Topografie voor beginners ;)
+12
SuperGrover
Caramba
Tiana
Antibes
VeryCherry
Zininzon
Polly
Suus
Arwyn
Ugly Betty
Tullow
RYW
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Topografie voor beginners ;)
Oh nee hoor Punk'd, ik vind topo ook ontzettend leuk
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat mijn topografie kennis gemiddeld is. Ik weet wat welke provincie is, wat de hoofdsteden ervan zijn en de meeste grote/bekende steden van Nederland weet ik ook wel te vinden. Europa hetzelfde (hoewel ik dan in de Balkan nog wel problemen kan krijgen haha).
Verder weet ik wel bijna alle landen te vinden en van de meesten ook wel de hoofdstad. Maar ik ben zeer zeker niet foutloos daarin.
Als ik dan naar mijn moeder kijk, die heeft op jonge leeftijd die topografie er zo ingestampt gekregen dat ze van elk gat in Nederland (en iedere stad/rivier in Europa) het precies weet.
Verder weet ik wel bijna alle landen te vinden en van de meesten ook wel de hoofdstad. Maar ik ben zeer zeker niet foutloos daarin.
Als ik dan naar mijn moeder kijk, die heeft op jonge leeftijd die topografie er zo ingestampt gekregen dat ze van elk gat in Nederland (en iedere stad/rivier in Europa) het precies weet.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Bazinga schreef:Zucht... Ik begin zo gek te worden van mezelf; ik las fotografie voor beginners en snapte al niet wat 't weer ermee te maken had
+1
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik las eerst ook fotografie, na een paar goed lezen zag ik pas dat er topofrafie stond, haha.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Antibes schreef:Ik denk dat mijn topografie kennis gemiddeld is. Ik weet wat welke provincie is, wat de hoofdsteden ervan zijn en de meeste grote/bekende steden van Nederland weet ik ook wel te vinden. Europa hetzelfde (hoewel ik dan in de Balkan nog wel problemen kan krijgen haha).
Haha mijn moeder ook.. Ze is echt een wandelende Atlas. Als ze op vakantie gaan dan weet ze ook echt alle routes enzo te vinden.. Ik heb haar alleen 1x overtroffen (eens moet de eerste keer zijn hahaha).. We waren in Londen en ze kon op de kaart niet meer vinden waar we nou waren en waar we heen moesten.. Dus ik kom er aan en vraag om de kaart en binnen 10 minuten waren we op de plaats van bestemming.
Maar mijn moeder en ik zijn ook helemaal vliegtuigjes gek.. Zij heeft een programma op haar laptop dat je alle vliegtuigen wereldwijd ziet vliegen, dan kun je daar op klikken en krijg je informatie over welk toestel, de aankomstplaats en de vertrekplaats.. Daar kunnen we samen dan zo uren mee bezig zijn hahaha.. Ze gaat alleen nog net een stapje verder dan ik.. Ze pakt daadwerkelijk een verrekijker als er vliegtuigen overkomen om te kijken welke het is.. Zo diep ben ik nou ook weer niet gezonken
Gast- Gast
Ik was deze zomer nog op vakantie met meiden die niet wisten waar Spanje lag, en wat voor taal ze in Frankrijk spreken En dat Marokko niet bij Oekraïne in de buurt is.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Haha SuperGrover!!
Ik ging ooit een weekendje weg naar de Belgische Ardennen met vriendinnen. Eentje woonde in Zwolle, eentje in Nieuwegein.
Zwolle-vriendin tegen Nieuwegein-vriendin: "Kom jij dan naar mij toe? Dan gaan we vanuit daar samen met 1 auto..."
OMG. Ik vond het echt beschamend, zeker omdat de Zwolle-vriendin ook nog leerkracht is op een basisschool... Ai.
Ik ging ooit een weekendje weg naar de Belgische Ardennen met vriendinnen. Eentje woonde in Zwolle, eentje in Nieuwegein.
Zwolle-vriendin tegen Nieuwegein-vriendin: "Kom jij dan naar mij toe? Dan gaan we vanuit daar samen met 1 auto..."
OMG. Ik vond het echt beschamend, zeker omdat de Zwolle-vriendin ook nog leerkracht is op een basisschool... Ai.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Vroeger zei mijn aardrijkskundeleraar altijd: 'Let goed op, dit komt later van pas.' Dan dacht ik altijd jaja, tuurlijk man.
Nu zou ik willen dat ik beter naar hem geluisterd had .
Nu zou ik willen dat ik beter naar hem geluisterd had .
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
SuperGrover schreef:Ik was deze zomer nog op vakantie met meiden die niet wisten waar Spanje lag, en wat voor taal ze in Frankrijk spreken En dat Marokko niet bij Oekraïne in de buurt is.
haha dat was ook een keer op tv.. nou ja iets anders maar dat ging ook over Spanje..
Beetje van dat tokkie volk in Salou.. Ze vroegen aan dat groepje om op de kaart Salou aan te wijzen. Wezen ze serieus het noorden van Polen aan..
Gast- Gast
Muhaha ik weet ook echt niet exact waar alles ligt, maar dit is toch allemaal wel beschamend.
Vooral Amerikanen moet je trouwens niet vragen iets aan te wijzen op de kaart, het gros weet echt serieus niks buiten Amerika. Sommigen denken dat Europa en Amsterdam landen zijn.
Vooral Amerikanen moet je trouwens niet vragen iets aan te wijzen op de kaart, het gros weet echt serieus niks buiten Amerika. Sommigen denken dat Europa en Amsterdam landen zijn.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Lavendel schreef:Muhaha ik weet ook echt niet exact waar alles ligt, maar dit is toch allemaal wel beschamend.
True! =D
Maar ik moet bekennen dat ik niet alle staten weet (laat staan de hoofdsteden) te liggen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ja voor veel buitenlanders gaat Nederland niet verder dan Amsterdam..
Ik ben vrij goed in topografie, al zeg ik het zelf. De meeste landen weet ik wel zo ongeveer te bepalen en van europeesche landen weet ik ook altijd wel de hoofdstad.
Ik ben vrij goed in topografie, al zeg ik het zelf. De meeste landen weet ik wel zo ongeveer te bepalen en van europeesche landen weet ik ook altijd wel de hoofdstad.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» Waar te koop...bloem op voet voor voor het raam
» Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» Waar te koop...bloem op voet voor voor het raam
» Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: