weg). Die heeft mij nog flink uit lopen schelden toen.
Soms geef ik wat geld aan een zwerver, dat hangt geheel af van zijn of haar houding. Ook wil ik best een broodje kopen en ik koop soms ook weleens een straatkrant.
Oh, nog even ontopic: Ik zou het eten wel aan haar aanbieden. Ik vind het een erg aardig idee van jou en misschien kan ze het wel heel goed gebruiken.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het ook vragen, kan geen kwaad lijkt me. Ik heb zelf een keer een krantje gekocht en die man deed zo onaardig dat ik het nu niet eens meer durf. Ik irriteer me ook mateloos aan die zigeuners in het buitenland.. Kindjes op de arm, verwaarloosde hond erbij en daar zitten ze dan..
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Dat is zeker niet de straatverkoper die ik bedoel, bij die kleine AH.Nobucta schreef:
De "dakloze" bij onze supermarkt (stad) heeft ook gewoon een huis en gaat 's avonds voor hij weggaat nog even langs de bakker en slager voor zijn avondeten. En als het mooi weer is blijft ie lekker thuis.
Gast- Gast
De zwerver bij ons voor de albert heijn vertelde mij toen ik 15 was dat hij ongeneeselijk ziek was en binnen een jaar niet meer voor de deur van de Albertheijn zou staan.. Ik ben inmiddels 23 en hij staat er nog elke dag ..
Was wel schattig, ik moest (toen ik nog in Albertheijn werkte) altijd een Brioche brood voor hem apartleggen. Voor als hij klaar was met 'werken'. Een tijdje later heb ik ook nog in hetzelfde winkelcentrum bij de Gall&Gall gewerkt en toen kwam hij 10 euro in muntjes van 5, 10, 20, 50 en 1 euro muntstukken wisselen voor een briefje van 10. (vond ik wel vies om dat geld aan te raken hahaha) stout!
Was wel schattig, ik moest (toen ik nog in Albertheijn werkte) altijd een Brioche brood voor hem apartleggen. Voor als hij klaar was met 'werken'. Een tijdje later heb ik ook nog in hetzelfde winkelcentrum bij de Gall&Gall gewerkt en toen kwam hij 10 euro in muntjes van 5, 10, 20, 50 en 1 euro muntstukken wisselen voor een briefje van 10. (vond ik wel vies om dat geld aan te raken hahaha) stout!
Gast- Gast
Je wilt niet weten waar al het geld is geweest dat jij dagelijks in je handen hebt.Punk'd schreef:De zwerver bij ons voor de albert heijn vertelde mij toen ik 15 was dat hij ongeneeselijk ziek was en binnen een jaar niet meer voor de deur van de Albertheijn zou staan.. Ik ben inmiddels 23 en hij staat er nog elke dag ..
Gast- Gast
haha inderdaad brr.. Ik wil daarna sowieso altijd mijn handen wassen. Maar bij die zwerver die het al een kwartier in zijn handen had gehad helemaal.
Gast- Gast
Phileine schreef:Spetterdespat schreef:Ik loop met een boog om ze heen, vooral als ze erg te opdringerig zijn. Ze krijgen dus niets van mij.
En zo'n mannetje staat in L'warden. Brrr, vies akelig mannetje bah.
Ja, in Leeuwarden loopt een hele vervelende man rond...denk dat we dezelfde bedoelen Die heeft mij ooit uitgescholden voor autist, omdat ik geen zin had om antwoord te geven op zijn vraag Tja, ik heb ook weleens een mindere dag, maar om mij dan voor autist uit te schelden, vind ik nergens op slaan. En in Leiden ben ik eens bijna overvallen door een zwerver (er kwam een bekende bij mij staan gelukkig, toen liep hij snel weg). Die heeft mij nog flink uit lopen schelden toen.
Soms geef ik wat geld aan een zwerver, dat hangt geheel af van zijn of haar houding. Ook wil ik best een broodje kopen en ik koop soms ook weleens een straatkrant.
Oh, nog even ontopic: Ik zou het eten wel aan haar aanbieden. Ik vind het een erg aardig idee van jou en misschien kan ze het wel heel goed gebruiken.
Is zo'n klein mannetje met een zwart hoedje. Heb trouwens wel eens gehoord dat hij best wat te besteden heeft.
Maar ik vind hem akelig, wilde mij al eens bij mijn borsten pakken om zo zijn krantje te kopen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Zwerver is jarig!
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Niet eten/ spelen met eten!
» Wat zou jij geven?
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige