Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Clean, Fit & Healthy topic

+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers

Pagina 4 van 27 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15 ... 27  Volgende

Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Tiana zo 9 jun 2013 - 20:53

SoT, ik zie al een aantal recepten voorbij komen met bijvoorbeeld een pakje shoarmakruiden of waar boursin doorheen moet. Dat is niet echt clean inderdaad. Maar er staan wel een hoop makkelijke recepten op de site.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  SoGood zo 9 jun 2013 - 20:53

Sea of Trees schreef:
SoGood schreef:
Sea of Trees schreef:Ik heb sowieso de laatste tijd enorm last van mijn darmen, echt niet leuk.
Tips voor avondeten: ik kijk vaak op www.lekkerensimpel.nl, daar staat echt lekkere gezonde recepten op.

Het is lekkerensimpel.com. En echt gezond vind ik die recepten eigenlijk maar zelden. Iig niet 'clean'.
Het is maar net waar je standaard ligt. Ik vind die recepten wel gezond, ja veel met melk en aardappelen maar dat is toch niet ongezond? Er worden veel verse groenten gebruikt en verse kruiden.

Er wordt hier voornamelijk voor witte pasta gekozen, mayo light, saus uit potten en andere voedingsmiddelen vol gepropt met conserveringsmiddelen. Lekker en simpel: Ja. Gezond: Nee, niet echt. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 20:56

SoGood schreef:
Sea of Trees schreef:
SoGood schreef:
Sea of Trees schreef:Ik heb sowieso de laatste tijd enorm last van mijn darmen, echt niet leuk.
Tips voor avondeten: ik kijk vaak op www.lekkerensimpel.nl, daar staat echt lekkere gezonde recepten op.

Het is lekkerensimpel.com. En echt gezond vind ik die recepten eigenlijk maar zelden. Iig niet 'clean'.
Het is maar net waar je standaard ligt. Ik vind die recepten wel gezond, ja veel met melk en aardappelen maar dat is toch niet ongezond? Er worden veel verse groenten gebruikt en verse kruiden.

Er wordt hier voornamelijk voor witte pasta gekozen, mayo light, saus uit potten en andere voedingsmiddelen vol gepropt met conserveringsmiddelen. Lekker en simpel: Ja. Gezond: Nee, niet echt. Very Happy
Klopt, maar die dingen kun je natuurlijk zelf vervangen door volkorenpasta of iets anders. Voor mij voldoet de site in ieder geval prima, niet super gezond maar ook zeker niet ongezond smile maar als je echt helemaal á la Amber/clean eet is deze site niet heel geschikt.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  SoGood zo 9 jun 2013 - 21:00

De pasta kan je inderdaad nog vervangen door spelt-/volkorenpasta ofzo maar zojuist heb ik nog even een kijkje genomen op de site en je moet natuurlijk zelf weten welke producten je wil gebruiken tijdens het koken maar deze recepten horen echt niet in dit topic thuis.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Tiana zo 9 jun 2013 - 21:02

SoGood, heb je dan tips voor recepten die hier wel thuis horen? Want dat is vooral mijn probleem, dat ik vooral kook(te) zoals ze het op die site doen.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 21:02

Sorry dat ik het als tip gaf dan. laughcry
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  SoGood zo 9 jun 2013 - 21:10

Geeft niks SoT, ook niks mis mee verder als je die recepten lekker vindt, toch? Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 561177

Stylegirl, ik ben nogal van het makkelijk koken en zorg er voor dat mijn basisproducten gewoon onbewerkt zijn. Vanavond eet ik bijvoorbeeld een salade met garnalen, verse groenten en maak ik een dressing van balsamico, honing van de imker en mosterd. Als ik pasta eet is het speltpasta, enz. Ik zorg gewoon steeds dat ik een gezonde keuze maak. Eigenlijk kan je van veel recepten (AH.nl) je eigen gezonde variant gebruiken.

Helemaal clean eet ik trouwens niet, ik ben ook geen aanhanger van een bepaald boek ofzo. Ik volg mezelf, ik eet gewoon gezonde producten, zo onbewerkt mogelijk en ik gebruik verder gewoon mijn gezonde verstand.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 21:14

Sowieso is alles waar light opstaat echt zó slecht voor je... en al die pakjes en zakjes en potjes, kijk maar eens hoeveel ingrediënten daar inzitten, naar al die toevoegingen, suikers, zout, vet wat ze eraan toevoegen... Neutral

Ik kook gewoon heel simpel, maar dan wél met echte ingrediënten. Bijvoorbeeld pasta, dan koop ik spelt pasta en dan maak ik zelf een saus van volle melk/1 ei + 1 eidooier en parmezaanse kaas, vervolgens doe ik deze saus door de (nog warme pasta) flink roeren en het gas op laag eronder. Vervolgens gooi ik er een prutje door van uien die heerlijk een half uur in roomboter zacht hebben staan worden. Op het laatst een handvol peterselie, wat verse citroen erover sprenkelen, eventueel wat pijnboompitten en walla!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 21:21

Voila! Klinkt lekker, Kim, wel wat vet naar mijn smaak maar klinkt lekker!

Ik kookte eigenlijk al nooit uit pakjes, maar Amber heeft me wel echt leren omdenken van calorieën tellen naar gewoon kijken wat voedzaam en gezond is, dan kan er weinig mis gaan. Dus bijvoorbeeld geen sultana meer onderweg omdat dat bekend staat als "gezond" tussendoortje, maar gewoon lekker wat tomaatjes, worteltjes of komkommer.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  SoGood zo 9 jun 2013 - 21:27

En geen zogenaamd gezonde dingen als Philedelphia, Sandwichspread en Slankie op je brood. Als je er over nadenkt Kan dat toch niet gezond zijn? Ik eet i.p.v. dat soort producten bijvoorbeeld huttekase die ik zelf op smaak breng met kruiden. Of ik smeer een avocado op mijn brood, of lekker zalm. Ik noem maar wat nu. Mijn boterhammen zien er in ieder geval altijd lekkerder uit dan die van de mensen op mijn werk. En voedzamer. Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 561177

Maar goed, ik gebruik mijn eigen methodes en verder wil ik me niet teveel in dit topic mengen want dan ga ik er weer teveel mee bezig zijn en dat wil ik niet meer.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 21:34

Ik heb dat ook SoGood, ben er een tijdje veel mee bezig geweest, maar nu probeer ik gewoon gezonde keuzes te maken, omdat ik weet dat het mij meer energie geeft en het goed is voor mijn lichaam, maar ik wil er niet meer zoveel mee bezig zijn in mijn hoofd. Het is een gewoonte, een automatisme geworden, dus dat is wel fijn! En ik eet dan bij zo'n pasta wel gewoon lekker parmezaanse kaas, want je moet jezelf ook weer niet van alles gaan ontzeggen, vind ik dan. Als de basis maar goed is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sayuri zo 9 jun 2013 - 21:35

Ik ben gek op Philedelphia! Dacht inderdaad dat het ook gezond was, jammer zeg...Dit topic zou trouwens in een Gezondheidspijler moeten, dan zou niemand de associatie met dieten hebben, want dat is voor de meesten volgens mij niet echt het doel (meer) van gezond eten.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 21:37

Wat zijn dat de echt gezonde tussendoortjes i.p.v Sultana bijvoorbeeld?
Noten, komkommer, worteltjes?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Tiana zo 9 jun 2013 - 21:38

Bedankt voor de tips, ga straks boodschappen doen. Ik eet inderdaad geen slankie en dat soort dingen op mijn brood. Naast dat het niet gezond is, vind ik er altijd zo'n chemische bijsmaak aan zitten.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 21:38

Advocado heb ik nog nooit gegeten (ja serieus...) dus die ga ik vandaag ook eens proberen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  SoGood zo 9 jun 2013 - 21:40

KimRosenberg85 schreef:Ik heb dat ook SoGood, ben er een tijdje veel mee bezig geweest, maar nu probeer ik gewoon gezonde keuzes te maken, omdat ik weet dat het mij meer energie geeft en het goed is voor mijn lichaam, maar ik wil er niet meer zoveel mee bezig zijn in mijn hoofd. Het is een gewoonte, een automatisme geworden, dus dat is wel fijn! En ik eet dan bij zo'n pasta wel gewoon lekker parmezaanse kaas, want je moet jezelf ook weer niet van alles gaan ontzeggen, vind ik dan. Als de basis maar goed is.

Ja, precies. Als de basis maar goed is, dan komt het wel goed. Zo heb ik mezelf ook een tijdje melk ontzegd maar ik kan ZO genieten van zelfgemaakte latte macchiatio. Ik heb nu een grote kop naast me staan, dat is gewoon mijn momentje van de dag. Very Happy
Ik kon ook echt heel onrustig worden van het eten bij iemand anders die op een andere manier kookt dan ik dat doe. Tja, soms is dat maar gewoon zo. Chips en chocolaatjes eet ik ook gewoon in het weekend. Ik eet niet meteen een hele zak leeg maar ik ontzeg het mezelf niet meer. Ik houd ook gewoon van gezelligheid, daar hoort weleens een wijntje/bitteballen op het terras bij. Lekker toch.


Laatst aangepast door SoGood op zo 9 jun 2013 - 21:42; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 21:40

Ik maak ook vaak edamame bonen, die haal ik uit de diepvries bij de toko, ik heb heel wat pakken in de diepvries liggen en als ik er zin in heb, hoef ik alleen water te koken, ze daarin te doen, te wachten tot het water kookt, een minuutje laten koken, afgieten en dan warm met wat zout erover oppeuzelen, mjummmm! Het zijn die bonen, die je bij de sushi kan bestellen:

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 21m7mev

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 21:41

Ziet er lekker uit Kim.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Blond zo 9 jun 2013 - 21:48

Sea of Trees schreef:Wat zijn dat de echt gezonde tussendoortjes i.p.v Sultana bijvoorbeeld?
Noten, komkommer, worteltjes?

Ik probeer als tussendoortje altijd fruit te eten. Haal elke week sowieso een zak appels, en verder kijk ik wat er in de aanbieding is (nectarines, grapefruit, sinaasappels, peren, kiwi's). Bananen beperk ik tot 2 of 3 per week vanwege verstopping, waar ik heel gevoelig voor ben.

Verder een bakje yoghurt of kwark, gekookt eitje, of rauwkost (wortels, komkommer, paprika, cherrytomaten, etc) is ook gezond als tussendoortje.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 21:53

Of vis, straks is de Hollandse nieuwe er weer. Mmmm, heerlijk tussendoor even een harinkje weghappen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Zonnetje zo 9 jun 2013 - 21:57

Ik eet ook graag een gekookt ei als tussendoortje. Verder neem ik altijd twee stuks fruit mee naar mijn werk en het liefst ook nog wat groente.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 22:01

Oh die bonen zijn inderdaad Goddelijk! Die ga ik ook kopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  SoGood zo 9 jun 2013 - 22:02

En uit ervaring weet ik dat je die bonen niet als sugarsnaps eet. Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Kowalski zo 9 jun 2013 - 22:07

KimRosenberg85 schreef:Of vis, straks is de Hollandse nieuwe er weer. Mmmm, heerlijk tussendoor even een harinkje weghappen Very Happy

I love you

Haha, Sogood, die ervaring heb ik ook Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 2474380249
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  minoessepoes zo 9 jun 2013 - 22:10

Linda schreef:Minoessepoes, klinkt lekker die smoothie! Als ik je nog een tip mag geven: wissel de sojamelk af met andere dranken. Bijv. haver, rijst, amandel of speltmelk.
Ik ben zelf persoonlijk geen fan van teveel sojamelk voor een jonge vrouw.

Tanx voor de tip! Ik ben inderdaad op zoek geweest naar amandelmelk maar dat kon ik niet vinden bij onze AH (is een hele kleine winkel), ik zal op mijn vrije dag eens langs de natuurvoedingswinkel fietsen om te kijken naar 1 van je tips! Opzicht is het nu een halve liter in de week en dat valt nog mee, ik probeer inderdaad niet meer te drinken. Het is ook niet zo dat ik helemaal niet tegen gewone melk kan, maar ik krijg er eczeem van, dus ik verwerk wel kaas in gerechten (omdat ik dat gewoon te lekker vind), maar probeer verder geen melkproducten binnen te krijgen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 4 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 27 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15 ... 27  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum