Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Topografie voor beginners ;)

+12
SuperGrover
Caramba
Tiana
Antibes
VeryCherry
Zininzon
Polly
Suus
Arwyn
Ugly Betty
Tullow
RYW
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Topografie voor beginners ;) Empty Topografie voor beginners ;)

Bericht  RYW do 4 aug 2011 - 23:54

Zojuist gespot op de site van buienradar:

Weerbericht Europa

KOREA HOUDT DE TROPISCHE CYCLOON (ORKAAN) ANGSTVALLIG IN DE GATEN

door Ed Aldus

Tyfoon (orkaan) Muifa zorgt voor zware regenval en overstromingen en dat zou ernstige gevolgen kunnen hebben voor de stad Seoul en andere gebieden op het Koreaanse Schiereiland. Mufa wordt dan ook met argusogen in de gaten gehouden! Eind vorige maand had Seoul en andere gebieden in het noorden van Zuid Korea en het aangrenzende Noord-Korea ook al te maken met rampzalige overstromingen en aardverschuivingen, veroorzaakt door zware regenval. Deze gebieden zijn nu natuurlijk extra gevoelig voor de overlast die kan ontstaan door de tropische cycloon Muifa. De cycloon trekt vandaag en zaterdag over de Oost-Chinese Zee in noordwestelijke richting om op zondag en maandag dicht langs de oostelijke kust van China te trekken.

... enzovoorts.

Dit is vast een foutje en een incident, maar ik ben bang dat het best slecht gesteld is met de algemene kennis over topografie op het moment.

Mijn tante dacht tot haar veertigste dat Engeland gewoon aan het vasteland lag, en ik heb kinderen gezien op de middelbare school waar ik gewerkt heb die er zeker van zijn dat we een grens delen met Polen. Wat denken jullie, en heb je meer van dat soort voorbeelden?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Topografie voor beginners ;) Empty Re: Topografie voor beginners ;)

Bericht  Tullow vr 5 aug 2011 - 0:07

Ik werk op een reisbureau en helaas weten heel veel klanten niet eens waar hun plaats van bestemming ligt.. laughcry

Edit: ik weet overigens ook niet alles hoor, maar een beetje algemene kennis is toch niet zo verkeerd?
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 0:12

Mijn topografie is ook bar slecht Embarassed Ik zie bijvoorbeeld niet wat er fout is aan dat stukje van buienradar. Maar ik weet dan weer wel dat Engeland niet aan het vasteland ligt en dat Polen toch wel ff een stukje verderop ligt.

Edit: oh mijn god, ik was naar een fout IN het artikel aan het zoeken, maar zie nu dat de fout 'm ergens anders in zit. Nou, dat weet ik toch nog wel hoor :P

Laatst aangepast door Vergeet-me-nietje op vr 5 aug 2011 - 0:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 5 aug 2011 - 0:12

Hahahaha serieus? Die weten niet waar ze heen gaan? Ohja, vroeger had je de vakantieman, op TV, en daar vroegen ze mensen op vakantie op een kaart aan te wijzen waar ze waren. Altijd fout, natuurlijk...

Deze is ook leuk: https://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Tullow vr 5 aug 2011 - 0:13

RYW schreef:Zojuist gespot op de site van buienradar:

Weerbericht Europa

KOREA HOUDT DE TROPISCHE CYCLOON (ORKAAN) ANGSTVALLIG IN DE GATEN

Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  RYW vr 5 aug 2011 - 0:13

Vergeet-me-nietje schreef:Mijn topografie is ook bar slecht Embarassed Ik zie bijvoorbeeld niet wat er fout is aan dat stukje van buienradar. Maar ik weet dan weer wel dat Engeland niet aan het vasteland ligt en dat Polen toch wel ff een stukje verderop ligt.

Dat Korea niet in Europa ligt Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 0:14

Vergeet-me-nietje schreef:Mijn topografie is ook bar slecht Embarassed Ik zie bijvoorbeeld niet wat er fout is aan dat stukje van buienradar. Maar ik weet dan weer wel dat Engeland niet aan het vasteland ligt en dat Polen toch wel ff een stukje verderop ligt.

Edit: oh mijn god, ik was naar een fout IN het artikel aan het zoeken, maar zie nu dat de fout 'm ergens anders in zit. Nou, dat weet ik toch nog wel hoor :P

Ik ben er ook slecht in :P maar naar mijn weten Korea in Azie en niet in Europa..

Gast
Gast

Bericht  Tullow vr 5 aug 2011 - 0:16

Sommige plaatsnamen vind ik soms wel erg lastig uit te spreken, vooral Franse plaatsen.
Maar gelukkig hebben klanten daar ook moeite mee. Dan komen ze binnen en zeggen 'ik wil graag naar fucket'. Uhm pardon? En dan bedoelen ze Phuket (spreek je uit als poeket). Laughing
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 0:19

Haha ik had mijn post al geëdit. Was op zoek naar een fout IN het stukje.

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty vr 5 aug 2011 - 0:24

Mijn topografische kennis is ook zeer slecht, zelfs plaatsen in Nederland kan ik nog wel eens verkeerd aanwijzen Embarassed (had ik vroeger maar niet alles op het laatste moment moeten leren...)
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Arwyn vr 5 aug 2011 - 0:38

Mijn topografische kennis is bar slecht, maar deze snap ik nog net, haha Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Suus vr 5 aug 2011 - 0:46

Mijn topografie is ook niet geweldig, maar dit wist ik ook nog wel :P En ik weet altijd wel waar mijn vakantiebestemming ligt Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  RYW vr 5 aug 2011 - 1:05

Mijn broer was ooit met zijn ex-vriendin in Parijs, en toen belde haar moeder midden in de nacht, vanwege 'het tijdsverschil' Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Suus vr 5 aug 2011 - 1:08

RYW schreef:Mijn broer was ooit met zijn ex-vriendin in Parijs, en toen belde haar moeder midden in de nacht, vanwege 'het tijdsverschil' Wink
lol!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW vr 5 aug 2011 - 1:10

Suus schreef:
RYW schreef:Mijn broer was ooit met zijn ex-vriendin in Parijs, en toen belde haar moeder midden in de nacht, vanwege 'het tijdsverschil' Wink
lol!

Ja, dan denk je volgens mij echt aan Paris, Texas Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 1:33

Zucht... Ik begin zo gek te worden van mezelf; ik las fotografie voor beginners en snapte al niet wat 't weer ermee te maken had Sad

Gast
Gast

Bericht  Polly vr 5 aug 2011 - 1:36

Haha, dat filmpje is ook leuk inderdaad. En ja, ik ken genoeg voorbeelden. Cruisegasten zijn over het algemeen ontzettend dom.
"Is this the Pacific ocean?" (Cruise in de Middellandse Zee)
"Is that Cuba?" (Cruise in Noorwegen) 1
"How big is the island?" (In Costa Rica, waarbij ze denken dat ze in Puerto Rico zijn).
Ik heb nog heeeeel veel meer voorbeelden.

Ik weet ook dat ik een topografie nerd ben en dat niet iedereen de hoofdstad van ieder land weet, maar ik ben soms echt verbaasd over hoe weinig sommige mensen van de wereld weten.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Zininzon vr 5 aug 2011 - 1:37

Mijn neefje van 9 weet van bijna alle landen ter wereld de hoofdstad.
Ik dacht dat mijn topo best goed was, mee nee.. Bij hem vergeleken voel ik me echt een kneusje.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Suus vr 5 aug 2011 - 1:40

Zininzon schreef:Mijn neefje van 9 weet van bijna alle landen ter wereld de hoofdstad.
Ik dacht dat mijn topo best goed was, mee nee.. Bij hem vergeleken voel ik me echt een kneusje.
Dat wist mijn jongste broertje ook. In plaats van voorlezen 's avonds deden we dan het hoofdstedenspel: om de beurt een land noemen en dan moest de ander de hoofdstad noemen. Hij had een kaart boven zijn bed waarop we het konden controleren smile In die tijd leerde ik er heel veel bij :P Helaas is het alweer een paar jaar geleden en ben ik de meeste weer vergeten...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tullow vr 5 aug 2011 - 1:42

Ik heb ook zo'n wereldkaart in de 'computerkamer' hangen. Is soms wel handig hoor, vooral voor mijn vriend, die weet ook niks qua topografie.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 1:44

Oh ik ben overigens echt een wandelende topografie-ramp. Ik weet pas sinds een jaar of 3, dat Noord Holland niet met Groningen maar met Friesland is verbonden door de afsluitdijk..

En heb altijd gedacht dat Filipijnen mensen uit Filipinië zijn..

Gast
Gast

Bericht  Polly vr 5 aug 2011 - 1:52

Suus schreef:
Zininzon schreef:Mijn neefje van 9 weet van bijna alle landen ter wereld de hoofdstad.
Dat wist mijn jongste broertje ook. In plaats van voorlezen 's avonds deden we dan het hoofdstedenspel: om de beurt een land noemen en dan moest de ander de hoofdstad noemen. Hij had een kaart boven zijn bed waarop we het konden controleren smile In die tijd leerde ik er heel veel bij :P Helaas is het alweer een paar jaar geleden en ben ik de meeste weer vergeten...

Oh, dat vind ik ook leuk! Maar niemand wil meer met me spelen, misschien moet ik je broertje een keer lenen :P
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Suus vr 5 aug 2011 - 1:55

Polly schreef:
Suus schreef:

Oh, dat vind ik ook leuk! Maar niemand wil meer met me spelen, misschien moet ik je broertje een keer lenen :P

Ik geloof dat hij het inmiddels niet zo leuk meer vindt, hij is nu 18 Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 2:46

Ben ik dan de enige die topo wel redelijk goed kan Embarassed (Dat is ook echt het enige van de 'leer' vakken wat ik heb onthouden haha).. Ik neus nu nog steeds graag in een atlas of bekijk graag een globe.

Als ik op tv een plaatsnaam hoor die ik niet ken ga ik hem direct opzoeken op google (als ik het perse wil weten) Embarassed

Toen ik jong was hadden mijn ouders een familie agenda liggen waarop alle werelddelen stonden aangegeven, ik ging dan pijltjes zetten richting Nederland.. Toen was ik ook echt 9/10 jaar Laughing

Gast
Gast

Bericht  Tullow vr 5 aug 2011 - 2:51

Punk'd schreef:Ben ik dan de enige die topo wel redelijk goed kan Embarassed (Dat is ook echt het enige van de 'leer' vakken wat ik heb onthouden haha).. Ik neus nu nog steeds graag in een atlas of bekijk graag een globe.

Als ik op tv een plaatsnaam hoor die ik niet ken ga ik hem direct opzoeken op google (als ik het perse wil weten) Embarassed

Toen ik jong was hadden mijn ouders een familie agenda liggen waarop alle werelddelen stonden aangegeven, ik ging dan pijltjes zetten richting Nederland.. Toen was ik ook echt 9/10 jaar Laughing

Nee, je bent gelukkig niet de enige! Wink
Voor mijn werk ben ik er natuurlijk veel mee bezig, maar ik vind het inderdaad ook leuk om op Google Earth rond te kijken.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: