Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haarclipje ingeslikt?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Haarclipje ingeslikt? Empty Haarclipje ingeslikt?

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 0:49

Ik was net met D. aan het fietsen en toen we hier voor het huis stopten had ze het 'dingetje' dat op haar haarclipje zat in de mond. Gelijk uit de mond gehaald, maar het clipje was weg. Ze zou het dus eventueel ingeslikt kunnen hebben, al zegt ze van niet, maar dat het clipje gevallen is. Maar ze is anderhalf, dus daar kan ik niet voor 100% op vertrouwen. Wat zouden jullie doen? Dokter bellen of komt zoiets er vanzelf ook weer uit als ze het ingeslikt heeft?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarclipje ingeslikt? Empty Re: Haarclipje ingeslikt?

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 0:50

Is het heel scherp of gewoon zo'n klikclipje? Als ze er geen last van heeft zou ik het zo laten, of het moet een hele grote geweest zijn, dan zou ik denk ik voor de zekerheid wel even bellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 0:52

Het is zo'n kinderclipje, dus een kleine maat en niet echt scherp, al zit er altijd wel een punt aan die clipjes.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl zo 31 jul 2011 - 0:53

Je kunt afwachten en even haar ontlasting controleren voor een week.

Vind je het eng en ben je bezorgd dan kun je atijd even naar de HA, en als de HA het ermee eens is even een foto van haar buikje laten maken.

Zowieso als haar ontlastingspatroon veranderd even aan de bel trekken.

Op zch kan het geen kwaad maar ik krijg vaak kindjes op mijn werk voor foto omdat ze ineens obstipatie en buikpijn hebben o.i.d. en dat kan dus komen doordat er iets in de darmen zit.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 0:57

:shock: Dat ze dat door zou slikken joh.

Ik zou even afwachten en kijken of ze geen rare dingen krijgt.
En anders even de huisartsenpost bellen en overleggen.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl zo 31 jul 2011 - 1:19

Hazeltje schreef: :shock: Dat ze dat door zou slikken joh.

Je wilt niet weten wat sommige kinderen doorslikken... en dan niet eens baby's maar zelfs kinderen van 2+ laughcry
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Angela_1986 zo 31 jul 2011 - 2:04

Uhm, nu maak je me nieuwsgierig... bounce

Verder eens met de rest; als ze geen klachten heeft zou ik 't even aankijken. Ik denk dat het er dan vanzelf wel uit komt. Bij twijfel sowieso even bellen!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Teddyaapje zo 31 jul 2011 - 5:56

Het kindje van een client van me heeft een haarclipje ingeslikt toen ze 10mnd was. Ze is hier zo goed als in gestikt en was al buiten bewust zijn. Iemand die toevallig daar op bezoek was en in de zorg werkte heeft met haar vingers het clipje uit haar keel kunnen krijgen anders was het vast heel anders afgelopen.

Ik heb een zoontje, maar mocht ik ooit een dochter krijgen zou ik haar nooit een clipje in dr haren doen na het horen van dit verhaal.

Even ontopic: Voor de zekerheid zou ik de ha even bellen en overleggen wat je het beste kunt doen. Ik verwacht eigenlijk wel dat het clipje idd op de grond is gevallen. Of misschien weet je dochtertje nog wel waar het gevallen is en kun je even gaan kijken?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  LMCurious zo 31 jul 2011 - 6:35

ik kan me wel voorstellen dat ze zoiets inslikken. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je dit niet merkt als je met haar op de fiets zit. Kan nooit moeiteloos gaan toch? Dan zal ze op z'n minst flink kuchen ofzo als het in haar keeltje komt lijkt mij. Dus ik verwacht eigenlijk dat het is gevallen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 10:44

Ik heb even overlegd met de huisartsenpost en de assistente zei dat als ze het al ingeslikt had, het er vanzelf weer uitkomt gezien het formaat. Ik houd het gewoon even goed in de gaten de komende dagen. Ik denk dat het meest waarschijnlijke is dat ze het niet ingeslikt heeft, ik keek één minuut vantevoren nog achterom en toen had ze het nog in haar haar en in die minuut heb ik inderdaad geen kuchjes of verslikkingen gehoord en ze zei ook dat het clipje gevallen was. Ik ga vanaf nu ook goed uitkijken met die clipjes, vind / vond het toch wel een beetje eng nu. Morgen maar een haarbeugel in smile.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl zo 31 jul 2011 - 11:46

Angela_1986 schreef:Uhm, nu maak je me nieuwsgierig... bounce

Spijkers/schroeven, nietjes(!), knoopjes, muntjes, speeltjes van de supermarkt, knikkers, haarspeldjes, magneetjes, batterijen, oorbellen.... noem maar op!! Rolling Eyes

Zal nooit vergeten: Een meisje van een jaar of 6 die zo'n klein capsuleachtig dingetje had ingeslikt met een magneetje erin. (die kon je sparen bij de PLUS ofzo, en die kan je dan aan elkaar vastmaken door dat magneetje, geen idee hoe ze heten)

Zei dat meisje: "ja ik weet zeker dattie in mijn buik zit want als ik spring dan hoor je het magneetje rammelen!"

Ik: "Oke spring eens dan!"

Meisje: *spring sping* " Klik Klik Klik Klik" lol!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: