Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Utoya, is dat wel zo'n goed idee?

+3
TGR
SuperGrover
Antibes
7 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Utoya, is dat wel zo'n goed idee? - Pagina 4 Empty Re: Utoya, is dat wel zo'n goed idee?

Bericht  Supertalentje wo 27 jul 2011 - 2:38

Ja, dat is natuurlijk ook nog de vraag; hoe moeilijk wordt het om je los te weken... Krijg je dan niet een beetje hetzelfde als met Jehova's en andere geloven waarbij het hele sociale leven zich afspeelt binnen zo'n gemeenschap?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Utoya, is dat wel zo'n goed idee? - Pagina 4 Empty Re: Utoya, is dat wel zo'n goed idee?

Bericht  TGR wo 27 jul 2011 - 2:48

Supertalentje schreef:Ja, dat is natuurlijk ook nog de vraag; hoe moeilijk wordt het om je los te weken... Krijg je dan niet een beetje hetzelfde als met Jehova's en andere geloven waarbij het hele sociale leven zich afspeelt binnen zo'n gemeenschap?

Ja, maar dan is het leed al geschied natuurlijk. Het is aan de generatie van nu, de mensen die nu kinderen krijgen en groot gaan brengen om in te zien dat het niet werkt om hun kinderen te laten opslokken door een overheersende macht.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 3:05

TGR schreef:
Youandi schreef:
TGR schreef:
Supertalentje schreef:Een passende draai aangeven? Zoals je tactloosheid naar Youandi?! Sorry, ik ken haar niet, wellicht is ze het domste schaap dat bestaat, maar heel interessant inhoudelijk gaan doen terwijl je iemand zo toespreekt vind ik beneden alle peil.

Dat komt door haar eigen reactie in het fototopic dat ze dan even buiten de discussie spuit ipv even hier te melden dat ze graag wil meediscusseren.

Het is maar net wat je wil lezen he.

Ik dacht toch echt dat ik al middenin de discussie zat, toen jij kwam binnenvallen.

En ach ja, ik ben maar een eenvoudige havist, met een pabo- en een masterdiplomaatje. Daar kwam geen enkele intelligentie bij te pas Rolling Eyes

Je steekt je kop in het zand nadat je reactie op pagina 1 wordt genegeerd en gaat zitten mekkeren (of moet ik hinniken zeggen) in het fototopic met conclusies die je zelf trekt "ik zal wel te onintelligent zijn". Als je nu gewoon had gereageerd op de posts van Antibes, Supergrover of mij, dan was er niets aan de hand geweest.

Het begon even wat later, toen jij jezelf, Antibes en Supergrover intelligent noemde.
Ik zie in dat jullie drieën intelligent zijn, misschien zelfs bovenmatig, maar met deze opmerking deel je, naar mijn gevoel, een steek onder water uit en sluit je mij buiten in de discussie. Alsof ik te dom ben om mee te doen aan de discussie (en met mij trouwens een heleboel mensen, want ik geloof niet dat mijn intelligentie bepaald verontrustend afwijkt van de norm) Dit gevoel ontstaat niet zomaar door één reactie, maar door meerdere. Zoals gister of eergister, dat je me irritant noemt Neutral Als je me niet uitlegt waarom je dat vindt, kan ik ook niet anders gaan reageren. En als jij mij onintelligent gaat noemen, kan ik jou ook niet-empatisch gaan noemen. Prima, maar op deze voet hoeven we wat mij betreft niet met elkaar om te gaan. En ik denk dat ik het hier nu bij laat.

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 27 jul 2011 - 3:09

Youandi schreef:
TGR schreef:
Youandi schreef:
TGR schreef:
Supertalentje schreef:Een passende draai aangeven? Zoals je tactloosheid naar Youandi?! Sorry, ik ken haar niet, wellicht is ze het domste schaap dat bestaat, maar heel interessant inhoudelijk gaan doen terwijl je iemand zo toespreekt vind ik beneden alle peil.

Dat komt door haar eigen reactie in het fototopic dat ze dan even buiten de discussie spuit ipv even hier te melden dat ze graag wil meediscusseren.

Het is maar net wat je wil lezen he.

Ik dacht toch echt dat ik al middenin de discussie zat, toen jij kwam binnenvallen.

En ach ja, ik ben maar een eenvoudige havist, met een pabo- en een masterdiplomaatje. Daar kwam geen enkele intelligentie bij te pas Rolling Eyes

Je steekt je kop in het zand nadat je reactie op pagina 1 wordt genegeerd en gaat zitten mekkeren (of moet ik hinniken zeggen) in het fototopic met conclusies die je zelf trekt "ik zal wel te onintelligent zijn". Als je nu gewoon had gereageerd op de posts van Antibes, Supergrover of mij, dan was er niets aan de hand geweest.

Het begon even wat later, toen jij jezelf, Antibes en Supergrover intelligent noemde.
Ik zie in dat jullie drieën intelligent zijn, misschien zelfs bovenmatig, maar met deze opmerking deel je, naar mijn gevoel, een steek onder water uit en sluit je mij buiten in de discussie. Alsof ik te dom ben om mee te doen aan de discussie (en met mij trouwens een heleboel mensen, want ik geloof niet dat mijn intelligentie bepaald verontrustend afwijkt van de norm) Dit gevoel ontstaat niet zomaar door één reactie, maar door meerdere. Zoals gister of eergister, dat je me irritant noemt Neutral Als je me niet uitlegt waarom je dat vindt, kan ik ook niet anders gaan reageren. En als jij mij onintelligent gaat noemen, kan ik jou ook niet-empatisch gaan noemen. Prima, maar op deze voet hoeven we wat mij betreft niet met elkaar om te gaan. En ik denk dat ik het hier nu bij laat.

Dat heb ik op geen enkele manier bewust gedaan. Nu je het zo zegt, snap ik wat je bedoelt. Ik ken Supergrover en Antibes anders dan ik jou ken. Ik weet hoe zij zijn, dat is meer waarom ik hen direct noemde en niet aan jou dacht. Ik heb geen idee of er nog meer mensen reageerde op de eerste pagina die ik niet heb genoemd. Maar sorry als je door niet genoemd worden meteen de conclusie trekt dat ik er iets mee bedoelde.

Ik noemde je irritant omdat je op een bepaalde manier een bord voor je kop hebt, of dat zo doet overkomen op me. En soms stoor ik me daar aan en soms negeer ik het.

Ik ben ook niet zo empatisch, dus zo mag je me best noemen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 3:25

Dat klaart de boel even op.

Ik trok inderdaad erg snel de conclusie dat dit een aanval was op mij. Dat komt omdat ik me gekwetst voelde door jouw eerdere opmerking. Dat soort dingen trek ik me snel aan. Erg jammer dat je denkt dat ik een bord voor m'n kop heb. Misschien lijkt dat zo, omdat ik puur voor de fun en afleiding op het forum kom en zo nu en dan wat te gemakkelijk dingen op een wat simpele manier neerkwak, ook in serieuzere topics. Als je me beter zou kennen, zou je weten dat ik soms juist té serieus ben en op het forum 'beweeg' ik me juist wat losser. Ieder zijn ding, toch? En spreek me er in het vervolg gewoon duidelijk op aan, als je je stoort. Dat maakt me bewuster.

Anyway, voor mij is het nu oké. Hopelijk voor jou ook.

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 27 jul 2011 - 3:35

Youandi schreef:Dat klaart de boel even op.

Ik trok inderdaad erg snel de conclusie dat dit een aanval was op mij. Dat komt omdat ik me gekwetst voelde door jouw eerdere opmerking. Dat soort dingen trek ik me snel aan. Erg jammer dat je denkt dat ik een bord voor m'n kop heb. Misschien lijkt dat zo, omdat ik puur voor de fun en afleiding op het forum kom en zo nu en dan wat te gemakkelijk dingen op een wat simpele manier neerkwak, ook in serieuzere topics. Als je me beter zou kennen, zou je weten dat ik soms juist té serieus ben en op het forum 'beweeg' ik me juist wat losser. Ieder zijn ding, toch? En spreek me er in het vervolg gewoon duidelijk op aan, als je je stoort. Dat maakt me bewuster.

Anyway, voor mij is het nu oké. Hopelijk voor jou ook.

Er was nooit iets heel mis bij mij. Mooi dat de lucht is geklaard smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: