Schattig jong poesje - dilemma...
+7
Rovine
Caramba
JustMeDaan
Inge
love
Rush
Suus
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schattig jong poesje - dilemma...
Oh, dilemma... Mijn vriend en ik willen graag een jong katje binnenkort en nu is er een heel schattig poesje van 8 weken oud dat we mogen hebben. Maar dan wel per direct (vandaag of morgen). En over twee weken gaan we nog twee weken op vakantie... Nu zijn er wel vrienden van ons die al aangeboden hebben dat ze dan bij hun in huis mag, maar is dat wel goed voor zo'n beestje? Zo kan ze nog niet wennen aan haar nieuwe omgeving en nieuwe baasjes natuurlijk. En ik vind het zelf ook niet leuk om gelijk twee weken te moeten missen. Maar ze is zo schattig! Wat zouden jullie doen?
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Schattig jong poesje - dilemma...
Ik vind het zielig.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
We hebben al gevraagd of ze misschien nog langer in haar huidige huis kan blijven, maar helaas is dat onmogelijk wegens een allergie...
Suus- Lady Post-a-lot
Kun je niet overleggen met diegene dat je hem over 2 weken ophaalt?
Vind het wel zielig, als je hem neemt en andere mensen oppassen.
Z`n kitten moet aan jullie geur/gezelschap wennen en aan jullie huis, als dit niet mogelijk is zou ik wachten op volgende kitten en dat je er wel tijd voor hebt!
Vind het wel zielig, als je hem neemt en andere mensen oppassen.
Z`n kitten moet aan jullie geur/gezelschap wennen en aan jullie huis, als dit niet mogelijk is zou ik wachten op volgende kitten en dat je er wel tijd voor hebt!
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou een jong katje niet zo kort laten wennen en dan naar een ander huisje brengen voor de vakantie.
Beestje heeft tijd nodig om aan een nieuw huis te wennen.
Is het geen optie dat het katje in jullie huis blijft en verzorgd word? Hoewel ook niet helemaal ideaal voor zo'n jong beessie eigenlijk
Is het geen optie dat het katje in jullie huis blijft en verzorgd word? Hoewel ook niet helemaal ideaal voor zo'n jong beessie eigenlijk
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik zou het niet doen. Een kleintje moet nog zo wennen waar zijn eten staat, zijn kattenbak staat. En wennen aan zijn omgeving. En om dan in een paar weken zo heen en weer te leuren met zo een beestje, nee ik zou het niet doen.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Oke, lijkt me duidelijk, niet doen dus... Toch stom hoe je gelijk al zo verliefd kunt zijn op zo'n beestje!
Suus- Lady Post-a-lot
Kun je niet vragen dat ze de kitten toch iets langer kunnen houden? Dan kunnen jullie met vakantie gaan en na jullie vakantie de kitten halen.
Zou het anders niet weten. Zo kan het idd niet wennen aan de omgeving.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Inge schreef:Ik zou een jong katje niet zo kort laten wennen en dan naar een ander huisje brengen voor de vakantie.
Dan zouden onze vrienden in ons huis moeten gaan wonen, denk niet dat ze dat zien zitten, is voor hun lastiger naar hun werk enzo. En daar komt bij dat het poesje dan natuurlijk nog steeds niet aan ons kan wennen.
Ik denk dat ik mezelf maar gewoon een schop onder mijn kont moet geven en me erbij neer moet leggen dat het nu nog niet gaat gebeuren... Ik had gisteravond ook nooit moeten gaan meekijken naar jonge katjes op marktplaats natuurlijk
Suus- Lady Post-a-lot
Spetterdespat schreef:Kun je niet vragen dat ze de kitten toch iets langer kunnen houden? Dan kunnen jullie met vakantie gaan en na jullie vakantie de kitten halen.
Dat was ook mijn eerste idee, maar dat gaat helaas niet. Het gezin waar het poesje nu woont zit met een allergische dochter. Een paar dagen langer daar blijven lukt nog wel, maar 4 weken langer zien ze (heel begrijpelijk) niet zitten.
Suus- Lady Post-a-lot
Zou het niet doen, zo klein groeien ze nog als kool, is zonde als je die leuke weken mist. Onze kater was 5 maanden toen we 2 weken weggingen en die is in die tijd ook flink groter geworden.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik moet nog maar even geduld hebben. Wat Nobucta zei had ik zelf ook al wel, die twee weken wil ik helemaal niet missen! Ik was al bijna zo ver dat ik mijn vakantie wilde gaan afzeggen Hopelijk vind dit schattige katje een ander goed huis.
Suus- Lady Post-a-lot
JustMeDaan schreef:Ik zou het niet doen. Een kleintje moet nog zo wennen waar zijn eten staat, zijn kattenbak staat. En wennen aan zijn omgeving. En om dan in een paar weken zo heen en weer te leuren met zo een beestje, nee ik zou het niet doen.
Dit inderdaad! Hoe moeilijk het ook is!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Heb nu even het hele topic doorgelezen en wilde nog even dit zeggen: Kijk alsjeblieft uit met dieren op marktplaats kopen! Er zitten vast hele leuke beesten tussen die in een normale omgeving opgegroeid zijn maar er zit zo veel broodfok en verborgen leed op dat soort sites! Net zoals honden en katten in een dierenwinkel: NOOIT kopen!!
Sorella- Kletskop
Nobucta schreef:Zou het niet doen, zo klein groeien ze nog als kool, is zonde als je die leuke weken mist. Onze kater was 5 maanden toen we 2 weken weggingen en die is in die tijd ook flink groter geworden.
Dat het voor de kat beter is om pas met 12/13 weken bij de moeder weg te gaan vergeten we voor het gemak maar even of niet :S
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
De asielen zitten vol met kitten momenteel, dus na je vakantie kan je daar zo een andere leuke uitzoeken!
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Fairytale schreef:Nobucta schreef:Zou het niet doen, zo klein groeien ze nog als kool, is zonde als je die leuke weken mist. Onze kater was 5 maanden toen we 2 weken weggingen en die is in die tijd ook flink groter geworden.
Dat het voor de kat beter is om pas met 12/13 weken bij de moeder weg te gaan vergeten we voor het gemak maar even of niet :S
Oh, dat wist ik niet eens! Maar het beestje zit nu al niet meer bij de moeder begreep ik. Maar normaal krijg je een kitten dus pas als 'ie een week of 12 is?
Suus- Lady Post-a-lot
De meeste mensen weten dit idd niet. Daarom gaan er veel met 8 al weg. En idd de asielen zitten vol stond nog een heel stuk over in de krant.
Minx- Lady Post-a-lot
Dan hoop ik dat er over 4 weken, als ik terugkom van vakantie, ook nog een paar zitten.
En Sorella, jij zou dus aanraden om naar het asiel te gaan?
En Sorella, jij zou dus aanraden om naar het asiel te gaan?
Suus- Lady Post-a-lot
Ja het asiel of in ieder geval van een gekwalificeerde fokker.
Maar ik zou zelf voor het asiel gaan, daar zitten zó veel dieren die graag een nieuw huis willen, plus dat ze daar een gezondheidscheck hebben gehad en ze waarschijnlijk ook zijn ontwormt en ontvlooid.
Maar ik zou zelf voor het asiel gaan, daar zitten zó veel dieren die graag een nieuw huis willen, plus dat ze daar een gezondheidscheck hebben gehad en ze waarschijnlijk ook zijn ontwormt en ontvlooid.
Sorella- Kletskop
Dank je voor de info, Sorella!
Hm, dat poesje van Marktplaats ziet er zo schattig uit, maar het zou inderdaad wel een slecht overdachte actie zijn. Helemaal omdat het nu nog niet uitkomt, over 4 weken pas. Ik denk dat ik over 4 weken met mijn vriend bij het asiel langs ga
Hm, dat poesje van Marktplaats ziet er zo schattig uit, maar het zou inderdaad wel een slecht overdachte actie zijn. Helemaal omdat het nu nog niet uitkomt, over 4 weken pas. Ik denk dat ik over 4 weken met mijn vriend bij het asiel langs ga
Suus- Lady Post-a-lot
Super, ja inderdaad met marktplaats weet je niet wat je in huis haalt.
Een vriend van mij heeft ook een kat uit het asiel gehaald een kitten. Moest dan wel 90 euro betalen, maar dat was inclusief inentingen, chip en castratie. Super goedkoop dus.
Een vriend van mij heeft ook een kat uit het asiel gehaald een kitten. Moest dan wel 90 euro betalen, maar dat was inclusief inentingen, chip en castratie. Super goedkoop dus.
Minx- Lady Post-a-lot
Met kittens van Marktplaats is helemaal niets mis.
Je moet voornamelijk uitkijken met hondjes.
De meeste kittens zijn gewoon in huis geboren en dat is prima. Iedereen heeft een huis tuin en keuken katje.
Je moet vooral opletten hoe het beestje is opgegroeid. Of hij/zij wel aandacht heeft gehad. Hoe hij/zij verzorgd is etc.
Ik heb een waanzinnig mooie en lieve kitten van marktplaats. grijs met wit voor 50 euro.
Geweldig lief karakter.
Ik ben gaan kijken en heb mezelf van te voren gezegd als er geen klik is, bv het katje springt steeds weer weg of is bang of wat dan ook dan doe ik het niet.
Dit beestje bleef op schoot zitten. Super lief kroelen (was op dat moment 4 weken oud en 8 weken toen ik haar ging halen, wat normaal is voor een kitten).
Uit een asiel kun je ze ook halen.
In het asiel zitten gewoon dezelfde katjes als de katjes op marktplaats.
Tuurlijk is het goed om daar een kitten te halen aangezien de asiels vol zitten maar volg vooral je eigen gevoel en ga niet uit schuldgevoel een kitten uit het asiel halen.
Kijk goed rond, er is heel veel aanbod en ga er alleen op in als het heel goed voelt. En dat weet je echt meteen. Elk kittentje is schattig maar ze zijn niet allemaal lief!
Je moet voornamelijk uitkijken met hondjes.
De meeste kittens zijn gewoon in huis geboren en dat is prima. Iedereen heeft een huis tuin en keuken katje.
Je moet vooral opletten hoe het beestje is opgegroeid. Of hij/zij wel aandacht heeft gehad. Hoe hij/zij verzorgd is etc.
Ik heb een waanzinnig mooie en lieve kitten van marktplaats. grijs met wit voor 50 euro.
Geweldig lief karakter.
Ik ben gaan kijken en heb mezelf van te voren gezegd als er geen klik is, bv het katje springt steeds weer weg of is bang of wat dan ook dan doe ik het niet.
Dit beestje bleef op schoot zitten. Super lief kroelen (was op dat moment 4 weken oud en 8 weken toen ik haar ging halen, wat normaal is voor een kitten).
Uit een asiel kun je ze ook halen.
In het asiel zitten gewoon dezelfde katjes als de katjes op marktplaats.
Tuurlijk is het goed om daar een kitten te halen aangezien de asiels vol zitten maar volg vooral je eigen gevoel en ga niet uit schuldgevoel een kitten uit het asiel halen.
Kijk goed rond, er is heel veel aanbod en ga er alleen op in als het heel goed voelt. En dat weet je echt meteen. Elk kittentje is schattig maar ze zijn niet allemaal lief!
Pixielove- Fluisteraar
- Aantal berichten : 32
Punten : 33
Registratiedatum : 01-08-11
8 weken is niet normaal voor een kitten hoor, 12/13 weken wordt aangeraden alleen worden kittens vaak al bij 8 weken weg gedaan omdat officieel is vastgelegd dat ze bij 8 weken weg mogen. Maar 12 tot 13 weken bij de moeder is beter voor de kittens, veel mensen weten dat alleen niet.
Op marktplaats staan absoluut mensen die het beste met hun kat / kittens / nestje voor hebben, zo staan er ook meerdere mensen die een kittenopvang hebben op marktplaats. Maar helaas zijn er ook mensen die minder omkijken hebben naar hun kat/kitten/nestje.
Zelf heb ik mijn kittens (2 jaar geleden alweer), via kattenplaza. Bij een kittenopvang in Helmond gehaald. Deze waren 8 weken beide maar hadden allebei geen moederpoes meer omdat ze gedumpt waren als kitten
verschil tussen marktplaats en asiel / kittenopvang is dat je bij een asiel / kittenopvang best een bedrag betaald maar die kittens zijn dan geent / hebben een chip etc.
Op marktplaats staan absoluut mensen die het beste met hun kat / kittens / nestje voor hebben, zo staan er ook meerdere mensen die een kittenopvang hebben op marktplaats. Maar helaas zijn er ook mensen die minder omkijken hebben naar hun kat/kitten/nestje.
Zelf heb ik mijn kittens (2 jaar geleden alweer), via kattenplaza. Bij een kittenopvang in Helmond gehaald. Deze waren 8 weken beide maar hadden allebei geen moederpoes meer omdat ze gedumpt waren als kitten
verschil tussen marktplaats en asiel / kittenopvang is dat je bij een asiel / kittenopvang best een bedrag betaald maar die kittens zijn dan geent / hebben een chip etc.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: