Dagcafé
+17
Lejow
Tullow
Error
Erin
Bimbam
Rush
Marin
Lotus
Toet
Tiana
May
Printje
Sjaantje
Suus
Kabouter
ExpressoB
Joontjuh
21 plaatsers
Pagina 33 van 40
Pagina 33 van 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Re: Dagcafé
hmm hij post `m twee keer, raar. Maare ik ben klaar met werken. Fijne avond en tot morgen
Gast- Gast
Fijne avond, Lily!
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Lily schreef:ik ga dadelijk lekkere broodjes halen (smos)
smos?
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ExpressoB schreef:Lily schreef:ik ga dadelijk lekkere broodjes halen (smos)
smos?
Broodje gezond
Een broodje smos of smoske is een Vlaamse term voor een broodje of een stuk stokbrood belegd met groenten en schijfjes ei. De naam komt van het Vlaamse woord 'smossen' wat knoeien betekent. Er wordt tussen het broodje namelijk zo veel beleg gestoken dat tijdens het eten vaak geknoeid wordt. In sommige delen van het land wordt de term "smos", zonder het suffix -ke, vaker gebruikt. Ook de benamingen "Club" of "Dagobert" komen voor.
Het broodje wordt eerst besmeerd met mayonaise en vervolgens belegd met groenten en hardgekookt ei. De groenten zijn meestal sla, tomaten en komkommer.
Meestal wordt er kaas, hesp, beiden of een slaatje tussen gedaan. Bijvoorbeeld: smoske krabsalade. Ook zijn er varianten waarbij men frituurproducten zoals een frikandel of vleeskroket tussen het broodje legt. Waar een gewoon smoske enkele uren bewaard kan worden, moeten deze laatste warm gegeten worden.
Het broodje heeft overeenkomsten met het Nederlandse broodje gezond.
Hesp = ham.
Qiara- Ratel
's Werelds meest ongezonde smeerbaksels.ExpressoB schreef:Lily schreef:ik ga dadelijk lekkere broodjes halen (smos)
smos?
Gast- Gast
Mijn dag is ook weer goed ..Qiara schreef:ExpressoB schreef:Lily schreef:ik ga dadelijk lekkere broodjes halen (smos)
smos?
Broodje gezond
Een broodje smos of smoske is een Vlaamse term voor een broodje of een stuk stokbrood belegd met groenten en schijfjes ei. De naam komt van het Vlaamse woord 'smossen' wat knoeien betekent. Er wordt tussen het broodje namelijk zo veel beleg gestoken dat tijdens het eten vaak geknoeid wordt. In sommige delen van het land wordt de term "smos", zonder het suffix -ke, vaker gebruikt. Ook de benamingen "Club" of "Dagobert" komen voor.
Het broodje wordt eerst besmeerd met mayonaise en vervolgens belegd met groenten en hardgekookt ei. De groenten zijn meestal sla, tomaten en komkommer.
Meestal wordt er kaas, hesp, beiden of een slaatje tussen gedaan. Bijvoorbeeld: smoske krabsalade. Ook zijn er varianten waarbij men frituurproducten zoals een frikandel of vleeskroket tussen het broodje legt. Waar een gewoon smoske enkele uren bewaard kan worden, moeten deze laatste warm gegeten worden.Het broodje heeft overeenkomsten met het Nederlandse broodje gezond.
Hesp = ham.
Gast- Gast
Ik heb op Rockwerchter de betekenis van die woorden geleerd
Qiara- Ratel
Hahaha okey duidelijk:P nou ik verlang naar m'n Maggi schotel jammie
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Hey ladies,
ik ben er ook weer. Heerlijk een dagje weggeweest en het is hier nog steeds droog!
ik ben er ook weer. Heerlijk een dagje weggeweest en het is hier nog steeds droog!
Hoi Joontjuh!
Waar ben je geweest? Leuk?
Waar ben je geweest? Leuk?
Qiara- Ratel
Hey Q,
we hebben eerst mijn schoonmoeder lastig gevallen onder haar werk.
Dat wil zeggen, ik heb gezegd wat ik nog wil hebben voor in ons huis en dat krijgt mijn vriend voor zijn verjaardag
Nouja, hij wilde een frietpan, dus had ik tegen mijn schoonmoeder gezegd, geef hem die maar met zijn verjaardag en van mijn ouders krijgt hij een kolenbarbecue. Verder krijgt hij de waterkoker van zijn moeder en van mij een naamplaatje voor bij onze deur.
Hierna waren we doorgereden naar Den Bosch. Even lekker geshopt met ons pap en mam. Heb een nieuw jurkje gekocht en een gedeelte van het verjaardagscadeautje voor een vriendin van ons. Verder wat kleine spulletjes voor dalijk in huis die bij de Kruidvat echt spotgoedkoop waren, zoals een maatbeker en een garde.
we hebben eerst mijn schoonmoeder lastig gevallen onder haar werk.
Dat wil zeggen, ik heb gezegd wat ik nog wil hebben voor in ons huis en dat krijgt mijn vriend voor zijn verjaardag
Nouja, hij wilde een frietpan, dus had ik tegen mijn schoonmoeder gezegd, geef hem die maar met zijn verjaardag en van mijn ouders krijgt hij een kolenbarbecue. Verder krijgt hij de waterkoker van zijn moeder en van mij een naamplaatje voor bij onze deur.
Hierna waren we doorgereden naar Den Bosch. Even lekker geshopt met ons pap en mam. Heb een nieuw jurkje gekocht en een gedeelte van het verjaardagscadeautje voor een vriendin van ons. Verder wat kleine spulletjes voor dalijk in huis die bij de Kruidvat echt spotgoedkoop waren, zoals een maatbeker en een garde.
Ladies, ik ben er weer vandoor. Misschien tot vanavond!! Fijne avond nog (en eet smakelijk)
Erin- Ratel
- Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11
Ah, dat was dan wel een gezellig dagje! En nuttige dingen gaan jullie krijgen en heb je gekocht . Plaatje van het jurkje?
Hoi Jade!
Doei OErinO!
Hoi Jade!
Doei OErinO!
Qiara- Ratel
Jade schreef:hoi!
hebben jullie nog plannen voor vanavond?
Ik ga zo lekker Masterchef kijken, patatjes halen en dan lekker hangen, TV kijken en / of forummen, daarna op tijd naar bed.
Qiara- Ratel
Qiara schreef:Jade schreef:hoi!
hebben jullie nog plannen voor vanavond?
Ik ga zo lekker Masterchef kijken, patatjes halen en dan lekker hangen, TV kijken en / of forummen, daarna op tijd naar bed.
lekker! mijn ouders komen zo de hondjes brengen. Ze gaan op vakantie en ik moet oppassen. Ik ben benieuwd hoe ze zich gaan misdragen
Gast- Gast
Hier is het voorlopig nog droog! Heb lekker in het zonnige weer naar huis kunnen fietsen met een lekkere wind mee (30 km per uur en trappen maarrrrrr!) en mijn vriend is nu aan het koken. Over een kwartiertje zit ik lekker aan de biefstuk met sperziebonen, champignons en aardappelpuree.
Vanavond naar een verjaardag. Krijg ik toch nog een stukje van de rijstevlaai die mijn vriend gisteren aan het bakken was!
Vanavond naar een verjaardag. Krijg ik toch nog een stukje van de rijstevlaai die mijn vriend gisteren aan het bakken was!
Gast- Gast
Ja :-). Haha, gedragen ze zich niet altijd? Hoe gaat dat met je eigen hondje? Of kennen ze elkaar wel?
Hey Stuit en Vmn! Klinkt goed, Vmn!
Hey Stuit en Vmn! Klinkt goed, Vmn!
Qiara- Ratel
Hoi! Ik ben net klaar met eten, we hebben friet op. Mijn man was nogal gefrustreerd door ons geldprobleem en wilde friet eten, dus vandaar. Ik ga zo nog even naar mijn schoonouders, ik moet een aantal dingen printen en wij hebben geen printer.
Gast- Gast
Tip: Nooit, ik zeg NOOIT in je 'net uit bed-look' naar de supermarkt gaan. Je komt altijd bekenden tegen en net die mensen die je niet wilt tegenkomen in deze status
Gast- Gast
Oh, Masterchef begint, bye!
Qiara- Ratel
Pagina 33 van 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Pagina 33 van 40
Permissies van dit forum: