Wat te doen? (Lotto blijft afschrijven)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat te doen? (Lotto blijft afschrijven)
Mijn vriend wilde ooit eens meedoen met de Lotto, gewoon 1 lot per maand. Op 1 of andere mysterieuze wijze werden dit 2 loten per maand. Hadden we niet om gevraagd.
Vervolgens de maand erna weer op gezegd om bepaalde redenen. Netjes gebeld, oké zal gestopt worden. Werd niet gestopt. Aangetekende brief en gebeld, zou gestopt worden. Werd weer niet gestopt.
We zijn nu al tig belletjes verder met beloftes van hun kant dat het stopt en heel wat aangetekende brieven en maanden later. Het rekeningnummer is nu geblokkeerd, maar ik wil dat geld ook gewoon terug hebben. Het is onderhand al zo'n €100.
Kan ik iets meer doen dan aangetekende brieven blijven schrijven? Want ze reageren er domweg gewoon niet op en ze blijven (totdat het rekeningnummer geblokkeerd was) gewoon dom afschrijven. Terugvorderen kan niet volgens de bank, want dat doen ze niet meer met Lotto enzovoort.
Wie kan me even op weg helpen?
Vervolgens de maand erna weer op gezegd om bepaalde redenen. Netjes gebeld, oké zal gestopt worden. Werd niet gestopt. Aangetekende brief en gebeld, zou gestopt worden. Werd weer niet gestopt.
We zijn nu al tig belletjes verder met beloftes van hun kant dat het stopt en heel wat aangetekende brieven en maanden later. Het rekeningnummer is nu geblokkeerd, maar ik wil dat geld ook gewoon terug hebben. Het is onderhand al zo'n €100.
Kan ik iets meer doen dan aangetekende brieven blijven schrijven? Want ze reageren er domweg gewoon niet op en ze blijven (totdat het rekeningnummer geblokkeerd was) gewoon dom afschrijven. Terugvorderen kan niet volgens de bank, want dat doen ze niet meer met Lotto enzovoort.
Wie kan me even op weg helpen?
Gast- Gast
Re: Wat te doen? (Lotto blijft afschrijven)
Heb je alle correspondentie nog met datums en alles er op ??
Ik zou als ik jou was die correspondentie samen met de rekeningafschriften mee nemen naar een rechtswinkel.
Volgens mij sta je namelijk in je recht als je je geld terug wilt hebben.
(of heeft er ergens in de kleine lettertjes gestaan dat je er 12 maand aan vast zit ??)
Ik zou als ik jou was die correspondentie samen met de rekeningafschriften mee nemen naar een rechtswinkel.
Volgens mij sta je namelijk in je recht als je je geld terug wilt hebben.
(of heeft er ergens in de kleine lettertjes gestaan dat je er 12 maand aan vast zit ??)
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Dit heb ik ook gehad!!! Stelletje etters daar!
Ik zou ook eens per maand en dan een maand of 4 loten krijgen. Nou, dat ging dus mooi richting de 12 maanden en wie weet langer ALS ik er niet een boze brief naar toe gestuurd zou hebben..
In die brief heb ik uitgelegd wat de afspraak was én dat ik nu mijn geld terug wilde hebben.
Ze hebben het meteen gestopt, maar mijn geld heb ik niet terug ontvangen. 'Dat is helaas niet mogelijk'
Stelletje... stelletje... ggrgrggrrgrr!!
Ik zou ook eens per maand en dan een maand of 4 loten krijgen. Nou, dat ging dus mooi richting de 12 maanden en wie weet langer ALS ik er niet een boze brief naar toe gestuurd zou hebben..
In die brief heb ik uitgelegd wat de afspraak was én dat ik nu mijn geld terug wilde hebben.
Ze hebben het meteen gestopt, maar mijn geld heb ik niet terug ontvangen. 'Dat is helaas niet mogelijk'
Stelletje... stelletje... ggrgrggrrgrr!!
Gast- Gast
Even naar het Juridisch Loket of een brief schrijven naar de Consumentenbond. Komen ze in de rubriek 'stekeligheden' en dat willen bedrijven niet. Dreigen hiermee is vaak al voldoende, is mijn ervaring.
JoyceVL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10
Sowieso elke keer het bedrag terug laten boeken. Storneren kan gewoon via internetbankieren vaak.
Heeft Lotto geen kantoor waar je een keertje langs kunt gaan?
Heb je een rechtsbijstandverzekering die je kan informeren? Anders is een keertje langs het juridisch loket, daar kun je overigens ook mee chatten, mss hebben die tips!
Heeft Lotto geen kantoor waar je een keertje langs kunt gaan?
Heb je een rechtsbijstandverzekering die je kan informeren? Anders is een keertje langs het juridisch loket, daar kun je overigens ook mee chatten, mss hebben die tips!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Als jij aangetekende brieven laat versturen dan krijg jij als het goed is een briefje met een handtekening van hun erop dat het daar ontvangen is.
Dat zou al bewijs zijn dat ze je brieven wel ontvangen hebben!
Stelletje eikels!
Dat zou al bewijs zijn dat ze je brieven wel ontvangen hebben!
Stelletje eikels!
Gast- Gast
Weet je zeker dat het geen abo was, kleine lettertjes enzo?
Kijk even of je nog kan storneren, volgens mij kan dat meestal tot 2mnd geleden alsnog.
Als je zelf niet meer kan storneren langs bank gaan en aangeven dat je geen toestemming voor deze incasso gegeven hebt. Dit kan je oa staven met de eerder verzonden brieven lijkt me. Bank kan het geld dan geloof ik alsnog storneren.
edit; zie dat ik niet goed gelezen heb. Je bent al bij bank geweest.
Wel raar dat zij niks doen aangezien zij bij de transacties geholpen hebben terwijl er geen machtiging tot incasso lag.
Kijk even of je nog kan storneren, volgens mij kan dat meestal tot 2mnd geleden alsnog.
Als je zelf niet meer kan storneren langs bank gaan en aangeven dat je geen toestemming voor deze incasso gegeven hebt. Dit kan je oa staven met de eerder verzonden brieven lijkt me. Bank kan het geld dan geloof ik alsnog storneren.
edit; zie dat ik niet goed gelezen heb. Je bent al bij bank geweest.
Wel raar dat zij niks doen aangezien zij bij de transacties geholpen hebben terwijl er geen machtiging tot incasso lag.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Storneren doen ze niet bij Lottobedragen. Ik heb de bank gebeld. Want er zouden teveel mensen zijn die er misbruik van maken. Ik vind dat echt belachelijk. Snap hun punt wel, maar ik maak er geen misbruik van en ik wil mijn geld gewoon terug. Het rekeningnummer is wel geblokkeerd.
Aangetekende brief sturen met bonnetjes en andere aangetekende brieven hebben we ook al gedaan. Word gewoon niet op gereageerd. En via de telefoon zeggen ze dat het niet aangekomen is en dat het dit keer wel geregeld wordt en dat we binnen zoveel dagen een bevestiging thuis krijgen. Nog geen 1 bevestiging thuis gestuurd gekregen en aangetekende brieven komen altijd aan, want daarom is het een aangetekende brief...
Ik ga aanstaande maandag sowieso maar even contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering. Plus dat ik de Lotto wéér ga bellen en ga mededelen dat het rekeningnummer geblokkeerd is nu.
Youandi, jij dus ook al? En je geld niet terug gekregen? Was het veel? Ik vind het echt belachelijk als ze dat niet doen. Ze schrijven ten onrechte geld af, je hebt gewoon recht op dat geld! Had jij toen ook de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld?
Aangetekende brief sturen met bonnetjes en andere aangetekende brieven hebben we ook al gedaan. Word gewoon niet op gereageerd. En via de telefoon zeggen ze dat het niet aangekomen is en dat het dit keer wel geregeld wordt en dat we binnen zoveel dagen een bevestiging thuis krijgen. Nog geen 1 bevestiging thuis gestuurd gekregen en aangetekende brieven komen altijd aan, want daarom is het een aangetekende brief...
Ik ga aanstaande maandag sowieso maar even contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering. Plus dat ik de Lotto wéér ga bellen en ga mededelen dat het rekeningnummer geblokkeerd is nu.
Youandi, jij dus ook al? En je geld niet terug gekregen? Was het veel? Ik vind het echt belachelijk als ze dat niet doen. Ze schrijven ten onrechte geld af, je hebt gewoon recht op dat geld! Had jij toen ook de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld?
Gast- Gast
Als je toevallig de Rabobank hebt kan je het geld ook zelf terughalen via de site en internetbankieren!!
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
marjoleinnn schreef:Als je toevallig de Rabobank hebt kan je het geld ook zelf terughalen via de site en internetbankieren!!
Op de site staat dat dat niet kan..
Gast- Gast
James schreef:
Nee, niks teruggekregen. Ze hebben me netjes een brief terug gestuurd, maar daarin schreven ze dat ze het geld niet terug konden sturen, want dan had ik het al eerder moeten melden. Echt, ik was woedend! Maar dit is 2 jaar geleden, dus kan er nu niks meer aan doen. Ik had op dat moment nog geen rechtsbijstandverzekering, dus geen poot om op te staan. Nu heb ik dat wel en ik zou het ook zéker inzetten, mocht het me gebeuren.
Echt rot voor jullie. Hopelijk komen jullie er uit!
Gast- Gast
Ik bedoel te zeggen met die retour briefjes, dat daar een handtekening van hun op moet staan als zij de brief in ontvangst nemen.
Hiermee kun jij aantonen dat jij er al tijden mee bezig bent en zij er met de pet naar gooien.
Als je dan je rechtsbijstand inschakelt, zullen zij ook wel aan kunnen geven dat je dan wellicht recht hebt op je geld terug.
Hiermee kun jij aantonen dat jij er al tijden mee bezig bent en zij er met de pet naar gooien.
Als je dan je rechtsbijstand inschakelt, zullen zij ook wel aan kunnen geven dat je dan wellicht recht hebt op je geld terug.
Gast- Gast
Oh wat irritant zeg. Ik dacht als eerste de Consumentenbond, maar of dat bij een bedrijf als Lotto effectief is weet ik ook niet.
Gast- Gast
Die moet jij terug krijgen!
Zo gaat dat bij mij op het werk.
(Al tekenen ze het bij ons in een boekje)
Maar normaal gesproken vul je zo;n doordrukvelletje in.
Daar staat hun adres op en jouw adres.
Zij moeten tekenen dat het ontvangen is en dat velletje komt de postbode bij jou in de bus stoppen.
Ander sis het hele nut van aangetekend weg. Jij hebt dan nooit controle/zicht of de brief wel of niet afgeleverd is.
Zo gaat dat bij mij op het werk.
(Al tekenen ze het bij ons in een boekje)
Maar normaal gesproken vul je zo;n doordrukvelletje in.
Daar staat hun adres op en jouw adres.
Zij moeten tekenen dat het ontvangen is en dat velletje komt de postbode bij jou in de bus stoppen.
Ander sis het hele nut van aangetekend weg. Jij hebt dan nooit controle/zicht of de brief wel of niet afgeleverd is.
Gast- Gast
Hier staat het heel beknopt uitgelegd:
Aangetekend versturen.
Aangetekend versturen.
Gast- Gast
Bij een normale aangetekende brief krijg je een bonnetje. Dat je een brief aangetekend verstuurd hebt dus. Dat is genoeg, want dan kunnen ze in de computer zien of ze hebben getekend. Ik heb nog nooit een velletje met handtekening gekregen bij een aangetekende brief. Maar ik ga maandag wel even naar het postkantoor voor een printje uit de computer
Gast- Gast
Oh, werkt dat tegenwoordig zo
Dat kan ook, dan moeten ze dat bij het postkantoor inderdaad hebben staan.
Anders heb je er als verzender natuurlijk niks aan.
Dat kan ook, dan moeten ze dat bij het postkantoor inderdaad hebben staan.
Anders heb je er als verzender natuurlijk niks aan.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» lotto, memory en andere spelletjes
» Even van me afschrijven
» Even van me afschrijven.
» Even van me afschrijven.
Pagina 1 van 1