Hoe kan dit?
+10
Toet
Alias
Sjaantje
Mamsie
luisa
Susan
Beachgirl
Dora
Antibes
Burn
14 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hoe kan dit?
Oh, ik vind het dagcafé ook helemaaaaaaaaal niet de oorzaak van het probleem hoor! Maar dat was al duidelijk hoop ik..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
In mijn persoonlijke geval is het ook zo dat ik een vergeetmuts-eerste-klas ben (zéker nu ik vandaag 33 ben geworden ) dus ik beperk me min of meer bewust tot een wat kleinere groep waar ik vaker op reageer. Heel veel namen en details onthou ik gewoonweg niet, dus ook al lees ik bijna alles, ik reageer lang niet overal op. Kan me voorstellen dat daardoor ook het algehele gevoel van 'kliek' ontstaat, al voel ik dat dan niet zo.
Overall gesproken denk ik dat het wel weer aantrekt, al is dit natuurlijk een heel ander forum dan het vorige en daardoor zal ook zeker verschil te merken zijn!
Overall gesproken denk ik dat het wel weer aantrekt, al is dit natuurlijk een heel ander forum dan het vorige en daardoor zal ook zeker verschil te merken zijn!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Joy_ schreef:Beachgirl_24 schreef:Ik vond het vroegere forum leuker... de "oude" website lay out e.d. bedoel ik dan.
Nu is het alleen een op zichzelf staand forum... verder niks. En dat vind ik jammer.
Dit vind ik een beetje flauw. Dit forum is door een aantal goedbedoelende forummers opgezet omdat het oude forum stopte. Dat oude forum was in handen van een echte webredactie van een tijdschrift. Dit forum is gewoon opgezet en nog belangrijker wordt onderhouden in de vrije tijd van vrijwillige forummers die hun best doen. Er is een nieuwe website er om heen in de aanmaak, zodat we meer worden dan een forum, maar dat kost tijd (en ik weet eigenlijk niet hoe het er nu mee staat), want ook dat moet allemaal in de vrije tijd gebeuren en moet eerst uitgevonden worden hoe dat allemaal precies werkt. Maar er zijn zeker plannen om het uit te breiden.
(en nee ik ben hier niet eentje van, dat is niet waarom ik dit zeg, maar gewoon omdat het een beetje simpel gedacht is van je zo).
Snap ik wel maar voorheen had je wel meer om over te praten. Het magazine, de site, winacties, andere acties e.d.
Alle respect voor de mensen die dit opgezet hebben, maar ik kan niet wachten tot er een "jasje" omheen zit.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Sjaantje schreef:In mijn persoonlijke geval is het ook zo dat ik een vergeetmuts-eerste-klas ben (zéker nu ik vandaag 33 ben geworden ) dus ik beperk me min of meer bewust tot een wat kleinere groep waar ik vaker op reageer. Heel veel namen en details onthou ik gewoonweg niet, dus ook al lees ik bijna alles, ik reageer lang niet overal op. Kan me voorstellen dat daardoor ook het algehele gevoel van 'kliek' ontstaat, al voel ik dat dan niet zo.
Nou dat ligt niet aan je leeftijd hoor. Ik kan al die namen ook echt niet onthouden, en al helemaal niet als alles afgekort wordt!
Beachgirl- Kletskop
Beachgirl_24 schreef:Joy_ schreef:Beachgirl_24 schreef:Ik vond het vroegere forum leuker... de "oude" website lay out e.d. bedoel ik dan.
Nu is het alleen een op zichzelf staand forum... verder niks. En dat vind ik jammer.
Dit vind ik een beetje flauw. Dit forum is door een aantal goedbedoelende forummers opgezet omdat het oude forum stopte. Dat oude forum was in handen van een echte webredactie van een tijdschrift. Dit forum is gewoon opgezet en nog belangrijker wordt onderhouden in de vrije tijd van vrijwillige forummers die hun best doen. Er is een nieuwe website er om heen in de aanmaak, zodat we meer worden dan een forum, maar dat kost tijd (en ik weet eigenlijk niet hoe het er nu mee staat), want ook dat moet allemaal in de vrije tijd gebeuren en moet eerst uitgevonden worden hoe dat allemaal precies werkt. Maar er zijn zeker plannen om het uit te breiden.
(en nee ik ben hier niet eentje van, dat is niet waarom ik dit zeg, maar gewoon omdat het een beetje simpel gedacht is van je zo).
Snap ik wel maar voorheen had je wel meer om over te praten. Het magazine, de site, winacties, andere acties e.d.
Alle respect voor de mensen die dit opgezet hebben, maar ik kan niet wachten tot er een "jasje" omheen zit.
werd daar ooit over gepraat dan? Kan ik me niet herinneren. En ja, komt wel weer. Alhoewel zonder winacties neem ik aan, tenzij er een sponsor gevonden wordt, maar niet uit eigen hand natuurlijk.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Het gaat ook om de manier waar op, bij de zogenaamde 'groepjes'. Bij sommige krijg ik het idee dat het altijd even extra benadrukt moet worden. Sorry als ik iets verkeerd zeg maar ik hoef niet altijd te lezen in elk willekeurig topic wie elkaar lief vind, wie elkaar wil meeten of gemeet heeft en hoe gezellig het daar was. Ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een buitengesloten gevoel geeft. Ik heb ook (goed) contact met mensen buiten het forum, maar dat hoef ik hier niet van de daken te schreeuwen, tenzij het topic daarvoor bedoeld is.
Verder snap ik het probleem dagcafé wel, hoewel ik daar zelf ook regelmatig zit. Hierdoor worden zeker minder topics geopend. Maar ik snap dan weer niet waarom het niet laagdrempelig zou zijn, iedereen is er meer dan welkom.
Het 'jasje' om het forum mis ik niet zo. Ik vind dit forum verder prima en leuk.
Verder snap ik het probleem dagcafé wel, hoewel ik daar zelf ook regelmatig zit. Hierdoor worden zeker minder topics geopend. Maar ik snap dan weer niet waarom het niet laagdrempelig zou zijn, iedereen is er meer dan welkom.
Het 'jasje' om het forum mis ik niet zo. Ik vind dit forum verder prima en leuk.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
+ 10.000 (heb genoeg punten. Kan wel wat missen..)Antibes schreef:toetje_ schreef:Ik vind het wel een heel erg ons kent ons forum geworden. Met veel kliekjes idd. Ook vind ik nog steeds alles veel te zoetsappig, er mag niks 'verkeerd' gezegt worden. Gebeurd dat wel, word je vaak op persoonlijke dingen (uit het verleden) gepakt.
Heel erg eens. =)
Gast- Gast
toetje_ schreef:
Op zich wordt er wel gezegd dat het laagdrempelig is, en iedereen kan meeschrijven, maar als er altijd zo goed als dezelfde mensen komen die dingen schrijven als 'halloooo daar ben ik weer terug van de kapper' of 'jij bent mijn schatje vriendinnetje je weet toch', heb ik daar niet zo veel mee. En van de dingen waar wel serieus over gekletst wordt, wordt of de helft weggehaald, of ik begrijp het niet want ik ken de voorgeschiedenis niet.
De vroegere kletstopics werden meestal door verschillende mensen geopend en mensen reageerden er in als ze daadwerkelijk wat te vertellen hadden, niet omdat ze de hele dag zo nodig wilden kletsen.
Het is gewoon een andere dynamiek.
Ik ben nu wel weer terug op het forum maar vind het wel heel fijn dat ik niet meer overal op 'hoef' te reageren van mezelf, ik forum veel minder en dat voelt wel lekker.
Marin- Lady Post-a-lot
Maar joy, de reacties waar jij het nu over hebt zouden zonder dagcafe dus niet geplaatst worden. Die ontstaan door het dagcafe. Dus als het dagcafe en de 'kliek' er niet zouden zijn, verandert dat niets aan het forum.
Er zouden misschien alleen meer topics komen met kleine vragen. Goede morgen topics kunnen toch nog steeds en naast het dagcafe als daar behoefte aan is!?
Vind t dagcafe ook niet heel anders dan sommige zwangersschaptopics. Of het doen-topic.
Er zouden misschien alleen meer topics komen met kleine vragen. Goede morgen topics kunnen toch nog steeds en naast het dagcafe als daar behoefte aan is!?
Vind t dagcafe ook niet heel anders dan sommige zwangersschaptopics. Of het doen-topic.
Gast- Gast
Maar dit is iets dat toch geheel aan jezelf (= de forumster in het algemeen) ligt? Of interpreteer ik je nu verkeerd?Joy_ schreef:Ik ben nu wel weer terug op het forum maar vind het wel heel fijn dat ik niet meer overal op 'hoef' te reageren van mezelf, ik forum veel minder en dat voelt wel lekker.
Verder ben ik het met Smikkell eens, dat is ook zo ongeveer wat ik net al probeerde uit te leggen.
Haha nee maar ik vind reacties als 'hoooi' of 'ik ben dronken' nou niet bepaald iets toevoegen. Maar goed, blijkbaar anderen wel, dus daar is het dagcafe dan prima voor.
Maar ik blijf het jammer vinden dat er daardoor wel minder andere kletstopics geopend worden waar ik het vroeger wel naar m'n zin had. Maar misschien ben ik daar ook zelf in veranderd, I don't know.
Ik vind van die grootschalige topics sowieso niet zo heel leuk inderdaad, maar met een bepaald doel (zwanger/date) nog wel leuk om bij te houden. Dagcafe is als buitenstaander gewoon niet aan te beginnen.
Maar ik blijf het jammer vinden dat er daardoor wel minder andere kletstopics geopend worden waar ik het vroeger wel naar m'n zin had. Maar misschien ben ik daar ook zelf in veranderd, I don't know.
Ik vind van die grootschalige topics sowieso niet zo heel leuk inderdaad, maar met een bepaald doel (zwanger/date) nog wel leuk om bij te houden. Dagcafe is als buitenstaander gewoon niet aan te beginnen.
Marin- Lady Post-a-lot
Sjaantje schreef:Maar dit is iets dat toch geheel aan jezelf (= de forumster in het algemeen) ligt? Of interpreteer ik je nu verkeerd?.Joy_ schreef:Ik ben nu wel weer terug op het forum maar vind het wel heel fijn dat ik niet meer overal op 'hoef' te reageren van mezelf, ik forum veel minder en dat voelt wel lekker.
Oh ja ik weet ook eigenlijk niet waarom ik 't zei, had niet echt direct iets te maken met dit topic..Meer een soort indekking voordat er opmerkingen over komen ofzo
Marin- Lady Post-a-lot
Haha ok, prima hoor Ik herken het op zich wel, al klinkt dat misschien raar aangezien ik tegenwoordig vaak op het forum ben.
Oh en n.a.v. je voorlaatste post wilde ik nog even opmerken dat we toch allemaal als 'buitenstaander' begonnen zijn in het dagcafé? Of dram ik nu te ver door? Ik heb het gevoel dat ik niet goed duidelijk kan maken wat ik precies bedoel dus daarom ga ik er misschien te lang over door.
Maar ik ben er vandoor, dus jullie hoeven niet bang te zijn voor nóg een post van mijn kant
Oh en n.a.v. je voorlaatste post wilde ik nog even opmerken dat we toch allemaal als 'buitenstaander' begonnen zijn in het dagcafé? Of dram ik nu te ver door? Ik heb het gevoel dat ik niet goed duidelijk kan maken wat ik precies bedoel dus daarom ga ik er misschien te lang over door.
Maar ik ben er vandoor, dus jullie hoeven niet bang te zijn voor nóg een post van mijn kant
Maar joy, die kletstopics zou je ook zelf kunnen openen als je daar behoefte aan hebt?
En als die posts in het dagcafe zo nutteloos zijn of velen niet bevallen, wees dan blij dat ze zich beperken tot het dagcafe.
En als die posts in het dagcafe zo nutteloos zijn of velen niet bevallen, wees dan blij dat ze zich beperken tot het dagcafe.
Gast- Gast
Wederom +1Smikkell schreef:Maar joy, die kletstopics zou je ook zelf kunnen openen als je daar behoefte aan hebt?
Deze periodes en discussies zijn er altijd geweest. En ook toen was het een jaar eerder altijd beter. Ook op het vorige forum en ook zonder dagcafe.
Ik heb het idee dat door het dagcafe ook veel mensen actiever zijn geworden en dagelijks langs komen. Misschien was het anders wel nog stiller.
Ik heb het idee dat door het dagcafe ook veel mensen actiever zijn geworden en dagelijks langs komen. Misschien was het anders wel nog stiller.
Gast- Gast
Nou ja alles wat ik probeer te zeggen is dat de dynamiek is veranderd en dat vind ik jammer. En ik denk dat het dagcafe daar onder andere reden voor is. That's all. Het komt keer op keer terug dit onderwerp, dus lijkt me wel duidelijk dat er 'iets' is wat niet helemaal lekker loopt tussen de dagcafe-posters en de non-dagcafe-posters. En dat kan een reden zijn waarom het hier wat veranderd is.
Marin- Lady Post-a-lot
en zo is er elk jaar wel weer een andere reden voor het zelfde probleem.Joy_ schreef:Nou ja alles wat ik probeer te zeggen is dat de dynamiek is veranderd en dat vind ik jammer. En ik denk dat het dagcafe daar onder andere reden voor is. That's all. Het komt keer op keer terug dit onderwerp, dus lijkt me wel duidelijk dat er 'iets' is wat niet helemaal lekker loopt tussen de dagcafe-posters en de non-dagcafe-posters. En dat kan een reden zijn waarom het hier wat veranderd is.
Gast- Gast
Precies.
Komt wel weer goed.
Komt wel weer goed.
Marin- Lady Post-a-lot
Dat dagcafe is écht het probleem niet, die kribbigheid is bepalender lijkt me, in combinatie met die zoetsappigheid (sowieso vind ik die twee een nare combinatie, doet me denken aan hypocriet pubermeisjesgedrag). En die zie ik beide alleen maar vaker naar boven komen ipv afzwakken. Nee, zolang dat niet verandert (en ik zou niet weten hoe, tenzij we hier met zijn allen gaan zitten reflecteren) heb ik er een hard hoofd in. Ik denk dat de kritiek blijft en zelfs zal groeien (of dat er meer mensen gaan vertrekken). Lekkere doemdenker ben ik hè?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Mee eens.Smikkell schreef:Maar joy, die kletstopics zou je ook zelf kunnen openen als je daar behoefte aan hebt?
Diegene die altijd voor elke scheet een topic opent wordt ook altijd afgezeken, dus jaa dan maar
Liever in het dagcafe... Maarja helaas komt zij daar volgens mij nooit.
Beachgirl- Kletskop
Beachgirl_24 schreef:Mee eens.Smikkell schreef:Maar joy, die kletstopics zou je ook zelf kunnen openen als je daar behoefte aan hebt?
Diegene die altijd voor elke scheet een topic opent wordt ook altijd afgezeken, dus jaa dan maar
Liever in het dagcafe... Maarja helaas komt zij daar volgens mij nooit.
Zij als in ik?
Ik kwam er wel eens, maar ik kan me er niet goed in mengen. Het gaat te snel voor mij en de helft vind ik niet interessant. Dus nee nu kom ik er niet meer.
Marin- Lady Post-a-lot
Nee hoor joy jou bedoel ik niet. Denk even goed ma dan weet je het wel.
Beachgirl- Kletskop
Oh sorry ik had de eerste zin niet gelezen.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: