Hoe kan dit?
+10
Toet
Alias
Sjaantje
Mamsie
luisa
Susan
Beachgirl
Dora
Antibes
Burn
14 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Hoe kan dit?
Ik lees steeds vaker dat het forum aan het inkakken is, minder bruisend of iets in die richting. Hoe kan dit?
Want hierdoor gaan steeds meer mensen weg..
Maar niet geheel onbelangrijk, hoe kunnen we er met z'n allen voor zorgen dat het forum weer wordt zoals het vroeger was?? (Ook al was ik er toen niet! )
Want hierdoor gaan steeds meer mensen weg..
Maar niet geheel onbelangrijk, hoe kunnen we er met z'n allen voor zorgen dat het forum weer wordt zoals het vroeger was?? (Ook al was ik er toen niet! )
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Re: Hoe kan dit?
Om eerlijk te zijn denk ik dat het komt doordat er een grotere groep forummers elkaar gevonden heeft (dagcafe, kluitvorming) en het al snel afgestraft wordt als je je kop boven het maaiveld uitsteekt. Ik noem een CKC of een Marin. Verder wordt ieder relletje in de kiem gesmoord en moet iedereen alles uiterst politiek verwoorden omdat er verschrikkelijk gezeken wordt en alles overgeanalyseerd moet worden hoe het eventueel ook opgevat zou kunnen worden.
Laatst aangepast door Antibes op di 26 jul 2011 - 9:57; in totaal 2 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
En vakantietijd?
Speelt denk ik ook mee.
Speelt denk ik ook mee.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vond het vroegere forum leuker... de "oude" website lay out e.d. bedoel ik dan.
Nu is het alleen een op zichzelf staand forum... verder niks. En dat vind ik jammer.
Nu is het alleen een op zichzelf staand forum... verder niks. En dat vind ik jammer.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Teigertje schreef:En vakantietijd?
Speelt denk ik ook mee.
Neuh, deze kritiek hoor ik al maanden (ben het er ook mee eens, vind dit forum een "slap aftreksel" van wat ooit is geweest), dit heeft niets met vakantie te maken!
Antibes- Ratel
Antibes, waarom kom je hier uberhaupt nog dan, als je dit forum een slap aftreksel vindt? Ik zie jou dit soort dingen vaker zeggen, wat vind je hier nog leuk aan dan?
Gast- Gast
Er zijn al tig van die periodes geweest waarin iedereen riep dat het forum zo suf en saai werd en dat het vroeger veel leuker was. Het zal deze keer ook wel weer bijtrekken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wie zegt dat ik gelijk niet meer mag komen als ik het zoveel minder leuk vind dan vroeger? Dat is overigens typisch zo'n reactie die ik bedoel. Er wordt over 1 punt van een post zeurderig doorgegaan terwijl de essentie genegeerd wordt en we inhoudelijk niets verder komen. Eigenlijk hetzelfde wat ik potentieel leuke discussies om zeep zie helpen.
Lullig gezegd: als ik me verveel is het forum wél goed genoeg.
Lullig gezegd: als ik me verveel is het forum wél goed genoeg.
Antibes- Ratel
Storm schreef:Antibes, waarom kom je hier uberhaupt nog dan, als je dit forum een slap aftreksel vindt? Ik zie jou dit soort dingen vaker zeggen, wat vind je hier nog leuk aan dan?
Ik moet zeggen dat ik dit mijzelf ook regelmatig af vraag. Ik vind de sfeer op dit forum eigenlijk helemaal niet vergelijkbaar met het oude Yes forum, maar ik kan gewoon niet zonder een forum. Ik zit hier eigenlijk door gebrek aan iets waar ik beter tussen pas.
Ik ben na Yes ook meteen op zoek gegaan naar een ander forum dat bij me past maar ik hang overal een beetje tussenin...
Gast- Gast
Hoezo zeurderig? Dit is gewoon een doodnormale logische vraag. Maar je antwoord is helder.
Gast- Gast
Wat ik trouwens ook jammer (maar begrijpelijk) vind is dat hier een hoop mensen zijn die elkaar schijnbaar ook persoonlijk kennen.
En als "minder bekende" forummer val je dan in sommige topics nogal buiten de boot omdat je niet mee kunt praten.
Maargoed dat zul je op elk soort forum wel hebben denk ik.
En als "minder bekende" forummer val je dan in sommige topics nogal buiten de boot omdat je niet mee kunt praten.
Maargoed dat zul je op elk soort forum wel hebben denk ik.
Beachgirl- Kletskop
Ik weet niet hoe het vroeger was dus kan niet vergelijken,maar vind dat er een beetje negatieve sfeer heerst.
Mensen voelen zich snel aangevallen of aangesproken en reageren dan ook nogal defensief of juist weer aanvallend.
Aan de ene kant begrijp ik ook nog wel dat mensen zich snel aangevallen voelen want het valt me ook op dat er ook vaak gelijk lullige reacties of quasi grappige reacties komen bij en daar dan pagina's over door wordt gegaan.
Iets anders wat me vaak opvalt is idd dat veel mensen elkaar kennen en dan onderonsjes hebben en voornamelijk op elkaar reageren. OP zich vind ik dit niet altijd negatief, maar maakt wel dat soms discussies ofzo gesmoord worden.
Mensen voelen zich snel aangevallen of aangesproken en reageren dan ook nogal defensief of juist weer aanvallend.
Aan de ene kant begrijp ik ook nog wel dat mensen zich snel aangevallen voelen want het valt me ook op dat er ook vaak gelijk lullige reacties of quasi grappige reacties komen bij en daar dan pagina's over door wordt gegaan.
Iets anders wat me vaak opvalt is idd dat veel mensen elkaar kennen en dan onderonsjes hebben en voornamelijk op elkaar reageren. OP zich vind ik dit niet altijd negatief, maar maakt wel dat soms discussies ofzo gesmoord worden.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Susan schreef:Er zijn al tig van die periodes geweest waarin iedereen riep dat het forum zo suf en saai werd en dat het vroeger veel leuker was. Het zal deze keer ook wel weer bijtrekken.
Ik hoop het, maar ik betwijfel het. Ik vind de veranderingen wel groot en de kritiek hardnekkig. En ik ben met deze gevoelens vertrokken en een jaar weggeweest en er is nog niets veranderd..
Het kan ook best dat bepaalde forummers zich ontwikkelen en het forum niet meegroeit ofzo trouwens, ik weet het eigenlijk niet.
Antibes- Ratel
Storm schreef:Hoezo zeurderig? Dit is gewoon een doodnormale logische vraag. Maar je antwoord is helder.
Zeurderig omdat het een negatieve vraag is, er gelijk verantwoording wordt gevraagd bij mijn mening en er niet inhoudelijk op mijn kritiekpunten wordt ingegaan. Het negatieve, bijtende sfeertje wat ik persoonlijk storender vind dan zo nu en dan een negatieve post of zelfs rel.
Antibes- Ratel
Ja hoor, tuurlijk. Jij bent nu degene die er een negatief sfeertje aan hangt, ik vraag me serieus af wat jij dan wel leuk aan dit forum vindt, omdat je vaker gezegd hebt dit forum saai te vinden of wat dan ook. Dat mag ik toch wel gewoon vragen? Niks negatiefs of bijtends aan, dat maak je er zelf van.Antibes schreef:Storm schreef:Hoezo zeurderig? Dit is gewoon een doodnormale logische vraag. Maar je antwoord is helder.
Zeurderig omdat het een negatieve vraag is, er gelijk verantwoording wordt gevraagd bij mijn mening en er niet inhoudelijk op mijn kritiekpunten wordt ingegaan. Het negatieve, bijtende sfeertje wat ik persoonlijk storender vind dan zo nu en dan een negatieve post of zelfs rel.
Gast- Gast
Ik denk dat het een herhalend patroon is omdat het ook steeds dezelfde kritiek is. Dat je niet met je kop boven het maaiveld mocht uitsteken, dat is op het oude forum bijvoorbeeld ook al zo vaak ter sprake geweest, net als dat het vaak zo politiek correct was, dat er groepjesvorming was, enzovoort. Ik lees niet heel veel waarvan ik denk: dat was nou op het oude forum helemaal niet aan de orde.
Susan- Lady Post-a-lot
Ook door het dag/nacht cafe vind ik het ingekakt.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik inderdaad ook niet, op het oude forum was het net naar mijn idee net zoals nu.Susan schreef:Ik denk dat het een herhalend patroon is omdat het ook steeds dezelfde kritiek is. Dat je niet met je kop boven het maaiveld mocht uitsteken, dat is op het oude forum bijvoorbeeld ook al zo vaak ter sprake geweest, net als dat het vaak zo politiek correct was, dat er groepjesvorming was, enzovoort. Ik lees niet heel veel waarvan ik denk: dat was nou op het oude forum helemaal niet aan de orde.
Gast- Gast
Susan schreef:Ik denk dat het een herhalend patroon is omdat het ook steeds dezelfde kritiek is. Dat je niet met je kop boven het maaiveld mocht uitsteken, dat is op het oude forum bijvoorbeeld ook al zo vaak ter sprake geweest, net als dat het vaak zo politiek correct was, dat er groepjesvorming was, enzovoort. Ik lees niet heel veel waarvan ik denk: dat was nou op het oude forum helemaal niet aan de orde.
Hmm, ik weet het niet, ik geloof dat niet zo. Inderdaad hoorde je die geluiden toen ook wel, maar ik heb ze nooit van zó extreem veel mensen gehoord en ook nooit zo chronisch eigenlijk. Toen was het meer een golfbeweging, terwijl ik me nu al eigenlijk een jaar afvraag wanneer we dan weer omhoog golven!
Antibes- Ratel
Hoe bedoel je?? Juist doordat die topics er zijn... of??Mamsie schreef:Ook door het dag/nacht cafe vind ik het ingekakt.
Beachgirl- Kletskop
Storm schreef:Ja hoor, tuurlijk. Jij bent nu degene die er een negatief sfeertje aan hangt, ik vraag me serieus af wat jij dan wel leuk aan dit forum vindt, omdat je vaker gezegd hebt dit forum saai te vinden of wat dan ook. Dat mag ik toch wel gewoon vragen? Niks negatiefs of bijtends aan, dat maak je er zelf van.Antibes schreef:Storm schreef:Hoezo zeurderig? Dit is gewoon een doodnormale logische vraag. Maar je antwoord is helder.
"Waarom kom je hier überhaupt nog dan" is natuurlijk niet bepaald een positieve of neutrale vraagstelling, dat snap je zelf ook écht wel. En mijn punt is, dat je op het huidige forum niet meer echt een afwijkende/sterke/negatieve mening mag hebben, zonder dat je je daar tot in den treure voor moet verantwoorden. Dat resulteert volgens mij in een "laat maar hangen"-gevoel bij de mensen die op het vorige forum leven in de brouwerij brachten.
Antibes- Ratel
Beachgirl_24 schreef:Hoe bedoel je?? Juist doordat die topics er zijn... of??Mamsie schreef:Ook door het dag/nacht cafe vind ik het ingekakt.
Ja.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Bedoel je dat er veel meer mensen in die topics posten en dat het daarom zo rustig is?Mamsie schreef:Beachgirl_24 schreef:Hoe bedoel je?? Juist doordat die topics er zijn... of??Mamsie schreef:Ook door het dag/nacht cafe vind ik het ingekakt.
Ja.
Gast- Gast
Een tijdje geleden had ik wel dat ik het veel minder leuk vond, toen had ik drie keer in een week tijd dat iemand een reactie van mij ontzettend negatief opvatte en er ook heel heftig op reageerde, toen heb ik echt op het punt gestaan om weg te gaan. Zolang ik ook nog een positieve kant zie blijf ik wel. Ik reageer op de discussies die me aanspreken en de rest laat ik links liggen.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: