Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fietshelm.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Fietshelm. Empty Fietshelm.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 22:06

We hadden het er toevallig met vriendinnen over...

Dragen jullie kindjes een fietshelm?
Zowel de kindjes die bij jullie op de fiets zitten als de kindjes die al zelf fietsen?

H. heeft wel een helmpje op terwijl ze nog bij mij voorop zit.
Ik vind het erg belangrijk. Als ik aangereden wordt of omkieper met de fiets vind ik dat toch wel een prettig idee.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietshelm. Empty Re: Fietshelm.

Bericht  mauwmauw vr 29 jul 2011 - 22:21

hij heeft het nu nog niet,Maar ik zit er wel heel erg hard over te denken om er 1 te kopen voor hem,nu fiets ik nog niet veel met hem,maar binnenkort toch vaker(als ik weer werk heb,en hem naar de oppas moet brengen)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 22:34

Haha zoals je weet hebben wij er gister dus 1 gekocht. Vind het belangrijk dat hij een fietshelm draagt. Er belanden te veel kindjes met een hersenletsel in het ziekenhuis terwijl je dat simpel kan voor komen door een fietshelm te dragen.
Hij zit nu nog voorop maar ook daarmee kan je vallen of aangereden worden.

Gast
Gast

Bericht  Ellusss vr 29 jul 2011 - 22:34

Hier in de buurt wordt er vrij weinig met de kinderen gefietst (luie ouders...) maar wanneer ze ermee fietsen dan heeft een deel een helm op.
Maar wanneer de kinderen (2 tot 10 jaar) zelf fietsen, ze 'crossen' voornamelijk in het zelfgemaakte crossbos in de struiken bij de speeltuin, dan dragen ze allemaal wel een helm. Niet omdat de ouders dit willen maar omdat ze dit zelf 'stoer' vinden staan. Cool
Wel grappig overigens; een deel van hen zit ook op motorcross (de kleintjes van 4/5 jaar) en daar hebben ze van die complete pakken aan en soms trekken ze die ook voor op de fiets aan. En wanneer ze dan genoeg hebben van het fietsen wil het wel eens voorkomen dat ze dat in hun motorcrosspakken staan te voetballen, inclusief helm. laughcry
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  LMCurious za 30 jul 2011 - 6:52

Nee wij hebben nooit een helm gekocht. Draag ik zelf ook niet. En er belanden vast ook heel veel volwassenen met hoofdletsel in het ziekenhuis. Ik ben van plan Joris een helm te gen als hij zelf gaat fietsen buiten, zonder dat wij erbij zijn. Maar dan omdat hij sowieso meer zal vallen zelf ook. Nu zou het alleen zijn voor het geval dat we een ongeluk krijgen. We fietsen sowieso alleen bij mooi weer (dus niet als het glad is ofzo), en ik fiets dan wel extra voorzichtig met hem op de fiets. Voorrang of niet, ik wacht wel even....
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sjonno za 30 jul 2011 - 8:02

Hier dragen ze een helm als ze zelf fietsen.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 8:57

LMCurious schreef:Nee wij hebben nooit een helm gekocht. Draag ik zelf ook niet. En er belanden vast ook heel veel volwassenen met hoofdletsel in het ziekenhuis. Ik ben van plan Joris een helm te gen als hij zelf gaat fietsen buiten, zonder dat wij erbij zijn. Maar dan omdat hij sowieso meer zal vallen zelf ook. Nu zou het alleen zijn voor het geval dat we een ongeluk krijgen. We fietsen sowieso alleen bij mooi weer (dus niet als het glad is ofzo), en ik fiets dan wel extra voorzichtig met hem op de fiets. Voorrang of niet, ik wacht wel even....

Mee eens! smile

Gast
Gast

Bericht  Océane za 30 jul 2011 - 9:36

Ja S. heeft een helmpje op als ze bij mij voorop de fiets zit. Dat ik zelf geen helm draag is mijn eigen schuld, maar dat zij geen helm draagt (en er gebeurd wat) dan is dat mijn schuld...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 19:55

LMCurious schreef:Nee wij hebben nooit een helm gekocht. Draag ik zelf ook niet. En er belanden vast ook heel veel volwassenen met hoofdletsel in het ziekenhuis. Ik ben van plan Joris een helm te gen als hij zelf gaat fietsen buiten, zonder dat wij erbij zijn. Maar dan omdat hij sowieso meer zal vallen zelf ook. Nu zou het alleen zijn voor het geval dat we een ongeluk krijgen. We fietsen sowieso alleen bij mooi weer (dus niet als het glad is ofzo), en ik fiets dan wel extra voorzichtig met hem op de fiets. Voorrang of niet, ik wacht wel even....

Euh ja maar die zijn verantwoordelijk voor zich zelf. Jij bent verantwoordelijk voor je kindje. Als hij valt en loopt een hersenletsel/schedelbasisfractuur op dan vergeef het je zelf nooit. En wat maakt het nu uit dat hij nu al met een helmpje fiets?
Ik zie het verschil tussen straks alleen fietsen en nu met jou fietsen niet zo.

Gast
Gast

Bericht  LMCurious za 30 jul 2011 - 20:59

Snoepy87 schreef:

Euh ja maar die zijn verantwoordelijk voor zich zelf. Jij bent verantwoordelijk voor je kindje. Als hij valt en loopt een hersenletsel/schedelbasisfractuur op dan vergeef het je zelf nooit. En wat maakt het nu uit dat hij nu al met een helmpje fiets?
Ik zie het verschil tussen straks alleen fietsen en nu met jou fietsen niet zo.

Voor mij is het verschil dat ik nu verantwoordelijk ben, en als hij zelf gaat fietsen is hij dat zelf. Nu let ik op hem, straks moet hij dat zelf doen. Ik weet van mezelf dat ik goed oplet, en of hij dat strakjes zelf ook doet (of het gevaar ook ziet) vind ik maar weer de vraag. Dat is voor mij het verschil.

Ik besef me dat ik er allicht moeite mee zal hebben als we nu dan toch een ongeluk zouden krijgen. Maar dat is ook zo als Milou zou sterven aan wiegendood icm het feit dat we haar op haar buikje laten slapen. En als Joris in die 5 min. dat ik op de wc zit een vaas over zich heen trekt in de woonkamer en zich snijdt...etc...etc... voor mij zijn er dan teveel gevaren om alles tegen te kunnen houden. Want ik vind het zelf niet eens zo verkeerd staan bij de kindjes hoor, zo'n helmpje. En als ik nu heel veel zou fietsen met ze zou ik het waarschijnlijk ook doen, omdat je dan vaker dat risico loopt. Maar voor die paar keer ga ik niet steeds een nieuw helmpje kopen (die hoofdjes groeien nog zo hard). Om even een indicatie te geven, vorig jaar gingen we denk ik eens in de 2 weken max. fietsen met Joris. (Dit jaar is hij 2x met m'n moeder en 1x met mij op de fiets geweest, maar ja, nu kan Milou niet mee op de fiets, dus fietsen we helemaal weinig). Overigens snap ik het wel hoor dat je het wel doet, maar ik gewoon niet.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 21:12

Ik fiets nu nog met de bakfiets en dan heeft Ciske geen helm op.

Ik weet nog niet wat ik doe als hij zelf kan fietsen.
Ik hoorde las laatst weer dat het helemaal niet zo goed is dat kinderen zoveel bescherming op hun lijf hebben omdat ze zo niet leren dat het pijn doet als je valt en dus ook niet goed leren dat ze voorzichtig moeten doen en hoe ze moeten vallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 23:22

Sunprincess schreef:Ik fiets nu nog met de bakfiets en dan heeft Ciske geen helm op.

Ik weet nog niet wat ik doe als hij zelf kan fietsen.
Ik hoorde las laatst weer dat het helemaal niet zo goed is dat kinderen zoveel bescherming op hun lijf hebben omdat ze zo niet leren dat het pijn doet als je valt en dus ook niet goed leren dat ze voorzichtig moeten doen en hoe ze moeten vallen.

In dat laatste geval: wat is erger? Een kindje dat met hersenletsel in het ziekenhuis komt, of een kindje dat een keer vaker zijn hoofd stoot als hij een helm op heeft? En als ze vallen met helm op, dan zullen ze ook wel schaafwonden (botbreuken?) hebben, dus ik denk dat ze dat wel leren. Ik denk dat ik wel een helmpje aan ga schaffen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: