Hoe kan dit?
+10
Toet
Alias
Sjaantje
Mamsie
luisa
Susan
Beachgirl
Dora
Antibes
Burn
14 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hoe kan dit?
Storm schreef:Bedoel je dat er veel meer mensen in die topics posten en dat het daarom zo rustig is?Mamsie schreef:Beachgirl_24 schreef:Hoe bedoel je?? Juist doordat die topics er zijn... of??Mamsie schreef:Ook door het dag/nacht cafe vind ik het ingekakt.
Ja.
Ja en daardoor minder topics openen. ( al zouden het dan misschien alleen maar slap gelul of zeur topics zijn )
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Storm schreef:Bedoel je dat er veel meer mensen in die topics posten en dat het daarom zo rustig is?Mamsie schreef:Beachgirl_24 schreef:Hoe bedoel je?? Juist doordat die topics er zijn... of??Mamsie schreef:Ook door het dag/nacht cafe vind ik het ingekakt.
Ja.
Ja en daardoor minder topics openen. ( al zouden het dan misschien alleen maar slap gelul of zeur topics zijn )
Ja en daar reageren vaak mensen heel erg op elkaar die elkaar goed kennen. Ik kom bij voorbaat al niet in zo'n topic omdat het me te snel gaat, en ik vaak toch niet mee kan praten.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook het idee dat er door het dagcafe een soort mega-kliek ontstaan, in tegenstelling tot de kleinere groepjes op vorige forum vanwege echte "kliks".
Verder vind ik vooral het op je tenen moeten lopen omdat alles té snel negatief opgevat wordt en er téveel om verantwoording wordt gevraagd een probleem. Ik heb serieus nog vaak genoeg dat ik een topic of een reactie met interesse lees, maar dan of al zie hoe er op zo'n topic/post gereageerd is of me al kan indenken wat ik vervolgens over me heen kan krijgen. En dan kruis ik het schermpje dus maar weg.
Er wordt gewoon teveel gezeurd, mensen voelen zich te snel aangevallen en er moet teveel op de woorden gepast worden. Wat twee kanten op werkt: het niet meer reageren van mensen óf het overdreven onderbouwd reageren, waardoor iedereen het in feite met die uiterst politiek correcte (daar hebben we hem weer) genuanceerde mening wel eens móet zijn.
Maar ik denk echt dat de kern ligt in het aangevallen voelen/zeuren!
Verder vind ik vooral het op je tenen moeten lopen omdat alles té snel negatief opgevat wordt en er téveel om verantwoording wordt gevraagd een probleem. Ik heb serieus nog vaak genoeg dat ik een topic of een reactie met interesse lees, maar dan of al zie hoe er op zo'n topic/post gereageerd is of me al kan indenken wat ik vervolgens over me heen kan krijgen. En dan kruis ik het schermpje dus maar weg.
Er wordt gewoon teveel gezeurd, mensen voelen zich te snel aangevallen en er moet teveel op de woorden gepast worden. Wat twee kanten op werkt: het niet meer reageren van mensen óf het overdreven onderbouwd reageren, waardoor iedereen het in feite met die uiterst politiek correcte (daar hebben we hem weer) genuanceerde mening wel eens móet zijn.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik denk niet dat het door het dag/ nachtcafe zo rustig is, want ook in dat topic is het regelmatig rustig.
Wel vind ik het nadeel van het dagcafe dat er kliekjes ontstaan, maargoed, gooi irl een groep mensen bij elkaar en er zulen altijd kliekjes ontstaan en degenen die daar dan minder vaak bij aanwezig kunnen zijn kunnen er dan buiten vallen.
Ik denk zeker dat de vakantietijd meespeelt, en volgens mij kende het oude forum ook regelmatig rustige perioden en perioden dat mensen het forum ingekakt vonden.
Wel vind ik het nadeel van het dagcafe dat er kliekjes ontstaan, maargoed, gooi irl een groep mensen bij elkaar en er zulen altijd kliekjes ontstaan en degenen die daar dan minder vaak bij aanwezig kunnen zijn kunnen er dan buiten vallen.
Ik denk zeker dat de vakantietijd meespeelt, en volgens mij kende het oude forum ook regelmatig rustige perioden en perioden dat mensen het forum ingekakt vonden.
Gast- Gast
Dat van die megakliek, daar ben ik het dan wel mee eens, dat idee heb ik ook wel een beetje.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Dat van die megakliek, daar ben ik het dan wel mee eens, dat idee heb ik ook wel een beetje.
+ 5
Onee, wacht ik ben geen kliek. + 1
Gast- Gast
Antibes schreef:Ik heb ook het idee dat er door het dagcafe een soort mega-kliek ontstaan, in tegenstelling tot de kleinere groepjes op vorige forum vanwege echte "kliks".
Ik zal waarschijnlijk de enige zijn....maar +1!
Gast- Gast
Antibes schreef:Ik heb ook het idee dat er door het dagcafe een soort mega-kliek ontstaan, in tegenstelling tot de kleinere groepjes op vorige forum vanwege echte "kliks".
Dit is dus precies hoe ik het ervaar!
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Je hebt inderdaad een punt, Antibes.
En dat van die megakliek klopt ook wel, maar ik vind dat geen nadeel (goh )
En dat van die megakliek klopt ook wel, maar ik vind dat geen nadeel (goh )
Gast- Gast
HeartBeat schreef:Antibes schreef:Ik heb ook het idee dat er door het dagcafe een soort mega-kliek ontstaan, in tegenstelling tot de kleinere groepjes op vorige forum vanwege echte "kliks".
Ik zal waarschijnlijk de enige zijn....maar +1!
Haha, nee hoor, sowieso al niet de enige, dat wéét ik namelijk..
Antibes- Ratel
Aan de reacties te zien inderdaad niet Je kan hier niks zeggen, tenzij je met de mening van de menigte mee gaat.
Gast- Gast
HeartBeat schreef:Aan de reacties te zien inderdaad niet Je kan hier niks zeggen, tenzij je met de mening van de menigte mee gaat.
Zeg je dat nu omdat iedereen dat zegt?
Gast- Gast
Zero schreef:HeartBeat schreef:Aan de reacties te zien inderdaad niet Je kan hier niks zeggen, tenzij je met de mening van de menigte mee gaat.
Zeg je dat nu omdat iedereen dat zegt?
Haha, ja anders krijg ik dadelijk iedereen tegen me! ik kijk wel uit.
Gast- Gast
Ik heb trouwens niet het idee dat je niks kan zeggen. Ik zeg altijd wel gewoon wat ik vind.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik heb trouwens niet het idee dat je niks kan zeggen. Ik zeg altijd wel gewoon wat ik vind.
Ik moet zeggen dat ik altijd het gevoel heb dat er een soort onuitgesproken respect naar jou gaat. Waarschijnlijk omdat je meestal politiek correct antwoord geeft, dat hoe oneens iemand het ook met je kan zijn, er geen rede is om daarover in discussie te gaan.
Men ontvangt jouw mening sneller als opbouwende kritiek denk ik.
Gast- Gast
Nu moet ik zeggen dat er bij mij van dit forum meer blijft hangen omdat ik hier wél post (het oude forum gaf steeds errors dus ik heb jarenlang bijna alleen maar meegelezen) maar ik denk dat er enerzijds wel een kern van waarheid in de 'kliek' zit maar wat mij betreft is iedereen welkom om aan te sluiten bij die 'kliek'. Ik snap ook dat het niet altijd even makkelijk is om ertussen te komen, maar dat heeft even tijd nodig. Als ik op een feestje ben waar ik aansluit bij mensen die ik niet goed ken, luister ik eerst toch ook even mee naar het gesprek voordat ik me er in meng? En hoe meer het gesprek vordert, hoe beter ik in het gesprek mee kan doen? Naar mijn idee is dat ongeveer hetzelfde als wat in het dagcafé speelt, alleen dan op andere schaal.
Bovendien vind ik het dagcafé ideaal voor losse praat, dingen die niet per sé een eigen topic waardig zijn. Er wordt nu al vaak gezegd over sommige topics 'Moet je dáár nu een topic voor openen?' en dat zal alleen maar meer worden als het dagcafé niet zou bestaan. Met andere woorden: je zit met een grote groep mensen die wisselend van samenstelling online zijn, dus er zijn altijd forumsters aanwezig die zich aan iets storen en een andere groep stoort zich weer ergens anders aan.
Wat het dagcafé betreft: ik vind het een heerlijk topic! Waarom? Omdat ik heel veel alleen thuis ben en niemand heb om mee te bankhangen of te kletsen. Dus dat doe ik 'virtueel' met jullie. Lekker een beetje slap ouwehoeren, af en toe eens wat zinnigs tussendoor. Ik zou bijna zeggen: 'mijn bank is groot genoeg, laat maar lekker meer mensen aansluiten!'
Bovendien vind ik het dagcafé ideaal voor losse praat, dingen die niet per sé een eigen topic waardig zijn. Er wordt nu al vaak gezegd over sommige topics 'Moet je dáár nu een topic voor openen?' en dat zal alleen maar meer worden als het dagcafé niet zou bestaan. Met andere woorden: je zit met een grote groep mensen die wisselend van samenstelling online zijn, dus er zijn altijd forumsters aanwezig die zich aan iets storen en een andere groep stoort zich weer ergens anders aan.
Wat het dagcafé betreft: ik vind het een heerlijk topic! Waarom? Omdat ik heel veel alleen thuis ben en niemand heb om mee te bankhangen of te kletsen. Dus dat doe ik 'virtueel' met jullie. Lekker een beetje slap ouwehoeren, af en toe eens wat zinnigs tussendoor. Ik zou bijna zeggen: 'mijn bank is groot genoeg, laat maar lekker meer mensen aansluiten!'
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Ja maar Sjaantje, ik snap wel dat iedereen welkom is om zich aan te sluiten bij de kliek, maar ik wil juist geen kliek!
Gast- Gast
luisa schreef:Antibes schreef:Ik heb ook het idee dat er door het dagcafe een soort mega-kliek ontstaan, in tegenstelling tot de kleinere groepjes op vorige forum vanwege echte "kliks".
Dit is dus precies hoe ik het ervaar!
Ik ook wel, niet bij alle topics maar bij een aantal zeker wel. Soms wordt er erg afgedwaald en ontstaat er naar mijn idee een hele andere discussie dan dat de intentie van het topic was. Dat vind ik wel jammer ook omdat dit het topic minder goed te doorlopen maakt voor mij.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Ik vind het wel een heel erg ons kent ons forum geworden. Met veel kliekjes idd. Ook vind ik nog steeds alles veel te zoetsappig, er mag niks 'verkeerd' gezegt worden. Gebeurd dat wel, word je vaak op persoonlijke dingen (uit het verleden) gepakt.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Het gaat er ook niet om dat ik een kliek 'wil' maar het gebeurt gewoon en ik denk dat je dat niet tegenhoudt. Vóór het dagcafé gebeurde dat ook al, alleen dan op kleinere schaal. In mijn ogen dan. En dat bedoel ik niet afkeurend, maar meer als algemene opmerking.
Voorheen had je ook al dat bepaalde forumsters meer op elkaar reageerden omdat ze buiten het forum om ook contact hadden. Valt dat ook onder 'kliek'? Of wanneer is het dan wel een 'kliek'?
Dit is overigens niet aanvallend bedoeld ofzo, ik denk hier wel eens serieus over na. Maar ik kom er niet uit waar de grens zou liggen...
Voorheen had je ook al dat bepaalde forumsters meer op elkaar reageerden omdat ze buiten het forum om ook contact hadden. Valt dat ook onder 'kliek'? Of wanneer is het dan wel een 'kliek'?
Dit is overigens niet aanvallend bedoeld ofzo, ik denk hier wel eens serieus over na. Maar ik kom er niet uit waar de grens zou liggen...
Sjaantje schreef:Het gaat er ook niet om dat ik een kliek 'wil' maar het gebeurt gewoon en ik denk dat je dat niet tegenhoudt. Vóór het dagcafé gebeurde dat ook al, alleen dan op kleinere schaal. In mijn ogen dan. En dat bedoel ik niet afkeurend, maar meer als algemene opmerking.
Voorheen waren de groepjes nauwelijks groepjes te noemen.. Met 2/3 personen was je er vaak wel, misschien dat er een incidenteel groepje van 4/5 was, maar dat was het ECHT. Dat levert qua sfeer natuurlijk iets heel anders op, 5 groepjes van 5 of één van 25!
Antibes- Ratel
toetje_ schreef:Ik vind het wel een heel erg ons kent ons forum geworden. Met veel kliekjes idd. Ook vind ik nog steeds alles veel te zoetsappig, er mag niks 'verkeerd' gezegt worden. Gebeurd dat wel, word je vaak op persoonlijke dingen (uit het verleden) gepakt.
Heel erg eens. =)
Antibes- Ratel
Beachgirl_24 schreef:Ik vond het vroegere forum leuker... de "oude" website lay out e.d. bedoel ik dan.
Nu is het alleen een op zichzelf staand forum... verder niks. En dat vind ik jammer.
Dit vind ik een beetje flauw. Dit forum is door een aantal goedbedoelende forummers opgezet omdat het oude forum stopte. Dat oude forum was in handen van een echte webredactie van een tijdschrift. Dit forum is gewoon opgezet en nog belangrijker wordt onderhouden in de vrije tijd van vrijwillige forummers die hun best doen. Er is een nieuwe website er om heen in de aanmaak, zodat we meer worden dan een forum, maar dat kost tijd (en ik weet eigenlijk niet hoe het er nu mee staat), want ook dat moet allemaal in de vrije tijd gebeuren en moet eerst uitgevonden worden hoe dat allemaal precies werkt. Maar er zijn zeker plannen om het uit te breiden.
(en nee ik ben hier niet eentje van, dat is niet waarom ik dit zeg, maar gewoon omdat het een beetje simpel gedacht is van je zo).
Verder eens met het dagcafe. Ik vond de kletstopics van vroeger veel leuker, spontaner, diverser en laagdrempeliger.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Antibes, ja ok daar heb je dan wel weer gelijk in!
Sjaantje schreef:Het gaat er ook niet om dat ik een kliek 'wil' maar het gebeurt gewoon en ik denk dat je dat niet tegenhoudt. Vóór het dagcafé gebeurde dat ook al, alleen dan op kleinere schaal. In mijn ogen dan. En dat bedoel ik niet afkeurend, maar meer als algemene opmerking.
Ik vond op het vorige forum de balans beter denk ik. Ik reageerde ook sneller daar op forummers waar ik meer mee had, maar gezien ik de helft er niet eens van herken op dit nieuwe forum reageer ik eigenlijk gewoon met mijn mening en niet omdat ik iemand ken.
Ik wil niet nu de 'kliekjes' de schuld gaan geven van de (naar mijn mening gebrek aan) sfeer, het is meer dat ik me zelf besef dat het niet meer zo in balans is voor mij als het was en dat ik niet bij kliekjes wil horen.
Ik heb - naar mijn weten - ook nooit echt bij een kliekje gehoord, dat is denk ik niet zo mijn ding op een forum...
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: