Contractverlenging
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Contractverlenging
Even een vraagje : tot hoelang voordat je contract afloopt moet jouw werkgever jou daarvan op de hoogte stellen? Maw: als jou contract niet wordt verlengd (of wel), wanneer moet de werkgever dit aan de werknemer laten weten? Is daar een termijn voor?
Excuses voor de kromme uitleg, kon het even niet beter verwoorden
Excuses voor de kromme uitleg, kon het even niet beter verwoorden
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Re: Contractverlenging
Als je een maand opzegtermijn hebt, lijkt een maand me het uiterste. Al is het wel wat kort als je dan nog op zoek moet naar iets anders.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Is geen termijn voor. Hij mag het op de laatste dag ook nog zeggen. Of dat netjes is, is natuurlijk een tweede.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Nog sterker. Hij hoeft je geen eens te melden dat je laatste dag is aangebroken. Zolang je niet meer na je contract gaat/mag werken is alles prima.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
bij mij stond in mijn jaar contract een wederzijdse opzegtermijn van 1maand. dus check je contract nog even!
Gast- Gast
Een opzegtermijn is iets anders dan het einde van je contract. Je contract loopt namelijk van rechtswege af. Tussentijds opzeggen kan inderdaad met een maand opzegtermijn.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ja, als je tussentijds opzegt. Maar er staat ook dat je contract van rechtswege na een jaar eindigt, en dan mag je werkgever gewoon 5 minuten voor het einde van je laatste werkdag zeggen dat je morgen niet meer hoeft te komen. Netjes is anders...Odilia schreef:bij mij stond in mijn jaar contract een wederzijdse opzegtermijn van 1maand. dus check je contract nog even!
Ik heb me daar ook weleens in vergist hoor
Gast- Gast
ehhh oh ja haha! Ik zou een maand van tevoren gewoon een gesprek aankaarten met je manager en het dan op de man af vragen.Maple schreef:Ja, als je tussentijds opzegt. Maar er staat ook dat je contract van rechtswege na een jaar eindigt, en dan mag je werkgever gewoon 5 minuten voor het einde van je laatste werkdag zeggen dat je morgen niet meer hoeft te komen. Netjes is anders...Odilia schreef:bij mij stond in mijn jaar contract een wederzijdse opzegtermijn van 1maand. dus check je contract nog even!
Ik heb me daar ook weleens in vergist hoor
Gast- Gast
Oke, bedankt voor de antwoorden
Mijn contract loopt 'pas' in december af, maar wilde dit even checken.
Hoorde namelijk dat een collega van me nog niet weet of haar contract *over 2 weken al * wordt verlengd.
Dit had me wel even aan het denken gezet..
Mijn contract loopt 'pas' in december af, maar wilde dit even checken.
Hoorde namelijk dat een collega van me nog niet weet of haar contract *over 2 weken al * wordt verlengd.
Dit had me wel even aan het denken gezet..
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik zou het zelf nooit op 2 weken aan laten komen! Je kunt rustig een maand van tevoren een gesprek aanvragen idd, is helemaal niet raar! Als ze dat niet begrijpen zijn ze gek.. Ik had zelf ook een tijdelijk contract tot 01-08-2011 maar heb al een paar maanden geleden gehoord dat ik sowieso tot 01-08-2012 kan blijven. Heb ook gewoon aangegeven dat ik wel een hypotheek heb om te betalen (ik ben alleen) dus ik het wel graag op tijd wilde weten. Vonden ze alleen maar logisch
Gast- Gast
Toevallig heb ik net mijn leidinggevende gevraagd hoe zij de toekomst ziet en wat er na oktober voor mij op stapel staat. In eerste instantie keek ze me raar aan, want ik ben er inderdaad nogal vroeg mee, maar toen ze begon te rekenen, kwam ze tot dezelfde conclusie. Er moest gekeken worden wat ze nog verder met me wilden. Leidinggevende wil me gelukkig houden, nu hogerhand nog. Maar ik mag het graag RUIM vantevoren weten.
Een maand, twee weken stelt mij niet in staat om snel iets anders te vinden.
Een maand, twee weken stelt mij niet in staat om snel iets anders te vinden.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Contractverlenging
» Contractverlenging
» Contractverlenging
» Geen contractverlenging... En toen...?
» Contractverlenging
» Contractverlenging
» Geen contractverlenging... En toen...?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: