Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+13
Qiara
Jordana
patjuhhh
May
Zwerver
Toet
Burn
silly-one
Suus
Lotus
VeryCherry
Atelier Madame
Moezie
17 plaatsers

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 38 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:51

Wow, Reva!! Het lijkt wel een ander huis!
2e is meer mijn smaak... angel

Haha, je oma, klinkt zo herkenbaar.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:52

Ik vind je oma zielig, Reva..

Ik ben net naar de universiteit gefietst om iets in te leveren en weer terug en ik ben dood. Ik plak overal. Ik ga vanavond gewoon niet naar dat feest. Het is op mijn kamer 24 graden.. dat is echt wel warm genoeg hoor. Ik vind 40 zo overdreven.. Sad.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:52

Op de tweede foto zie je ook pas hoe mooi je bank is I love you

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:53

wow wat een verschil :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:57

June schreef:Ik vind je oma zielig, Reva..

Ik ben net naar de universiteit gefietst om iets in te leveren en weer terug en ik ben dood. Ik plak overal. Ik ga vanavond gewoon niet naar dat feest. Het is op mijn kamer 24 graden.. dat is echt wel warm genoeg hoor. Ik vind 40 zo overdreven.. Sad.

Het is ook wel zielig hoor, June, maar ik kan er niet zoveel geduld meer voor opbrengen. Ze is gezond, okee vasculaire dementie zeggen ze, maar verder heeft ze niks. Heerlijk huisje, veel familie en vrienden die vaak komen/bellen etc, maar het laat haar gewoon koud. Alles is negatief. Dan zeggen twee mensen iets over een leuk tvprogramma en dan roept zij WEET JE AAN WIE IK EEN HEKEL HEB OP TV. En dan zeg je 'Oma, wie vind je wel leuk op tv, das toch veel gezelliger?' JA MAAR WEET JE AAN WIE IK EEN HEKEL HEB OP TV. Etc etc. Als je in haar huis binnenkomt zou je denken dat ze altijd vrijgezel is geweest. ALLES, van foto's, huissleutels, stoelen, herinneringen, rapporten, wat dan ook, van mijn opa heeft ze binnen 24 uur nadat hij was overleden de deur uit geflikkerd. En ze liegt ontzettend veel en ik geloof gewoon niet dat dat allemaal door die dementie komt, ze is gewoon zwaar verbitterd. Wel jammer, want ze was altijd erg gezellig. Twee jaar geleden gingen we nog rustig de hele dag shoppen in A'dam.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:57

Heb je trouwens snel gedaan als ik de klok zo zie...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:58

dames ik ben klaar met werken, fijne avond en tot morgen!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:58

Laat maar.

Laatst aangepast door Storm op di 28 jun 2011 - 5:15; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:59

ProudMama schreef:Heb je trouwens snel gedaan als ik de klok zo zie...

Ja cheers Had haast ivm bezoek angel

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:59

No

Gast
Gast

Bericht  Susan di 28 jun 2011 - 5:02

Reva schreef:

Het is ook wel zielig hoor, June, maar ik kan er niet zoveel geduld meer voor opbrengen. Ze is gezond, okee vasculaire dementie zeggen ze, maar verder heeft ze niks. Heerlijk huisje, veel familie en vrienden die vaak komen/bellen etc, maar het laat haar gewoon koud. Alles is negatief. Dan zeggen twee mensen iets over een leuk tvprogramma en dan roept zij WEET JE AAN WIE IK EEN HEKEL HEB OP TV. En dan zeg je 'Oma, wie vind je wel leuk op tv, das toch veel gezelliger?' JA MAAR WEET JE AAN WIE IK EEN HEKEL HEB OP TV. Etc etc. Als je in haar huis binnenkomt zou je denken dat ze altijd vrijgezel is geweest. ALLES, van foto's, huissleutels, stoelen, herinneringen, rapporten, wat dan ook, van mijn opa heeft ze binnen 24 uur nadat hij was overleden de deur uit geflikkerd. En ze liegt ontzettend veel en ik geloof gewoon niet dat dat allemaal door die dementie komt, ze is gewoon zwaar verbitterd. Wel jammer, want ze was altijd erg gezellig. Twee jaar geleden gingen we nog rustig de hele dag shoppen in A'dam.

Ik vind dat je je oma wel erg weinig krediet geeft. Mijn beide oma's zijn dement geweest en dat kan gewoon echt heel snel gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:05

Reva: Mijn oma heeft dat ook een tijdje gehad. Alles was slecht en ze was eenzaam, maar ze had ook geen zin in bezoek en denk maar niet dat zij zich in een verzorgingshuis liet stoppen of hulp nodig had in de huishouding (ze was dan ook pas 91 laughcry). Uiteindelijk kreeg ze problemen met haar knie waardoor ze niet kon lopen en dus niet eens zelf naar het toilet kon en moest ze wel tijdelijk in een verzorgingshuis. Daar zit ze nu nog steeds. Ik heb haar al jaren niet meer zo vrolijk gezien. Ze kletst weer, ziet alles positief waar ze eerst negatief was. Ik had niet verwacht dat het op die leeftijd nog zo om zou kunnen slaan, maar dat kan dus wel degelijk.

Kan het niet zijn dat het door eenzaamheid komt dat ze zo verbitterd is? Heb je ooit gevraagd waarom ze alles van je opa verwijderd heeft? Wel bijzonder inderdaad. Misschien vindt ze het te moeilijk om er mee geconfronteerd te worden? Daarnaast weet je niet wat dementie met mensen doet. Het is volgens mij niet echt een vastomlijnd kader van wat daar dan allemaal bijhoort. Ik denk dat het best zou kunnen dat het daardoor komt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:06

Nadeel van dementie is dat het vaak juist de slechtere eigenschappen van iemand naar boven haalt. Zie dat heel veel bij clienten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:12

Susan schreef:
Reva schreef:

Ik vind dat je je oma wel erg weinig krediet geeft. Mijn beide oma's zijn dement geweest en dat kan gewoon echt heel snel gaan.

Als dat zo overkomt, is dat jammer dan. Het is een verhaal wat zo'n 30 jaar heeft geduurd in totaal, dat kan ik niet in een alinea uitleggen. Mijn oma bleek na het overlijden van mijn opa over heel veel dingen te hebben gelogen. We stonden handjes te schudden met broers van mijn vader, over wie mijn oma al die jaren heeft volgehouden dat zij geen contact meer met ze hadden (omdat ze mijn opa en vader op jonge leeftijd hebben bestolen en oma voor dood hebben achtergelaten en mijn vader (logisch) om die reden ook geen contact meer had). Letterlijk boven de kist van mijn opa stonden we kennen te maken. En zo blijken er heleboel dingen niet te kloppen, waar nu op veel dingen nog steeds geen antwoorden op zijn omdat ze elke dag een andere waarheid heeft. We moesten bijvoorbeeld altijd bellen als we op bezoek kwamen zodat ze zogenaamd kon luchten (ivm mijn astma en haar roken). Van al die onbekende familie hebben we achteraf gehoord dat ze dan eerst hun de deur uit deed, etc etc. En dat mijn opa daar tot op het laatst heel veel moeite mee had, al die leugens. Ook leugenaars worden dement. Dat dementie snel kan gaan snap ik uiteraard. En als ze tot drie keer toe achter elkaar vraagt of het normaal is dat ze kleine beestjes in de tuin heeft (mieren) en of die overal zitten, kan ik dat afschuiven op haar dementie (en ergens ook wel om lachen). Of als we gaan eten en ze zegt ik ga even water halen en vervolgens met de gieter naar buiten komt. Maar dat zijn echt buien en vooralsnog meer uitzondering (en vooral als ze in een drukke of onbekende omgeving is) dan dat het altijd zo is. Andere dingen niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:14

Wij hebben vandaag even minder nieuws gehad. Een familielid van m'n man uit Canada heeft ene aantal weken terug een zeer zwaar auto-ongeluk gehad, en is nu overleden aan de gevolgen daarvan en daarbovenop ene infectie. Even oud als m'n man, pas getrouwd en zijn ouders zijn hun enigst kind kwijt. Mijn man is er ontzettend van onder de indruk, ik kende de jongen verder niet...

Had afgelopen weekend al foto's van het wrak gezien, dat hij daar überhaupt nog levend uit is gekomen is al een wonder.. No

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:21

ProudMama schreef:Nadeel van dementie is dat het vaak juist de slechtere eigenschappen van iemand naar boven haalt. Zie dat heel veel bij clienten.

Ik geloof ook wel dat veel dingen worden versterkt door haar vasculaire dementie, mn zus, nichtje en ik hebben niet voor niks bijna twee jaar onze ouders proberen te overtuigen dat oma aan het veranderen was etc. en ze daar wat aan moesten doen. Omdat het vaak gebeurde als wij met haar weg.waren en wij degene waren die 'stiekem' dingen in pannen hadden gelegd om te kijken of het er de volgende keer nog lag (met het idee ze kookt niet meer, terwijl dat echt een hobby was). En dat je niet fluitend verder gaat als je 55 jaar getrouwd bent geweest, snap ik ook en verwacht ik ook niet. Maar ze is niet al dertig jaar dement en wel over heel veel dingen al zeker dertig jaar heel gehaaid en achterbaks, zo blijkt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:22

Maple schreef:Wij hebben vandaag even minder nieuws gehad. Een familielid van m'n man uit Canada heeft ene aantal weken terug een zeer zwaar auto-ongeluk gehad, en is nu overleden aan de gevolgen daarvan en daarbovenop ene infectie. Even oud als m'n man, pas getrouwd en zijn ouders zijn hun enigst kind kwijt. Mijn man is er ontzettend van onder de indruk, ik kende de jongen verder niet...

Had afgelopen weekend al foto's van het wrak gezien, dat hij daar überhaupt nog levend uit is gekomen is al een wonder.. No

Wat erg! Gaan/willen julie er naartoe?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:23

Lastig Reva. Uiteindelijk ken jij je oma natuurlijk ook het beste!

Dames, ik ga weer lekker de hitte in! Woehoe Neutral

Fijne avond allemaal!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:24

Verschrikkelijk Maple!! hug

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:25

June schreef:Lastig Reva. Uiteindelijk ken jij je oma natuurlijk ook het beste!

Dames, ik ga weer lekker de hitte in! Woehoe Neutral

Fijne avond allemaal!

Nou, een heel groot deel niet dus :P Als ik alle 'nieuwe' familie opeens ook op feestjes moet uitnodigen, is het volle bak Twisted Evil

Fijne avond, June!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:34

Reva, ik heb de foto's gemist... *puppie ogen*
Ik was even aan de telefoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 5:38

Nee, we gaan er niet naartoe, ik kende de jongen niet en mijn man had er ook niet zo'n sterke band mee, maar kende m wel. Schoonzus en schoonmoeder gaan wel, maar die hadden er een veel sterkere band mee.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB di 28 jun 2011 - 5:39

wat naar nieuws maple!

zo was me het dagje wel.... pff 9uur was ik in het ziekenhuis tot 10.45. Hartfilmpje en een hartecho zijn gemaakt en uitslag van het bloed was ook goed. 13 juli moet ik een holterkastje ophalen voor 24uurs registratie

toen door naar training, toen thuis wat schoongemaakt, half 4 hechtingen eruit en 16.15 sol gesprek en alles op de fiets gedaan vandaag;) gelukkig allemaal dichtbij

nu wat eten

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Burn di 28 jun 2011 - 5:41

Mijn oma wil wel naar het verzorgingstehuis, maar alleen naar deze.. Omdat deze in het dorp is.
Maar ze vind het nu nog niet echt nodig, en denkt dat ze alles zelf nog wel kan!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  silly-one di 28 jun 2011 - 5:43

Nou Maple dan kunnen wij elkaar de hand schudden. Ik zit namelijk te wachten op het slechte nieuws van de bevalling van mijn zus. Ze breekt haar zwangerschap af omdat ze kind hebben met geen ontwikkelde hersenen en een open rug op verschillende wervels. Ook een triest verhaal dus. Zeker omdat het kind weinig kans heeft om te overleven en als het overleefd het een soort kasplantje zal zijn met een korte levensverwachting.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud