Utoya, is dat wel zo'n goed idee?
+3
TGR
SuperGrover
Antibes
7 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Utoya, is dat wel zo'n goed idee?
Antibes schreef:En sowieso is het überhaupt al een interessante discussie in hoeverre vrije wil bestaat en of je gedrag niet gewoon bepaald wordt door (epi)genetische factoren en omgevingsfactoren.
Vrije wil bestaat niet. Daar zijn ze allang over uit. Heb pas nog een paper gemaakt over manipulatie van de "vrije wil" (in geval van crises en rampen). Vrije wil bestaat gewoon niet, we geloven slechts dat onze wil vrij is.
Laatst aangepast door TGR op wo 27 jul 2011 - 1:59; in totaal 1 keer bewerkt
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind dit soort materie zo interessant. Vrije wil, nee dat bestaat inderdaad niet. Sowieso is het een illusie om te denken dat wij rationele wezens zijn. We doen iets en bedenken er vervolgens een verklaring over.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat het helemaal niet erg is om kinderen mee te nemen. Als je het laat bij: "Wij denken [...] en daarom lezen we [....], maar als je bij oma logeert ga je naar [...] want dat denkt zij.", vind ik dat een prima open houding. Een kleuter hoeft van mij niet uit al die stromingen te kiezen. Wat ik afkeur is zeggen dat je kind naar de hel/Spanje gaat als het homoseksueel is oid. Maar bijvoorbeeld zeggen dat seks vies is, keur ik ook af, ik vind dat je een kind daarmee beperkt. TGR, jij hebt weleens genoemd dat jij hebt meegekregen dat seks en liefde bij elkaar horen of dat je seks niet met iedereen deelt vanwege waarden die je hebt (of in die strekking?). En je zei laatst ook dat je een mening hebt over anderen die losse seks hebben. Dat vind ik ook zonde. Want seks, homoseksualiteit, bruin zijn, de bijbel wel/niet lezen enzo zijn dingen waar je niemand kwaad mee doet. Maar er zijn natuurlijk ook stromingen waar afkeuring bij hoort. Moeilijke discussie.TGR schreef:Daarom moet je als ouder niet religeus zijn OF je kinderen het niet opdringen (dus niet meenemen naar de kerk, niet naar een school met de Bijbel enz enz)
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Dat is ook wat ik bedoelde te zeggen met dat het m.i. niet erg is dat je een kind niet neutraal op kunt voeden. Maar inderdaad, als mijn kind ideeën krijgt à la Geert Wilders over moslims of à la André Rouvoet over homoseksualiteit of à la SGP over vrijwel alles, dan zou ik dat wel afkeuren.Melis_je schreef:Ik denk dat het helemaal niet erg is om kinderen mee te nemen. Als je het laat bij: "Wij denken [...] en daarom lezen we [....], maar als je bij oma logeert ga je naar [...] want dat denkt zij.", vind ik dat een prima open houding. Een kleuter hoeft van mij niet uit al die stromingen te kiezen. Wat ik afkeur is zeggen dat je kind naar de hel/Spanje gaat als het homoseksueel is oid. Maar bijvoorbeeld zeggen dat seks vies is, keur ik ook af, ik vind dat je een kind daarmee beperkt. TGR, jij hebt weleens genoemd dat jij hebt meegekregen dat seks en liefde bij elkaar horen of dat je seks niet met iedereen deelt vanwege waarden die je hebt (of in die strekking?). En je zei laatst ook dat je een mening hebt over anderen die losse seks hebben. Dat vind ik ook zonde. Want seks, homoseksualiteit, bruin zijn, de bijbel wel/niet lezen enzo zijn dingen waar je niemand kwaad mee doet. Maar er zijn natuurlijk ook stromingen waar afkeuring bij hoort. Moeilijke discussie.TGR schreef:Daarom moet je als ouder niet religeus zijn OF je kinderen het niet opdringen (dus niet meenemen naar de kerk, niet naar een school met de Bijbel enz enz)
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Melis_je schreef:TGR schreef:Daarom moet je als ouder niet religeus zijn OF je kinderen het niet opdringen (dus niet meenemen naar de kerk, niet naar een school met de Bijbel enz enz)
Ik denk dat het helemaal niet erg is om kinderen mee te nemen. Als je het laat bij: "Wij denken [...] en daarom lezen we [....], maar als je bij oma logeert ga je naar [...] want dat denkt zij.", vind ik dat een prima open houding. Opener dan dat wordt het niet als je zelf religieus bent, ik denk alleen niet dat een kind dat zo ziet. Want door "wij denken [....]" impliceer je al dat je er een wij/zij mentaliteit is (die er uiteraard wel is, daar kun je niet omheen). Ik ben meer van het "sommige mensen denken [.....] en andere mensen denken [.....] als je vragen daarover hebt hoor ik het graag"
Een kleuter hoeft van mij niet uit al die stromingen te kiezen. Wat ik afkeur is zeggen dat je kind naar de hel/Spanje gaat als het homoseksueel is oid. Maar bijvoorbeeld zeggen dat seks vies is, keur ik ook af, ik vind dat je een kind daarmee beperkt. TGR, jij hebt weleens genoemd dat jij hebt meegekregen dat seks en liefde bij elkaar horen of dat je seks niet met iedereen deelt vanwege waarden die je hebt (of in die strekking?). En je zei laatst ook dat je een mening hebt over anderen die losse seks hebben. Klopt, dat heb ik gezegd. Maar daar begin ik langzaam, gematigd vanaf te stappen, omdat ik inzie dat het voor mezelf niets toevoegt nu ik zelf niet meer gebonden ben aan een ander.Dat vind ik ook zonde. Want seks, homoseksualiteit, bruin zijn, de bijbel wel/niet lezen enzo zijn dingen waar je niemand kwaad mee doet. Maar er zijn natuurlijk ook stromingen waar afkeuring bij hoort. Moeilijke discussie. Het is maar net wat je met seks en je seksuele voorkeur doet (verkrachting keur ik af) het is maar net wat je met je bruin zijn doet (het voor een grote groep verpesten keur ik af) het is maar net wat je met de bijbel doet (de teksten erin gebruiken om anderen te onderdrukken keur ik af)
Ik ben mezelf bewust van veel dingen die je noemt, ook van mijn eigen tekortkomingen of beperkingen door mijn opvoeding en hoe ik zelf in elkaar zit. En daar denk ik dan ook dagelijks over na en probeer er een passende draai aan te geven.
TGR- Kletskop
Een passende draai aangeven? Zoals je tactloosheid naar Youandi?! Sorry, ik ken haar niet, wellicht is ze het domste schaap dat bestaat, maar heel interessant inhoudelijk gaan doen terwijl je iemand zo toespreekt vind ik beneden alle peil.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Een passende draai aangeven? Zoals je tactloosheid naar Youandi?! Sorry, ik ken haar niet, wellicht is ze het domste schaap dat bestaat, maar heel interessant inhoudelijk gaan doen terwijl je iemand zo toespreekt vind ik beneden alle peil.
Dat komt door haar eigen reactie in het fototopic dat ze dan even buiten de discussie spuit ipv even hier te melden dat ze graag wil meediscusseren.
Het is maar net wat je wil lezen he.
TGR- Kletskop
Hier heb ik het, ik verwijder het als dat gewenst is:
"Klopt, maar ik denk dat een christelijke calvinistische opvoeding me erg weerhouden te genieten van seks en aandacht en ik daardoor constant bezig ben met mezelf een spiegel voor te houden als het gaat om normen, waarden en principes die ik heb overgehouden waardoor ik met heel de wereld rekening denk te moeten houden, behalve met wat ik wil en mogelijk fijn vind. "
"Gast: Maar er is toch niks mis met normen en waarden? Zouden meer mensen mogen hebben, normen en waarden."
"Klopt, ben ik totaal met je eens. Maar ik ben altijd teveel bezig met dingen in mijn hoofd, waardoor de lol van gewoon iets doen er snel af is. Ook bij seks is dat lastig. Ik reken mensen (vooral als ik verliefd op ze ben of ze in ieder geval graag mag) erg af op hun seksleven als dat naar mijn maatstaven te plat of te promiscue is (geweest). Edit: die aversie tegen seks om de seks komt deels voort uit mijn eigen onvermogen om dat te kunnen. Seks heeft bij mij altijd erg veel betekenis en ik wil me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen bestaan voor wie het ook bekenisloos kan of zonder affectie/liefde."
In het topic: "Trio". Oh, maar je zou het wel willen met mij. Maar ik heb geen normen en waarden, hoor . Ik denk inderdaad dat het niet opener wordt dan wij/zij. Maar let's face it: er is een 'wij' en een 'zij' in heel veel opzichten. De vraag is of dat erg is als je hen respecteert. Je kunt niet over alles een compleet open mening hebben, dan zou je gek worden. Je zult moeten kiezen wat je op zondag doet (naar de kerk, niets of niet aan de zondagsrust meedoen). Je kunt niet alledrie. Er is niets mis met kiezen voor een levensbeschouwing. Als je kleuter dan (tijdelijk) sikh of veganist oid wordt is dat ook geen ramp. Ik vind het het beste om er een beetje relaxt mee om te gaan.
"Klopt, maar ik denk dat een christelijke calvinistische opvoeding me erg weerhouden te genieten van seks en aandacht en ik daardoor constant bezig ben met mezelf een spiegel voor te houden als het gaat om normen, waarden en principes die ik heb overgehouden waardoor ik met heel de wereld rekening denk te moeten houden, behalve met wat ik wil en mogelijk fijn vind. "
"Gast: Maar er is toch niks mis met normen en waarden? Zouden meer mensen mogen hebben, normen en waarden."
"Klopt, ben ik totaal met je eens. Maar ik ben altijd teveel bezig met dingen in mijn hoofd, waardoor de lol van gewoon iets doen er snel af is. Ook bij seks is dat lastig. Ik reken mensen (vooral als ik verliefd op ze ben of ze in ieder geval graag mag) erg af op hun seksleven als dat naar mijn maatstaven te plat of te promiscue is (geweest). Edit: die aversie tegen seks om de seks komt deels voort uit mijn eigen onvermogen om dat te kunnen. Seks heeft bij mij altijd erg veel betekenis en ik wil me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen bestaan voor wie het ook bekenisloos kan of zonder affectie/liefde."
In het topic: "Trio". Oh, maar je zou het wel willen met mij. Maar ik heb geen normen en waarden, hoor . Ik denk inderdaad dat het niet opener wordt dan wij/zij. Maar let's face it: er is een 'wij' en een 'zij' in heel veel opzichten. De vraag is of dat erg is als je hen respecteert. Je kunt niet over alles een compleet open mening hebben, dan zou je gek worden. Je zult moeten kiezen wat je op zondag doet (naar de kerk, niets of niet aan de zondagsrust meedoen). Je kunt niet alledrie. Er is niets mis met kiezen voor een levensbeschouwing. Als je kleuter dan (tijdelijk) sikh of veganist oid wordt is dat ook geen ramp. Ik vind het het beste om er een beetje relaxt mee om te gaan.
Melis_je- Kletskop
Ik denk dat die kampen er niet zoveel toe doen. Als ze in Noorwegen over het algemeen al zo politiek betrokken zijn zullen die kinderen ook wel door hun ouders al een bepaalde richting opgeduwd worden. Misschien dat zo'n kamp ze wat sterker vormt, maar de basis zal er al zijn.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
TGR schreef:Supertalentje schreef:Een passende draai aangeven? Zoals je tactloosheid naar Youandi?! Sorry, ik ken haar niet, wellicht is ze het domste schaap dat bestaat, maar heel interessant inhoudelijk gaan doen terwijl je iemand zo toespreekt vind ik beneden alle peil.
Dat komt door haar eigen reactie in het fototopic dat ze dan even buiten de discussie spuit ipv even hier te melden dat ze graag wil meediscusseren.
Ik dacht toch echt dat ik al middenin de discussie zat, toen jij kwam binnenvallen.
En ach ja, ik ben maar een eenvoudige havist, met een pabo- en een masterdiplomaatje. Daar kwam geen enkele intelligentie bij te pas
Laatst aangepast door Youandi op wo 27 jul 2011 - 2:17; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Het komt niet door haar eigen reactie dat jij zo reageert, je hebt toch een keuze hoe je reageert? En hoe jij op haar reageert zegt iets over jou, niet over haar.TGR schreef:Supertalentje schreef:Een passende draai aangeven? Zoals je tactloosheid naar Youandi?! Sorry, ik ken haar niet, wellicht is ze het domste schaap dat bestaat, maar heel interessant inhoudelijk gaan doen terwijl je iemand zo toespreekt vind ik beneden alle peil.
Supertalentje- Kletskop
Melis_je schreef:Hier heb ik het, ik verwijder het als dat gewenst is:
Ik kan mijn eigen waarden en universele waarden (wat voor de meeste mensen geldt) nog prima scheiden in mijn hoofd. Het stuk dat je kopieerde zegt iets over mijn eigen waarden over dat onderwerp. Wat veel mensen doen, boeit me niet, maar wel als het teveel gaat mixen met mijn waarden, want ik kan niet samenleven met iemand wiens waarden teveel afwijken van die van mij, neem aan dat dat ook voor jou geldt.
Over wat goed is of fout zijn gemakkelijker antwoorden te geven dan op wat beter is of slechter. Daar kunnen we heel lang doorgaan natuurlijk, maar dat heeft gewoon te maken met de persoonlijke kijk op het leven.
Uiteindelijk doet niemand er (zomaar) echt toe. We zijn allemaal vervangbaar en we worden ook vervangen zo'n beetje iedere 80 jaar en als je pech hebt wat sneller.
TGR- Kletskop
Lavendel schreef:Ik denk dat die kampen er niet zoveel toe doen. Als ze in Noorwegen over het algemeen al zo politiek betrokken zijn zullen die kinderen ook wel door hun ouders al een bepaalde richting opgeduwd worden. Misschien dat zo'n kamp ze wat sterker vormt, maar de basis zal er al zijn.
Maar is het niet een cirkeltje? Doordat er dit soort grootschalige politieke jeugdactiviteiten zijn, wordt het in stand gehouden. Als die ouders niet naar Utoya waren gegaan, hadden ze nu hun kinderen waarschijnlijk ook niet gestuurd (logisch, want dan was er geen Utoya, maar ik hoop dat je mijn punt snapt).
Laatst aangepast door Antibes op wo 27 jul 2011 - 2:21; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Supertalentje schreef:Het komt niet door haar eigen reactie dat jij zo reageert, je hebt toch een keuze hoe je reageert? En hoe jij op haar reageert zegt iets over jou, niet over haar.TGR schreef:Supertalentje schreef:Een passende draai aangeven? Zoals je tactloosheid naar Youandi?! Sorry, ik ken haar niet, wellicht is ze het domste schaap dat bestaat, maar heel interessant inhoudelijk gaan doen terwijl je iemand zo toespreekt vind ik beneden alle peil.
PM me maar, daar sta ik je graag te woord.
TGR- Kletskop
Youandi schreef:TGR schreef:Supertalentje schreef:Een passende draai aangeven? Zoals je tactloosheid naar Youandi?! Sorry, ik ken haar niet, wellicht is ze het domste schaap dat bestaat, maar heel interessant inhoudelijk gaan doen terwijl je iemand zo toespreekt vind ik beneden alle peil.
Ik dacht toch echt dat ik al middenin de discussie zat, toen jij kwam binnenvallen.
En ach ja, ik ben maar een eenvoudige havist, met een pabo- en een masterdiplomaatje. Daar kwam geen enkele intelligentie bij te pas
Je steekt je kop in het zand nadat je reactie op pagina 1 wordt genegeerd en gaat zitten mekkeren (of moet ik hinniken zeggen) in het fototopic met conclusies die je zelf trekt "ik zal wel te onintelligent zijn". Als je nu gewoon had gereageerd op de posts van Antibes, Supergrover of mij, dan was er niets aan de hand geweest.
TGR- Kletskop
Eerste reactie; nee, je hoeft me niet te woord te staan, ik schatte in dat mijn reactie toch aan dovemansoren gericht was. Ik voelde gewoon de onbedwingbare behoefte je hierop aan te spreken omdat ik vind dat het echt niet kan. Nu dat gezegd hebbende ga ik kijken of ik lekker onwetenschappelijk mijn mening kan bijdragen aan dit topic.TGR schreef:Supertalentje schreef:Het komt niet door haar eigen reactie dat jij zo reageert, je hebt toch een keuze hoe je reageert? En hoe jij op haar reageert zegt iets over jou, niet over haar.TGR schreef:Supertalentje schreef:Een passende draai aangeven? Zoals je tactloosheid naar Youandi?! Sorry, ik ken haar niet, wellicht is ze het domste schaap dat bestaat, maar heel interessant inhoudelijk gaan doen terwijl je iemand zo toespreekt vind ik beneden alle peil.
PM me maar, daar sta ik je graag te woord.
Tweede ingeving; misschien wint mijn nieuwsgierigheid het nog.
Laatst aangepast door Supertalentje op wo 27 jul 2011 - 2:29; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
Antibes schreef:Lavendel schreef:Ik denk dat die kampen er niet zoveel toe doen. Als ze in Noorwegen over het algemeen al zo politiek betrokken zijn zullen die kinderen ook wel door hun ouders al een bepaalde richting opgeduwd worden. Misschien dat zo'n kamp ze wat sterker vormt, maar de basis zal er al zijn.
Maar is het niet een cirkeltje? Doordat er dit soort grootschalige politieke jeugdactiviteiten zijn, wordt het in stand gehouden. Als die ouders niet naar Utoya waren gegaan, hadden ze nu hun kinderen waarschijnlijk ook niet gestuurd (logisch, want dan was er geen Utoya, maar ik hoop dat je mijn punt snapt).
Ik snap je punt zeker en het zal er vast aan bijdragen dat een familie in dat specifieke wereldje blijft hangen maar in Nederland hebben we ook niet zulke kampen en heeft vrijwel elk kind ook een politieke mening die al gelieerd is aan die van zijn ouders. Ik denk dat ouderlijke invloed dus veel groter is dan zo'n kamp. Je kunt een SP kind van 16 wel naar een PVV zomerkamp sturen maar dan zal het waarschijnlijk niet die denkbeelden overnemen.
Lavendel- Ratel
TGR schreef:Youandi schreef:Om eerlijk te zijn vind ik het inderdaad indoctrinerend overkomen, die kampen.
Het lijkt me niet gezond dat kinderen op jonge leeftijd al een bepaalde richting worden opgeduwd. Daar komen ze later dan ook moeilijker weer van af, mochten ze toch een andere mening hebben.
Vanaf een jaar of 18 lijkt me verstandiger, omdat dan een eigen onafhankelijke mening gevormd kan worden en men kan zich dan toespitsen op één bepaalde stroming, die bij de eigen interesse past.
Het is inderdaad een nogal onintelligente opmerking. Want het is op geen enkele manier onderbouwd. Je bent vast niet dom of onnozel, maar ik kan niets met deze reactie.
Want waarom vind je dat indoctrinerend overkomen? Waarom kan je vanaf 18 ineens beter je mening vormen? En waarom kan je je pas dan beter toespitsen op een bepaalde stroming (en waarom zou je je moeten toespitsen op een bepaalde stroming?)
Gatver, wat een nare, superieure houding van jou, TGR.
Gast- Gast
Absoluut geldt dat ook voor mij. Ik denk dat je daar een goed punt hebt over beter/slechter en goed/fout. Ik begreep ook wel dat je het in dat topic over jezelf hebt, maar ik vind het weinig verschillen van andere dominante waarden die je een kind mee kan geven. Ik denk ook dat het onvermijdelijk is dat je kind beperkingen oploopt tijdens de opvoeding. Ik vind openheid en respect belangrijk en dat op zichzelf is ook een beperking (want hoe 'volledig' sta je dan achter dingen?). Dus ik ben zelf niet tegen of voor zulke kampen, tenzij ze respect tegengaan.
Melis_je- Kletskop
Lavendel schreef:Antibes schreef:Lavendel schreef:Ik denk dat die kampen er niet zoveel toe doen. Als ze in Noorwegen over het algemeen al zo politiek betrokken zijn zullen die kinderen ook wel door hun ouders al een bepaalde richting opgeduwd worden. Misschien dat zo'n kamp ze wat sterker vormt, maar de basis zal er al zijn.
Ik snap je punt zeker en het zal er vast aan bijdragen dat een familie in dat specifieke wereldje blijft hangen maar in Nederland hebben we ook niet zulke kampen en heeft vrijwel elk kind ook een politieke mening die al gelieerd is aan die van zijn ouders. Ik denk dat ouderlijke invloed dus veel groter is dan zo'n kamp. Je kunt een SP kind van 16 wel naar een PVV zomerkamp sturen maar dan zal het waarschijnlijk niet die denkbeelden overnemen.
Ik weet niet hoe groot de invloed van ouders is op het kind, maar rond de puberteit zal dat veel minder zijn dan ouders eigenlijk willen. Denk aan peer pressure en de invloed van voor de jeugd belangrijke opinieleider. Zich afzetten tegen de cultuur van de ouders enz enz.
TGR- Kletskop
Lavendel schreef:
Enerzijds met je eens, anderzijds niet. Ik zit bij een politiek georienteerde studentenvereniging en je hebt toch wel veel verschillende situaties. Uiteraard genoeg studenten die meegaan in de ideeen van hun ouders, maar ook studenten met ouders die er vrij weinig mee bezig zijn of die zelfs hele andere denkbeelden hebben dan hun ouders. Ook zie ik dat veel jongeren juist tijdens hun studententijd meer over politiek na gaan denken (en dan eventueel van mening veranderen). Ik denk trouwens ook dat het sowieso best gezond is dat/als je politieke voorkeur varieert met de jaren en ik denk dat je daar in dermate "verzuilde" samenleving als Noorwegen politiek gezien wel lijkt te zijn, niet echt de ruimte voor krijgt.
Nu snap ik ook wel dat je als SP stemmer niet opeens VVD zult gaan stemmen, maar toch, ik weet niet. Ik vind het een beetje verkrampt overkomen dat jonge kinderen al in zo'n netwerk van politieke persoonlijkheden terecht komen en zich er in de meeste gevallen niet meer uit losweken. Ik heb het gevoel dat ons land je meer bewegingsvrijheid biedt.
Antibes- Ratel
TGR schreef:
Ik weet niet hoe groot de invloed van ouders is op het kind, maar rond de puberteit zal dat veel minder zijn dan ouders eigenlijk willen. Denk aan peer pressure en de invloed van voor de jeugd belangrijke opinieleider. Zich afzetten tegen de cultuur van de ouders enz enz.
Dat vind ik ook een sterk punt, ik denk persoonlijk zelfs dat zo'n zomerkamp met leeftijdsgenoten en rolmodellen wellicht wel een grotere invloed heeft op de denkbeelden van een 15 jarige dan de standpunten van de ouders.
Antibes- Ratel
TGR schreef:Lavendel schreef:Antibes schreef:Lavendel schreef:Ik denk dat die kampen er niet zoveel toe doen. Als ze in Noorwegen over het algemeen al zo politiek betrokken zijn zullen die kinderen ook wel door hun ouders al een bepaalde richting opgeduwd worden. Misschien dat zo'n kamp ze wat sterker vormt, maar de basis zal er al zijn.
Klopt, maar ik denk niet dat het afzetten tegen de ouders zich dan uit in het bezoeken van een politiek getint zomerkamp wat afwijkt van de politieke voorkeur van het gezin. Ik denk dat deze groep daar weer net te jong voor is. Of er moet wel een ontzettende charismatische opinieleider zijn.
Ik heb het idee dat die jeugdkampen in Noorwegen toch meer gezien moeten worden als een gewoon jeugdkamp maar dan toevallig georganiseerd door een politieke partij ipv zoals ze bij ons vanuit sportclubs/ vrijetijdsverenigingen ed.
Lavendel- Ratel
Antibes schreef:TGR schreef:
Dat vind ik ook een sterk punt, ik denk persoonlijk zelfs dat zo'n zomerkamp met leeftijdsgenoten en rolmodellen wellicht wel een grotere invloed heeft op de denkbeelden van een 15 jarige dan de standpunten van de ouders.
Als je er eenmaal bent waarschijnlijk wel ja. Maar je moet eerst de keuze maken er naar toe te gaan.
Lavendel- Ratel
Lavendel schreef:Antibes schreef:TGR schreef:
Als je er eenmaal bent waarschijnlijk wel ja. Maar je moet eerst de keuze maken er naar toe te gaan.
Als al je vriendjes en die ene leuke jongen daar zit....
TGR- Kletskop
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Goed idee bedacht!
» Enig idee wat dit is?
» Ipad - basisscholen, goed idee of niet?
» Koelkast doet t niet goed meer, iemand een idee?
» Kruispunt over Utoya (Breivikaanslag)
» Enig idee wat dit is?
» Ipad - basisscholen, goed idee of niet?
» Koelkast doet t niet goed meer, iemand een idee?
» Kruispunt over Utoya (Breivikaanslag)
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: