Kattenvraagje!
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kattenvraagje!
Wij vertrekken morgen op vakantie voor 2 weken en ons zwart/wit monstertje op 4 pootjes gaat dan naar de dierenarts waar ze een kattenopvang hebben met een grote binnen en buitenspeelplaats. Ze komt dus helemaal niks te kort. Maar mijn vraag was dus meer van vervreemd een kat snel? Bedoel zal ze straks nog wel mee naar huis willen of ons nog herkennen? Misschien zijn het domme vragen, maar het is de eerste keer dat we op vakantie gaan en een huisdier achterlaten. Vind het stiekem ook maar niks dat ik haar achterlaat want ze is echt mijn maatje. Bah dat ik nog emo zou worden om onze poes.
Gast- Gast
Re: Kattenvraagje!
Nee hoor, na 2 weken herkent je kat je echt nog wel. Neem aan dat je ze al een poosje hebt?
Wij zijn net 2,5 week op vakantie geweest en toen we terug kwamen waren ze niet heel erg blij, kwamen niet gelijk aanrennen, maar ze herkende ons wel. Ze moesten gewoon weer even wennen. En nu (4 dagen later) is het net als vanouds.
Veel plezier op vakantie en hopelijk gaat het allemaal goed met jullie katje!
Wij zijn net 2,5 week op vakantie geweest en toen we terug kwamen waren ze niet heel erg blij, kwamen niet gelijk aanrennen, maar ze herkende ons wel. Ze moesten gewoon weer even wennen. En nu (4 dagen later) is het net als vanouds.
Veel plezier op vakantie en hopelijk gaat het allemaal goed met jullie katje!
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ze herkent je echt nog wel hoor!
Onze katten blijven altijd thuis en dan komt mijn schoonvader voor ze zorgen, als we dan terugkomen zijn ze de eerste dagen wel altijd ene beetje gepikeerd (ik kom lekker wel naast je zitten zodat je me kan aaien, maar wel met mijn rug naar je toe want jij bent 2 weken op vakantie geweest en ik wil stiekem laten weten dat ik dat niet leuk vond, maar wil wel graag geaaid worden), maar dat is vrij snel over!
Onze katten blijven altijd thuis en dan komt mijn schoonvader voor ze zorgen, als we dan terugkomen zijn ze de eerste dagen wel altijd ene beetje gepikeerd (ik kom lekker wel naast je zitten zodat je me kan aaien, maar wel met mijn rug naar je toe want jij bent 2 weken op vakantie geweest en ik wil stiekem laten weten dat ik dat niet leuk vond, maar wil wel graag geaaid worden), maar dat is vrij snel over!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Onze kat was bij mijn ouders logeren voor 2 weken toen we weg waren en zodra die mijn vriend zag bij hun thuis, omdat hij hem kwam halen, was die niet meer bij mijn vriend weg te slaan, en wilde die alleen nog maar geknuffeld worden door hem. Toen hij hier thuis kwam, zag die mij, ging die luid miauwen en rende die heen en weer tussen mijn vriend en mij omdat hij weer blij was dat we compleet waren! Té lief. Maar je kat herkent je echt nog wel als je thuis komt hoor
Gast- Gast
Lejow schreef:Ze herkent je echt nog wel hoor!
Ow gelukkig! heb er geen ervaring mee vandaar. Ik weet dat ze goed verzorgt wordt maar toch..
Hmmm denk ook wel dat mevrouw ook haar kont gaat draaien als we haar weer op komen halen, ze is al een eigenwijsje dus dat komt helemaal goed
We hebben haar trouwens vanaf Januari dus toch al een tijdje. Nu zit ik me alleen nog af te vragen hoe ik haar in haar reismandje naar de dierenarts krijg. Klinkt makkelijk maar ze gaat nu al alles bij elkaar krijsen.
Gast- Gast
Bij ons is het in zijn nekvel grijpen, kont er eerst in, en dan verdwijnt die er vanzelf in
Gast- Gast
Pippa schreef:Bij ons is het in zijn nekvel grijpen, kont er eerst in, en dan verdwijnt die er vanzelf in
Haha ik heb al besloten dat vriend dit mag doen. Ze wil nogal graag bijten en slaan (speels) Maar in dit geval zal het niet zo zijn. En ik heb graag nog vel op mijn lijf
Gast- Gast
Ja, bakje op zijn zijkant houden, met het deurtje naar de bovenkant!
In nekvel en zo er in laten zakken.
In nekvel en zo er in laten zakken.
Lejow- Lady Post-a-lot
Of de bak neer zetten, deurtje open. Wie weet kruipt ze er vanzelf in.
Fijne vakantie!
Fijne vakantie!
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Onze kropen er idd eerst gewoon zelf in, totdat we een 1e dierenartsbezoek gehad hadden toen schoten ze al weg bij het alleen zien van de mandjes :-D
Wij zetten ook het mandje met de deurtjeskant naar boven en pakken de kat en eerst de achterkant erin en dan laten zakken. BIj de 1 gaat het simpel, de ander een stuk moeilijker behalve na het dierenarts bezoek dan kruipen ze er uit zichzelf snel weer in
Katten herkennen je idd nog wel, komt goed
Wij zetten ook het mandje met de deurtjeskant naar boven en pakken de kat en eerst de achterkant erin en dan laten zakken. BIj de 1 gaat het simpel, de ander een stuk moeilijker behalve na het dierenarts bezoek dan kruipen ze er uit zichzelf snel weer in
Katten herkennen je idd nog wel, komt goed
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Zorg dat de reismand al een paar dagen staat. Een lekker dekentje erin, zo associeerd ze het niet de dierenarts (vervelende ervaring).
Als je hem elke keer erin moet zetten met strijd wordt het vaak alleen maar erger.
Als je hem elke keer erin moet zetten met strijd wordt het vaak alleen maar erger.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Dit hier ook geprobeerd, gelijk vanaf het begin al... helaas werkt dat hier niet.shadow schreef:Zorg dat de reismand al een paar dagen staat. Een lekker dekentje erin, zo associeerd ze het niet de dierenarts (vervelende ervaring).
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik ben zoo blij met Frits Tegen hem roep ik gewoon 'Wie gaat ermee... ga je mee dan? Kom!' en dan tik ik tegen reismandje aan en zit meneer er in
Sucker...
Sucker...
Gast- Gast
Bazinga schreef:Ik ben zoo blij met Frits Tegen hem roep ik gewoon 'Wie gaat ermee... ga je mee dan? Kom!' en dan tik ik tegen reismandje aan en zit meneer er in
Sucker...
Tssss onze Aag zou me eens stom aankijken en denken, jaja je komt er wel uit he Dus we gaan het meemaken morgen :-)
Gast- Gast
Haha Bazinga cool zo'n makkelijke kat
Onze kat was bóós toen we terugkwamen, niet normaal! Bijten, grommen, blazen, ze was echt gepikeerd (gelukkig was het na 2 dagen over) Maar ze herkend je nog wel hoor, wees maar niet bang!
Edit: Het is overigens wel een goed idee om het mandje wel alvast in de huiskamer te zetten, ze zal er niet uit zichzelf in gaan zitten maar dan is ze al "gewend"
Onze kat was bóós toen we terugkwamen, niet normaal! Bijten, grommen, blazen, ze was echt gepikeerd (gelukkig was het na 2 dagen over) Maar ze herkend je nog wel hoor, wees maar niet bang!
Edit: Het is overigens wel een goed idee om het mandje wel alvast in de huiskamer te zetten, ze zal er niet uit zichzelf in gaan zitten maar dan is ze al "gewend"
Gast- Gast
Bazinga schreef:Ik ben zoo blij met Frits Tegen hem roep ik gewoon 'Wie gaat ermee... ga je mee dan? Kom!' en dan tik ik tegen reismandje aan en zit meneer er in
Sucker...
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: