Eten aan ' zwerver' geven?
+16
Rovine
Antibes
Truuske84
litllejoy
Sarah1985
Niekske
Caro
Marsy28
Caramba
SarahKey
Inge
Paper Crown
Rush
VeryCherry
RioolSpook
Funk
20 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Eten aan ' zwerver' geven?
Ik heb gister al mn kasten uitgezocht en een hele vuilniszak vol eten weg kunnen doen. Dit omdat het allemaal (net) over de datum was of omdat wij het gewoon niet eten. Nu zit ik eraan te denken om dit te geven aan een vrouw die hier in de buurt altijd de straatkrant verkoopt. Het gaat vooral om sultana's en dat soort dingen. Zijn die dingen nog gewoon eetbaar na de datum? Weten jullie dat? En zouden jullie dit zelf wel of juist niet doen? Ik weet het niet zo goed..!
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Re: Eten aan ' zwerver' geven?
Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10
Ze ziet er niet uit alsof ze meer dan genoeg eten krijgt. Ik koop sowieso zelden een krantje. Koop liever een zak broodjes en drinken. Daar is ze altijd wel blij mee!RioolSpook schreef:Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
Funk- Prater
Ik zou het ook niet doen.
Ik vind het ook een beetje raar om eten dat over de datum is.. en je zelf niet goed genoeg meer vindt om te eten aan iemand anders te geven.
Ik geef wel eens wat geld voor het krantje.. maar dan mogen ze het krantje houden, daar staat alleen maar onzin in
Ik vind het ook een beetje raar om eten dat over de datum is.. en je zelf niet goed genoeg meer vindt om te eten aan iemand anders te geven.
Ik geef wel eens wat geld voor het krantje.. maar dan mogen ze het krantje houden, daar staat alleen maar onzin in
Gast- Gast
Ik geef helemaal niks aan zwervers, al zien ze er nog zo zielig uit.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik weet ook niet of ze je dan echt dankbaar zullen zijn. In Amsterdam zijn de meeste zwervers nog best verwend, die willen dan graag een euro om een hamburger te kopen. Als ik ze dan vertel dat ze daarvoor bij de AH een heel brood kunnen kopen kijken ze je alleen maar boos aan.
Gast- Gast
Het is lang niet allemaal over de datum. Ook gewoon dingen die wij niet gebruiken (ketstpakket of gekregen etc)Jade schreef:Ik zou het ook niet doen.
Funk- Prater
Hahaha, die lui die hier zo`n krantje verkopen stappen aan het eind van de dag in een redelijk luxe BMW.RioolSpook schreef:Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Hahaha, die lui die hier zo`n krantje verkopen stappen aan het eind van de dag in een redelijk luxe BMW.RioolSpook schreef:Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
Hier ook!
En ze staan de hele dag met een spik splinternieuwe mobiel te bellen...
Gast- Gast
Sassa schreef:Rush schreef:Hahaha, die lui die hier zo`n krantje verkopen stappen aan het eind van de dag in een redelijk luxe BMW.RioolSpook schreef:Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
Hier ook!
En ze staan de hele dag met een spik splinternieuwe mobiel te bellen...
hier staan soms ook jongens van een jaar of 17/18 in gewone moderne kleding een krantje te verkopen..
Ik weet ook nooit zo goed wat ik daar van moet denken..
Gast- Gast
Nou scheelt het denk ik dat ik in een redelijk kleine stad woon en dat hier niet zo is. Maar goed, jullie zouden het dus niet doen...Rush schreef:Hahaha, die lui die hier zo`n krantje verkopen stappen aan het eind van de dag in een redelijk luxe BMW.RioolSpook schreef:Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
Funk- Prater
Zero schreef:Ik weet ook niet of ze je dan echt dankbaar zullen zijn. In Amsterdam zijn de meeste zwervers nog best verwend, die willen dan graag een euro om een hamburger te kopen. Als ik ze dan vertel dat ze daarvoor bij de AH een heel brood kunnen kopen kijken ze je alleen maar boos aan.
Inderdaad! Ik ben eens uitgescholden door een zwerver..
Zwerver: 'Heb je euro?'
Ik: 'Nee..'
Zwerver: 'Maar ik heb honger, heb al 2 dagen niet gegeten'
Ik: 'Ik wil wel een broodje voor je kopen?'
Zwerver: 'Broodje??? Broodje, hou je ka brood.. geef me die euro'
Ik liep weg.. roept ie nog na, een broodje is duurder dan 1 euro.. haha.
Ik zou het niet doen. Ik zou sowieso kijken naar je boodschappen en niet dingen kopen die weer weg moeten..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik ben vorig jaar een keer aangevallen door een zwerver omdat hij het in zijn kop had gehaald dat ik niet naast hem wilde zitten. Achterlijke malloot.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik woon in Friesland, zit ook niet echt bepaald vol met grote steden, haha.pippi schreef:Nou scheelt het denk ik dat ik in een redelijk kleine stad woon en dat hier niet zo is. Maar goed, jullie zouden het dus niet doen...Rush schreef:Hahaha, die lui die hier zo`n krantje verkopen stappen aan het eind van de dag in een redelijk luxe BMW.RioolSpook schreef:Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Je hebt toch ook instanties waar je spullen kan brengen die je niet gebruikt / net over de datum zijn? dacht dat ik dat wel eens ergens gelezen heb.
Ik zou het zelf wel liever weggeven dan weggooien denk ik
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Je hebt toch ook instanties waar je spullen kan brengen die je niet gebruikt / net over de datum zijn? dacht dat ik dat wel eens ergens gelezen heb.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Wij hebben laatst een hoop babyvoeding aan de voedselbank gegeven.
Waren ze erg blij mee ondanks dat het niet veel was...
Een paar pakken pap en wat potjes voeding.
Gast- Gast
De zwervers hier staan uit de prullenbakken te graaien, dus ja, die kun je er nog wel blij mee maken denk ik. Alhoewel er ook een kerel buiten bij de appie staat die een pak koekjes kreeg, en die flikkerde hij gewoon weg.
Eergisteren hadden we opruiming gehouden in huis en alles in vuilniszakken aan de straat gezet, omdat het vuilnis opgehaald zou worden, hebben zwervers serieus alles uit die zakken getrokken. Kleding, een wasmand, een strijkijzer, ed...Ik liep naar de auto en zag serieus een zwerver staan met een paar oude overhemden van mijn vriend in zijn handen. Prima, als hij er maar blij mee is!
Eergisteren hadden we opruiming gehouden in huis en alles in vuilniszakken aan de straat gezet, omdat het vuilnis opgehaald zou worden, hebben zwervers serieus alles uit die zakken getrokken. Kleding, een wasmand, een strijkijzer, ed...Ik liep naar de auto en zag serieus een zwerver staan met een paar oude overhemden van mijn vriend in zijn handen. Prima, als hij er maar blij mee is!
Gast- Gast
Ja ik geef het ook liever weg. Dingen als cupasoup gaan toch niet snel over datum. Heb nu de voedselbank gemaild..Sassa schreef:Wij hebben laatst een hoop babyvoeding aan de voedselbank gegeven.
Funk- Prater
Rush schreef:Hahaha, die lui die hier zo`n krantje verkopen stappen aan het eind van de dag in een redelijk luxe BMW.RioolSpook schreef:Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
Bij ons dus ook! Kwam er een keer een tegen op scheveningen, zat ie bij een strandtent aan het strand! (die zijn het duurst) uitgebreid te eten.
Gast- Gast
Ik zou het wel doen. Baat het niet schaadt het niet, toch?
Ik geef ook geld aan sommige zwervers.
Ik geef ook geld aan sommige zwervers.
Gast- Gast
Puuc schreef:Rush schreef:Hahaha, die lui die hier zo`n krantje verkopen stappen aan het eind van de dag in een redelijk luxe BMW.RioolSpook schreef:Niet doen. De meeste van die mensen zitten bij het leger des heils en krijgen meer dan genoeg te eten. Ik denk dat ze er meer aan heeft wanneer je een krantje bij haar koopt.
Bij ons dus ook! Kwam er een keer een tegen op scheveningen, zat ie bij een strandtent aan het strand! (die zijn het duurst) uitgebreid te eten.
Haha ja die kerel in mijn oude buurt, waar ik dus eerst woonde, die krantjes verkocht die kocht aan het eind van de dag alles van AH Excellent....
Gast- Gast
VeryCherry schreef:Ik geef helemaal niks aan zwervers, al zien ze er nog zo zielig uit.
Ik ook niet. De zwervers die ik wel eens zie, zie ik ook altijd met blikjes bier rondlopen.
Ik loop met een boog om ze heen, vooral als ze erg te opdringerig zijn. Ze krijgen dus niets van mij.
En zo'n mannetje staat in L'warden. Brrr, vies akelig mannetje bah.
En zo'n mannetje staat in L'warden. Brrr, vies akelig mannetje bah.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
2CKC2 schreef:Zero schreef:Ik weet ook niet of ze je dan echt dankbaar zullen zijn. In Amsterdam zijn de meeste zwervers nog best verwend, die willen dan graag een euro om een hamburger te kopen. Als ik ze dan vertel dat ze daarvoor bij de AH een heel brood kunnen kopen kijken ze je alleen maar boos aan.
Inderdaad! Ik ben eens uitgescholden door een zwerver..
Zwerver: 'Heb je euro?'
Ik: 'Nee..'
Zwerver: 'Maar ik heb honger, heb al 2 dagen niet gegeten'
Ik: 'Ik wil wel een broodje voor je kopen?'
Zwerver: 'Broodje??? Broodje, hou je ka brood.. geef me die euro'
Ik liep weg.. roept ie nog na, een broodje is duurder dan 1 euro.. haha.
Ik zou het niet doen. Ik zou sowieso kijken naar je boodschappen en niet dingen kopen die weer weg moeten..
Ik had een keer een vrouw achter me aan
zwerver: mevrouw mevrouw, krijg ik wat geld van u? Niemand wil me wat geven
ik: ik heb geen geld ik heb alleen een pinpas, sorry
zwerver: dan loopt u toch even naar centraal terug, daar kun je pinnen!!!!!
ik: nee.
zwerver : gvd!!!!
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Zwerver is jarig!
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Niet eten/ spelen met eten!
» Wat zou jij geven?
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Minder vlees eten/vegetarisch eten