Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewuste keuzes maken in je leven

+6
Sweety
mzcharlotte
Floor
Prosecco
Kaboutertje
Marin
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bewuste keuzes maken in je leven - Pagina 2 Empty Re: Bewuste keuzes maken in je leven

Bericht  Marin za 9 jul 2011 - 9:34

Punk'd schreef:
Joy_ schreef:Laat ik het nog anders stellen:
In hoeverre bepaal jij bewust jouw levensloop dmv eigen keuzes en in hoeverre laat je het lot z'n gang gaan? Hoe weet je of je je levensloop maar z'n eigen weg moet laten vinden, of dat je zelf heel bewust er mee om gaat en door een bepaalde keuze te maken er een draai aan geeft? Welke van de twee is beter? Hoe bepaal je die keuze, of je zelf hard er aan gaat werken met je leven een richting in te draaien, of dat je loslaat en het lot zijn werk laat doen.

Hoop dat het duidelijk is.

Ik bepaald mijn leven voor het grootste gedeelte zelf. Ik zou in de toekomst heel graag een baan willen bij een tijdschrift en zal hier ook echt hard voor gaan werken. Verder heb ik wel meer toekomstideeen die niet komen 'aanwaaien'. Kleinere beslissingen waar voor mij persoonlijk wat minder waarde aan hangt kan ik wel eens 'wegwimpelen' met het lot. "Komt het dan is het goed, komt het niet.. ook prima"

Ik ga niet 'wachten' op het lot zeg maar haha.. (okee ik vind het moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel).

Dit is precies wat ik bedoel!

Als je iets heel graag wilt, kun je er hard aan werken om dat te bereiken. Mocht het op de ene manier niet lukken, kun je ook proberen om er via een omweg te komen, en daar bewust voor te kiezen. Maar je kunt ook afwachten tot het lot bepaald wat er met je leven gebeurt en het een beetje z'n gang laten gaan en zien wat er gebeurt. Dat is in sommige gevallen dus heel moeilijk: Kies je bewust voor bepaalde stappen om iets te bereiken, maar laat je daarmee andere mogelijkheden liggen? Of geloof je meer in het lot wat je leven bepaalt? In hoeverre heb je dit dus zelf in de hand.

Duurde misschien even voordat ik door had hoe ik het goed moest formuleren, maar wat jij zei, snapte ik precies.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewuste keuzes maken in je leven - Pagina 2 Empty Re: Bewuste keuzes maken in je leven

Bericht  TGR za 9 jul 2011 - 10:57

Ik zorg dat alles wat ik doe weloverwogen is. Ik ben daardoor misschien erg analystisch bezig, maar ik ben trots op de keuzes die ik voor mezelf heb gemaakt daardoor en ik kan ze ook nog goed verantwoorden naar mezelf en als het nodig is ook naar anderen. Ik heb, zacht gezegd, een hekel aan mensen die maar wat aanmodderen en niet nadenken over wat ze doen en gewoon maar dingen laten gebeuren.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  NerdChic zo 10 jul 2011 - 9:37

Ik kies bewust voor bepaalde dingen zoals mijn opleiding, maar ook mijn geluk. Dat klinkt heel raar, maar ik heb genoeg mee gemaakt waardoor ik nu keuzes kan maken die mij gelukkiger maken. En over sommige dingen heb je gewoon geen keuze, dat gaat zoals het gaat. Maar, ik ben wel van mening dat je je leven kunt sturen. En dat doe ik dan ook in zo ver dat mogelijk is.

Liever een keuze maken die achteraf de verkeerde was, dan spijt omdat je het nooit gedaan hebt.
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:38

Odilia schreef:Ik laat mijn levensloop totaal op zn beloop. Je kunt alles wel proberen te sturen, maar wat heb je daaraan? Het leven loopt toch nooit zoals je het hebt uitgestippeld. Alles komt wel op zn pootjes terecht. Ik doe gewoon wat ik leuk vind, wat je leuk vind ben je vaak goed in. Waardoor je dus met veel plezier dingen doet die je goed kunt. Daar krijg je complimenten/respect/salaris/promotie van en daardoor ga je het nog leuker vinden en word je blijer. Simpel eigenlijk smile

Ja daar ben ik het wel mee eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:42

TGR schreef:Ik zorg dat alles wat ik doe weloverwogen is. Ik ben daardoor misschien erg analystisch bezig, maar ik ben trots op de keuzes die ik voor mezelf heb gemaakt daardoor en ik kan ze ook nog goed verantwoorden naar mezelf en als het nodig is ook naar anderen. Ik heb, zacht gezegd, een hekel aan mensen die maar wat aanmodderen en niet nadenken over wat ze doen en gewoon maar dingen laten gebeuren.

Hoezo krijg je daarvan een hekel aan die mensen? Wat boeit het jou hoe anderen in hun leven staan (zolang ze anderen maar geen schade berokkenen / onrecht aandoen)?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:44

Odilia schreef:Ik laat mijn levensloop totaal op zn beloop. Je kunt alles wel proberen te sturen, maar wat heb je daaraan? Het leven loopt toch nooit zoals je het hebt uitgestippeld. Alles komt wel op zn pootjes terecht. Ik doe gewoon wat ik leuk vind, wat je leuk vind ben je vaak goed in. Waardoor je dus met veel plezier dingen doet die je goed kunt. Daar krijg je complimenten/respect/salaris/promotie van en daardoor ga je het nog leuker vinden en word je blijer. Simpel eigenlijk smile

Dit gaat ook voor mij op. Verder kijk ik nooit zo terug op de keuzes die ik gemaakt heb en of het achteraf gezien wel de beste was of juist niet. Heel algemeen gezegd dan natuurlijk, want soms doe ik dat ook wel. Vooruit kijken en niet blijven steken in het verleden draagt ook bij aan geluk.

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 10 jul 2011 - 10:10

Maar jullie geloven dan dus niet dat je zelf invloed hebt op je eigen leven? Of doen jullie daar gewoon niks mee?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 10:18

Joy_ schreef:Maar jullie geloven dan dus niet dat je zelf invloed hebt op je eigen leven? Of doen jullie daar gewoon niks mee?

Ja ik wel, tuurlijk wel. Maar ik houd me er gewoon niet zo mee bezig. Niet dat ik in het wilde weg zo maar wat doe hoor, daar niet van smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 10:24

Joy_ schreef:Maar jullie geloven dan dus niet dat je zelf invloed hebt op je eigen leven? Of doen jullie daar gewoon niks mee?

Tuurlijk wel, maar als ik mezelf vergelijk met andere mensen heb ik minder de neiging om te proberen de situatie naar mijn hand te zetten.

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 10 jul 2011 - 10:24

Ik snap het smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: