Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan dit?

+10
Toet
Alias
Sjaantje
Mamsie
luisa
Susan
Beachgirl
Dora
Antibes
Burn
14 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Hoe kan dit?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 18:25

Ik denk dat als het dagcafe gesloten zou worden, het veel zou schelen kwa gezelligheid...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 19:08

Dan wordt het nog minder gezellig.

Afgeven op het dagtopic omdat je het daar toevallig niet leuk vindt of geen aandluiting vindt, vind ii zo kinderachtig. Dr sfeer in sommige andere topics is pas het probleem.

Ik de zwangerschapstopics vind ik ook geen aansluiting. Daar kom ik ook niet tussen, volg ik de verhalen ook niet en ook daar worden andere vragen en gesprekken tussendoor gevoerd. Sommigen komen nooit buiten die pijler. En wat dan nog?

Ook eigen verantwoordelijkheid. Open zelf topics, die zelf vrolijk, start zelf een klets- of goede morgen topic als je dat mist. Of ga weg en klaag niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 19:19

Daarnaast denk ik dat ook veel mensen steun hebben. Doordat je elkaar wat beter kent, vaker spreekt en verhalen volgt vraag je sneller advies of plaats je 'heftige' of persoonlijke dingen. Ijk vind dat een fijne eigenschap van het dagcafe. Ook vind ik het fijn om te zien dat mensen ook echt die steun en hulp ervaren en soms echt vooruit komen of stap naar hulp nemen.

Sommige posts en gesprekken worden later inderdaad veranderd in sterretjes. Maar alleen de nieuwsgierig aangelegden die daar last van hebben, want anderen zouden het begrijpen. Genoeg topics met persoonlijke ôf gevoelige info worden later weer verwijderd. Niets anders dan in het dagcafe. Alleen daar kun je niet het hele topic laten verwijderd.

Iedereen is welkom in het dagcafe. Maar je kan niet verwachten dat je meteen antwoord krijgt als je binnen komt vallen met lap tekst. Maar op welke plek, werk, verjaardag enz. Is dat wel? Je kan nergens zo binnenkomen in een al lopend gesprek.

Kom niet aan het dagcafe, jongeh.
Ik denk serieus dat dat alleen maat Forummers gaat kosten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 19:50

Ik zeg ook gewoon wat ik vind. Ik merk alleen als ik eens iets post met een beetje inhoud, of een sterke mening er gewoon GEEN reactie op komt en dat vind ik saai/oppervlakkig/jammer.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 19:55

mozzarella schreef:Ik zeg ook gewoon wat ik vind. Ik merk alleen als ik eens iets post met een beetje inhoud, of een sterke mening er gewoon GEEN reactie op komt en dat vind ik saai/oppervlakkig/jammer.
De test gister, met Reva, was ook hilarisch en om te huilen tegelijkertijd..
laughcry laughcry

Mensen negeren serieuze posts massaal en wanneer je post 'ik kan wel janken Sad ' zijn de eerste tig posts voor jou met vragen en knuffels.
Ik houd sowieso niet van dat soort posts. Post gewoon je verhaal en check of vraag niet eerst het podium..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 19:58

Ow echt? Dat heb ik niet meegekregen maar kan ik me wel meteen voorstellen inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  TGR di 26 jul 2011 - 20:17

Er zijn weinig bruisende mensen. De mensen die nog enigszins bruisend zijn worden overruled door van die saaie kliekjes die dit forum gebruiken om te chatten met elkaar.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Jeanette di 26 jul 2011 - 21:24

Na regen komt zonneschijn zullen we maar zeggen. laughcry

Je moet het zelf ook gezellig maken natuurlijk. Als ik het forum even niks meer aan vindt, ben ik er gewoon een paar dagen niet. En daarna begint het toch weer te kriebelen haha.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 4:06

TGR schreef:Er zijn weinig bruisende mensen. De mensen die nog enigszins bruisend zijn worden overruled door van die saaie kliekjes die dit forum gebruiken om te chatten met elkaar.

Hoe kan dit? - Pagina 4 Applaus-smiley Hoe kan dit? - Pagina 4 Smiley_lol

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 4:11

Ik denk dat het 'ingekakte' deels komt omdat er een vaste groep mensen is ontstaan als overblijfsel van het vorige forum. Er komen nauwelijks nieuwe mensen en dezelfde mensen blijven actief reageren. Het valt me wel op dat er de afgelopen week weer veel meer activiteit is en dat er wat meer leven is.

Qua Dagcafe, eerder had ik het idee dat ik daar genegeerd werd (heb ik soms nog steeds). Het voelt een beetje zoals een topic waar je moet schreeuwen om aandacht om je verhaal te mogen/kunnen doen en een reactie te krijgen. Soms is het ook wel een beetje een dramatopic, waar veel weggehaald word ivm privacy. Dagcafe is eigenlijk een verkapte chat, die soms zo snel gaat dat mensen elkaars reacties nauwelijks bij kunnen houden. Kortom Dagcafe is leuk, zoals het niet al te druk is. Daarbij zitten er eigenlijk altijd dezelfde mensen, en ik kan me voorstellen dat sommige mensen van een bepaald persoon geen commentaar willen (heb ik niet, maar beeld je even in!). Eigenlijk zou je hiervoor eerder een soort (groeps)chat moeten hebben dan een topic....

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 4:14

TGR schreef:Er zijn weinig bruisende mensen. De mensen die nog enigszins bruisend zijn worden overruled door van die saaie kliekjes die dit forum gebruiken om te chatten met elkaar.

Ik vind jou altijd best bruisend met dit soort uitspraken. nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 4:23

Ik denk dat het komt doordat we hier allemaal al járen zitten en we veranderd zijn van bruisende jonge meiden naar ingekakte, samenwonende/getrouwde, kinderen hebbende/willende ouwe zure saaie taarten (enkele uitzonderingen daargelaten waaronder natuurlijk jij, TGR).

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 27 jul 2011 - 4:29

Ik denk dat het forum sowieso al gezelliger zou worden zonder dat er steeds van die discussies ontstaan over (het gebrek aan) gezelligheid van het forum. Die dagcafé-discussie is zo uitgemolken. We weten het wel, de mensen die veel in het dagcafé posten, verdedigen hun plekje, en de mensen die er niks mee hebben, zeiken het dagcafé af. We komen er niet uit, dus waarom daar steeds opnieuw mee ingaan, om er steeds opnieuw achter te komen dat er niets verandert.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 4:34

Ik heb niks tegen het dagcafé hoor :P

Persoonlijk denk ik wel dat daardoor wat minder topics geopend worden.
Daar komt bij dat ik vind dat er op alle slakken zout gelegd wordt.

Spellingsfouten, teveel geld, teveel reizen, te rechts, te oude-wijverig, oude koeien die keer op keer uit de sloot getrokken worden... Dat komt m.i. niet ten goede van het forum.

Uiteraard, discussies zijn goed maar er zijn mensen die zich werkelijk alles aantrekken en zich over alles druk maken.
Een lolletje mag niet meer en wordt keer op keer gigantisch uit zijn verband getrokken.
En ik heb ook het idee dat er veel meer "groepjes" zijn dan op het vorige forum.

Maar goed, het zal mij verder een worst wezen eigenlijk.
Ik kom nog met name in het zwangerschaps-topic en lees en reageer links en rechts wat mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 9:07

Ik ben het helemaal eens met Antibes.
Ik type wel eens een heel stuk maar post het dan toch maar niet omdat ik weet dat ik dan alleen maar gezeik over me heen krijg. Ik ben gewoon niet zo goed in het onderbouwen van sommige dingen en dat wordt dan wel van je verwacht. Ook ben ik het ermee eens dat er veel minder topics worden geopend door het Dagcafe. Daar wordt zoveel besproken dat je de helft niet mee krijgt als je er niet 24/7 mee leest. Ik vind het ook niet leuk dat er dan van die "prive" gesprekken gehouden worden onderling, dat kan ook wel op msn ofzo.
Ik moet zeggen dat ik ook minder post dan op het oude forum en dat eigenlijk best jammer vindt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

Permissies van dit forum: