Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hi rekeningen vraagje...

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hi rekeningen vraagje... Empty Hi rekeningen vraagje...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 11:39

Ik had tot vorige maand een hoog abonnement (75 euro in de maand) Elke maand krijg ik rond de 5e (in ieder geval de eerste week v/d maand) mijn telefoonrekening, die ik dan netjes betaal! 30 november mocht ik verlengen en dat heb ik dan ook direct gedaan. Mijn nieuwe contract met een abonnementkosten van nog geen 40 euro per maand, ging de 4e in... Ik heb dus heel de maand november nog gebeld en gesmst, uit mijn oude (hoge) bundel en ik verwachtte die rekening dan ook, zoals elke maand, rond de 5e.
Nou heb ik inderdaad een rekening gehad, op 7 dec; 38,95! Ik snap er nu dus niks van....

Er staat:

1x Hi Online 35
1x Gratis Hi Bewaarbox
1x Gratis Hi Telefoonboek
1x Hi Eindeloos Blackberry

Totaal excl btw 32,73
verbruikskosten 0,00
eenmalige kosten 0,00.

Incl btw totaal 38,95.

Okee nou, ik wist niet dat je bij Hi ook vooraf betaalde, maar ik ga er mee akkoord... Tot ik de rekening omdraaide en 't overzicht zag:

Periodieke kosten:

Hi Online 35 01.12 - 31.12
Hi Eindeloos BB 01.12 - 31.12

Totaal periodieke kosten: 32,73

En dan:

Verbruik 01.11.10 - 04.12.10

Tegoed deze periode: Bundelverbruik €83,19
Bellen naar vaste nummers: aantal 8 - volume 12.26 min - €2,94
Bellen naar mobiele nummers: aantal 47 - volume 196.02 min - €46,54
Smsberichten: aantal 158 - €18,40
MMS berichten: aantal 1 - €0,21

Verbruikskosten: 0,00

Eenmalige kosten:

Hi bel en sms E75 01.12.10 - €0,00
Hi Online E35 01.12.10 - €0,00
Verdubbel je SMS! staat aan 01.12.10 - €0,00
Gratis Hi Bewaarbox 01.12.10 - €0,00
Gratis Hi Telefoonboek 01.12.10 - €0,00
Hi Eindeloos BB 01.12.10 - €0,00

Totaal eenmalige kosten: 0,00
Totaal *telefoonrekening* excl. BTW: 32,73.

Ik snap er nu niks meer van! Krijg ik straks gewoon nog een rekening er bovenop? Mag ik dan in ene 2 rekeningen betalen? Of is die ene nu verdwenen? Ik kan niet inloggen op mijn Hi account (ze zeggen dat er een storing is...) en enerzijds wil ik niet bellen (Wil geen slapende honden wakker maken....) heeft iemand enig idee? Zijn ze gewoon zo blij met mij als verlengende klant dat ze mijn ene maand hebben laten vallen? albino

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hi rekeningen vraagje... Empty Re: Hi rekeningen vraagje...

Bericht  lyke ma 13 dec 2010 - 11:41

als ik jou was zou ik gewoon afwachten wat er van je rekening afgeschreven word.
En anders even met de klantenservice bellen
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 11:49

lyke86 schreef:als ik jou was zou ik gewoon afwachten wat er van je rekening afgeschreven word.
En anders even met de klantenservice bellen

I knoww... Maar ik ben zó Toos Geduldloos en met de feestdagen op de stoep zou 't zó leuk zijn als ik 50 euro 'overhoud' Very Happy Ben zo bang dat als ik Hi ga bellen "Oh ja mevrouw, foutje, betaalt u maar even naast de rekening van 40 euro, ook de 75 euro, bedankt!"

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 11:53

Zoals ik het lees, moet je die van 80 en van 40 nog betalen.. Word je er op "mijn Hi' niet wijzer op?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 12:01

Ik kan niet inloggen op mijn Hi en verder staan er niet veel uitleg dingies over rekeningen.... Normaal gesproken krijg ik gewoon van alles een rekening wat ik moet betalen. Toen ik halverwege de maand opeens mijn BB online aan vroeg, kreeg ik die maand nog gewoon 17,50 extra op de rekening en dat betaalde ik.... Toen ik mijn SMS bundel uitzette, stond er geen 9.95 meer bij... Nu heb ik één rekening gehad, die van 40 euro en verder staat er dus wel iets van die oude bundel, maar 't lijkt wel alsof ze die hebben kwijtgescholden of zo.....

Hm ik zal best balen als er morgen een rekening van 80 euro in de brievenbus ligt haha, maar lijkt me wel stug, want dan zijn ze ruim een week 'te laat', met de rekening.... (normaal gesproken zou die rond de 15e al zijn afgeschreven nl.)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 12:05

Wel een beetje apart. Ik vind Hi sowieso wel heel vaag met hun rekeningen.. Ik kom er op de site ook niet echt uit nu. Ik moet opeens 70 euro betalen terwijl het de vorige maand 20 was. Hoe de hell kan dat zo wisselen? Mijn belgedrag veranderd niet opeens.. Nouja, ik zou voor de zekerheid mailen of bellen, het zou wat sneu zijn als je er achter komt dat je wel moet betalen. Ik ga natuurlijk voor je duimen dat het alleen maar mee valt! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 12:07

Ik heb me opnieuw aangemeld bij Hi en nu kan ik opeens wel weer inloggen.... Heel weird!

Zie hier...

Waardebundel Aantal Volume Verbruik Bedrag (€)
Tegoed deze periode 83,19
Bellen naar vaste nummers 8 2,94
Bellen naar mobiele nummers 47 46,54
Sms-berichten 158 18,40
Mms-berichten 1 0,21

Totaal verbruikskosten 0,00

Wil ik het gewoon graag zien, of staat er echt dat mijn verbuik van november gewoon.... op Nul is gezet?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 12:14

Huh? Zo staat het er inderdaad wel :P maar dat lijkt me sterk toch? Zou mooi zijn, maar niet heel logisch haha!

Gast
Gast

Bericht  ButterflyEffect ma 13 dec 2010 - 12:15

Haha, ik zou ook even wachten. Bellen heeft toch geen zin, je maakt er idd hoogstens alleen maar slapende honden mee wakker. Zou wel lekker zijn voor je, zon extraatje van de kerstman cheers
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Mint di 14 dec 2010 - 9:32

Hey,
Ik denk dat je geluk hebt en dat het bedrag niet meer wordt afgeschreven, want dat is bij mij precies zo gegaan.
Ik zat 6 euro boven mijn belbundel, maar mijn rekening was maar 14, 95 (nieuwe abonnementprijs)!
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 9:39

Er staat toch twee keer exact hetzelfde bedrag, op de voor- en achterkant? Is de achterkant niet het gespecificeerde overzicht van de voorkant?

Gast
Gast

Bericht  Chloe di 14 dec 2010 - 9:44

Hey,

Ik heb ook Hi. En ik weet dat t er raar uitziet, maar je hebt gewoon binnen je bundel gebeld. Die 83 euro is gewoon je bundeltegoed, alleen dan omgerekend naar de tarieven buiten je bundel. Dus stel: je bundel is 20 euro en dat is 200 belminuten, dan is dat 20/ 200= 10 cent per minuut. Echter, als je buiten je bundel belt, moet je 20 cent per minuut betalen. Je bundeltegoed wordt dus ook naar dit bedrag omgerekend: 200*20 cent=40 euro. Op je rekening staat dan achter tegoed 40 euro, terwijl je toch maar 20 euro hoeft te betalen, want het zit binnen je abo. Ik hoop dat dit het duidelijker maakt.
Chloe
Chloe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 42
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 9:47

Ja, achterkant is gespecificeerd, maar ik wilde zo duidelijk mogelijk zijn, Maple Wink Ik heb nog steeds geen nieuwe rekening binnen, ook niet op mijn Hi, dus ik begin er langzaam in te geloven dat ik gewoon mazzel heb... ? Maar laat voor de zekerheid wel geld op m'n rekening staan natuurlijk.....

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 9:49

Chloe schreef:Hey,

Ik heb ook Hi. En ik weet dat t er raar uitziet, maar je hebt gewoon binnen je bundel gebeld. Die 83 euro is gewoon je bundeltegoed, alleen dan omgerekend naar de tarieven buiten je bundel. Dus stel: je bundel is 20 euro en dat is 200 belminuten, dan is dat 20/ 200= 10 cent per minuut. Echter, als je buiten je bundel belt, moet je 20 cent per minuut betalen. Je bundeltegoed wordt dus ook naar dit bedrag omgerekend: 200*20 cent=40 euro. Op je rekening staat dan achter tegoed 40 euro, terwijl je toch maar 20 euro hoeft te betalen, want het zit binnen je abo. Ik hoop dat dit het duidelijker maakt.

Euh... ik snap 't nog steeds niet haha. Ik verwachtte gewoon een rekening van de maand nov... In november had ik nog een abonnement van 75 euro, dat is mijn standaard bedrag, zonder er overheen te gaan. 30 nov heb ik verlengd, mn contract ontving ik de 4e en de 7e lag er een rekening op de mat, van nog geen 40 euro... Waar is dat vaste maandbedrag naar toe gegaan dan? :p

Gast
Gast

Bericht  Tiana di 14 dec 2010 - 9:56

Ik snap ook niks van mijn rekening van Hi, mijn abonnement zou 28,50 per maand gaan kosten en nu staat er bij periodieke kosten 33 euro zoveel. Ik begrijp niet hoe dat dat kan, want dat is dus het bedrag dat al vast staat en dan komt er nog btw bij, dus nu heb ik een rekening van 40 euro..
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Chloe di 14 dec 2010 - 10:11

Trisha schreef:
Chloe schreef:Hey,

Euh... ik snap 't nog steeds niet haha. Ik verwachtte gewoon een rekening van de maand nov... In november had ik nog een abonnement van 75 euro, dat is mijn standaard bedrag, zonder er overheen te gaan. 30 nov heb ik verlengd, mn contract ontving ik de 4e en de 7e lag er een rekening op de mat, van nog geen 40 euro... Waar is dat vaste maandbedrag naar toe gegaan dan? :p

Ow, dan had ik je verkeerd begrepen, haha. Tja, dan weet ik t ook niet. Hi is gewoon vaag...
Chloe
Chloe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 42
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 10:12

Stylegirl schreef:Ik snap ook niks van mijn rekening van Hi, mijn abonnement zou 28,50 per maand gaan kosten en nu staat er bij periodieke kosten 33 euro zoveel. Ik begrijp niet hoe dat dat kan, want dat is dus het bedrag dat al vast staat en dan komt er nog btw bij, dus nu heb ik een rekening van 40 euro..

Was die 28,50 al incl btw? Want daar heb ik me ook ooit in vergist....

@Chloe: ik ben verder heel tevreden hoor, over Hi! Alleen dit snap ik even niet... Maar als dit zo is; dan ben ik alleen maar meer blij met ze haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 12:10

Trisha schreef:Ik had tot vorige maand een hoog abonnement (75 euro in de maand) Elke maand krijg ik rond de 5e (in ieder geval de eerste week v/d maand) mijn telefoonrekening, die ik dan netjes betaal! 30 november mocht ik verlengen en dat heb ik dan ook direct gedaan. Mijn nieuwe contract met een abonnementkosten van nog geen 40 euro per maand, ging de 4e in... Ik heb dus heel de maand november nog gebeld en gesmst, uit mijn oude (hoge) bundel en ik verwachtte die rekening dan ook, zoals elke maand, rond de 5e.
Nou heb ik inderdaad een rekening gehad, op 7 dec; 38,95! Ik snap er nu dus niks van....

Er staat:

1x Hi Online 35
1x Gratis Hi Bewaarbox
1x Gratis Hi Telefoonboek
1x Hi Eindeloos Blackberry

Totaal excl btw 32,73
verbruikskosten 0,00
eenmalige kosten 0,00.

Incl btw totaal 38,95.

Okee nou, ik wist niet dat je bij Hi ook vooraf betaalde, maar ik ga er mee akkoord... Tot ik de rekening omdraaide en 't overzicht zag:

Periodieke kosten:

Hi Online 35 01.12 - 31.12
Hi Eindeloos BB 01.12 - 31.12

Totaal periodieke kosten: 32,73

En dan:

Tegoed deze periode: Bundelverbruik €83,19
Bellen naar vaste nummers: aantal 8 - volume 12.26 min - €2,94
Bellen naar mobiele nummers: aantal 47 - volume 196.02 min - €46,54
Smsberichten: aantal 158 - €18,40
MMS berichten: aantal 1 - €0,21

Verbruikskosten: 0,00

Eenmalige kosten:

Hi bel en sms E75 01.12.10 - €0,00
Hi Online E35 01.12.10 - €0,00
Verdubbel je SMS! staat aan 01.12.10 - €0,00
Gratis Hi Bewaarbox 01.12.10 - €0,00
Gratis Hi Telefoonboek 01.12.10 - €0,00

Totaal eenmalige kosten: 0,00
Totaal *telefoonrekening* excl. BTW: 32,73.

Ik snap er nu niks meer van! Krijg ik straks gewoon nog een rekening er bovenop? Mag ik dan in ene 2 rekeningen betalen? Of is die ene nu verdwenen? Ik kan niet inloggen op mijn Hi account (ze zeggen dat er een storing is...) en enerzijds wil ik niet bellen (Wil geen slapende honden wakker maken....) heeft iemand enig idee? Zijn ze gewoon zo blij met mij als verlengende klant dat ze mijn ene maand hebben laten vallen? albino
Je rekening klopt wel degelijk! Ik zal je even uitleggen waarom:

Bij Hi betaal je, net als bij alle andere providers, je abonnementskosten vooruit (in de maand zelf). Je gebruikskosten betaal je achteraf (in de maand erna).

- De abonnementskosten zijn de kosten van je bundels. De abonnementskosten voor je bundels van november betaal je dus in november zelf.
- De gebruikskosten zijn alle kosten die buiten je bundels worden gemaakt, bijvoorbeeld door overschrijding van je bundel of doordat je voor dergelijk gebruik geen bundel hebt. De gebruikskosten voor november betaal je dus in december. Dit is logisch, omdat begin november nog niet duidelijk is of je je bundels gaat overschrijden en zo ja, met hoeveel.

Je tegoed voor november was dus nog gebaseerd op je €75 bundel. Blijkbaar had je in oktober niet je hele bundel opgemaakt, want je begon de maand november met een bundel van €83,19.

Van deze €83,19 heb je in de periode 01-11-2011 - 04-12-2011 het volgende deel verbruikt:

- Bellen naar vaste nummers 8 2,94
- Bellen naar mobiele nummers 47 46,54
- Sms-berichten 158 18,40
- Mms-berichten 1 0,21

Totaal verbruikt: €68,09. Oftewel, je hebt niet je volledige bundel opgemaakt. Dat betekent dat er in december, naast je abonnementskosten, geen gebruikskosten in rekening gebracht worden.

In december betaal je zoals gezegd de abonnementskosten van de maand december. Omdat je nieuwe abonnement al is ingegaan, betaal je deze maand de abonnementskosten van je nieuwe abonnement. Oftewel, nog geen 40 euro.

Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent Wink

ps. ik heb een aantal dingen onderstreept omdat je anders misschien door de bomen het bos niet meer ziet!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 12:24

Ooooooh!! Ik snap 'm Very Happy Eindelijk hahaha. Bedankt!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 20:37

Dan is dat nog een oud abonnement of een andere dan ik heb, ik kan namelijk mijn vorige maand niet meer meenemen Sad

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: