Dagcafé
+17
Lejow
Tullow
Error
Erin
Bimbam
Rush
Marin
Lotus
Toet
Tiana
May
Printje
Sjaantje
Suus
Kabouter
ExpressoB
Joontjuh
21 plaatsers
Pagina 4 van 40
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Re: Dagcafé
Reva schreef:Mijn buik is ook echt zo dik
Je hebt amper gegeten, toch?
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ExpressoB schreef:Reva schreef:Mijn buik is ook echt zo dik
Je hebt amper gegeten, toch?
?
Gast- Gast
Ik dacht dat jij vandaag niet zoveel gegeten had... dikke buik, opgezet?!
Heb ik heel erg vaak van het eten:-S
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ExpressoB schreef:Ik dacht dat jij vandaag niet zoveel gegeten had... dikke buik, opgezet?!
Nee gewoon een dikzakbuik.
Gast- Gast
Ik moet ff wat van mezelf aftypen, maar wil er geen topic voor openen. Ik hoop dat jullie dit niet erg vinden.
Mijn opa en oma van ons pap beginnen steeds meer te sukkelen met hun gezondheid. Ze zijn 78 (opa) en 79 (oma).
Opa lag in het ziekenhuis en oma at niks, deed niks en voelde zich eenzaam. Wij met de hele familie kei vaak op en neer, niks mis mee. Het enige wat oma kon is boos worden, terwijl we alles voor haar deden. Oma moet om de haverklap plassen, ze meent zelf dat ze chronische blaasontsteking heeft, maar volgens opa begint het veel op incontinentie te lijken.
Nu is opa weer thuis en moest vandaag op controle, voor de 2de keer. Ons pap is meegeweest, omdat opa niet alleen wilde gaan en oma gaat toch niet mee. Oma gaat niet mee, omdat ze om de haverklap naar de wc moet. Als ze al een druppeltje voelt, meent ze al dat ze moet gaan. Dit is dus lastig in de auto.
Nu was opa aan het vertellen dat oma, vroeger een heel zelfstandige vrouw, niks meer doet. Opa moet alles doen, haar koffie inschenken en brood smeren, de tv aanzetten, enz. Het is dat hij niet voor haar naar de wc kan gaan, maar anders zou hij dat ook nog moeten doen. Dit doet best veel met me merk ik nu, want ze wil geen hulp aannemen van iemand anders als familie.
Nu gingen Jochem en ik vertellen dat we een huis hadden gekocht en gingen samenwonen. Oma had al een paar keer mijn tante gepolst of we daarmee bezig waren, maar toen we het vertelden, reageerde ze amper. Dit vond ik al heel moeilijk. Nu heeft ze van het weekend zelfs tegen ons pap en mam gezegd dat ze waarschijnlijk niet eens naar ons huisje komt kijken. Dit omdat ze niet zolang in de auto kan zitten zonder te moeten plassen en ze bij ons dalijk een trap op moet.
We kunnen als opa en oma zouden komen ook gewoon beneden zitten of buiten zitten, dus ik snap het niet, maar ik voel me behoorlijk gekwetst nu.
Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ff kwijt. Weet ook niet wat ik hiermee wil bereiken, maar het lucht wel ff op.
Mijn opa en oma van ons pap beginnen steeds meer te sukkelen met hun gezondheid. Ze zijn 78 (opa) en 79 (oma).
Opa lag in het ziekenhuis en oma at niks, deed niks en voelde zich eenzaam. Wij met de hele familie kei vaak op en neer, niks mis mee. Het enige wat oma kon is boos worden, terwijl we alles voor haar deden. Oma moet om de haverklap plassen, ze meent zelf dat ze chronische blaasontsteking heeft, maar volgens opa begint het veel op incontinentie te lijken.
Nu is opa weer thuis en moest vandaag op controle, voor de 2de keer. Ons pap is meegeweest, omdat opa niet alleen wilde gaan en oma gaat toch niet mee. Oma gaat niet mee, omdat ze om de haverklap naar de wc moet. Als ze al een druppeltje voelt, meent ze al dat ze moet gaan. Dit is dus lastig in de auto.
Nu was opa aan het vertellen dat oma, vroeger een heel zelfstandige vrouw, niks meer doet. Opa moet alles doen, haar koffie inschenken en brood smeren, de tv aanzetten, enz. Het is dat hij niet voor haar naar de wc kan gaan, maar anders zou hij dat ook nog moeten doen. Dit doet best veel met me merk ik nu, want ze wil geen hulp aannemen van iemand anders als familie.
Nu gingen Jochem en ik vertellen dat we een huis hadden gekocht en gingen samenwonen. Oma had al een paar keer mijn tante gepolst of we daarmee bezig waren, maar toen we het vertelden, reageerde ze amper. Dit vond ik al heel moeilijk. Nu heeft ze van het weekend zelfs tegen ons pap en mam gezegd dat ze waarschijnlijk niet eens naar ons huisje komt kijken. Dit omdat ze niet zolang in de auto kan zitten zonder te moeten plassen en ze bij ons dalijk een trap op moet.
We kunnen als opa en oma zouden komen ook gewoon beneden zitten of buiten zitten, dus ik snap het niet, maar ik voel me behoorlijk gekwetst nu.
Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ff kwijt. Weet ook niet wat ik hiermee wil bereiken, maar het lucht wel ff op.
EB: Ja, ik mag alles weer eten!!
Reva: Het kan er nooit erger uitzien als mijn buik. Het voelt als smurfensnot, ziet eruit qua huid als de buik van iemand van 80+ en zit vol strepen.
Mijn navel is van normaal verandert in een gapend gat... Mijn man noemt het liefkozend een 'ruine' Zo erg is het dus, vergane glorie!
Mappie: Wat is er meis?
Reva: Het kan er nooit erger uitzien als mijn buik. Het voelt als smurfensnot, ziet eruit qua huid als de buik van iemand van 80+ en zit vol strepen.
Mijn navel is van normaal verandert in een gapend gat... Mijn man noemt het liefkozend een 'ruine' Zo erg is het dus, vergane glorie!
Mappie: Wat is er meis?
Gast- Gast
Je hebt mijn adresJoontjuh schreef:Smikkell, het is dat je zover weg woont, anders had ik wel een heerlijke zuurkoolschotel voor je gemaakt.
Maar alles staat inmiddels op ..
Gast- Gast
Ow, TD, dat is niet zo handig. Vervelend.
Voelt hij zich wel beter nadat hij het heeft verteld en er niet alleen mee loopt?
Voelt hij zich wel beter nadat hij het heeft verteld en er niet alleen mee loopt?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Je hebt mijn adresJoontjuh schreef:Smikkell, het is dat je zover weg woont, anders had ik wel een heerlijke zuurkoolschotel voor je gemaakt.
Maar alles staat inmiddels op ..
Ja, ik kom ff naar jou toe om te koken, het is zo ver weg, anders had ik het best gedaan.
Smikkell schreef:Ow, TD, dat is niet zo handig. Vervelend.
Nee idd maar hopelijk komt dat gauw goed.
En ja volgens mij wel. Hij is wat vrolijker of zo geloof ik.
Gast- Gast
En toch denk ik dat mijn buik erger is.
Joontjuh, snap dat het vervelend is, maar het is soms gewoon heel lastig met opa's en oma's die ouder worden. Mijn oma kan ook heel nare opmerkingen maken (nooit in je gezicht, altijd naar een ander over iemand, maar iedereen smst/whatsapp/belt elkaar altijd de opmerkingen door ). Als je een cadeautje voor haar meeneemt, dan pleurt ze het ook onuitgepakt op tafel. Maar het is wel jammer idd!
Joontjuh, snap dat het vervelend is, maar het is soms gewoon heel lastig met opa's en oma's die ouder worden. Mijn oma kan ook heel nare opmerkingen maken (nooit in je gezicht, altijd naar een ander over iemand, maar iedereen smst/whatsapp/belt elkaar altijd de opmerkingen door ). Als je een cadeautje voor haar meeneemt, dan pleurt ze het ook onuitgepakt op tafel. Maar het is wel jammer idd!
Gast- Gast
Ik roerde net in de pan en toen blubberde mijn buik mee. Ik ga morgen Amber even aanspreken..Reva schreef:ExpressoB schreef:Ik dacht dat jij vandaag niet zoveel gegeten had... dikke buik, opgezet?!
Nee gewoon een dikzakbuik.
Gast- Gast
Hallo !!!
Ik ben thuis gekomen met een bos rozen Gekregen van mijn collega's. Een opkikkertje omdat ik zo'n zware periode achter de rug heb !!
Ik ben thuis gekomen met een bos rozen Gekregen van mijn collega's. Een opkikkertje omdat ik zo'n zware periode achter de rug heb !!
Gast- Gast
Reva schreef:En toch denk ik dat mijn buik erger is.
Ja, maar dat is het probleem ook niet. Ze zeurt en alles komt op opa neer, hij gaat er ook bijna aan onderdoor.
Ze kan niet eens meer haar eigen vlees snijden. Verder als ik daarkom heb ik het idee dat ik "afgekocht" word. Ik ben bijna 13 jaar het enige kleinkind geweest en nu komen mijn nichtjes en neefjes vaker en ik wat minder. Altijd als ik daar kom krijg ik van oma geld in mijn handen geduwd, terwijl ik daarvoor niet kom. Ik voel me nu soms zelfs achtergesteld, want ik krijg haast geen aandacht meer. Net alsof ik toch niet belangrijk ben.
Stuiterbal schreef:Hallo !!!
Wat lief Stuit, dat kon je wel ff gebruiken zo'n fijne boost.
Joontjuh schreef:Reva schreef:En toch denk ik dat mijn buik erger is.
Ja, maar dat is het probleem ook niet. Ze zeurt en alles komt op opa neer, hij gaat er ook bijna aan onderdoor.
Ze kan niet eens meer haar eigen vlees snijden. Verder als ik daarkom heb ik het idee dat ik "afgekocht" word. Ik ben bijna 13 jaar het enige kleinkind geweest en nu komen mijn nichtjes en neefjes vaker en ik wat minder. Altijd als ik daar kom krijg ik van oma geld in mijn handen geduwd, terwijl ik daarvoor niet kom. Ik voel me nu soms zelfs achtergesteld, want ik krijg haast geen aandacht meer. Net alsof ik toch niet belangrijk ben.
Ik probeerde alleen maar aan te geven dat mijn oma ook heel anders doet en heel andere prioriteiten heeft. Die vraagt ook nooit hoe het gaat of wat dan ook. En is nog nooit in mijn huis geweest (woon hier nu 3 jaar). En drukt me 50 euro in mn hand als ik wegga.
Maar goed, mijn post komt blijkbaar niet aan.
Edit: en zo was ze nooit en het is kut dat het nu wel zo is.
Laatst aangepast door Reva op wo 3 aug 2011 - 6:12; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Joontjuh at vervelend dat je je zo voelt. Maar kan het ook zijn dat je oma dit niet eens in de gaten heeft van jou dat jij minder aandacht krijgt dan eerst? En tenslotte moet ze de aandacht nu ook verdelen. Snap dat dat ook moeilijk kan zijn op die leeftijd.
Gast- Gast
Ik snapte wel wat je bedoelde Reva, maar het is gewoon raar.
Ben bang dat dit mijn oma niet meer is. Mijn kleinere nichtjes en neefjes weten gewoon niet beter.
Vandaar en zelf ons pap maakt zich grote zorgen nu, dus ben benieuwd hoe lang het zal duren voor ze samen in een verzorgingshuis zitten, want een bejaardehuis gaat zelfs al niet meer. Ik voel me erg gewoon raar onder en heb geen idee hoe ik er soms mee om moet gaan.
Ben bang dat dit mijn oma niet meer is. Mijn kleinere nichtjes en neefjes weten gewoon niet beter.
Vandaar en zelf ons pap maakt zich grote zorgen nu, dus ben benieuwd hoe lang het zal duren voor ze samen in een verzorgingshuis zitten, want een bejaardehuis gaat zelfs al niet meer. Ik voel me erg gewoon raar onder en heb geen idee hoe ik er soms mee om moet gaan.
Wat ontzettend lief van je collega's Stuit! Die krijgen vast een mooie plak in huis.
Nou, eten was uiteindelijk niet helemaal zoals het hoorde, maar het was te eten. Zeker ook voor herhaling vatbaar, maar dan wel eerst de aardappels even koken .
Maple: was is er aan de hand?
Nou, eten was uiteindelijk niet helemaal zoals het hoorde, maar het was te eten. Zeker ook voor herhaling vatbaar, maar dan wel eerst de aardappels even koken .
Maple: was is er aan de hand?
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10
Zo, en nu ben je niet meer de enige. Als er meer mensen zijn die zin hebben in zuurkool, er ligt genoeg op de keukenvloerReva schreef:Kabouter schreef:Hoi!
Hier staat het eten in de oven dus kom hier eens even kletsen.
Gezellig!
Ik ben denk ik de eerste die zijn voet heeft verbrand tijdens het bakken van een stukje vlees
Auw
Gast- Gast
Smikkell schreef:Zo, en nu ben je niet meer de enige. Als er meer mensen zijn die zin hebben in zuurkool, er ligt genoeg op de keukenvloerReva schreef:Kabouter schreef:Hoi!
Gezellig!
Ik ben denk ik de eerste die zijn voet heeft verbrand tijdens het bakken van een stukje vlees
Auw
Sonde Smikkell en nu? Oprapen, afspoelen en nog heel ff koken?
Er is nog genoeg over voor vandaag en morgen, gelukkig. Ik heb alleen geen zin om op te ruimenJoontjuh schreef:Smikkell schreef:Zo, en nu ben je niet meer de enige. Als er meer mensen zijn die zin hebben in zuurkool, er ligt genoeg op de keukenvloerReva schreef:Kabouter schreef:Hoi!
Gezellig!
Auw
Sonde Smikkell en nu? Oprapen, afspoelen en nog heel ff koken?
Tip: niet koken op blote voeten
Gast- Gast
Smikkell schreef:
Ik heb net ook gekookt op blote voeten, dat moet je kunnen, is een gave
Joontjuh schreef:Smikkell schreef:
Ik heb net ook gekookt op blote voeten, dat moet je kunnen, is een gave
Gast- Gast
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40