rondleiding basisschool, kind mee?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
rondleiding basisschool, kind mee?
Wij hebben morgen voor het eerst een rondleiding op een basisschool.
Ik was niet van plan mijn dochter (de oudste) mee te nemen, maar het komt wel beter uit qwa oppas.
Zou dat kunnen denken jullie?
Ik was niet van plan mijn dochter (de oudste) mee te nemen, maar het komt wel beter uit qwa oppas.
Zou dat kunnen denken jullie?
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10
Re: rondleiding basisschool, kind mee?
Ik weet eigenlijk niet wat gangbaar is, maar uiteindelijk gaat het ook om je kind, dus ik zou eerder geneigd zijn haar mee te nemen. Kun je gelijk kijken hoe de leerkrachten jouw dochtertje benaderen, en of je dara een prettig gevoel bij hebt.
Gast- Gast
Ik loop stage op een basisschool en zie regelmatig ouders voorbij komen die een rondleiding krijgen. Heel vaak zie ik dat het kind erbij loopt. Dus dit kan zeker . ( Al weet ik dan weer niet of het per school verschilt) maar ik heb nu 3 scholen meegemaakt waarbij ik dus vaak een kindje mee zag lopen.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Dat is verschillend. Er zijn ouders die ze meenemen en ouders die ze thuislaten.
Jullie moeten nagaan of jullie je vragen kunnen stellen en ook echt kunnen concentreren op de punten die jullie belangrijk vinden en het geen dat verteld wordt, als jullie kindje mee is.
Je kan er ook voor kiezen om later, als de keus gemaakt is, even met je kindje langs te komen en de school/klas te laten zien en docent gedag te zeggen.
Je ziet dat niet hoe de docenten om je kindje reageren, maar je ziet wel hoe zij op andere kinderen reageren en hoe de omgang is. Ik kan me voorstellen dat je ook heel erg afgeleid wordt wanneer je kindje mee is.
Jullie moeten nagaan of jullie je vragen kunnen stellen en ook echt kunnen concentreren op de punten die jullie belangrijk vinden en het geen dat verteld wordt, als jullie kindje mee is.
Je kan er ook voor kiezen om later, als de keus gemaakt is, even met je kindje langs te komen en de school/klas te laten zien en docent gedag te zeggen.
Je ziet dat niet hoe de docenten om je kindje reageren, maar je ziet wel hoe zij op andere kinderen reageren en hoe de omgang is. Ik kan me voorstellen dat je ook heel erg afgeleid wordt wanneer je kindje mee is.
Gast- Gast
+1 (ook met baby'tjes)Summerlovin schreef:Ik loop stage op een basisschool en zie regelmatig ouders voorbij komen die een rondleiding krijgen. Heel vaak zie ik dat het kind erbij loopt. Dus dit kan zeker . ( Al weet ik dan weer niet of het per school verschilt) maar ik heb nu 3 scholen meegemaakt waarbij ik dus vaak een kindje mee zag lopen.
Het kan altijd per school verschillen.
Gast- Gast
Hier kregen we juist een uitnodiging om met kind een kijkje te komen nemen. (wij hadden de inschrijving al wel rond, wisten sowieso dat het deze school zou worden)
Dinsdag mag ze een middag meedraaien, spannend!
Dinsdag mag ze een middag meedraaien, spannend!
Gast- Gast
Ik heb dat ook gedaan, je kunt toch niet altijd maar een oppas vinden? We hadden laatst ook een voortgangsgesprek over Ezra waar we allebei bij moesten zijn en daar was Yrsa bij, maar dat is dan gewoon niet anders.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik werk als kleuterjuf en ik ben zeker VOOR je kind meenemen!
Zo kan hij/ zij ook alvast een beetje rondkijken.
Ik heb regelmatig dat kindjes bij mij in de klas blijven hangen, lekker blijven spelen en pappa en mamma de rest van de school doorgaan.
Zo kan hij/ zij ook alvast een beetje rondkijken.
Ik heb regelmatig dat kindjes bij mij in de klas blijven hangen, lekker blijven spelen en pappa en mamma de rest van de school doorgaan.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wat leuk om te lezen dat het eigenlijk heel normaal is!
Ik wilde haar ook het liefst mee, maar dacht dat dit niet de bedoeling zou zijn. Het zou dus meer zijn omdat we dan geen oppas hadden.
Ik vind het dus ook juist heel belangrijk dat ze mee gaat, uiteindelijk gaat het om haar.
Ik wilde haar ook het liefst mee, maar dacht dat dit niet de bedoeling zou zijn. Het zou dus meer zijn omdat we dan geen oppas hadden.
Ik vind het dus ook juist heel belangrijk dat ze mee gaat, uiteindelijk gaat het om haar.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Hier heb ik Dylan niet mee genomen. Ik wilde graag de tijd nemen om vragen te stellen ect en was alleen aangezien Sander toen in Afghanistan zat. Dylan is best verlegen in een nieuwe situatie en weet zeker dat hij een hele tijd rond mijn been zou hangen en dat is dan niet echt handig.
3 weken later ben ik de inschrijving gaan brengen en toen heb ik Dylan wel meegenomen en mocht hij even rond kijken in de klas en kon hij zijn juf van straks vast ontmoeten!
Er waren trouwens best veel ouders waarvan de kinderen wel gewoon mee waren hoor dus niets geks aan!
3 weken later ben ik de inschrijving gaan brengen en toen heb ik Dylan wel meegenomen en mocht hij even rond kijken in de klas en kon hij zijn juf van straks vast ontmoeten!
Er waren trouwens best veel ouders waarvan de kinderen wel gewoon mee waren hoor dus niets geks aan!
Gast- Gast
Joh, ik had er niet eens bij nagedacht en mijn kind meegenomen, juist omdat het iets is waar hij/zij veel plek gaat doorbrengen. Zo kan je ook gelijk je kind peilen of hij/zij het er leuk vind, en/of het straks wat moeilijker gaat vinden.
Gast- Gast
Ik ben zelf leerkracht en bij ons op school komen kindjes vaak mee.
Maar ik zou inderdaad zelf kiezen wat ik het fijnst zou vinden.
Maar ik zou inderdaad zelf kiezen wat ik het fijnst zou vinden.
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» kiezen basisschool
» Basisschool kiezen
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» kiezen basisschool
» Basisschool kiezen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: