Leef jij van salaris tot salaris?
+42
Supertalentje
Bet Weter
SarahKey
SuperGrover
MissD
Saxy
Jeanette
Ugly Betty
TGR
Shy
studiebol
Raindrop
girli
VanillaRose
Flower_L
kwak
Mamsie
Highway
Caramba
Aziraphale
Rouxxxe
Zwoesj
Kabouter
Fearie
Didi
SoGood
Jezzie
Paper Crown
TNMN
Mida4you
M_as
PrimaBella
Angela_1986
silly-one
minoessepoes
Sterre
Lejow
Bolleke
Atelier Madame
Tullow
Suus
Rush
46 plaatsers
Pagina 5 van 12
Pagina 5 van 12 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12
Re: Leef jij van salaris tot salaris?
Ja ik leef van salaris naar salaris maar niet op de manier dat ik het niet red. Ik hou gewoon graag in de gaten wat er gebeurd op mijn rekening. Ik hou per maand genoeg over om te besteden maar soms geef je in 1 dag al 1/3 uit ivm onverwachte dingen of bv als ik een ticket wil kopen. Soms sta ik ook rood aan het eind van de maand omdat ik dan toch iets niet kon laten en weet dat het binnenkort toch weer rechtgetrokken wordt. Maar krap zit ik gelukkig niet.
Gast- Gast
Storm schreef: die discussie was toch al een hele tijd geleden? Of is er weer een nieuwe aan de gang?
Zie paar pagina's terug
Gast- Gast
Alex schreef:Storm schreef: die discussie was toch al een hele tijd geleden? Of is er weer een nieuwe aan de gang?
Zie paar pagina's terug
Misschien moet ik toch iets beter lezen in 't vervolg.
Gast- Gast
Helaas leef ik idd van salaris tot salaris op dit moment. Moet alles goed berekenen en ook nog een lening aan mijn ouders afbetalen, daarom houd ik bijna niets over op dit moment voor leuke dingen en kan ik niet sparen. Moet ook wel zeggen dat ik belachelijk weinig verdien maar hoop dat ik binnenkort een betere baan kan vinden.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Gosh wat een gezeik altijd in topics over geld.
Iedereen mag zoveel als ze willen zeiken, maar vertellen hoe goed je het hebt mag niet want dan kom je verwend over.
I'm spoiled, i don't care.
Ik werk er hard voor, en CKC waarschijnlijk ook!
Afgelopen maand ben ik in 2 weken tijd elke dag buiten de deur gaan lunchen, heel vaak buiten de deur gegeten 's avonds, paar keer lekker geshopt, en nog hou ik een heel fors bedrag over.
Heerlijk.
Dus om antwoord op de vraag te geven: Nee, momenteel leef ik niet van salaris tot salaris.
Iedereen mag zoveel als ze willen zeiken, maar vertellen hoe goed je het hebt mag niet want dan kom je verwend over.
I'm spoiled, i don't care.
Ik werk er hard voor, en CKC waarschijnlijk ook!
Afgelopen maand ben ik in 2 weken tijd elke dag buiten de deur gaan lunchen, heel vaak buiten de deur gegeten 's avonds, paar keer lekker geshopt, en nog hou ik een heel fors bedrag over.
Heerlijk.
Dus om antwoord op de vraag te geven: Nee, momenteel leef ik niet van salaris tot salaris.
Gast- Gast
Ja, ik leef van studiefi naar studiefi. Het is (nog) niet gelukt om werk te vinden en ik wil niet lenen. Het is krap, maar mogelijk.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ja momenteel wel omdat ik van 30-38 uur naar 20 uur per week ben gegaan.
Nu moet ik ook wel toegeven dat we ook wel veel gekocht hebben de laatste tijd wat betreft luxe goederen.
Dus in principe mogen we absoluut niet klagen.
Nu moet ik ook wel toegeven dat we ook wel veel gekocht hebben de laatste tijd wat betreft luxe goederen.
Dus in principe mogen we absoluut niet klagen.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik maak iedere maand een lijstje met inkomsten en uitgaven. Het is wel eens zo dat we bijvoorbeeld niet al het boodschappengeld op hebben gemaakt, dus dan hebben we over. Ook is het wel eens zo dat ik op de laatste dag voor het nieuwe salaris onze laatste 50 euro op maak ofzo en dan kijk ik wel uit naar het nieuwe salaris ja. Maar eigenlijk zitten we dan nog niet zonder geld, want er is ook altijd nog een spaarrekening.
Gast- Gast
Soms wel, maar eigenlijk valt het wel mee! Als ik een maand wat meer heb uitgeven dan vind ik het altijd wel fijn als mijn salaris er weer is
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Oh.. gaan we weer? Haha, you guys are to damn funny. Ik heb normaal meer geld om uit te geven, nou dan is dat geld wat ik nu krijg echt wel een 'cutback' nou en.. als jij elke maand €100.- mag en dan opeens €50.- dan ben je ook verdrietig en grote kans dat je het niet daarvan redt. Dat heb ik ook.. of dat nou met 2 tientjes is voor jou of voor 70 tientjes voor mij.. Who cares. Jullie hebben geen idee wat er binnenkomt, dus waag het ook niet te bemoeien met wat er uitgaat. Stomme mutsen zeg.. elke keer dezelfde stomme commentaar.
En ja, ik ben STINKEND verwend.. echt vreselijk.. zo verwend dat ik elke dag om 6:00 moet opstaan en tegen half 8 thuis ben.. vele van jullie hebben vele malen kortere dagen dan ik. Is dat dan ook verwend?
En ja, ik ben STINKEND verwend.. echt vreselijk.. zo verwend dat ik elke dag om 6:00 moet opstaan en tegen half 8 thuis ben.. vele van jullie hebben vele malen kortere dagen dan ik. Is dat dan ook verwend?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
CKC, probeer het je niet aan te trekken. Misschien wisten de mensen die er naar vroegen niet hoe jou situatie was!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Dat is toch ook wat er gezegd wordt CKC, moeten indimmen met uitgeven is nooit leuk, ongeacht hoe hoog het bedrag is.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
CKC laat mensen lekker kletsen!
Jij en je man maken volgens mij echt ontzettend lange en harde dagen. Dus geniet lekker van je zuurverdiende geld.
Jij en je man maken volgens mij echt ontzettend lange en harde dagen. Dus geniet lekker van je zuurverdiende geld.
Gast- Gast
Soms wel, achteraf denk ik vaak waar is mijn geld gebleven en heb ik een hoop zooi gekocht. Geld voor huis en eten is ook niet erg goedkoop, en dan probeer ik ook nog te sparen.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Oh, ik leef dan wel van salaris naar salaris maar ik kan wel elke maand een bedrag sparen. Over het algemeen dan, deze maand even niet.
Maar dat reken ik gewoon bij mijn vaste lasten en dat schrijf ik aan het begin van de maand dan ook over. De rest wat overblijft verdeel ik over 4 weken.
Maar dat reken ik gewoon bij mijn vaste lasten en dat schrijf ik aan het begin van de maand dan ook over. De rest wat overblijft verdeel ik over 4 weken.
Gast- Gast
Punk'd schreef:CKC laat mensen lekker kletsen!
Mijn man was maandagnacht om 02:00 nog een conference call aan het doen.. problemen oplossen als iedereen slaapt dat hoort er gewoon bij voor het soort werk dat hij doet, immers kan je websites niet uren offline laten gaan. Vele van de mannen van de meiden hier, liggen dan gewoon te slapen, wat hun goed recht is als je ookal dagen van 8 uur maakt.. nou mijn man had al 10 uur erop zitten en dan ook nog eens een conference call van een paar uur. Dat is de keerzijde van de luxe die wij kennen en daarvoor kiezen. En dan zwijg ik van de meldingen die hij krijgt om 03:00 's nachts en het is meer dan eens voorgekomen dat hij midden in de nacht daarom naar serverruimtes moest rijden. EN DAN NOG DIT: mijn man heeft een hele hevige knieblessure al vanaf maart, daardoor kan hij het allerleukste wat hij vindt niet doen, namelijk: voetballen..hij heeft elke dag pijn.. hij is daar heel verdrietig over, maar zegt wel dat hij zich nu niet kan laten opereren omdat we veel moeten sparen voor het nieuwe huis.. dat zijn dus echt de keerzijdes. Die niemand van jullie kunnen weten, maar please houdt je klote commentaar voor jezelf. Ik bepaal zelf wat ik zeg en wat niet.
CKC, soms denk ik weleens dat jouw man ergens een lening heeft lopen om jou de indruk te geven dat er altijd geld is.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:CKC, soms denk ik weleens dat jouw man ergens een lening heeft lopen om jou de indruk te geven dat er altijd geld is.
Oh schat, jij hebt het helemaal mis
2CKC2 schreef:Punk'd schreef:CKC laat mensen lekker kletsen!
Mijn man was maandagnacht om 02:00 nog een conference call aan het doen.. problemen oplossen als iedereen slaapt dat hoort er gewoon bij voor het soort werk dat hij doet, immers kan je websites niet uren offline laten gaan. Vele van de mannen van de meiden hier, liggen dan gewoon te slapen, wat hun goed recht is als je ookal dagen van 8 uur maakt.. nou mijn man had al 10 uur erop zitten en dan ook nog eens een conference call van een paar uur. Dat is de keerzijde van de luxe die wij kennen en daarvoor kiezen. En dan zwijg ik van de meldingen die hij krijgt om 03:00 's nachts en het is meer dan eens voorgekomen dat hij midden in de nacht daarom naar serverruimtes moest rijden. EN DAN NOG DIT: mijn man heeft een hele hevige knieblessure al vanaf maart, daardoor kan hij het allerleukste wat hij vindt niet doen, namelijk: voetballen..hij heeft elke dag pijn.. hij is daar heel verdrietig over, maar zegt wel dat hij zich nu niet kan laten opereren omdat we veel moeten sparen voor het nieuwe huis.. dat zijn dus echt de keerzijdes. Die niemand van jullie kunnen weten, maar please houdt je klote commentaar voor jezelf. Ik bepaal zelf wat ik zeg en wat niet.
@ 2ckc2 je hoeft je echt niet te verantwoorden hoor! Als mensen wat te zeuren hebben, laat ze lekker. Deze discussie is al vaker gevoerd en toch blijven mensen erover zeuren, misschien moeten ze dan maar eerst bij hun zelf kijken
Gast- Gast
2CKC2 schreef:TGR schreef:CKC, soms denk ik weleens dat jouw man ergens een lening heeft lopen om jou de indruk te geven dat er altijd geld is.
Dat verwacht is ook. Maar dat is dan ergens een sadistisch binnenpretje van me.
TGR- Kletskop
TGR schreef:2CKC2 schreef:TGR schreef:CKC, soms denk ik weleens dat jouw man ergens een lening heeft lopen om jou de indruk te geven dat er altijd geld is.
Fijn dat zulke dingen jou een binnenpretje bezorgen meid. Geniet ervan, binnenpretjes om andere mensen duren altijd kort.
Het betekent toch niet dat als je niet veel verdient je niet dat soort dagen maakt? Mijn vriend werkt gemiddeld 50 uur in de week als het niet meer is maar die werkt gewoon in een crappy betaalde business.
Ik wil me verder niet bemoeien met de discussie want dat heeft toch geen zin, maar wat dat betreft moet je wel een beetje uitkijken wat je zegt..
Ik wil me verder niet bemoeien met de discussie want dat heeft toch geen zin, maar wat dat betreft moet je wel een beetje uitkijken wat je zegt..
Gast- Gast
Het is gewoon heel Nederlands om niet over 'geld' te praten volgens mij.. hahaha.
2CKC2 schreef:TGR schreef:2CKC2 schreef:TGR schreef:CKC, soms denk ik weleens dat jouw man ergens een lening heeft lopen om jou de indruk te geven dat er altijd geld is.
Fijn dat zulke dingen jou een binnenpretje bezorgen meid. Geniet ervan, binnenpretjes om andere mensen duren altijd kort.
Dank je Beleef er ook veel plezier aan moet ik zeggen, zolang het duurt dan, want dit is van korte duur.
TGR- Kletskop
James schreef:Het betekent toch niet dat als je niet veel verdient je niet dat soort dagen maakt? Mijn vriend werkt gemiddeld 50 uur in de week als het niet meer is maar die werkt gewoon in een crappy betaalde business.
Hier hetzelfde. Helaas. Dagen van 4.00 'smorgens tot 22.00 's avonds komen ook regelmatig voor. Dan verdient hij uiteraard wel wat meer, maar niet zoveel meer helaas. Maar het is niet anders. Wij redden het tot nu toe elke maand, en dan ben ik tevreden.
Gast- Gast
Pagina 5 van 12 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe gezond leef jij?
» Verschillend qua 'leef'tijden..
» Hoe veel dagen leef jij?
» Leef jij met - voor - door jouw kind?
» salaris
» Verschillend qua 'leef'tijden..
» Hoe veel dagen leef jij?
» Leef jij met - voor - door jouw kind?
» salaris