Werkloos
+4
Monte
mauwmauw
Kamperseboekenwurm
Bay
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Werkloos
Mijn contract loopt binnenkort af. Ik ben al wel druk aan het solliciteren maar helaas nog niets anders. Een uitkering heb ik al wel aangevraagd voor het geval dat.
Is een van jullie wel eens werkloos geweest? Hoe lang duurde het voordat je een nwe baan had gevonden?
Wat deed je allemaal toen je thuis zat?
Is een van jullie wel eens werkloos geweest? Hoe lang duurde het voordat je een nwe baan had gevonden?
Wat deed je allemaal toen je thuis zat?
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Re: Werkloos
Ik ben in 2000 een keer 2 maanden werkloos geweest. Ik ben ik die periode (ik woonde nog bij mijn ouders) consequent 2 x per week er op uit getrokken naar alle grote plaatsen van mijn provincie om me in te schrijven bij diverse uitzendbureaus. Verder heb ik me rot gespeurd naar vacatures en diverse open sollicitaties gestuurd.
Uiteindelijk ben ik via een uitzendbureau aangenomen bij een callcenter van een bank en sinds die tijd heb ik gelukkig altijd werk gehad.
Uiteindelijk ben ik via een uitzendbureau aangenomen bij een callcenter van een bank en sinds die tijd heb ik gelukkig altijd werk gehad.
Gast- Gast
---
Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 2:12; in totaal 1 keer bewerkt
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10
Kamperseboekenwurm schreef:In november 2010 ben ik 3 weken werkloos geweest. Ik heb mij tijd gevuld met sollicitatiebrieven schrijven, op sollicitatiegesprek gegaan, met vriendinnen afgesproken en gesport.
Eerlijk gezegd had ik binnen 2 weken weer een nieuwe baan, dus als ik er op terugkijk heb ik mij niet echt werkloos gevoeld, voelde meer als een vakantie.
Ik hoop dat het bij mij ook snel gaat!
Bay- Prater
Ik ben sinds eind mei werkloos,en sinsdien ben ik druk aan solliciteren,maar je word gewoon weg niet terug gebeld.is heel frustrerend en je word er moedeloos van,op dit moment zit ik er ook even helemaal door heen.Wat ik buiten solliciteren doe is zorgen voor mijn zoontje,dit is het enige voordeel van werkloos zijn,ik ben elke dag bij mijn zoontje en zie hem opgroeien.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ik ben nu werkloos sinds eind juni. Ik werk in het onderwijs en eigenlijk telt de zomervakantie ook mee, maar die krijg ik niet betaald, dus ben eigenlijk al sinds juli werkloos. Ik voel me soms ook zo gefrustreerd omdat ik alleen maar afwijzingen krijg, maar ik blijf doorzetten en hoop voor half september wel een baan te hebben.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Kunnen jullie geen flexwerk gaan doen? In mijn werkgebied is het nu dramatisch met werk vinden maar ik heb gesolliciteerd voor flexwerk en kan nu gewoon 32 uur werken en je weet ruim van te voren je rooster..
Gast- Gast
Monte schreef:Ik ben nu werkloos sinds eind juni. Ik werk in het onderwijs en eigenlijk telt de zomervakantie ook mee, maar die krijg ik niet betaald, dus ben eigenlijk al sinds juli werkloos. Ik voel me soms ook zo gefrustreerd omdat ik alleen maar afwijzingen krijg, maar ik blijf doorzetten en hoop voor half september wel een baan te hebben.
Hier nog 1!
Maar gelukkig belde vanmiddag de invalpool met de vraag of ik volgende week woensdag en die woensdag erop wil invallen. Het zijn dan maar 2 ochtenden maar ik ben weer even van huis en er komt eind september weer een beetje geld binnen. En ik had pas over een paar weken weer een telefoontje verwacht dus dat is wel prettig.
Vacatures zijn er hier in de regio trouwens niet. Ik moet het nu echt hebben van de invalpools waar ik bij zit.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Ik ben in het verleden 5 maanden werkloos geweest. Wist toen ook niet meer waar ik het moest zoeken. Want ik had geen geld en zeeen van vrije tijd.
Op een gegeven moment zag ik een vacature van het bedrijf waar ik nu werk en ik dacht:"Hoezo zou ik solliciteren? Ze hebben me eerder afgewezen, dus het is absoluut nutteloos". En zelfs voor het gesprek an sich heb ik nog gedacht, waarom zou ik uberhaupt gaan? Ze willen me toch niet. Maar ja, dat viel mee.
Op een gegeven moment zag ik een vacature van het bedrijf waar ik nu werk en ik dacht:"Hoezo zou ik solliciteren? Ze hebben me eerder afgewezen, dus het is absoluut nutteloos". En zelfs voor het gesprek an sich heb ik nog gedacht, waarom zou ik uberhaupt gaan? Ze willen me toch niet. Maar ja, dat viel mee.
Gast- Gast
Ik werk ook in het onderwijs en ik had er geen zin om om weer 6 weken thuis te zitten zonder geld. Dus maak nu tijdelijk schoon in het ziekenhuis. Straks als de scholen weer beginnen ben ik weer aangewezen op de invalpoule en aangezien mijn achternaam met een E begint wordt ik altijd vrij snel gebeld.
Vorig jaar heb ik ook zo 4 weken thuis gezetten en daarna had ik een tijdelijke baan. Liever 4 weken zomervakantie en daarna werk dan 6 weken en dan weer wachten op de invalpoule.
Ondanks dat ik nu werk, krijg ik wel deels WW betaald. Puur omdat het salaris lager is en ik niet genoeg uren kan maken. Maar het mag op deze manier dus ik ben gek als ik het niet zou doen.
Vorig jaar heb ik ook zo 4 weken thuis gezetten en daarna had ik een tijdelijke baan. Liever 4 weken zomervakantie en daarna werk dan 6 weken en dan weer wachten op de invalpoule.
Ondanks dat ik nu werk, krijg ik wel deels WW betaald. Puur omdat het salaris lager is en ik niet genoeg uren kan maken. Maar het mag op deze manier dus ik ben gek als ik het niet zou doen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ben dus niet de enige. Ik ben per 1 september werkloos.
Druk aan het solliciteren dus hoop dat er snel wat komt. Gelukkig ga ik dit weekend op vakantie even wat anders
Druk aan het solliciteren dus hoop dat er snel wat komt. Gelukkig ga ik dit weekend op vakantie even wat anders
Bay- Prater
Ik ben sinds november 2010 thuis.
Mijn tijd vul ik met vacatures zoeken en reageren.. maar tot nu toe nog geen enkel succes, ben te jong, of te oud, of geen ervaring.
Mijn tijd vul ik met vacatures zoeken en reageren.. maar tot nu toe nog geen enkel succes, ben te jong, of te oud, of geen ervaring.
Gast- Gast
Anousch schreef:Ik ben sinds november 2010 thuis.
Hee maar jij was toen toch aangenomen op een BSO? Of heb ik nu de verkeerde voor me?
Tsjip- Prater
Ik ben 1x werkloos geweest voor 4 of 5 maanden. Ik vond het wel lekker om een paar maanden niks te doen want ik had die tijd behoorlijk wat dingen te verwerken en ik zat behoorlijk in de knoop met mezelf. Mijn contract loopt in Januari af en dan moet ik een vaste aanstelling krijgen. Ik heb echt geen idee of ik die wel zal krijgen en ik begin alvast in december te solliciteren. Dan kan ik altijd nog zien of ik wel/geen vaste aanstelling krijg als ik daar mag blijven en anders heb ik misschien direct alweer een andere baan
Gast- Gast
Tsjip schreef:Anousch schreef:Ik ben sinds november 2010 thuis.
Hee maar jij was toen toch aangenomen op een BSO? Of heb ik nu de verkeerde voor me?
Klopt, maar daar werd ik na een week weer ontslagen..
Ze hadden gezegd dat ze me zouden helpen die ervaring op te doen, blijkbaar niet dus.
Gast- Gast
Anousch schreef:Tsjip schreef:Anousch schreef:Ik ben sinds november 2010 thuis.
Klopt, maar daar werd ik na een week weer ontslagen..
Ze hadden gezegd dat ze me zouden helpen die ervaring op te doen, blijkbaar niet dus.
Goh wat balen zeg! Was er iets gebeurd dat je zo snel bent ontslagen? Maar iig veel succes met je zoektocht!
Tsjip- Prater
Mijn contract loopt volgende week af, nu ben ik mijn vakantie aan het opnemen van mijn vorige baan. Gelukkig wist ik al vanaf eind april dat ik geen vast contract ging krijgen, dus heb ik vanaf die tijd al kunnen solliciteren. Ik kan volgende week maandag ergens anders beginnen
Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat Zilver, ik vond het namelijk ook een k*t vooruitzicht omdat je gewoon niet weet hoe lang het gaat duren en waar je rekening mee moet houden. Veel succes!
Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat Zilver, ik vond het namelijk ook een k*t vooruitzicht omdat je gewoon niet weet hoe lang het gaat duren en waar je rekening mee moet houden. Veel succes!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Sterre schreef:Mijn contract loopt volgende week af, nu ben ik mijn vakantie aan het opnemen van mijn vorige baan. Gelukkig wist ik al vanaf eind april dat ik geen vast contract ging krijgen, dus heb ik vanaf die tijd al kunnen solliciteren. Ik kan volgende week maandag ergens anders beginnen
Thanks Sterre! Vandaag mijn laatste "werkdag" en daarna ook mijn vakantiedagen opgenomen. Ik wist het helaas niet van te voren. Tis een beetje raar gelopen.
Bay- Prater
Ik ben een aantal keer voor korte periodes werkloos geweest.
Ik had get geluk dat mijn zus bij een uitzendbureau werkte en op die manier had ik altijd wel weer even werk, en terwijl ik uitzendwerk deed zocht ik verder naar iets wat beter bij me paste.
Zo heb ik een maand lang elke dag fietsenmakers gebeld, wat een klotebaan was dat, maar het verdiende iig geld .
Ook heb ik vorig jaar de eerste paar maanden van het nieuwe schooljaar gewerkt via de invalpoule, mijn achternaam begint dan wel met een Z maar ik had altijd werk genoeg!
En zo ben ik in een langdurige vervanging gerold en nu heb ik mn eigen groep!
Ik had get geluk dat mijn zus bij een uitzendbureau werkte en op die manier had ik altijd wel weer even werk, en terwijl ik uitzendwerk deed zocht ik verder naar iets wat beter bij me paste.
Zo heb ik een maand lang elke dag fietsenmakers gebeld, wat een klotebaan was dat, maar het verdiende iig geld .
Ook heb ik vorig jaar de eerste paar maanden van het nieuwe schooljaar gewerkt via de invalpoule, mijn achternaam begint dan wel met een Z maar ik had altijd werk genoeg!
En zo ben ik in een langdurige vervanging gerold en nu heb ik mn eigen groep!
Gast- Gast
heel eerlijk gezegd, snap ik niet dat mensen al maanden werkloos zijn.
Of je moet ziek zijn oid.
Maar er is toch altijd wel IETS te doen?
Gelukkig zelf nog nooit in de WW gezeten, dus misschien zie ik het verkeerd hoor!
Gelukkig zelf nog nooit in de WW gezeten, dus misschien zie ik het verkeerd hoor!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:heel eerlijk gezegd, snap ik niet dat mensen al maanden werkloos zijn.
Even vanuit mijzelf gesproken,
Ik heb zelfs me aangemeld voor krantenwijken, folderwijken, schoonmaakwerk etc.
Maar er is ALTIJD wel een reden waardoor ik afgewezen word.
Te oud, te jong, te weinig ervaring.
Heb laatst gesolliciteerd voor schoonmaakbedrijf maar daar vroegen ze 5!!!! jaar ervaring..
Gast- Gast
Mijn man is nu een paar weken officiele werkloos, maar wel al 3 maanden op zoek naar een baan. Er zijn nu eenmaal meer werkzoekenden dan vacatures, dus zó vreemd is het niet. Een jaar of 4 terug was dat wel anders.
Gast- Gast
Flower_L schreef:heel eerlijk gezegd, snap ik niet dat mensen al maanden werkloos zijn.
Dat dacht ik ook altijd, misschien omdat het bij mij altijd vrij makkelijk ging, maar een goede vriendin van me heeft de afgelopen 4 maanden werkloos thuis gezeten.
Ze heeft zich scheel gesolliciteerd, bedrijven zelf aangeschreven en via uitzendbureaus, maar pas sinds een maand heeft ze werk.
Gast- Gast
Ik ben in 2009 3 maanden werkloos geweest. Ik weet niet of je hebt meegekregen dat er een financiele crisis is? Er zijn meer werkzoekende dan banen. Ik was te hoog opgeleid voor call centers, krantenwijken, fast food etc. In de horeca wilde ze me niet hebben omdat ze wisten dat ik snel weg zou zijn met mijn diploma's. Ik heb me zelfs aangemeld voor vrijwillige stage. Zelfs dat kon officieel niet. Voor de functies in mijn vakgebied was ik te onervaren. Er is dus niet altijd iets te doen. Ik kon ook geen ww aanvragen dus dat was mooi zuur.Flower_L schreef:heel eerlijk gezegd, snap ik niet dat mensen al maanden werkloos zijn.
Ik heb t echt als verschrikkelijk ervaren. Ik had nergens puf voor. Alles was teveel. Solliciteren is gewoon niet leuk, zeker niet als je keer op keer wordt afgewezen (of gewoon niks meer hoort).
Gast- Gast
Odilia schreef:Ik ben in 2009 3 maanden werkloos geweest. Ik weet niet of je hebt meegekregen dat er een financiele crisis is? Er zijn meer werkzoekende dan banen. Ik was te hoog opgeleid voor call centers, krantenwijken, fast food etc. In de horeca wilde ze me niet hebben omdat ze wisten dat ik snel weg zou zijn met mijn diploma's. Ik heb me zelfs aangemeld voor vrijwillige stage. Zelfs dat kon officieel niet. Voor de functies in mijn vakgebied was ik te onervaren. Er is dus niet altijd iets te doen. Ik kon ook geen ww aanvragen dus dat was mooi zuur.Flower_L schreef:heel eerlijk gezegd, snap ik niet dat mensen al maanden werkloos zijn.
Ik heb t echt als verschrikkelijk ervaren. Ik had nergens puf voor. Alles was teveel. Solliciteren is gewoon niet leuk, zeker niet als je keer op keer wordt afgewezen (of gewoon niks meer hoort).
Helemaal mee eens!! Ik heb een hbo diploma en 4 jaar werkervaring, dan gaan ze mij echt niet aannemen bij bijvoorbeeld een Kruidv.at.
Ben nu 6 weken bezig. 1 gesprek gehad en zeker zo'n 50 sollicitaties verstuurd.
Nu is het natuurlijk ook niet helemaal de tijd vanwege vakanties en ga ik zelf ook bijna maar hoop wel dat het niet al te lang duurt. Even thuis zitten is niet erg maar maanden...ik moet er niet aan denken.
Bay- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: