Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bol.com - Afleveren en factureren

+7
Imperfect
Sjaantje
girli
Happydobby
Verde
Fearie
Beachgirl
11 plaatsers

Ga naar beneden

Bol.com - Afleveren en factureren  Empty Bol.com - Afleveren en factureren

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 9:11

Een paar dagen geleden heb ik vier boeken besteld bij Bol.com. Het zou ongeveer 3-4 werkdagen in beslag nemen om deze te bezorgen. Vannacht kreeg ik twee emailtjes met de melding dat de zending aan de bezorgdienst was overgedragen. De emailtjes vond ik trouwens erg netjes. Vanmiddag lag er één doos in mijn brievenbus en vond ik een brief met de melding dat er nog een pakket was afgeleverd bij de Livera.

Nu snap ik niet helemaal waarom de postbode ervoor heeft gekozen om mijn pakketje af te leveren bij de Livera, maar het is altijd nog beter dan dat ik over twee dagen mijn boeken pas had kunnen afhalen op het postkantoor. Dus ik stapte de winkel binnen met de vraag of zij mijn pakket hadden. "Twee zelfs, als u mevrouw *** bent". Dus ik heb de pakketjes in ontvangst genomen. So far, so good. smile

Eenmaal thuis heb ik de pakketjes uitgepakt. In de doos zat één klein boekje met een cadeauboek, plus een factuur van 5 euro. In het tweede pakket zat één boek, plus een factuur van 10 euro. In het derde pakket zat wederom een boek, plus een factuur van 10 euro. En toen bleek dat er dus nog één boek moet komen van 5 euro en daar zal ik ook een aparte factuur.

Elke factuur heeft een aparte factuurnummer en dient dus ook apart te worden overgemaakt. Nu is dat een kleine moeite. Maar het lijkt me zo verschrikkelijk onpraktisch, zelfs voor het bedrijf zelf. Ik bestel op één klantnummer vier boeken, zij versturen vier verschillende pakketten, maken vier verschillende facturen en wanneer ik het overmaak, moeten ze het vier keer verwerken? En de verzendkosten, het lijkt me erg duur om ze apart te verzenden. (Voor het bedrijf. Ik als klant hoef namelijk geen verzendkosten te betalen, omdat ze van die speciale weken hebben waarbij verzendkosten niet in rekening worden gebracht. smile)

Misschien is het een foutje? Of heeft iemand dit ook al meegemaakt?

(Wat ik trouwens wel ontzettend netjes vond is dat ik ook weer twee emailtjes kreeg om te melden dat mijn pakket afgeleverd was bij de buren.)

Laatst aangepast door Angel Blue Eyes op wo 29 jun 2011 - 10:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bol.com - Afleveren en factureren  Empty Re: Bol.com - Afleveren en factureren

Bericht  Beachgirl wo 29 jun 2011 - 9:25

Ik zou even bellen, of een mailtje naar de klantenservice eruit gooien waarom ze het op deze manier verstuurd hebben.

En ik zou al helemaal niet 4x de verzendkosten gaan betalen, dat vind ik belachelijk! Tenzij er een goede reden is voor het apart versturen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fearie wo 29 jun 2011 - 9:27

Ik heb wel eens bij 1 bestelling van meerdere boeken meerdere facturen gehad omdat het in delen kwam, maar nooit de verzendkosten meer dan 1x hoeven te betalen. Had toen wel 1x cadeaupapier erbij besteld, maar toen bleek alles ingepakt te zijn :P 3 boeken terwijl er maar 1tje hoefde. Dat vond ik persoonlijk onnodig en verspilling haha smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Verde wo 29 jun 2011 - 9:35

Hè, wat raar van ze inderdaad. Als je alle boeken tegelijkertijd besteld en er ook nog eens 3 op 1 dag binnen komen, waarom dan niet in 1 pakket en met 1 factuur? Klinkt erg onlogisch!

Ik zou ook even de klantenservice bellen/mailen met de vraag naar de reden. En ze vertellen dat je sowieso niet voor elk van de pakketjes van vandaag de verzendkosten gaat betalen! Zij kiezen er voor om het in aparte dozen te verzenden, dan hoort dat niet op jouw kosten te zijn.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 9:38

Haha, cadeautjes voor jezelf! Very Happy

Beachgirl; Er worden helemaal geen verzendkosten berekend. Ik word ook op geen enkele manier benadeeld. Althans, ik moet vier keer een bedrag overboeken, maar als het niet erger is dan dat. smile En ik had de aparte facturen nog gesnapt, wanneer boeken echt afzondelijk en dus met dagen verschil van elkaar werden verstuurd, maar dezen kwamen eigenlijk allemaal tegelijk.

Ze besparen vast op verzendkosten, maar vast niet op verpakkingskosten. Ik vind het wel grappig. Ik werd vandaag drie keer verrast, ondanks dat ik het zelf had besteld. nerd

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 29 jun 2011 - 10:00

Wat raar, ik heb bij hun nooit meer dan 1 ding besteld tegelijk.
Ik zou idd maar 1 x verzending betalen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  girli wo 29 jun 2011 - 10:39

Soms is het voor een bedrijf goedkoper om het op deze manier te regelen dan om dingen te verzamelen en samen te voegen. Dat zijn meer handelingen en het zit vaak niet in het systeem. Ik krijg regelmatig van CZ meerdere brieven op één dag.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 11:45

Grappig dat het merendeel over verzendkosten praat terwijl daar helemaal geen sprake van is.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje wo 29 jun 2011 - 11:51

Megara schreef:Grappig dat het merendeel over verzendkosten praat terwijl daar helemaal geen sprake van is.
+1

Zijn de boeken wel leuk, ABE? Ik weet niet eens meer of je me verteld hebt wat je besteld hebt, erg he Embarassed
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Imperfect wo 29 jun 2011 - 18:17

Volgens mij doen ze dat als de boeken verschillende levertijden hebben. Je hoeft dan bij meerdere artikelen niet te wachten tot het artikel met de langste levertijd binnen is om te beschikken over de andere artikelen. Als ik namelijk twee boeken bestel met dezelfde levertijd krijg ik ze altijd in een pakket.
Imperfect
Imperfect
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 66

Bericht  silly-one wo 29 jun 2011 - 18:23

Ik weet wel dat bol.com alles apart levert als de levertijd verschillend is. Ik denk haast dat dit een foutje is, omdat je dus 3 pakketjes hebt op één dag. Als het zo gaat vanwege de levertijd dan betaal je normaal gesproken maar één keer de verzendkosten, maar dat hoeft nu al helemaal niet.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 20:04

Waarschijnlijk heb je aangevinkt dat je de boeken wil hebben als ze er zijn, dan versturen ze alles als los pakket en moet je blijkbaar los betalen. Je kan ook aanvinken dat je 1 keer iets wil ontvangen!

Gast
Gast

Bericht  girli wo 29 jun 2011 - 21:30

Megara schreef:Grappig dat het merendeel over verzendkosten praat terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Dat viel mij ook op idd. Best grappig Very Happy
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Moezie wo 29 jun 2011 - 21:39

Maar toch leuk om 3 pakketjes te openen :P
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:14

Sjaantje schreef:
+1

Zijn de boeken wel leuk, ABE? Ik weet niet eens meer of je me verteld hebt wat je besteld hebt, erg he Embarassed

Nee, volgens mij heb ik dat niet eens verteld. Het zijn thrillers welke ik heb besteld. smile En vandaag komt er nog een pakketje. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Alias do 30 jun 2011 - 3:07

Ik heb echt precies hetzelfde gehad deze week!! Ik weet niet of dit zo de bedoeling is, of dat er iemand behoorlijk staat te prutsen daar Laughing
ik stond er in ieder geval ook raar van te kijken.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:22

Inderdaad! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Summerlovin do 30 jun 2011 - 6:10

Ik heb ook wel is meerdere boeken tegelijk besteld. Kreeg ze gewoon in 1 pakket!
Ik denk dat het een foutje is.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud