Doodstraf, discussiepunt.
+18
Krullebol
Nala
Sweety
Kabouter
RYW
Toet
luisa
Polly
Susan
SuperGrover
Zwoesj
Happydobby
Annemie
Travelgurly
Merai
Antibes
Ellusss
girli
22 plaatsers
Pagina 8 van 13
Pagina 8 van 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Re: Doodstraf, discussiepunt.
Tea-Leaf schreef:Kom op zeg, Foolish Sam... Ben jij echt zo.. Hmm, hoe zal ik het noemen?
Ik hou het ook maar bij OMG net als Alex.
Naïef en dom? ;-) FS, gevoelens zijn wel iets anders dan feiten en met de juiste verhoortechnieken i.c.m. urenlang iemand ondervragen op een bepaalde manier, kan je een verdachte uitspraken ontlokken die diegene nooit had gedaan als diegene nog in staat was helder te denken.
Gast- Gast
FoolishSam schreef:Minneke schreef:FoolishSam schreef:
Vind ze zo gezellig
Niet lullig bedoeld hoor, maar zou je dit topic niet even gewoon laten voor wat het is?
Dit soort dingen voegen nu natuurlijk niks meer toe.
Nee achtelijke opmerkingen van andere mensen voegen namelijk stukken meer toe.
Ik denk dat die opmerkingen vanzelf stoppen als je er niet meer op reageert, that's what I mean. Kwestie van actie en reactie.
Gast- Gast
Guattari schreef:Tea-Leaf schreef:Kom op zeg, Foolish Sam... Ben jij echt zo.. Hmm, hoe zal ik het noemen?
Ik hou het ook maar bij OMG net als Alex.
Naïef en dom? ;-) FS, gevoelens zijn wel iets anders dan feiten en met de juiste verhoortechnieken i.c.m. urenlang iemand ondervragen op een bepaalde manier, kan je een verdachte uitspraken ontlokken die diegene nooit had gedaan als diegene nog in staat was helder te denken.
Ja ik geloof ook wel dat het gebeurd, ik kan het me alleen niet voorstellen dat heb ik gezegd.
En naief en dom? Sja...weer zo een nutteloze domme mening.
Gast- Gast
Waarom kan je je het niet voorstellen dan? Wat is daar zo moeilijk aan?
Gast- Gast
Stuiterbal schreef:Tea-Leaf schreef:Nooit sorry zeggen voor dingen waar je zelf geen schuld aan hebt meis. En offtopic? Who cares, irl gaat iedereen in gesprekken offtopic. Je mag hier toch altijd je hart luchten? Dat is het fijne van dit forum.
Dus zie het als een uitlaatklep, niet als topicvervuiling.
Ik was nog heel jong en ik heb me jaren lang zelf de schuld ervan gegeven. En waarom ??? Ik wilde toch altijd daar gaan slapen en op bezoek (bij mijn oma en haar vriend) Mijn moeder heeft me dat ook deels verweten !
Eigenlijk nu pas weet ik dat ik te jong was om er tegen te vechten om het tegen te houden. Maar goed het is gebeurd helaas. Je kan het niet meer terug draaien. Nu is er gewoon nog heel veel woede. Woede naar hem, maar vooral ook woede naar mijn ouders !! Zij hadden dit kunnen voorkomen door naar de duidelijke signalen van mijn zus te luisteren ! Dat hebben ze niet gedaan omdat ze het niet geloofde. En daardoor ben ik 3 jaar lang slachtoffer geweest. (en mijn zus ook maar die kwam daar niet vaak)
Hier is het wel een fijne uitlaatklep moet ik zeggen Dit heb ik nog nooit eerder naar buiten gebracht.
Oh wat verdrietig, ik lees het met tranen in mijn ogen. Ik ken ook iemand die misbruikt is in haar jeugd en ik ben zelf ook wel eens "lastig gevallen". Mijn gevallen staan vast niet in verhouding met jou, maar wat vreselijk moet je je gevoeld hebben, schuldig en eenzaam. Mijn vriendin heeft ongeveer hetzelfde verhaal maar daar kan ik niet meer over typen hier.
Goed dat je nu beseft dat het niet aan jou heeft gelegen. Kinderen zijn zo kwetsbaar, ze geloven al snel dat alles hun eigen schuld is. Je wist niet beter. Poeh meis, echt heftig.
Gast- Gast
Dat heb ik al tig keer gezegd, ik snap gewoon niet dat je iets zou bekennen wat je niet hebt gedaan.
Lijkt me niet erg moeilijk te begrijpen.
Gast- Gast
Serieus FoolishSam, hou erover op. Je komt zo ontzettend dom over en je maakt t alleen maar erger. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand echt zo is.
Gast- Gast
Je bent lief tea-leaf. Eigenlijk spreek ik hier nooit over omdat ik al veel andere problemen heb en nare dingen heb meegemaakt. En ik heb altijd het idee dat mensen mijn verhalen ongeloofwaardig gaan vinden. Snap je ? Maar dit verleden heeft een diepe deuk op mijn vertrouwen gemaakt. Maakt niet uit hoe jong je bent.
Maar goed genoeg over mij....... Wat erg van je vriendin !!!
Ik ben trouwens geen voorstander voor de doodstraf maar dat had ik al geantwoord geloof ik. En idd geloof ik heilig dat onschuldige mensen tijdens een verhoor behoorlijk onder druk worden gezet !! Zo enorm dat ze uiteindelijk maar ja zeggen om er vanaf te zijn ! Ik krijg ook enorm kippenvel bij alleen de gedachten al dat er onschuldige mensen levenslang vast zitten ! vreselijk !
Ik ben trouwens geen voorstander voor de doodstraf maar dat had ik al geantwoord geloof ik. En idd geloof ik heilig dat onschuldige mensen tijdens een verhoor behoorlijk onder druk worden gezet !! Zo enorm dat ze uiteindelijk maar ja zeggen om er vanaf te zijn ! Ik krijg ook enorm kippenvel bij alleen de gedachten al dat er onschuldige mensen levenslang vast zitten ! vreselijk !
Gast- Gast
FoolishSam schreef:Dat heb ik al tig keer gezegd, ik snap gewoon niet dat je iets zou bekennen wat je niet hebt gedaan.
Jij blijft hangen in je eigen gedachtes hierover. Lees nou eens wat anderen hier zeggen. Begrijpend lezen, niet gewoon lezen.
Dan zou je jezelf niet tig keer hoeven te herhalen. Buiten je eigen kader denken heet zoiets.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:FoolishSam schreef:Dat heb ik al tig keer gezegd, ik snap gewoon niet dat je iets zou bekennen wat je niet hebt gedaan.
Jij blijft hangen in je eigen gedachtes hierover. Lees nou eens wat anderen hier zeggen. Begrijpend lezen, niet gewoon lezen.
Dan zou je jezelf niet tig keer hoeven te herhalen. Buiten je eigen kader denken heet zoiets.
Ook heb ik al tig keer gezegd dat ik wel snap dat het wel gebeurd en hoe andere erover denken
Gast- Gast
FoolishSam schreef:Wat is er in hemelsnaam dom aan?
Nou vooruit, ik ga er nog even op in.
Dat je bijvoorbeeld aangeeft dat je denkt dat het maar een enkele keer gebeurt. Dat je je niet kan voorstellen dat iemand onterecht in de bak zou gaan zitten, hoe hoog de druk ook opgevoerd wordt. Dat het die mensen hun eigen schuld is, omdat ze zo stom geweest zijn om iets te bekennen dat ze niet gedaan hebben. Dat jij wel bestand zou zijn tegen martelingen en psychologische spelletjes.
Ik ben serieus benieuwd of jij niet zou breken als iemand jou zou dreigen met iets dat je lief is. Als iemand jou zou zeggen dat je zoontje wat aangedaan zal worden als je niet bekent, bijvoorbeeld. Ik durf er heel wat onder te verwedden dat je iedereen alles kan laten doen of zeggen, als je de juiste knop maar indrukt bij mensen, dus ook jij.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Stuiterbal schreef:Je bent lief tea-leaf. Eigenlijk spreek ik hier nooit over omdat ik al veel andere problemen heb en nare dingen heb meegemaakt. En ik heb altijd het idee dat mensen mijn verhalen ongeloofwaardig gaan vinden. Snap je ? Maar dit verleden heeft een diepe deuk op mijn vertrouwen gemaakt. Maakt niet uit hoe jong je bent.
Soms ben ik wel lief.. Haha.
En ik vind je helemaal niet ongeloofwaardig hoor. Echt niet. Die deuk in het vertrouwen zie ik ook bij mijn vriendin, enorm.
Dat waar een slachtoffer een leven lang mee moet dealen is niet goed te maken met geen enkele straf. Daarom zie ik ook niet in waarom de doodstraf wel van toepassing zou moeten zijn.
Slachtoffers blijven altijd met de pijn achter, wat er ook met de dader gebeurd.
Gast- Gast
FoolishSam schreef:Tea-Leaf schreef:FoolishSam schreef:Dat heb ik al tig keer gezegd, ik snap gewoon niet dat je iets zou bekennen wat je niet hebt gedaan.
Ook heb ik al tig keer gezegd dat ik wel snap dat het wel gebeurd en hoe andere erover denken
Waarom blijf je dan zeggen dat je je het niet kan voorstellen? Dat doe je dan toch al?
Gast- Gast
Schijnbaar mag je hier geen eigen mening hebben en moet iedereen maar met de mening van het gros meegaan erg jammer
Gast- Gast
Precies tea-leaf... alhoewel ik vind dat ze de straffen daarvoor wat strenger mogen maken !
voor je vriendin !!!
voor je vriendin !!!
Gast- Gast
Wat verschrikkelijk Stuiterbal..knap dat je het zo kunt vertellen.
Ik ben tegen de doodstraf..om precies die redenen die hier al eerder worden aangegeven. En ja, ik weet wel heel zeker dat als je iemand maar lang genoeg onder druk zet, de juiste technieken gebruikt, iemand dingen kan bekennen die hij/zij nooit gedaan heeft.
Dan kun je nog zo hard roepen dat je je daar niks bij voor kunt stellen, maar ik denk dat je op het moment dat het je overkomt niet meet jezelf bent. Je bent zo vermoei en wordt vervolgens zo onder druk gezet/getreiterd/gechanteerd dat je niet eens meer door hebt dat je iets bekend. Ik kan niet begrijpen dat dat zo moeilijk is om in te zien. Ik zeg nui ook dat ik nooit een moord zou bekennen die ik niet gepleegd heb, maar als ze me maar op goede manier pijn doen, fysiek of mentaal, breek ik waarschijnlijk ook en geef ik iets toe wat ik niet heb gedaan.
Nu snap je het niet..maar in die situatie ben je niet meer de heldere ik die je nu bent.
Ik ben tegen de doodstraf..om precies die redenen die hier al eerder worden aangegeven. En ja, ik weet wel heel zeker dat als je iemand maar lang genoeg onder druk zet, de juiste technieken gebruikt, iemand dingen kan bekennen die hij/zij nooit gedaan heeft.
Dan kun je nog zo hard roepen dat je je daar niks bij voor kunt stellen, maar ik denk dat je op het moment dat het je overkomt niet meet jezelf bent. Je bent zo vermoei en wordt vervolgens zo onder druk gezet/getreiterd/gechanteerd dat je niet eens meer door hebt dat je iets bekend. Ik kan niet begrijpen dat dat zo moeilijk is om in te zien. Ik zeg nui ook dat ik nooit een moord zou bekennen die ik niet gepleegd heb, maar als ze me maar op goede manier pijn doen, fysiek of mentaal, breek ik waarschijnlijk ook en geef ik iets toe wat ik niet heb gedaan.
Nu snap je het niet..maar in die situatie ben je niet meer de heldere ik die je nu bent.
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
FoolishSam schreef:Schijnbaar mag je hier geen eigen mening hebben en moet iedereen maar met de mening van het gros meegaan erg jammer
Dat vind ik nou tegenvallen van je. Ik had gehoopt op een steekhoudend argument, maar helaas zoek je je toevlucht tot het opdreggen van een fossiel van een koe.
Dit heeft niets te maken met een afwijkende mening hebben. Als je het topic nog even doorneemt zie je meer mensen die voor de doodstraf zijn, en die maken een stuk minder los dan dat jij doet. Bovendien discussieer jij over iets dat geen 'mening' behoeft, het is namelijk gewoon een keihard feit dat dit gebeurt. Vroeger en nu, in NL en daarbuiten. Dat is een feit, en je ogen sluiten voor een feit, ja, dat mag je dom noemen, vind ik.
Ook wel jammer dat je nu minder zelfreflectie toont dan toen je je nickname koos, trouwens.
RYW- Ratel
RYW schreef:FoolishSam schreef:Schijnbaar mag je hier geen eigen mening hebben en moet iedereen maar met de mening van het gros meegaan erg jammer
Dat vind ik nou tegenvallen van je. Ik had gehoopt op een steekhoudend argument, maar helaas zoek je je toevlucht tot het opdreggen van een fossiel van een koe.
Dit heeft niets te maken met een afwijkende mening hebben. Als je het topic nog even doorneemt zie je meer mensen die voor de doodstraf zijn, en die maken een stuk minder los dan dat jij doet. Bovendien discussieer jij over iets dat geen 'mening' behoeft, het is namelijk gewoon een keihard feit dat dit gebeurt. Vroeger en nu, in NL en daarbuiten. Dat is een feit, en je ogen sluiten voor een feit, ja, dat mag je dom noemen, vind ik.
En ik mag jou dom noemen, vind ik
Adios.
Gast- Gast
Stuiterbal schreef:Precies tea-leaf... alhoewel ik vind dat ze de straffen daarvoor wat strenger mogen maken !
voor je vriendin !!!
voor jou! En dat qua straffen, helemaal mee eens. Ik kan me heel boos maken als een verkrachter na een paar maanden gevangenschap of zelfs alleen een taakstraf alweer "vrij" is. Maar helaas is dat niet aan ons..
Gast- Gast
FoolishSam schreef:RYW schreef:FoolishSam schreef:Schijnbaar mag je hier geen eigen mening hebben en moet iedereen maar met de mening van het gros meegaan erg jammer
Adios.
Gelukkig weet ik wie het zegt, en vat ik het daarom volledig op als een compliment jij ook adios!
RYW- Ratel
FoolishSam schreef:RYW schreef:FoolishSam schreef:Schijnbaar mag je hier geen eigen mening hebben en moet iedereen maar met de mening van het gros meegaan erg jammer
Adios.
Hoe lang kom jij hier al? RYW is een hele intelligente dame naar mijn weten.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:FoolishSam schreef:RYW schreef:FoolishSam schreef:Schijnbaar mag je hier geen eigen mening hebben en moet iedereen maar met de mening van het gros meegaan erg jammer
Adios.
Hoe lang kom jij hier al? RYW is een hele intelligente dame naar mijn weten.
Net zo intelligent als de rest hier zeker.
Gast- Gast
Nah, ik geloof dat RYW 1 van de intelligentste mensen is op dit forum FoolishSam, dus dat bewijst maar weer hoe simpel je dingen uitkraamt. Asjeblieft, vertrek lekker uit dit topic met je suffe smileys.
Gast- Gast
RYW schreef:Ook wel jammer dat je nu minder zelfreflectie toont dan toen je je nickname koos, trouwens.
Gast- Gast
Pagina 8 van 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Pagina 8 van 13
Permissies van dit forum: