Bol.com - Afleveren en factureren
+7
Imperfect
Sjaantje
girli
Happydobby
Verde
Fearie
Beachgirl
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bol.com - Afleveren en factureren
Een paar dagen geleden heb ik vier boeken besteld bij Bol.com. Het zou ongeveer 3-4 werkdagen in beslag nemen om deze te bezorgen. Vannacht kreeg ik twee emailtjes met de melding dat de zending aan de bezorgdienst was overgedragen. De emailtjes vond ik trouwens erg netjes. Vanmiddag lag er één doos in mijn brievenbus en vond ik een brief met de melding dat er nog een pakket was afgeleverd bij de Livera.
Nu snap ik niet helemaal waarom de postbode ervoor heeft gekozen om mijn pakketje af te leveren bij de Livera, maar het is altijd nog beter dan dat ik over twee dagen mijn boeken pas had kunnen afhalen op het postkantoor. Dus ik stapte de winkel binnen met de vraag of zij mijn pakket hadden. "Twee zelfs, als u mevrouw *** bent". Dus ik heb de pakketjes in ontvangst genomen. So far, so good.
Eenmaal thuis heb ik de pakketjes uitgepakt. In de doos zat één klein boekje met een cadeauboek, plus een factuur van 5 euro. In het tweede pakket zat één boek, plus een factuur van 10 euro. In het derde pakket zat wederom een boek, plus een factuur van 10 euro. En toen bleek dat er dus nog één boek moet komen van 5 euro en daar zal ik ook een aparte factuur.
Elke factuur heeft een aparte factuurnummer en dient dus ook apart te worden overgemaakt. Nu is dat een kleine moeite. Maar het lijkt me zo verschrikkelijk onpraktisch, zelfs voor het bedrijf zelf. Ik bestel op één klantnummer vier boeken, zij versturen vier verschillende pakketten, maken vier verschillende facturen en wanneer ik het overmaak, moeten ze het vier keer verwerken? En de verzendkosten, het lijkt me erg duur om ze apart te verzenden. (Voor het bedrijf. Ik als klant hoef namelijk geen verzendkosten te betalen, omdat ze van die speciale weken hebben waarbij verzendkosten niet in rekening worden gebracht. )
Misschien is het een foutje? Of heeft iemand dit ook al meegemaakt?
(Wat ik trouwens wel ontzettend netjes vond is dat ik ook weer twee emailtjes kreeg om te melden dat mijn pakket afgeleverd was bij de buren.)
Nu snap ik niet helemaal waarom de postbode ervoor heeft gekozen om mijn pakketje af te leveren bij de Livera, maar het is altijd nog beter dan dat ik over twee dagen mijn boeken pas had kunnen afhalen op het postkantoor. Dus ik stapte de winkel binnen met de vraag of zij mijn pakket hadden. "Twee zelfs, als u mevrouw *** bent". Dus ik heb de pakketjes in ontvangst genomen. So far, so good.
Eenmaal thuis heb ik de pakketjes uitgepakt. In de doos zat één klein boekje met een cadeauboek, plus een factuur van 5 euro. In het tweede pakket zat één boek, plus een factuur van 10 euro. In het derde pakket zat wederom een boek, plus een factuur van 10 euro. En toen bleek dat er dus nog één boek moet komen van 5 euro en daar zal ik ook een aparte factuur.
Elke factuur heeft een aparte factuurnummer en dient dus ook apart te worden overgemaakt. Nu is dat een kleine moeite. Maar het lijkt me zo verschrikkelijk onpraktisch, zelfs voor het bedrijf zelf. Ik bestel op één klantnummer vier boeken, zij versturen vier verschillende pakketten, maken vier verschillende facturen en wanneer ik het overmaak, moeten ze het vier keer verwerken? En de verzendkosten, het lijkt me erg duur om ze apart te verzenden. (Voor het bedrijf. Ik als klant hoef namelijk geen verzendkosten te betalen, omdat ze van die speciale weken hebben waarbij verzendkosten niet in rekening worden gebracht. )
Misschien is het een foutje? Of heeft iemand dit ook al meegemaakt?
(Wat ik trouwens wel ontzettend netjes vond is dat ik ook weer twee emailtjes kreeg om te melden dat mijn pakket afgeleverd was bij de buren.)
Laatst aangepast door Angel Blue Eyes op wo 29 jun 2011 - 10:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Bol.com - Afleveren en factureren
Ik zou even bellen, of een mailtje naar de klantenservice eruit gooien waarom ze het op deze manier verstuurd hebben.
En ik zou al helemaal niet 4x de verzendkosten gaan betalen, dat vind ik belachelijk! Tenzij er een goede reden is voor het apart versturen.
En ik zou al helemaal niet 4x de verzendkosten gaan betalen, dat vind ik belachelijk! Tenzij er een goede reden is voor het apart versturen.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb wel eens bij 1 bestelling van meerdere boeken meerdere facturen gehad omdat het in delen kwam, maar nooit de verzendkosten meer dan 1x hoeven te betalen. Had toen wel 1x cadeaupapier erbij besteld, maar toen bleek alles ingepakt te zijn 3 boeken terwijl er maar 1tje hoefde. Dat vond ik persoonlijk onnodig en verspilling haha
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Hè, wat raar van ze inderdaad. Als je alle boeken tegelijkertijd besteld en er ook nog eens 3 op 1 dag binnen komen, waarom dan niet in 1 pakket en met 1 factuur? Klinkt erg onlogisch!
Ik zou ook even de klantenservice bellen/mailen met de vraag naar de reden. En ze vertellen dat je sowieso niet voor elk van de pakketjes van vandaag de verzendkosten gaat betalen! Zij kiezen er voor om het in aparte dozen te verzenden, dan hoort dat niet op jouw kosten te zijn.
Ik zou ook even de klantenservice bellen/mailen met de vraag naar de reden. En ze vertellen dat je sowieso niet voor elk van de pakketjes van vandaag de verzendkosten gaat betalen! Zij kiezen er voor om het in aparte dozen te verzenden, dan hoort dat niet op jouw kosten te zijn.
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Haha, cadeautjes voor jezelf!
Beachgirl; Er worden helemaal geen verzendkosten berekend. Ik word ook op geen enkele manier benadeeld. Althans, ik moet vier keer een bedrag overboeken, maar als het niet erger is dan dat. En ik had de aparte facturen nog gesnapt, wanneer boeken echt afzondelijk en dus met dagen verschil van elkaar werden verstuurd, maar dezen kwamen eigenlijk allemaal tegelijk.
Ze besparen vast op verzendkosten, maar vast niet op verpakkingskosten. Ik vind het wel grappig. Ik werd vandaag drie keer verrast, ondanks dat ik het zelf had besteld.
Beachgirl; Er worden helemaal geen verzendkosten berekend. Ik word ook op geen enkele manier benadeeld. Althans, ik moet vier keer een bedrag overboeken, maar als het niet erger is dan dat. En ik had de aparte facturen nog gesnapt, wanneer boeken echt afzondelijk en dus met dagen verschil van elkaar werden verstuurd, maar dezen kwamen eigenlijk allemaal tegelijk.
Ze besparen vast op verzendkosten, maar vast niet op verpakkingskosten. Ik vind het wel grappig. Ik werd vandaag drie keer verrast, ondanks dat ik het zelf had besteld.
Gast- Gast
Wat raar, ik heb bij hun nooit meer dan 1 ding besteld tegelijk.
Ik zou idd maar 1 x verzending betalen.
Ik zou idd maar 1 x verzending betalen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Soms is het voor een bedrijf goedkoper om het op deze manier te regelen dan om dingen te verzamelen en samen te voegen. Dat zijn meer handelingen en het zit vaak niet in het systeem. Ik krijg regelmatig van CZ meerdere brieven op één dag.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Grappig dat het merendeel over verzendkosten praat terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Gast- Gast
+1Megara schreef:Grappig dat het merendeel over verzendkosten praat terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Zijn de boeken wel leuk, ABE? Ik weet niet eens meer of je me verteld hebt wat je besteld hebt, erg he
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Volgens mij doen ze dat als de boeken verschillende levertijden hebben. Je hoeft dan bij meerdere artikelen niet te wachten tot het artikel met de langste levertijd binnen is om te beschikken over de andere artikelen. Als ik namelijk twee boeken bestel met dezelfde levertijd krijg ik ze altijd in een pakket.
Imperfect- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 66
Ik weet wel dat bol.com alles apart levert als de levertijd verschillend is. Ik denk haast dat dit een foutje is, omdat je dus 3 pakketjes hebt op één dag. Als het zo gaat vanwege de levertijd dan betaal je normaal gesproken maar één keer de verzendkosten, maar dat hoeft nu al helemaal niet.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Waarschijnlijk heb je aangevinkt dat je de boeken wil hebben als ze er zijn, dan versturen ze alles als los pakket en moet je blijkbaar los betalen. Je kan ook aanvinken dat je 1 keer iets wil ontvangen!
Gast- Gast
Dat viel mij ook op idd. Best grappigMegara schreef:Grappig dat het merendeel over verzendkosten praat terwijl daar helemaal geen sprake van is.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Maar toch leuk om 3 pakketjes te openen
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Sjaantje schreef:+1Megara schreef:Grappig dat het merendeel over verzendkosten praat terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Zijn de boeken wel leuk, ABE? Ik weet niet eens meer of je me verteld hebt wat je besteld hebt, erg he
Nee, volgens mij heb ik dat niet eens verteld. Het zijn thrillers welke ik heb besteld. En vandaag komt er nog een pakketje.
Gast- Gast
Ik heb echt precies hetzelfde gehad deze week!! Ik weet niet of dit zo de bedoeling is, of dat er iemand behoorlijk staat te prutsen daar
ik stond er in ieder geval ook raar van te kijken.
ik stond er in ieder geval ook raar van te kijken.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Megara schreef:Grappig dat het merendeel over verzendkosten praat terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Inderdaad!
Gast- Gast
Ik heb ook wel is meerdere boeken tegelijk besteld. Kreeg ze gewoon in 1 pakket!
Ik denk dat het een foutje is.
Ik denk dat het een foutje is.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: