Blokverwarming
Pagina 1 van 1
Blokverwarming
Heeft er iemand van jullie blokverwarming?
In mijn nieuwe appartement zit dat en ik betaal een voorschot via de servicekosten, maar zoals ik het begrijp, is dat alleen voor de warmte en het water. Ik vraag me dus af hoe dat dan zit met de overige elektriciteit en gas. Ik heb geen meterkast/boiler/geiser in de woning kunnen ontdekken. De mevrouw van de woningbouw kon het me ook niet zo goed uitleggen, maar ik ga het wel nog even navragen voor ik het contract ga tekenen.
In mijn nieuwe appartement zit dat en ik betaal een voorschot via de servicekosten, maar zoals ik het begrijp, is dat alleen voor de warmte en het water. Ik vraag me dus af hoe dat dan zit met de overige elektriciteit en gas. Ik heb geen meterkast/boiler/geiser in de woning kunnen ontdekken. De mevrouw van de woningbouw kon het me ook niet zo goed uitleggen, maar ik ga het wel nog even navragen voor ik het contract ga tekenen.
Gast- Gast
Re: Blokverwarming
Ik heb dat ook. Electra heb ik apart, en dus wel in de meterkast. Gas heb ik niet!
Stookkosten en water zit bij de huurprijs in.
Is er helemaal geen meterkast?
Stookkosten en water zit bij de huurprijs in.
Is er helemaal geen meterkast?
Gast- Gast
Woon je boven misschien? Onze meterkast zit nl beneden. Misschien bij jou ook?
Gast- Gast
Het zou kunnen dat de meterkasten in de gezamenlijke hal hangen, maar ik heb er geen kunnen ontdekken in het appartement zelf.
Smikkell, hoeveel betaal jij ongeveer als voorschot aan stookkosten en water? Bij mij is water iets van € 13 en stookkosten € 75.
Hoeveel ben je dan nog ongeveer zelf kwijt aan elektra?
Smikkell, hoeveel betaal jij ongeveer als voorschot aan stookkosten en water? Bij mij is water iets van € 13 en stookkosten € 75.
Gast- Gast
Heb het hier toevallig op tafel liggen.Dijn82 schreef:Het zou kunnen dat de meterkasten in de gezamenlijke hal hangen, maar ik heb er geen kunnen ontdekken in het appartement zelf.
8.59 euro water per maand, krijg per jaar zo'n 80 euro terug.
79.00 euro stookkosten per maand.
(Mensen voor mij hebben redelijk gestookt. Ik stook zelf heel weinig en ben de afgelopen 4 jaar geschat in gebruik, uitgaande van vorige gebruikers. Ik verbruik veel minder en krijg de afgelopen 4 jaar al 12x 79.00 per jaar terug. Dat wil zeggen dat ik nog geen 1/4 van die 79.00 euro verbruik.) Hm.. lastig uit te leggen!
Ik betaal 27 euro apart (buiten min huur om) aan electra.
Gast- Gast
Wordt er niet gekeken naar de vorige bewoner? Ik vind het lastig in te schatten.Dijn82 schreef:Ik heb nu € 50 per maand gerekend voor elektra en gas.
Ik weet nu dat ik eind van het jaar sowieso altijd terug krijg i.p.v bij moet betalen, dat vind ik fijn. Maar ik geloof dat mijn verbruik beneden het gemiddelde ligt.
En jouw huis is iets groter (zag ik op fb).
Gast- Gast
Wij wonen in een appartementje met blokverwarming. Hebben nu sinds vorig jaar digitale meters. Maar van de eerste meting met de oude meters klopte helemaal niks. Kregen na het eerste jaar een rekening van 1000 euro. Hadden ze ons de leegstand ook doorberekend en er was geen meterstand opgenomen toen wij erin gingen...na een brief naar de vve en ista met een berekening die wij hadden gedaan aan de hand van de gegevens van het jaar waar we in zaten zijn ze daarmee akkoord gegaan en moesten we 300 euro bijbetalen. We betalen 75 euro per maand. Over het jaar juli 2009- juli 2010 kregen we 75 euro terug. Persoonlijk vind ik, als je kijkt naar de andere energie en gaskosten, de blokverwarming is bizar hoog hier. We betalen 49 euro aan water per kwartaal en 54 euro aan energie en gas per maand. Gas berekenen ze dus ook nog apart, omdat we een klein boilertje hebben voor warm water en koken op gas.
Let je op dat ze een meterstand doen van al je meters? Anders kunnen ze je zo een oor aan naaien zoals ze bij ons deden met die blokverwarming.
Let je op dat ze een meterstand doen van al je meters? Anders kunnen ze je zo een oor aan naaien zoals ze bij ons deden met die blokverwarming.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: