Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peutermelk wel/niet vitamine D bijgeven?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Peutermelk wel/niet vitamine D bijgeven? Empty Peutermelk wel/niet vitamine D bijgeven?

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:16

S. krijgt nu peutergroeimelk van het Kruidvat omdat hij (nog) geen gewone melk lust. Op het pak staat als je kindje 300 ml van de melk krijgt hij de 100% van de vitamine D die hij nodig heeft dan binnen krijgt. Maar ik dacht dat je (tenminste dat is bij Nutrilon 1, 2 en 3) vitamine D moest geven als je onder de 500 ml kwam. Ik begrijp er nu niks meer van, moet ik nu wel of niet extra vitamine D druppels geven? Hij krijgt nu zelfs iets meer dan 300 ml peutergroeimelk per dag + nog andere zuivel producten

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Peutermelk wel/niet vitamine D bijgeven? Empty Re: Peutermelk wel/niet vitamine D bijgeven?

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 22:30

Niemand?

Gast
Gast

Peutermelk wel/niet vitamine D bijgeven? Empty Re: Peutermelk wel/niet vitamine D bijgeven?

Bericht  loesje za 30 jul 2011 - 0:28

Wat ik gehoord heb is dat peuter melk gelijk staat aan gewone melk alleen dan met suiker. Dus denk dat je gewoon wel druppels moet geven. bel anders het cb die weten hier meer van af.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 0:52

Nou dat klopt niet echt Loesje. Er zit misschien wel iets van suiker in maar ook bepaalde vitamine's enzo. Maar ik was net toevallig bij de Etos en ik heb het gevraagt aan een medewerkster en die vertelde me dat extra vitamine D niet nodig is. Nou dan weten we dat ook weer smile

Gast
Gast

Bericht  loesje za 30 jul 2011 - 1:00

Dit vond ik net op google wel interessant.

De hoeveelheid 'extra vitamine' in groeimelk is te verwaarlozen hoor. En een kind dat gewoon eet heeft die extra vitamines ook niet nodig.
Een normaal gezond kind kan vanaf 12 maanden beginnen met koemelk. Stel je dat uit tot 3 jaar: KASSA...voor de fabrikant!!!
En dat alleen omdat je dan geen D-druppeltjes hoeft te geven?

In groeimelk zit heel veel ijzer. Maar dat is omdat koemelk (en dat is groeimelk in feite) de opname van ijzer in de darmen remt. Daarnaast is de ijzerverbinding in groeimelk ook nog eens van een soort die moeilijk opneembaar is. Daarom bevat kunstvoeding (dus ook groeimelk) 6 keer teveel ijzer. Dat zorgt voor een hoog ijzergehalte in de darmen van een kind. Ziekmakende bacterieen groeien het beste in een ijzerrijke omgeving. En om die reden hebben kinderen die kunstvoeding drinken veel sneller last van darminfecties dan kinderen die gewoon moedermelk of dagmelk krijgen.

De ijzer in gewoon eten wordt veel gemakkelijker opgenomen door het lichaam. Het is dan ook beter om je kind gewoon te laten eten voor de vitamines en het ijzer, i.p.v. groeimelk te geven.

Kinderen met een normale gezondheid die gewone dagmelk niet lusten kunnen als alternatief ook heel goed aangezuurde zuivel krijgen of sojaproducten.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 1:07

Dat kan misschien wel zo zijn maar als je kind (nog) totaal geen gewone melk lust maar wel opvolgmelk dan geef ik hem gewoon nog een tijdje opvolgmelk. En over 2 maanden probeer ik hem wel weer eens gewone melk aan te bieden

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 1:13

Razz_ schreef:Dat kan misschien wel zo zijn maar als je kind (nog) totaal geen gewone melk lust maar wel opvolgmelk dan geef ik hem gewoon nog een tijdje opvolgmelk. En over 2 maanden probeer ik hem wel weer eens gewone melk aan te bieden

wij zijn nu langzaam aan het overstappen op melk. We zijn begonnen met 30 cc melk en 150 cc water met poeder, daarna 60cc melk met 120cc water met poeder en het is de bedoeling dat wanneer ze één jaar wordt, ze volledig op de gewone melk zit. Op die manier went ze langzaam aan de smaak van gewone melk en is de overgang niet zo abrubt. Misschien ook een idee voor jullie om te proberen?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 1:20

@ Dromertje dat wil ik straks ook zo gaan proberen. Maar eerst wil ik dat S. meer brood gaat eten en genoeg fruit eet. Want fruit gaat er af en toe moeilijk in. Nu met de opvolgmelk heb ik wel het idee dat hij dan genoeg vitamine's enzo binnen krijgt. Over 2 maanden wil ik het ook gaan megen en dan uiteindelijk wil ik heb gewone halfvolle melk geven. Ik hoop dat hij dmv het mengen het wel lekker gaat vinden en dat hij dan tegen die tijd ook beter fruit eet

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 1:25

Y. eet ook geen brood Sad en ook slecht fruit. Als ze gemalen krijgt, eet ze daar zo'n 50 tot 100 gram van. Ik merk nu overigens wel dat ze wat beter haar avondeten gaat eten, hopelijk gaat ze ook beter haar fruit eten. En voor het gewicht hoeven we het niet te laten, ze groeit gestaag door.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 1:29

Brood lust hij wel graag. Hij eet nu 1,5 boterham met korstjes maar ik wil hem eigenlijk naar de 2,5 - 3 boterhammen per dag hebben. Fruit lust hij alleen nog maar uit een potje (alleen banaan lust hij uit het vuistje) en eet af en toe maar een half potje. Af en toe wel flinke frustratie tijden het fruit dus Wink S. is juist aan de magere kant. Hij weegt nu bijna 10 kilo en hij is net 1

Gast
Gast

Bericht  Coco za 30 jul 2011 - 1:53

Zo mager is dat toch niet?
Mijn dochtertje is 13,5 maand en weegt nog geen 9 kilo, maar niet mager ofzo.

Maar ik geef ook dreumesmelk hoor, het eten is hier wel zo waardeloos dat ze wel iets aan vitamines moeten binnenkrijgen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 3:54

Het is idd niet super mager ofzo. Maar hij is ook erg lang. Ik kan nu ff snel niet z'n cb boekje vinden. Maar jij geeft daarbij ook geen vitamine D dan Nois?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 4:01

Y. weegt ruim 10.5kg en is 76 cm, zowel gewicht als lengte bovengemiddeld, maar niet meer zo extreem zoals het was. Ik lees nu op de website van nesté dat bij een hoeveelheid van 300 tot 500 ml het niet nodig is om bij te druppelen, ik neem aan dat wanneer je onder die 300 ml zit wel bij moet druppelen. Maargoed, ik lees in je openingspost dat hij meer dan 300 ml krijgt, dus volgens mij hoef je dan niet bij te druppelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 4:16

H. was de laatste keer (14 maanden) 81cm en nog net geen 10 kilo.
Nu wegen ze jongens wel anders maar goed :P

Ik dacht ook altijd gehoord te hebben dat als je dreumesmelk geeft dat je geen extra Vit. D meer bij hoefde te geven.
Ik heb me daar nooit zo in verdiept want op het moment dat het eerste pak half leeg was luste ze ineens wel gewone melk..

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 4:17

Razz, heb je ook weleens perzik en nectarine enzo geprobeerd?
In plaats van de "standaard" fruitsoorten zoals appel en kiwi enzo.

Gast
Gast

Bericht  Sjonno za 30 jul 2011 - 4:22

Razz_ schreef:Brood lust hij wel graag. Hij eet nu 1,5 boterham met korstjes maar ik wil hem eigenlijk naar de 2,5 - 3 boterhammen per dag hebben. Fruit lust hij alleen nog maar uit een potje (alleen banaan lust hij uit het vuistje) en eet af en toe maar een half potje. Af en toe wel flinke frustratie tijden het fruit dus Wink S. is juist aan de magere kant. Hij weegt nu bijna 10 kilo en hij is net 1

Hier eten ze pas sinds kort 3 boterhammen per dag. Soms 2 en soms 4. Lisa was met de 2maanden controle net 11 kilo.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Coco za 30 jul 2011 - 6:42

Ik geef idd geen vitamine D erbij. Ze nuttigen nog 500 cc per dag.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Nijntje za 30 jul 2011 - 7:26

Sjonno schreef:
Razz_ schreef:Brood lust hij wel graag. Hij eet nu 1,5 boterham met korstjes maar ik wil hem eigenlijk naar de 2,5 - 3 boterhammen per dag hebben. Fruit lust hij alleen nog maar uit een potje (alleen banaan lust hij uit het vuistje) en eet af en toe maar een half potje. Af en toe wel flinke frustratie tijden het fruit dus Wink S. is juist aan de magere kant. Hij weegt nu bijna 10 kilo en hij is net 1

Hier eten ze pas sinds kort 3 boterhammen per dag. Soms 2 en soms 4. Lisa was met de 2maanden controle net 11 kilo.

wow!!! ik hoop voor je dat het op zijn minst 12 maanden zal zijn geweest, anders ben ik heel benieuwd wat ze met haar geboorte woog...
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  Sjonno za 30 jul 2011 - 8:05

Nijntje schreef:
Sjonno schreef:

wow!!! ik hoop voor je dat het op zijn minst 12 maanden zal zijn geweest, anders ben ik heel benieuwd wat ze met haar geboorte woog...

Met geboorte woog Lisa 3810 gram en met de 2 jaar 11,4 kilo.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sjonno za 30 jul 2011 - 8:05

Nijntje schreef:
Sjonno schreef:

Met geboorte woog Lisa 3810 gram en met de 2 jaar 11,4 kilo.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sjonno za 30 jul 2011 - 8:06

Oh, zie nu m'n fout pas hahaha. Ik bedoelde 2 jaar controle
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 10:37

Ik was van de week bij het CB en de richtlijnen voor vitamine D zijn weer aangepast, Amé moet ondanks haar 4 flessen toch weer extra vitamine D. Als ik het goed heb gehoord 5 mg extra.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: