Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Pagina 6 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Taeda op di 30 jul 2013 - 7:44

Welke heb je? Ik heb mijne kunnen inkorten!
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Go down

Bericht  TukTuk op di 30 jul 2013 - 7:45

Taeda schreef:Welke heb je? Ik heb mijne kunnen inkorten!

Welk springtouw heb jij? Misschien is dat ook wel iets voor mij smile
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Go down

Bericht  applestar op di 30 jul 2013 - 7:48

mijn streven is toch wel 3 keer per week sporten! Maar soms is het wel eens 2x maar soms ook 4x.
Moet zeggen dat ik een erg onregelmatige sporten ben, haha
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Siem op di 30 jul 2013 - 7:48

Ik heb er 1 van kettler. Maar zo ver ik kan zien kan ik hem niet inkorten. Welke heb jij?

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Go down

Bericht  Taeda op di 30 jul 2013 - 7:49

Ik heb deze: 

http://www.fightshop4u.nl/bremshey-springtouw-speed?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=default1#.UfgKMqYazCQ

Een zwaarder touw zou ik wel adviseren, maar om te beginnen en te kijken of het wat is, is deze prima.
Taeda
Prater
Prater

Terug naar boven Go down

Bericht  Siem op di 30 jul 2013 - 7:56

Die lijkt echt veel op die van mij.. Hoe kun je hem dan inkorten? Dan kan ik even kijken of dat bij mij die van mij niet toch ook kan

Siem
Prater
Prater

Terug naar boven Go down

Bericht  Taeda op di 30 jul 2013 - 8:08

Onder het handvat zit een zwart dopje(A). Dat kun je naar beneden schuiven en dan komt een ander dopje tevoorschijn (B). Hieraan zitten haakjes die je kunt buigen, dan kun je het touw erdoor trekken. Vervolgens haakjes dichtvouwen en A er weer overheen duwen.
Taeda
Prater
Prater

Terug naar boven Go down

Bericht  Punk'd op di 30 jul 2013 - 8:14

Ik heb deze week een familiefles Spa gekocht vna 2 liter.

Handig voor de mensen die veel thuis zijn of er niet vaak aan denken om te drinken.

Ik vul hem 's ochtends en 's avonds moet hij leeg zijn. Het is mij nu al alle dagen gelukt. (Ik wil trouwens 2,5 liter drinken, dus ik moet nog 2 losse glazen als de fles leeg is).

Maar het is een begin!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542

Terug naar boven Go down

Bericht  SoGood op di 30 jul 2013 - 8:18

Je hebt nu ook Spa met een vleugje munt. Drinkt net iets makkelijker weg en is super fris!
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5307
Punten : 5814
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Go down

Bericht  Joan op di 30 jul 2013 - 8:21

Ik heb vandaag een oliebol gehad. Neutral 
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Go down

Bericht  silly-one op di 30 jul 2013 - 8:56

TukTuk schreef:
silly-one schreef:Zo, net lekker gegeten en zo een potje tennissen.
Uiteindelijk heb ik een pasta salade gemaakt met een klein beetje pasta, heel veel wilde rucola, komkommer, geroosterde pijnboompitten en macedama mix, bosuitje en gepakken plakjes chorizo. De laatste heb ik zonder olie gebakken en als ik zag hoeveel vet eruit kwam was dit een heerlijke optie. Plus dat ik vond dat de smaak beter werd.

Misschien een tip voor een andere.

Klinkt erg lekker die salade! Die ga ik onthouden smile

ik had er nog een dressing van fruitolie en een champagne azijn bij. Dat haal ik allemaal bij de oli en vinegair. Waardoor er nog iets meer smaak aan zat.
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Terug naar boven Go down

Bericht  Parel op di 30 jul 2013 - 8:56

Oh my joan! En het is pas juli.
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Go down

Bericht  silly-one op di 30 jul 2013 - 9:00

Siem schreef:Hoeveel sporten jullie en wat doen jullie? Ik kan op het moment geen sportschool betalen dus ben weer begonnen met hardlopen. Ben nog op zoek naar iets voor erbij dus als iemand tips heeft dan hoor ik het graag!!

ik sport over het algemeen al vrij veel. Tennis twee keer per week minimaal een uur. Als ik een toernooi spel is het vaak nog meer uur. Tijdens de competitie (7 weken per jaar) tennis ik naast de 2 avonden ook nog 2 wedstrijden op zaterdag. Plus nog 1 keer per week squashen. Het zijn allemaal explosieve sporten. Ik heb in de winter nog een tijdje hardgelopen, maar daar ben ik nu klaar mee. Ik begon me te vervelen. 
Zolang het nog lekker weer is wil ik nu 1-2 keer per week een uurtje gaan skaten. Verder heb ik geen auto dus alles gaat op de fiets of lopend. Of ik zit op de motor en dat is stiekem best intensief als ik echt bochten ga rijden etc.
silly-one
Ratel
Ratel

Terug naar boven Go down

Bericht  Siem op di 30 jul 2013 - 20:51

Taeda schreef:
Onder het handvat zit een zwart dopje(A). Dat kun je naar beneden schuiven en dan komt een ander dopje tevoorschijn (B). Hieraan zitten haakjes die je kunt buigen, dan kun je het touw erdoor trekken. Vervolgens haakjes dichtvouwen en A er weer overheen duwen.

Top!! Die van mij heeft hetzelfde kan ik vandaag een nieuwe poging doen

Siem
Prater
Prater

Terug naar boven Go down

Bericht  Pannetoet op di 30 jul 2013 - 21:10

Ik heb mij net gewogen en ik ben maar liefst 100 gram afgevallen.. laughcry Dus dit is meteen mijn 'startgewicht' en ik heb het ook even in de tabel gezet! smile

Ik heb trouwens 6 weken geleden mijn enkelband gescheurd en ik kan er zo goed als alles weer mee, hij is alleen nog heel iets dik. Is het verstandig om te gaan skeeleren en/of beginnen met hardlopen of beter om nog even een paar weken te wachten? 

Naam  Huidig gewicht StreefgewichtLengte
Joan69,4601,72
Parel81,1721,75
CCC82,1771,75
Siem68581,59
TukTuk90751,65
Sokpop115,8991,86
Jojootje81,6751,72
Barbabella84,5651,69
Lejow77691,71
Elliot77,1
Pannetoet67.8601.54
Applestar89,679,61.71
Sam801.73
May87.7701.77
Silly One81.1701.69
Snoopy- 201.77
Catwoman79109991.81

Oh en is het trouwens een idee om nog een kolom erbij te doen met het totaal afgevallen kilo's? 
Dus dit idee: 

Naam:Startgewicht:Huidig gewichtAfgevallen:Streefgewicht:Lengte:
Pietje75kg.72kg. 3kg. 70kg.1.62
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Terug naar boven Go down

Bericht  silly-one op di 30 jul 2013 - 23:00

Pannetoet schreef:

Ik heb trouwens 6 weken geleden mijn enkelband gescheurd en ik kan er zo goed als alles weer mee, hij is alleen nog heel iets dik. Is het verstandig om te gaan skeeleren en/of beginnen met hardlopen of beter om nog even een paar weken te wachten?

Ik zal beginnen met een lichte belastig. De spieren hebben de afgelopen weken minder hard hoeven werken omdat je enkel, denk ik, in het verband heeft gezetten. Je spieren moeten dus 'opnieuw' leren werken. Ik zal beginnen met fietsen/wandelen om de spieren weer aan te sterken. Hardlopen geeft een behoorlijke belasting op je enkels. Bij iedere stap die je neer komt is het zoveel x je lichaamsgewicht wat je enkels opvangen. Beetje afhankelijk van de snelheid, ik ga zo zoeken naar het lijstje.
Met skeeleren zitten je enkels wel vast ( ga er vanuit dat je hoge skeelers hebt), dus dat zou op zich wel kunnen denk ik, mits je ook dit opbouwd.
silly-one
Ratel
Ratel

Terug naar boven Go down

Bericht  Joan op di 30 jul 2013 - 23:04

Parel schreef:Oh my joan! En het is pas juli.

Ja, kermis in de stad. Ik had er 10 gekocht en pas 1 gehad. Dat vond ik best netjes van mezelf.
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Go down

Bericht  CCC op di 30 jul 2013 - 23:08

Ik ga zo met N. fietsen denk ik, doe ik toch nog iets aan beweging. Word min. 6 km naar het centrum hier, en misschien doe ik nog wel wat extra...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Go down

Bericht  Pannetoet op di 30 jul 2013 - 23:10

silly-one schreef:
Pannetoet schreef:

Ik zal beginnen met een lichte belastig. De spieren hebben de afgelopen weken minder hard hoeven werken omdat je enkel, denk ik, in het verband heeft gezetten. Je spieren moeten dus 'opnieuw' leren werken. Ik zal beginnen met fietsen/wandelen om de spieren weer aan te sterken. Hardlopen geeft een behoorlijke belasting op je enkels. Bij iedere stap die je neer komt is het zoveel x je lichaamsgewicht wat je enkels opvangen. Beetje afhankelijk van de snelheid, ik ga zo zoeken naar het lijstje.
Met skeeleren zitten je enkels wel vast ( ga er vanuit dat je hoge skeelers hebt), dus dat zou op zich wel kunnen denk ik, mits je ook dit opbouwd.
Ja ik heb zo'n enkelband om gehad de eerste 4 weken en nu sinds 2 weken niets.. maar ik zat ook inderdaad te denken om zowieso die band weer om te doen met skeeleren/hardlopen maar fietsen gaat op zich goed! Mits ik geen kracht hoef te zetten en wandelen lukt ook weer aardig (max. een uurtje, daarna begint het lichtelijk zeer te doen)

Hmm kan geen plaatje vinden van zo'n enkelband maar jullie weten vast wel wat ik bedoel :P 
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Terug naar boven Go down

Bericht  silly-one op di 30 jul 2013 - 23:11

Krijg het niet zo snel gevonden maar er staat mij bij dat

wandelen 1x je lichaamsgewicht
springen 8-9x je lichaamsgewicht is. Dus hardlopen zit er tussen en de snelheid bepaald de belasting op je enkels. Hoe harder je gaat hoe groter het gewicht is wat je enkels opvangen.
silly-one
Ratel
Ratel

Terug naar boven Go down

Bericht  sokpop op wo 31 jul 2013 - 0:25

Ik ben deze week begonnen met hardlopen en dat wil ik 3 keer per week gaan doen. Verder loop en fiets ik best veel en heb ik nog 1 keer per week fysio voor mijn knie waar ik allemaal oefeningen moet doen. Deze doe ik thuis ook om de dag.
Eind augustus start de basketbaltraining ook weer dus dan basketbal ik ook nog 1 keer per week een uur en een kwartier en heb ik ongeveer 1 keer per 2 weken een wedstrijd op vrijdag of zaterdag.
Dus ik geloof dat het dan qua beweging wel weer goed zit.

Pannetoet heb je geen fysio voor je enkel? Zij kunnen je namelijk denk ik beter vertellen wat wel en niet verstandig is qua belasting van je enkel.
sokpop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 151
Registratiedatum : 31-12-12

Terug naar boven Go down

Bericht  Minx op wo 31 jul 2013 - 0:28

Pannetoet 6 weken staat voor algemene belasting dus nu rustig opbouwen. Dus steeds wat verder en zorgen dat je enkel weer stabiel word.

Voor de meiden die de thee bitter vinden smaken Google even op thee en temperaturen, vaak smaakt thee bitter als het op de verkeerde temperatuur is gezet en ook als je als een gek aan het zakje gaat lopen pompen.
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Terug naar boven Go down

Bericht  Pannetoet op wo 31 jul 2013 - 2:47

silly-one schreef:Krijg het niet zo snel gevonden maar er staat mij bij dat

wandelen 1x je lichaamsgewicht
springen 8-9x je lichaamsgewicht is. Dus hardlopen zit er tussen en de snelheid bepaald de belasting op je enkels. Hoe harder je gaat hoe groter het gewicht is wat je enkels opvangen.
Hmm oké..dat wist ik niet (van het hardlopen). Dan wacht ik daar nog even een paar weken mee en ga ik tot die tijd elke dag stukken fietsen mét lichte heuvels etc, kleine stukjes skeeleren..

Minx: Dat zei de dokter ook inderdaad maar ik vind stiekem best eng om meer te doen, straks klap ik er doorheen ofzo en dan ben ik weer bij het begin. Naja zal vast wel goed komen en ik doe mijn enkelband om smile 
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Terug naar boven Go down

Bericht  Minx op wo 31 jul 2013 - 2:54

Wandelen e.d. zonder band doen, en starten met wat stabiliteit en kracht dus op 1 been staan op de trap gaan staan en dan met je hakken over de rand en dan naar je tenen. Gewoon goed voelen wat je voelt. De kans dat je er weer door gaat is er altijd ook als je goed op let. 
Zelf ben ik ook al ik weet niet hoe vaak door mijn enkels gegaan en inmiddels zijn ze weer stabiel door heel veel te trainen. En dan echt op 1 been staan en dan telkens focus veranderen en andere been liften enz. Je moet dat vertrouwen weer even terug vinden. E anders even bij de Fysio langs. Zal waarschijnlijk als je het verhaal goed uitlegd maar een paar behandelingen zijn maar die kunnen je wel net dat stukje vertrouwen geven.
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Terug naar boven Go down

Bericht  sokpop op do 1 aug 2013 - 9:58

En houden jullie het allemaal nog een beetje vol?

Mijn eten gaat nog niet fantastisch. Mijn hoofdmaaltijden zijn wel gezond alleen de tussendoortjes willen nog niet zo lukken. Neem toch nog iets te vaak een stukje chocolade. Maar wat ik dan wel weer knap vind van mijzelf is dat ik een heel stuk minder cola ben gaan drinken. Vandaag heb ik 1 blikje gehad, maar de vier dagen hiervoor niet. Terwijl ik normaal gesproken elke dag wel cola drink.

Wat nemen jullie als tussendoortjes? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken dus.

Bewegen gaat wel goed. Heb net les 3 van Evy gedaan en ik geloof dat ik het al bijna leuk ga vinden Very Happy. Het geeft achteraf in elk geval een voldaan en goed gevoel.
sokpop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 151
Registratiedatum : 31-12-12

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 6 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende