Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Porto!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Porto!

Bericht  Carra wo 6 maa 2013 - 2:05

Eind mei ga ik een paar dagen naar Porto. sunny

Iemand tips? Waar is het lekkere eten? Waar kan je leuk winkelen? Waaaar zijn de leuke mannen?

What to do en natuurlijk, wat vooral niet!?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  Verde wo 6 maa 2013 - 3:30

Wat leuk! Ben er veel geweest, dus denk dat ik wel wat tips kan geven. Wat voor bezienswaardigheden vind je interessant, bijv. kerk/museum?

Shoppen kan je goed in het centrum, de straat Rua da Santa Catarina is een lange straat met winkels en er zit ook een overdekt winkelcentrum Via Catarina met de grote ketens en op de bovenste verdieping een food court.
Buiten het centrum zit nog een gigantisch winkelcentrum, Norteshopping. Hier kan je makkelijk komen met de metro.

Wat ik verder erg leuk en interessant vond was naar de overkant van de rivier gaan over de prachtige brug in de stijl van Eiffel (door 1 van zijn leerlingen gemaakt). In Vila Nova da Gaia (zo heet het plaatsje aan de overkant) zijn alle Port huizen gevestigd waar je een proeverij en rondleiding kan doen, echt een aanrader!
Als je trouwens over de bovenste verdieping van de brug gaat, heb je prachtig uitzicht over de stad en de riviermonding.

Een bijzonder gerecht dat typisch is van Porto en de regio is Francesinha. Een heel machtig vleesgerecht met verschillende soorten vlees, toast en gesmolten kaas gestapeld uit de oven en dan nog een soort saus eroverheen. Als je van vlees houdt zou ik het zeker proberen, ik vond het erg lekker voor een keer, is natuurlijk wel een calorieënbom. Is te eten bij de meeste cafetaria-achtige eethuisjes.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  Atelier Madame do 7 maa 2013 - 22:04

Ik vond Het strand bij porto tegenvallen, Weet alleen de naam niet meer zo goed:p.

Wel vond ik het toeristische gedeelte onwijs leuk, bij het water en dan die brug idd over.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  Carra ma 11 maa 2013 - 1:20

Thanks voor de tips!

Ik denk dat we van alles wat gaan doen. Beetje cultuur, maar ook vooral chillen en van het zonnetje genieten. Musea ben ik niet zo van, maar mooie kerken wel.

Die proeverij moeten we dus zeker doen. Leuk!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  June ma 11 maa 2013 - 1:50

Oehhh leuk! Met wie ga je?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  Carra ma 11 maa 2013 - 2:19

Haha, alsof je dat niet weet. Wink

Porto - Porto!  281626781 Blissje!

Er is nog bij te boeken!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  June ma 11 maa 2013 - 2:25

Carra schreef:Haha, alsof je dat niet weet. Wink

Porto - Porto!  281626781 Blissje!

Er is nog bij te boeken!

Ik dacht misschien dat je met iemand anders ging, omdat er niks over stond verder. Maar heel leuk dat jullie samen gaan! Ik ga ervan uit dat ik volgende maand de staatsloterij win en dan wil ik wel mee Wink. Ik wil geld hebben en naar de zon toe!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  Carra ma 11 maa 2013 - 2:31

Ik ga er dan ook vanuit dat je die wint. Gezellig!

Ik heb trouwens nog best een dronken foto van ons. Heeft Bliss je die ook toegestuurd?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  June ma 11 maa 2013 - 2:43

Carra schreef:Ik ga er dan ook vanuit dat je die wint. Gezellig!

Ik heb trouwens nog best een dronken foto van ons. Heeft Bliss je die ook toegestuurd?

Ik bedenk dat nu pas weer door je bericht. Ze stuurde hem toen ik dronken in de trein zat. Het zien van die foto maakt dat ik begrijp waarom ik het niet meer weet!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  June di 23 apr 2013 - 9:23

Ik heb de loterij niet gewonnen, maar ik ga in mijn zomervakantie naar Porto voor acht dagen Cool.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  June di 28 mei 2013 - 22:00

Carra & Bliss, waar blijven de tips?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  Carra wo 29 mei 2013 - 5:48

Je hebt de foto's al gezien neem ik aan. :-)

Het Port proeven hebben wij bij the Croft gedaan. Dat was volgens de Amerikanen met wie we waren een van de leukste. Ik denk dat dat wel kan kloppen. We kregen een kleine rondleiding en 3 glaasjes port. Een beetje een gek mannetje, maar je krijgt wel een goed beeld.

Wij hebben op een avond gegeten bij Abadia. Dat werd ons aangeraden door de man in het hotel. Ik vond dat wel heel leuk. Je krijgt heel veel eten voor weinig geld. De ober schept alles voor je op. En hij fileerde mijn stuk zalm aan tafel. Heel schattig. Dat zit in de straat; Rua ateneu comercial do porto.

Verder is er veel te zien rondom de rivier. Terrasjes, eten en de bruggen.
Het winkelgedeelte in het centrum vonden wij een beetje tegen vallen. Maar als je wat zijstraatjes ingaat is er misschien nog wel meer te winkelen.

Er zijn drie straatjes die 'the place to be' zijn van het uitgaansleven. Dat heet de Galerias de Paris. Een van die straten heet ook iets met Paris. Toen wij er waren was er niet zoveel te doen, maar dat zal in de zomer wel anders zijn als er meer toeristen zijn.
Oh en Porto is NIET geschikt voor schoenen met een wat hogere hak. Er is best veel verschil in hoogte. Wij zijn een aantal keer van boven naar beneden gelopen vlakbij de rivier. Heel leuk die oude straatjes en huizen. Bizar dat die mensen daar echt wonen en er niet met een auto kunnen komen.
Van boven naar beneden kan je trouwens ook een liftje nemen. Dat scheelt een stuk of 200 traptreden. Porto - Porto!  394967
Ik vond het in ieder geval een erg leuke stad. Als je naar het strand wil kan je bus 500 nemen. Geen idee waar de busstop is. Maar dat is wel de bus die je kan nemen.

Bliss? Vergeet ik nog iets?
Oh op het vliegveld kregen wij al een kaart van de stad. Heel handig!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Porto - Porto!  Empty Re: Porto!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen
» Porto

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum